Odgovori so približni točni.
Takole gre po predpisih:
- dnevni čas vožnje je 9 ur, dvakrat v enem tednu se ta vožnja lahko podaljša na 10 ur (teden je od pon - ned)
- čas dnevnega počitka mora biti najmanj 11 ur v vsakem obdobju 24-ih ur (ali 9+3 ure), trikrat na teden se lahko skrajša na 9 ur,
-po 4. urah in 30 minut vožnje mora imeti voznik najmanj 45 minut odmora, ta odmor se lahko nadomesti z 15 minutnim, ki mu sledi 30 minutnim (trikrat 15 minut je narobe, 30+15 minut je tudi narobe), vendar mora biti to pred 4 ur in 30 minut vožnje ( primer 4:30 vožnje - 45 minut odmora - 4:30 vožnje - 45 minut odmora - 1 ura vožnje - > je 10 ur vožnje konec za ta dan,
- vozni v katerih koli dveh zaporednih tednih ne sme preseči 90 ur vožnje;
- tedenski počitek (vikend pavza) mora trajati najmanj 45 ur, pod določenimi pogoji pa 24 ur.
Vse je zapisano v
ZDCOPMD,UPB2 - Zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delvcev, ter o zapisovalni opremi, ter v Uredbi Sveta št. 561/2006 in št. 3821/85.
Nekaj koristinh informacij je na
http://www.pi.gov.si/.
Kar se tiče digitalnih tahografov pa lahko povem, da je to dobra stvar za šoferje in ne za šefe, pa tudi kontrola je dokaj enostavna, če imaš ustrezno opremo (software npr. DAKO, ključ za prenos podatkov, kontrlono kartico, dlančnik,...).
Kakšne kokretne stvari pa lahko vprašaš ZS.