Stran 1 od 1

Najmočnejši dizel motor na svetu

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 3:01 am
Napisal/-a esem
Ime motorja je Wartsila-Sulzer RTA96-C in je najmočnejši dizel motor na svetu, kadarkoli narejen. Je dvotakten (!) turbodiesel, namenjen ladijski uporabi, s 6 do 14 cilindrov v vrsti, pretežno za kontejnerske ladje.

Nekaj tehničnih podatkov
dolžina 14 cilindrskega motorja je 26 m, prostornina enega cilindra je 1.820 l, skupna 14-cil. izvedbe je 25.480 litrov (!), moč te izvedbe je 108.920 konjev, največji navor je 7,6 milionov Nm (??) pri 102 obratih na minuto, isti obrati kot za največjo moč, teža je 2.086 ton, povprečna poraba pri najbolj ekonomičnem režimu je 6.000 litrov na uro. To je en izmed motorjev z največjim izkoristkom na svetu - čez 50%.

Main data
Cylinder bore ..................................960 mm
Piston stroke ................................ 2500 mm
Speed ..................................... 92 - 102 rpm
Mean effective pressure at R1 ........18.6 bar
Piston speed ................................... 8.5 m/s

Toploto izpuha uporablja za generator pare, ki poganja turboalternator na paro za vse potrebe elektrike, hkrati pa uporablja paro še za ostale potrebe in tako še veča energetski izkoristek.

Na slikah se vidi, kako bat ni direktno povezan z gredjo zaradi zmanjšanja "mehanskega stresa".

več na tem linku
http://www.wartsila.com/en,shippower,0, ... 4318,,.htm


Slika.Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

PS Če kdo ve, naj pove, zakaj dvotaktnih dizlov praktično ni v avtomobilski industriji?

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 9:33 am
Napisal/-a GorazdO
Menjava olja pri tem stroju je pa kar lep strošek... :?

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 11:49 am
Napisal/-a stealth
dizel verjetn še večji :)

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 12:12 pm
Napisal/-a danny
No, če bi malo računal:
Take ladje prevozijo cca: 30000 do 40000 kontejnerjev... čas potovanja je npr 45 dni iz enega konca sveta na drugega... pri porabi 6t na h, je to 6480ton goriva in če to delimo z 30000 je še vedno 216 litrov za vsak kontejner, da pride na drug konec sveta kar sploh ni tako pretirano...

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 1:55 pm
Napisal/-a eclipse_R
4,3 konje/liter in pa slabih 300 Nm/liter

mater, če bi to dal v avto :D :lol: pa na ker dyno so šli to zmert (joke :D)

lp

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 2:15 pm
Napisal/-a leoCar
:shock: :shock: :shock: , oni delavci so kot eni palčki polek motorja :P
Svaka cast inžinerjem :bow

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 2:37 pm
Napisal/-a sebaveh
Vendar bolj kot končni izdelek, so zanimivejši stroji in oprema, ki so sposobni to izdelat. Kako do stotinke milimetra natenčno zbrusit valje, ročično gred, zobnike in vse dele ki so 30 krat večji kot običajno. :shock:

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 3:12 pm
Napisal/-a esem
danny je napisal/-a:No, če bi malo računal:
Take ladje prevozijo cca: 30000 do 40000 kontejnerjev... čas potovanja je npr 45 dni iz enega konca sveta na drugega... pri porabi 6t na h, je to 6480ton goriva in če to delimo z 30000 je še vedno 216 litrov za vsak kontejner, da pride na drug konec sveta kar sploh ni tako pretirano...


število kontejnerjev je močno pretirano, tako da tudi izračun ni pravi. Ladje vozijo v povprečju morda 4-6 tisoč kontejnerjev. Za info zapis iz Wikipedije o največji kontejnerski ladji na svetu (glede na težo ima energetsko učinkovitost, kot če bi se z enim srednjim avtom vozil cel dan in porabil 2 litra):

MSC Pamela was built by Samsung Heavy Industries and launched in 2005. It is currently one of the largest container ship in the world with a capacity of 9,200 TEUs--around 300 containers per crew member.

The vessel's engine, also built by Samsung Heavy Industries, consumes 248 tonnes of heavy fuel oil per day. In terms of fuel efficiency, the MSC Pamela's consumption is equivalent to a typical family hatchback car running for a whole day on only about 2 litres of fuel -- less than two thirds of a US Gallon.

The vessel measures 321m (1,053ft) in length, with a gross tonnage of 107,200 tonnes and with a breadth of 45.6m (150ft); is capable of a maximum speed of 25 knots. It sails under the Panamanian flag for the Mediterranean Shipping Company.

At its launch, it broke the world records for the number of containers that could be carried on a single vessel. As a post-Panamax vessel, and therefore unable to pass through the Panama Canal, it operates on a vessel string transporting containers between the Far East's and Europe's major ports.


Slika

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 5:37 pm
Napisal/-a Shebo
No pa da še razjasnimo pojem TEU (ker predvidevam da večina tega ne ve). TEU pomeni twenty foot equvalent unit, kar pomeni koliko 20 feetnih kontejnerjev je ladja sposobna prenašat. Se pravi dva 10 feetna kontejnerja sta za 1 TEU in en 40 feetni kontejner je za 2 TEU. :D

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 6:22 pm
Napisal/-a K0zM0
a kedi padejo ti kontejnerji z ladje? recimo v viharju, bi lahk morje skrivalo kak zanimiv zaklad... :o

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 6:55 pm
Napisal/-a Shebo
K0zM0 je napisal/-a:a kedi padejo ti kontejnerji z ladje? recimo v viharju, bi lahk morje skrivalo kak zanimiv zaklad... :o

Ja ampak če se nahajajo 4000 m pod gladino boš bolj težko do njih prišel ;)

Objavljeno: Ne sep 10, 2006 7:26 pm
Napisal/-a Spyker
Pa glej kako dolg hod bata ima to, ni čudno da ima motor samo 100 obr./min.

Vsa čast inženirjem da so to skup spravli. Pa kakšen vztrajnik :bonk Pri tem pa se sproščajo Sile z veliko začetnico :)

Objavljeno: Po sep 11, 2006 9:43 am
Napisal/-a danny
Sem gledal na discoveryu dokumentarc o največji kontejnerski ladji... očitno sem zamenjal 40000 in 4000, zato bo 4000 bolje veljalo... moja napaka....