Stran 1 od 2
tahograf
Objavljeno: Po okt 16, 2006 5:11 pm
Napisal/-a just_in
rabil bi par inofmacij o tahografu oz. tahometrih
kako zadeva zgleda?
kako deluje?
koliko stane?
kje vse se uporablja?
Objavljeno: Po okt 16, 2006 5:17 pm
Napisal/-a leoCar
Tale zadeva meri čas vožnje in hitrost vgrajena pa je v vsako tovorno službeno vozilo.
Če pa nimam prav naj me nekdo popravi.
LP
LeoCar
Objavljeno: Po okt 16, 2006 6:19 pm
Napisal/-a Kaktus
Tale zadeva meri čas vožnje in hitrost vgrajena pa je v vsako tovorno vozilo, s skupno težo nad 3,5 tone.
Takole bo bolj prav.
S tahografom možje v modrem kontrolirajo hitrost vožnje in ali je voznik dovolj časa počival med vožnjo...
Objavljeno: Po okt 16, 2006 10:28 pm
Napisal/-a nebivedu
Kaktus je napisal/-a:Tale zadeva meri čas vožnje in hitrost vgrajena pa je v vsako tovorno vozilo, s skupno težo nad 3,5 tone.
Takole bo bolj prav.
S tahografom možje v modrem kontrolirajo hitrost vožnje in ali je voznik dovolj časa počival med vožnjo...
Hmm - kaj pa je tahograf? A ni to samo en listek na katerem je vse zabeleženo - sama mašina se pa imenuje drugače in tista mašina vse to dela in to zapisuje na tiste okrogle listke?
Objavljeno: Po okt 16, 2006 11:11 pm
Napisal/-a T2a
http://www.bolha.com/oglas1418798
"listek" notri je pa tak:
zanimivo je da šoferji ko štopajo imajo vedno ta "kos papirja" na vidnem mestu s sabo zato da jim drugi šoferji raje ustavijo
več o tem je najbolje počakat na odgovor kakega poklicnega šoferja

Objavljeno: To okt 17, 2006 4:38 am
Napisal/-a Jasminko
drugace pa zgleda to kot en CD player oz mal vecji, no vsaj pr men je biv tak.
lp
jasmin
Objavljeno: To okt 17, 2006 7:50 am
Napisal/-a damjan
slikco mate par postov više......
tahograf je naprava ki beleži čas vožnje vozila,hitrost vozila,čas mirovanja vozila,in prevoženo pot vozila.....dela na principu tega da igla "praska" podatke iz parafiniranega lističa (iz tega je viden graf in potek vožnje ter hitrost.
včasih so bili tahografi vgrajeni direktno pod števec kazalnika hitrosti.nato so jih vgrajevali kot samostojne enote v velikosti DIN enote (velikost radija),ali pa je obstajala tudi takšna reža kot na cd playerju kamor si vstavil tahografski listek.uporabljal jih je večinoma mercedes v modelih actros tam okol letnika 2000.
najnovejši sistem ki ga je razvil SIEMENS VDO pa je obvezen od 1 maja letos na vseh novih vozilih v sloveniji....odpravljen je bil tahografski listek in se po novem uporablja kartica v velikosti bančne kartice (uporabljam tudi sam v novem kamionu).....praktično je princip delovanja isti le da v elektrnonski obliki preko čipa na kartici kjer je tudi tvoja slika in vsi tvoji podatki...dobra stran za nas šoferje je ta da ne beleži več hitrosti......razen če se več kot minuto pelješ čez blokado ki znaša 90 km/h pa še takrat beleži samo prekoračitev hitrosti in ne dejansko hitrost.....
slaba stran pa je ta da več nemoreš goljufat tako kot pri listkih saj se je pri njih dalo marsikaj "prejebat".....od vožnje na drugo osebo,do vožnje na 2 tahografa.........
tle je pa fak ker ti kartico izda CETIS celje in ni prenosljiva,zloraba je kazniva,in si sam odgovoren za njo......država pač ve kako in kaj kar je tudi prav
edini plus je še ta da 98% evropskih policistov nima čitalcev za te kartice,je pa v samo enoto vgrajen tudi mini tiskalnik ki ti v velikosti računa iz trgovine stiska ven vse podatke ki pa so tako čudno napisani da malokater policist ve kaj sploh ima v roki....
upam da sm povedal kaj zanimivega če vas pa še kaj zanima pa kar vprašte
Objavljeno: To okt 17, 2006 8:12 am
Napisal/-a Spyker
Zanimivo tole glede teh novih kartic.
Damjan, je res da so stare tahografe (torej te listke v obliki cd-ja) nekateri šoferji goljufali celo tako, da so risali ravno črto kot za prikaz počivanja s tehničnim svinčnikom? Ker ko je kamion stal na miru je graf beležil ravno črto in to črto naj bi nekateri sami risali in nato nadaljevali tam kjer je konec črte, v resnici pa so ves ta čas vozili.
Je to možno?
Objavljeno: To okt 17, 2006 8:51 am
Napisal/-a |kr_en|
uporablal so od tehnike upogibanja tahografa, za hitrost so iglo mal zvil, sploh starejsi tedenski tahografi, tam se je dal se vec. pa tut po dva listka so deval gor pol so pa lepo kr s sestilom potegnal ravne crte. sam pol je nastal problem pr pregledu pa ce se je slucajno plavi spoznal na tahografe ko prevozeni kilometri niso stimal.
@damjan: te tanove kartice se nism u zivo vidu. ka to je taka cip kartica ko recimo zdravstvena al pa sim kartica? ker ce je taka bi se tut dal kej s citalcem pa racunalnikom nardit

