Stran 1 od 1

TAM-ova ameriška avantura

Objavljeno: Sr avg 23, 2006 9:38 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Dobro znan je podvig Zastave, da ubogega Yugota v ZDA ustvari za naslednika Hrošča in dobro znan je konec te zgodbe...

Manj znan pa je poizkus še ene jugoslovanske firme, da se uveljavi na največjem svetovnem tržišču, mariborskega TAM-a.

Projekt je bil sila obetaven, nameravali so prodajati vsem znani turistični avtobus TAM A260 ter povsem na novo razviti šolski avtobus, skladen s sila strogimi in hkrati togimi varnostnimi normami.

TAM je razvil konkurenčna avtobusa, kar v ZDA ni težko, saj tamkaj avtobusi še dandanes počasneje sledijo razvoju kot v Evropi. Žal je poizkus pokopala marketinška neizkušenost, naivnost ter končno gospodarska kriza v Sloveniji.

Prodali so nekaj čez 30 avtobusov, nekateri so baje še na cesti, dva pa sem videl celo v Sloveniji (enega šolskega in enega turističnega).

Avtobusov ni poganjal TAM-ov zračnohlajeni motor, temveč domač Cumminsov agregat v povezavi s ZF-ovim avtomatom.

Slika
Slika
Slika
Slika

Pojavljal se je celo na naslovnicah špecializiranih revij:
Slika
Slika

LP,
Joie

Objavljeno: Sr avg 23, 2006 10:55 pm
Napisal/-a 8AK
škoda da jim ni ratal, ker bi bil pomoje posel desetletja

Objavljeno: Če avg 24, 2006 12:25 am
Napisal/-a čare
ja sej TAM in Avtomontaža bi še zmeri lavfala če ne bi nemci fabrik u turčijo preselil kjer je pocen delovna sila končni izdelek pa obupen

Objavljeno: Če avg 24, 2006 6:29 am
Napisal/-a nebivedu
No meni je poslal en Nemc tole
Dear frends of 4x4,
Dear Forum - Administrator,

I am a litle german dealer of 4x4 Pinzgauer vehicles and used parts. We
search contact to peope who sell used parts and vehicles. In the future
TAM
trucks too. Cult you please make a thread of you our search in your
slovenian 4x4 forum.

Please have a look to our website www.pinzi-shop.de

Many thanks in vorward to help. By the way we now Ivo from Krisko ans
Simon.
I would pay a litle to good infos.

Best regards from Munich

Hallo Pinzgauer-Freunde,

ich bin ein kleiner Autohändler spezialisiert auf "4x4- Pinzgauer" und
suchen Kontakt für Fahrzeuge und gebrauchte Ersatzteile. Auch für die
Zukunft das gleiche für TAM LKWs. Könnten Sie bitte einen Hinweis übe
unsere
Suche in Ihrem slovenischem 4x4 Forum setzen.

Bitte besuchen Sie unsere Website.

Vielen Dank für die Hilfe im Voraus. Den Ivo aus Krisko und Simon
kennen wir
bereits. Wir bezahlen gerne etwas für gute Infos.

Schöne Grüße aus München
Tom

"Pinzgauer-Shop"
Fahrzeuge-Zubehör-Teile
www.pinzi-shop.de
Tel.: 0176/76791558


Še mal pa bodo naši vojski nemci prodajal dele za stare TAM-ove 110 in 150ke ter pincgauerje!

Ma da ni naših sram - tisti kamioni in pinci so bli odlični, za vojsko itak ne rabiš nevem kaj, delat mora pa peljat te mora po terenu in za to so bili odlični, da ne omenjamo tega, da so mašine delale na vse, kar ima več kot 35% alkohola v sebi.

Objavljeno: Če avg 24, 2006 9:48 am
Napisal/-a Joie de vivre!
Nikogar ni treba biti sram, TAM je bila ne glede na solidne produkte zastarel socialistični gigant in v novih razmerah ni imel šans. Zadnji žebelj v trugo je zabilo še togo in neizobraženo vodstvo fabrike ter takratna še v veliki meri komunistična mariborska politika.

Propadale so tudi že bolj zdrave, zahodno usmerjene tovarne, tako da tukaj ni kaj preveč jamrati.

