Stran 3 od 3

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Če nov 17, 2016 4:41 pm
Napisal/-a DePalmo
Včasih imajo uvozniki oz. predvsem proizvajalci avtov čudne predstave o gumah, zato pa ratajo take cvetke v homologacijah katere se pač moramo držat, žal. Za tisti C ti pa žal ne znam povedat ali se ga je treba držat ali ne, C pomeni Cargo in imajo gume večji indeks nosilnosti ker so mišljene za kombije.

In kot sem že omenil, lahko se še naprej voziš z 85, ampak če se pride do sranja in se bo nekdo ob to spotaknil, bo problem. Možnosti da bo nekdo to opazil so majhne, so pa. Odločit se boš moral pa sam.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Če nov 17, 2016 5:06 pm
Napisal/-a MercedesV
Nekako nelogično deluje tisti C zraven dimenzije.... Višji index ?

Index nosilnosti je pa določen že ob sami dimenziji. 185/60R15c 88T. Index je 88T.

Po drugi strani je pa določena maximalna obremenitev na os v homologaciji 990 kg. Kar pa spet nekako pomeni da ne gre za neko hudo obremenitev.

To res ne vem kdo je toliko pameten da naštudira zakaj konkretno so uturili tisti C zraven. Pa še to samo pri eni dimenziji.

lp

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Če nov 17, 2016 6:35 pm
Napisal/-a ribko
Tisti C je samo za kobije oz. dostavniška vozila. ti samo glej da boš mel pravo dimenzijo hitrostni ter pa težnostni index enak oz višji. Jaz tudi imam v homologaciji 94 homologiran, pa sem kupil gume z razredom 94 pa so imele se zraven napisan XL (extra load), pa ni nič narobe samo bočnice ima bolj ojačane, drugače nosilnost je pa še vedno ista!!!

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Če nov 17, 2016 6:48 pm
Napisal/-a MercedesV
Se strinjam z napisanim...
Ampak,če se najde en pravi pacient in me začne peglat na cesti ,pa tudi ne vem kako naj mu razložim tisti manjkajoči C ?

Pa da smo jasni,govorimo res o nekih najslabših možnih scenarijih.

Realnost je pa takšna , da me še nikdar v življenju ni noben policaj vprašal po dimenziji gum,niti po homologaciji.
Sigurno bi te vzeli pod drobnogled,če bi se že na daleč videla odstopanja...zlizane gume,nenormalno preširoke,visoke,nizke...Drugače pa ne vem kdo bi kompliciral če se vidi neka normalna urejenost vozila in voznika.
Lp

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Pe nov 18, 2016 1:32 pm
Napisal/-a ribko
Za C oznako te nebo noben "peglu", prav tako za XL oznako. Ali jo imaš ali je nimaš. Važno je, da imaš pravo dimenzijo in hitrostni ter obremenitveni oz. težnostni index. Določene pnevmatike (ponavadi športne) imajo v imenu tudi ZR v homologaciji pa na gumi pač tega ne piše pa čeprav je isti hitrostni index in obremenitev. Sej zimske gume so lahko dva hitrostna razreda manjša od tistega kar piše na homologaciji, naj me nekdo popravi če se slučajno motim.
Lp

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Pe nov 18, 2016 2:09 pm
Napisal/-a DePalmo
Ne, imaš prav, zimske so lahko dva hitrostna razreda nižje od letnih. Za ZR oznako bom pa pogledal svojo homologacijo, mislim da je napisana.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Pe nov 18, 2016 2:16 pm
Napisal/-a esem
Če smo že pri hitrosti - ve kdo, če to o dveh razredih nižje velja samo pozimi (oz v času obvezne zimske opreme) ali tudi poleti? Seveda poleti ne bi smelo veljati, toda ali je to tudi v zakonu napisano? Se ne spomnem, da bi videl...

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Pe nov 18, 2016 6:58 pm
Napisal/-a Firediver
Pozimi (v smislu "občasne opreme vozila z zimskimi pnevmatikami") imaš lahko celo več kot dva indeksa nižji indeks, ampak ne pod 160km/h!

V predpisu:
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred ... =PRAV11344

govori 21. člen glede hitrostnega indeksa.

V tem členu je navedba tehnične smernice:
http://www.mzp.gov.si/fileadmin/mzp.gov ... 146-01.pdf

Na strani 64 te tehnične smernice imaš navedeno pod točko 3.4.2.2., da imaš pozimi lahko ali večji indeks hitrosti od konstrukcijsko določene za vozilo, ali pa ne manjšo od 160km/h (oznaka Q). V tem primeru moraš imeti na vidnem mestu označeno, da je hitrostni indeks gum 160km/h.

