Ma, ne boš verjel ....jaz sem tudi užival na cesti ....to ni problem, samo da so pogoji za delat normalni. To pomeni, nek normalen odnos delodajalca, tehnično brezhiben tovornjak in solidna plača.
Kar sem jaz dojel, vsi delodajalci v tem poklicu imajo drug sistem. Ponavadi tako zakompliciran, da ti ni nič jasno.
Če je na kilometer, potem mu se j**e kam ti voziš, on ima svojo relacijo (najkrajšo) ki jo plača, pa tudi če je cesta nemogoča za polpriklopnike.
Normalno da boš v štirih urah naredil manj kilometrov če boš šel po eni vaški cesti in vozil 30-40 km/h. Če boš pa šel po avtocesti, boš v krajšem času naredil veliko več km pa še cestnino plačal.
To pomeni da če so dve opcije da boš moral izbrati tisto vaško cesto ker je manj kilometrov (in več časa) in zastonj cesta.
To je samo primer kako je obljubljena plačila dvorezen meč.
Eni imajo od prometa....ne vem kako jaz lahko preverim koliko je moj šef stranki zaračunal, zaupat mu moram. Potem ti nekaj pripelješ v Slovenijo in nekdo drug pelje naprej isto robo. Kako to obračunajo? Vse skupaj je preveč zakomplicirano.
Če te pa plača na uro, potem pa ti lahko nekje ležiš in te ne more kontrolirat.
V obeh primerih je voznik jebena stranka....ali je na KM ali na promet. Ne vem kako upoštevajo to da voznik obtiči v zastojih, ali pa čaka dan-dva nekje. Takrat niti vozi, niti promet dela .....
Res ne vem kako je to definirano, niti se nisem poglabljal v to, ker je preveč nejasno vse skupaj.
Uradno naj bi imeli ene dnevnice, stroške prevoza, malica in ne vem kaj še. To je zato da zadostijo zakonu.
Koliko te bo pa dejansko plačal je stvar dogovora.
Mene ponavadi zanima samo to, koliko lahko zaslužim če sem recimo skoz na furi (ponedeljek - petek) in če so recimo dva vikenda vmes.
Zdaj, kaj se vse dogaja in koliko voziš koliko kršiš zakon, koliko stranki in nakladov-razkladov imaš, koliko spiš je pa vse odvisno ....
Jaz vem da sem imel vsaj 15 tahografov takšnih da sem imel šiht tudi po 18 ur in več. Malo zato ker sem se učil, večinoma pa zato ker si pač prišel v firmu in moraš čakat ....nikoli ne veš, kdaj bo to.
Če pa parkiraš zato ker ne smeš več voziti, pa je ponavadi narobe da nisi naložil tisti dan.
Je pa v tem poslu še najhujše čakanje. A je to ura, dve, pet, deset ur, ali dva tri dni je nepomembno. To v glavnem ubija.
Še najboljš v tem poslu je ko se usedeš za volan in pičiš ali pa nakladaš, razkladaš ...sam da nekaj dogaja, pa je v redu.
Čakanje in zastoji so pa najslabše kar se ti lahko zgodi....pa najbrž še plačan nisi za to. Manj voziš in nakladaš, manjša je plača ....po mojem...
Tako sem to jaz dojel...najbrž bodo bolj izkušeni v tem poslu najdli kakšno cvetko in me zmerjali....ampak tako sem jaz videl ta posel ...