LP,
Joie

Objavljeno: Če avg 24, 2006 10:06 am
Napisal/-a nebivedu
Res je da je bil prevelik in da je imel glupo vodstvo, vendar to še ne pomeni, da ga nebi mogli prestrukturirat in obdržat tiste dele firme, ki so bili dobri in ki so prinašali dobiček.
Samo v naši državi itak bolje da vse propade, pa da se to potem proda in da si nekateri razdelijo tisti dobiček od prodaje vse ga tega. 100.000 ljudi je pa brez službe. :evil:

Tovornjaki so bili dobri - kupovalo jih je dost ljudi, da bi samo ta del firme bil samostoječ, če bi zraven še kako kopijo valuka delal ali pa česa podobnega, bi jim šlo odlično.
Mariborov TAM dela podvozja in motorje, ravne na koroškem delajo lahko oklepe in cevi za tanke, jesenice delajo lahko oklepe ali pa še marsikaj drugega, iskra dela optiko, vse smo Slovenci sposobni sami narest, vendar ne, raje pustimo da vse propade in potem 10x dražje mercedesove tovornjake in neke čudne zadeve kupujemo pri tujcih, ki nam zasolijo cene in se nam smejejo kok smo neumni. Čisto lahko bi naredili kopijo kateregakoli vojaškega vozila za po kopnem in imeli svojo podporo in naši ljudje bi služili krih.
Samo pač politika meša ves drek, kjer dobijo večjo provizijo, tam potem kupijo zadeve.

Pa ne zdej rečt, da tam 110 ali tam 150 ni bil konkurenčen nekemu mercedesovem tovornjaku(vsem ostalim vojaškim, razen unimogu). Komot se kosa z vsemi temi novimi 10x dražjimi mercedesi - opremo pa tut znamo vso doma narest za take zadeve.

Objavljeno: Če avg 24, 2006 10:50 am
Napisal/-a Joie de vivre!
TAM-ovi tovornjaki so bili za vojsko odlični, za komercialne namene pa so bili povsem nekonkurenčni. Šibki, zračno hlajeni motorji, neudobne kabine, vodstvo ni imeli izkušenj s tujino, ampak samo z YU, izvozni trgi praktično neobstoječi... Ni šans, tako kot ni imela šans vzhodnonemška IFA in še marsikdo, vsak ki ima količkaj smisla za ekonomijo, bi rekel zapreti in fertik.

Objavljeno: Če avg 24, 2006 11:09 am
Napisal/-a sebaveh
nebivedu je napisal/-a:da so mašine delale na vse, kar ima več kot 35% alkohola v sebi.


Izjava tedna :rofl

Res pa, da so bili komercialni modeli za vsakdanjo rabo precej slaba konkurenca drugim. Najbolj kabina - gola pločevina brez oblazinjenja, vratne ključavnice na klin, in fiksno zašraufana stranska ogledala. Nato pa še zračno hlajeni motor. :cry:

Je pa ga lepo videt v tujih revijah 8)

Objavljeno: Če avg 24, 2006 11:13 am
Napisal/-a nebivedu
Sej jst govorim za vojsko ne za civilne namene. Delali naj bi vojaško robo, od katere je vedno profit. 110ka se v puščavi obnese zelo dobro z zračno hlajenim motorjem. En slovenec jo ima za potepanja po puščavah.

Pa verjemi, da so imeli v tamu z tujino ogromno vez - sploh kar se tiče vojske.

Objavljeno: Če avg 24, 2006 8:55 pm
Napisal/-a erixon
Pa kdo ve kaj točno je šlo narobe TAM - u v ZDA? Za Tomos sem slišal, da jih je nekdo tožil, ko se je razbil (kar si je bil sam kriv) ampak v ZDA itak lahko tožiš vsakega za vse... čeprav menda spet nekaj prodajajo po Kaliforniji.

Objavljeno: Pe avg 25, 2006 12:42 pm
Napisal/-a Joie de vivre!
Kaj je šlo narobe? Približno vse. Saj smo že zgoraj pisali o tem.

Objavljeno: So avg 26, 2006 11:36 pm
Napisal/-a Lignage
Zanimivo

lp, mm

Objavljeno: Ne avg 27, 2006 2:40 am
Napisal/-a _B3yBo_
lenivec je napisal/-a:tomos je najbol prodajan moped v usa...
http://www.tomos-usa.com/


hmm gdo bi si mislu....nikol nebi reku....

Objavljeno: Ne avg 27, 2006 7:11 am
Napisal/-a Tomaz40
Po mojih informacijah je razlog za TAM-ov propad na trgu ZDA ta, da so pravila o šolskih avtobusih v ZDA zelo visoka, TAM pa je naredil še boljše avtobuse. Namreč vsako pravilo je upošteval, določene meje pa je celo presegel in naredil res zelo zelo dober avtobus. Če se ne motim je bil avtobus najboljši v natečaju.
Vendar pa ta kvaliteta prinese tudi slabo stran. Stroški. Bili so dragi kot hudič in zato jih ZDA niso vzeli.

Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.

Objavljeno: Ne avg 27, 2006 8:52 am
Napisal/-a nebivedu
Tomaz40 je napisal/-a:
Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.


Če bi to pri nas upoštevali, bi imeli še vedno 10X cenejše tamove kamione za vojsko in servisi bi bili 30X cenejši, poleg tega bi imeli svoje ljudi zaposlene in bi ti ljudje plačevali davek od plače in jim nebi bilo treba niti na socialni in na zavodu.

Samo na žalost so vse ostale vlade v ostalih državah pametnejše od naše. Podpirajo domačo izdelavo, da imajo v primeru vojne svoje ljudi, ki znajo zadeve štimat in dele, domače izdelave, ki se dobijo na vsakem koraku.

Objavljeno: Ne avg 27, 2006 9:53 am
Napisal/-a Joie de vivre!
Tomaz40 je napisal/-a:Po mojih informacijah je razlog za TAM-ov propad na trgu ZDA ta, da so pravila o šolskih avtobusih v ZDA zelo visoka, TAM pa je naredil še boljše avtobuse. Namreč vsako pravilo je upošteval, določene meje pa je celo presegel in naredil res zelo zelo dober avtobus. Če se ne motim je bil avtobus najboljši v natečaju.
Vendar pa ta kvaliteta prinese tudi slabo stran. Stroški. Bili so dragi kot hudič in zato jih ZDA niso vzeli.

Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.


Poleg tega jih je zj**** še neugoden menjalni tečaj med dolarjem in marko, saj je bila večina komponent evropskega izvora, razen Cumminsovega motorja.

Objavljeno: Ne avg 27, 2006 9:57 am
Napisal/-a Joie de vivre!
lenivec je napisal/-a:
erixon je napisal/-a:Pa kdo ve kaj točno je šlo narobe TAM - u v ZDA? Za Tomos sem slišal, da jih je nekdo tožil, ko se je razbil (kar si je bil sam kriv) ampak v ZDA itak lahko tožiš vsakega za vse... čeprav menda spet nekaj prodajajo po Kaliforniji.

tomos je najbol prodajan moped v usa...
http://www.tomos-usa.com/


Tudi če je to res, nima kakega velikega pomena za primorsko industrijo, saj se v ZDA proda zelo malo mopedov. 16-letni mulci se namesto z APN6 vozijo z SUV-i, tako da res ne vem, kakšno je Tomosovo ciljno občinstvo v ZDA...

Raste pa prodaja skuterjev v urbanih središčih, za denimo Piaggio so ZDA eden največjih trgov, kmalu za mediteranskimi trgi...

Objavljeno: Ne avg 27, 2006 9:57 am
Napisal/-a Tomaz40
nebivedu je napisal/-a:
Tomaz40 je napisal/-a:
Seveda pa ne smemo pozabiti vloge politike, saj zakaj bi kupovali tuje avtobuse, če jih lahko delajo v lastni državi.


Če bi to pri nas upoštevali, bi imeli še vedno 10X cenejše tamove kamione za vojsko in servisi bi bili 30X cenejši, poleg tega bi imeli svoje ljudi zaposlene in bi ti ljudje plačevali davek od plače in jim nebi bilo treba niti na socialni in na zavodu.

Samo na žalost so vse ostale vlade v ostalih državah pametnejše od naše. Podpirajo domačo izdelavo, da imajo v primeru vojne svoje ljudi, ki znajo zadeve štimat in dele, domače izdelave, ki se dobijo na vsakem koraku.


Tukaj imaš dve strani. Prva je ta, ki si jo povedal ti, druga pa je prosta ekonomija, kjer gre za konkurenčnost. Torej, če bi bil TAM konkurenčen, bi kupovali njegove produkte in ne bi propadel. Podpirat podjetje kot je TAM, pa dolgoročno pomeni prevelike stroške. Veš kolikšen del davkoplačevalskega denarja bi šel samo za to, da bi država držala TAM pri življenju? :shock:

Se pa strinjam 100% s tabo, da bi morala država dosti bolj podpirat slovensko gospodarstvo. Npr: policija se vozi z vsemi možnimi avtomobili, samo s Clioti ne. Zadnjič sem videl policaje na biciklih, ki niso imeli koles znamke Rog ali Elan ampak Scott. In teh stvari je ogromno. Ampak to je debata za v drugo temo, da ne bomo preveč smetil TAM-ove.