Glede podobne izjeme za poletne gume pa nisem zasledil nič.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Pe nov 18, 2016 7:43 pm
Napisal/-a berlonso
Pozdravljeni,
tudi mene zanima malo več glede nosilnosti. Glede osnov pnev!atik imam razčiščene pojme, več me zanima okoli nosilnosti, zato sem brskal tudi po drugih forumih in so mnenja zelo deljena. Imam predpisano nosilnost 92. Ker je dimenzija gume precej visoka 60, bi z veseljem dodal par € in kupil 96xl, če bi bile bočnice trše in "plavanja" nekaj manj. Sedaj imam letošnje nove letne Vredestein Sportrac nosilnost 92, kupujem zimske, trenutno so gor Goodyear UG7+ letnik 2009, ki so nosilnosti 96XL od prejšnje lastnice vozila. (Zanimivo še solidno držijo po mokrem :o :o oops )

Moram reči, da je plavanja pri vstopu v ovinek manj pri zimskih, vsaj po mojem občutku. Je kaj res na tem glede močnejše sestave?
Eni pravijo ja, drugi ne, tretji celo da je treba XL pumpati na več barov in da celo obstaja tabela s korelacijo pritiska.
Ker nisem našel nobenega uradnega vira, bi z veseljem začel debato tukaj in razčistil par pojmov.

Lp

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Pe nov 18, 2016 9:16 pm
Napisal/-a DePalmo
Mislim da je to odvisno od gume do gume, ne samo po oznakah. Naprimer, sem imel Goodyear EfficientGrip Performance in so bile kar direktne skozi ovinke, boke so imele normalno trde (polna oznaka 205/60 R15 91V), nato sem jih menjal za Uniroyal RainExpert 3 (oznaka 205/60 R15 91V) in imajo tako mehke boke da sem že bil na servisu ker sem mislil da je neka z avtom narobe, a odkar imam zimske TS860 je avto spet bolj direkten kot je bil, pa so 195/65 R15 91T. Načeloma tudi hitrostni razred vpliva na trdoto bokov, ampak to spet ni zanesljivo in se na to ni za zanašat, tako kot ne na večjo nosilnost in XL. Nekatere gume bojo trše, druge pa pač ne, na žalost pa tega nikjer ne piše, moraš probat ali pa se zanašat na izkušnje drugih uporabnikov.

In ravno to me živcira ker drugače so mi Uniroyal zelo prirasle k srcu (se mokre ceste drižijo kot klop, za razliko od Goodyear), ampak bom šel na druge gume ravno zaradi mehkih bokov in zaradi obrabe ... se ne vozim veliko, pa sem jih skuril v dveh sezonah, torej cca. 25.000km.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Ne nov 20, 2016 5:47 pm
Napisal/-a berlonso
Torej lahko potrdim, da so Vredestein Sportrac 5 tudi po mokrem kar solidne, ampak imajo res premehko bočnico za moj okus. Bomo pa videli kako se bodo obnesle čez kako sezono.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Ne nov 20, 2016 9:41 pm
Napisal/-a DePalmo
Samo solidne po mokrem? Potem zame že odpadejo, tukaj pa ne delam kompromisov. Po mokri cesti se mora držat, brez debatiranja. Raje mehak bok, kot pa slabši oprijem.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Ne nov 20, 2016 10:02 pm
Napisal/-a berlonso
S 16" je to moje prvo resno srečanje, s 14" gumami imam za seboj več modelov in seveda kilometrov, tam bi lahko dajal mnenja in konkretno komentiral. Moram pa reči da me ni nikoli razočarala. Solidna sem napisal v smislu da me ni nikoli negativno presenetila v "kriznih" situacijah. Edina manjša pripomba je mehkost bočnic, avto bolj plava in se čuti, ker imam 95% poti v službo ovinkov, zato bi si želel več neposrednosti. Tudi sam dajem največji pomen oprijemu v mokrem. Zato tudi v drugi temi sprašujem za nasvete za zimske, če ima kdo izkušnje za delit.

Re: Index NOSILNOSTI gume ?? Nejasnost ...

Objavljeno: Po nov 21, 2016 3:19 pm
Napisal/-a DePalmo
Aja, sem mislil da si drsel na mokri cesti :) Če te mehki boki motijo, potem ti odsvetujem Uniroyal. Jih imam, kot že omenjeno, RainExpert 3 in dokler se niso fajn usedle, sem mislil da bom popizdil, Sem med drugim tudi razmišljal da bi šel na 16 col, samo zato da bojo boki trši. Zgledalo je pa nekako tako da sem celo pot po AC od Ljubljane do Kopra avto popravljal ker ni in ni hotel iti naravnost. Drugače ga rad vozim in je udobna limuzina, a takrat sem pa komaj čakal da parkiram in grem peš naprej. Ko so se unesle je precej bolje, ampak še vedno ni tistega pravega občutka ko zaviješ v ovinek, se pa tolažim s tem da nisem z njimi niti enkrat drsel, pa sem že probaval oprijem. Sicer nisem pretiraval, mi je pa važno da grem lahko po mokri cesti po omejitvah ali pa malo hitrej.