sam problem je ce ti pa crkne
Objavljeno: To okt 17, 2006 10:38 am
Napisal/-a just_in
@damjan
od kje pa napravica dobi podatke o hitrosti, prevoženi poti, času? iz števca kilometrov?
verjetno iz števca, ki mu je dodana pač še ena škatlica, ki to beleži/računa...
a to deluje tako, da pred vsako vožnjo resetiraš in greš iz 0, al se ti shranjujejo podatki? (včasih je blo verjetno tko, da si vedno dal nov listek)?
@nebivedu
kakor so mene učili mašina nariše graf in mašini se pomoje reče tahkometer?
Objavljeno: To okt 17, 2006 11:50 am
Napisal/-a |kr_en|
@just_in: naprave so kulker vem vezane na GPS oziroma na racunalnik kamiona. ta jim pa potem posilja vse info o hitrosti, casu..
Objavljeno: To okt 17, 2006 12:47 pm
Napisal/-a seicento
damjan kaj si ti tudi na kartici videt kot na spomeniku
ker moja slika je ena sama groza kot bi se gledal samega sebe na pokopališču
Objavljeno: To okt 17, 2006 2:16 pm
Napisal/-a damjan
ja mel sm feeling kot da sm osmrtnco dobil po pošti ko sm kartico zagledal......
Objavljeno: Pe okt 20, 2006 7:02 pm
Napisal/-a AgitatoR
Ne zdej mešat analognih tahotov, ki so del števca - za hitrost. in Digitalnih, ki dejansko zgledajo kot avtoradio.
Objavljeno: Pe okt 20, 2006 8:03 pm
Napisal/-a just_in
@samotar
daj mi povej kje bi dobil več informacij o teh analognih

a jih še kje delajo? kera firma? kakšni katalogi?
Objavljeno: Pe okt 20, 2006 8:09 pm
Napisal/-a MacTron
just_in je napisal/-a:o teh analognih

a jih še kje delajo? kera firma? kakšni katalogi?
http://www.tahografi.si/podjetje1.htm
Objavljeno: Sr okt 25, 2006 9:40 am
Napisal/-a Matevz S.
just_in je napisal/-a:@samotar
daj mi povej kje bi dobil več informacij o teh analognih

