Stran 1 od 1

Nosilnost tovornjakov

Objavljeno: So nov 17, 2007 4:13 pm
Napisal/-a Kaktus
Pozdravljeni!

Mene pa zanima, kakšne so približne nosilnosti tovornjakov - vem, da je to odvisno predvsem od skupne teže tovornjaka, pa vseeno - recimo najvišje nosilnosti.
Zanima me predvsem za šleparje in prikoličarje - keson s cerado.

Hvala za info.

p.s.: Nimam namena se it prevoznika, vendar me zanima zgolj informativno.

Objavljeno: So nov 17, 2007 4:27 pm
Napisal/-a JEREMIJA79
Se pravi če ma skupno največjo dovoljeno maso 35 ton je od tega traktor in prikolica cca.10-15 ton potem je nosilnost vse ostalo cca.20-25 ton :wink:

Objavljeno: So nov 17, 2007 4:37 pm
Napisal/-a Mamba
NDM je 40 ton, zdj je pa odvisno od kabine in prikolice, kakšno maš. Cca. 30 ton lahko naložiš, večina pa ima v povprečju naloženih 25 ton.

Objavljeno: So nov 17, 2007 6:00 pm
Napisal/-a bizgec
Nisem še slišal,da bi kdo lahko na kamion z prikolico oz vlačilec naložil cca 30 ton,ne da bi pri tem presegal NDM,ki znaša v naši državi 40 ton.Torej,če ima vlačilec(KABINA :shock: )ponavadi nekaj manj kot 7 ton in polprikolica od 5 do 7 ton(odvisno kakšna),lahko izračunaš,koliko manjka do NDM,ki pri nas znaša 40 ton-brez izrednih dovoljenj seveda.Je pa tu še en problem-osni pritisk,ki bi ga ob omenjeni tonaži presegli. Bizgec

Objavljeno: So nov 17, 2007 6:12 pm
Napisal/-a Shebo
No da malo razsvetlimo zadevo. Največja dovoljena skupna teža v SLO za tovornjake s prikolico in polprikolico je 40 ton. Obstaja tudi izjema. Za prevoz kontejnerjev se NDM dvigne na 44 ton.

Na prikoličarja lahko naložiš do nekje 22 ton (v povprečju), na šleparja pa okrog 24. Problem je v tem, ker je prikoličar nekaj ton težji. Sicer je pa tudi res, da se ta dva tipa tovornjakov v splošnem uporabljata za različne namene. Prikoličarje se uporablja za volumenske tovore, polprikoličarje pa za težke tovore...

Objavljeno: So nov 17, 2007 6:19 pm
Napisal/-a m_coupe
Fantje takole je pri 'šleparju':
traktor (kabina) - cca. 7450kg
prikolica - cca 7600kg (odvisno od tipa prikolice)

Skupaj cca. 15t. NDM pa znaša 40t. Tako da lahko naložiš cca 25t. :D

Objavljeno: Ne nov 18, 2007 1:33 pm
Napisal/-a Kaktus
Hvala vsem za odgovore, sem izvedel, kar me je zanimalo.

Objavljeno: Pe nov 30, 2007 7:09 pm
Napisal/-a Matevz S.
navedbe so kar točne, le razlikovat je treba nekatere izraze:

NDM - največja dovoljena masa vozila, ki jo določi proizvajalec vozila in je vpisana v prometno dovoljenje (npr. MAN 41.414 TGA ima NDM 41 ton); NDM je torej tista meja, ki pomeni lastno maso vozila + dovoljeno obremenitev (nosilnost).

Skupna masa vozila ali skupine vozil - je določena s Pravilnikom o merah in masah vozil in znaša: -
-za dvoosno motorno vozilo - 18 ton
-triosno motorno vozilo - 25 ton (izjemoma 26 ton)
-štiriosno motornno vozilo - 31 ton (izjemoma 32 ton)
- skupina vozil - triosno tovorno + dvoosno priklopno = 40 ton
- triosno tovorno + enoosno priklopno = 36 ton (za prevoz hlodovine ali dolgih predmetov)
- kontejnerji = 44 ton

Osna obremenitev:
- AC, HC, glavne in regionalne ceste = enojna os 10 ton
- enojna pogonska os na AC in HC = 11,5 ton
- dvojna pogonska os = 18 ton (izjemoma 19 ton)
- trojna os polpriklopnikov = 24 ton.

Na cestah z dodatno osno obremenitvijo npr. 8 ali 6 ton se pri dvojnih in trojnih os ta zmanjša na 80 ali 60% tistega, kar je dovoljeno na normalni 10 tonski cesti, npr. dvojna pogonska se iz 18 zmanjša na 14.4 tone. To pomeni, da se na 8 tonski cesti ne sme šteti vsako os za sebe - npr. 5 x 8 ton = 40 ton - to je zelo narobe. Treba je upoštevati dvoje in trojne osi.

Pri skupni masi in osnih obremenitvah se pri tehtanju (Policija) upošteva 3% toleranca. Tako ima lahko skupina vozil 41200 kg skupne mase.

POZOR: tudi če je npr. štiriosno vozilo registrirano za 41 ton po prometnem dovoljenju se ga lahko obremeni do največ 32 ton, kolikor znaša predpisana skupna masa po pravilniku!

Možna dodatna pojasnila.