a jih še kje delajo? kera firma? kakšni katalogi?
Obstaja več vrst tahografov:
tip 1311, 1314, 1318 - to so tisti, ki so bili vgrajeni na armaturi poleg števca za hitrost
tip 1324 - to je predhodnk današnjega digitalnega, oblika radia oz. cd-playerja, uporabljaja pa se enake zapisni liste, kot v prejšnjih ( pri tem je treba le paziti, da se izbere pravi tip, ki ga je odobril proizvajalec)
tip 1381 - to je pa novi digitalni tahograh, le da se namesto lističa vstavi kartico ( ali dve, če sta dva voznika)
Starih analognih tahografov tudi tistih v obliki cd playerja ni več dovoljeno vgrajevati v tovorna vozila registrirana po 1. maju 2006. Tudi v primeru, da se stari tahograf pokvari, ga je treba nadomestiti z novim digitalnim tahografom.
Voznik mora vsak dan ko zaključi z delom narediti izpis iz tahografa za tekoči dan. Pri sebi mora imeti zapise za tekoči teden vožnje in za predhodnih 15 dni. to je določeno z Uredbo Sveta EGS št. 561. Drugače pa se v sam tahograf shranjujejo podatki za 365 dni, na voznikovo kartico pa za najmanj 28 dni. Branje tega izpisa pa je dokaj enostavno, saj ti na koncu naredi seštevek vse dejavnosti voznika. Problem nastane, ko voznik pozabi preklapljati mehanizme časovnih skupin in mu naprava ne zabeleži pavze, kljub temu, da je kamion stal pri miru.
Če koga zanima še kaj, naj kar vpraša.
Objavljeno: Sr okt 25, 2006 11:31 am
Napisal/-a just_in
matevzs hvala res izčrpno
kako pa zadeva deluje?
Objavljeno: Sr okt 25, 2006 3:51 pm
Napisal/-a Matevz S.
just_in je napisal/-a:matevzs hvala res izčrpno

kako pa zadeva deluje?
A tahograf?
Prbližno takole: na menjalnik je vgrajen dajalec impulzov ( t.i. KITAS), ki prenaša električne impulze do tahografa. V tahografu so nastavljene določene konstnate, glede na obseg pnevmatik in tip samega tahografa. Tahograf ima vgrajeno uro, ki riše čas, hitrost pa določa število impulzov.
Za nove digitalne tahografe ima licenco in odbobritev za proizvodnjo VDO SIEMENS, stari pa so bili v glavnem od KIENZLE.
LP
Objavljeno: Sr okt 25, 2006 7:24 pm
Napisal/-a Matevz S.
damjan je napisal/-a:edini plus je še ta da 98% evropskih policistov nima čitalcev za te kartice,je pa v samo enoto vgrajen tudi mini tiskalnik ki ti v velikosti računa iz trgovine stiska ven vse podatke ki pa so tako čudno napisani da malokater policist ve kaj sploh ima v roki....
Ti moraš tako vsak dan narediti izpis in jih imeti pri sebi za tekoči teden in zadnjih 15 dni. Iz izpisa pa ni težko razbrat kolk si delal in kolk si spal, če seveda pravilno preklapljaš časovne skupine ( postelja, kladivo). No na kladivo oz. volan gre sam, ko pa se ustaviš pa moraš obvezno dat na posteljo, drugače boš brez pavze.
Za kontrolo pa niti ne rabiš kakšne opreme, ampak je dovolj že kontrolna kartica, ki pa so že v Sloveniji. Ko enkrat policaj ali prometni inšpektor vstavi svojo kartico se pa začne veselica, ker lahko gleda kaj si ti delal po tvoji kartici in kaj je delalo vozilo, če je vozil kdo drug ali če ni bilo kartice,...ti samo poskrbi, da boš imel dovolj papirja v tiskalniku.
Je treba mal osvežit odgovor: slovenski policisti in prometni inšpektorji, že nekaj let pridno uporabljajo opremo za nadzor digitalnih tahografov in vozniških kartic!!!