Mogoče dokaj obsežno, vendar za marsikoga zanimivo branje, glede na vašo razgledanost o proizvajanju gum v koncernu goodyear, ki pa sigurno ne deluje sila drugače, kot drugi, saj drugače nisi cenovno konkurenčen in se ti lahko zgodi enako , kakor se je zgodilo tovarni semperit in se bo po veliki možnosti tudi mreži conti-group.
Žal pametnakoviči niste naletel na pravega. Ne dolgo nazaj sem delal v savi tires in dobro vem, kako se izdelujejo pnevmatike od zmesi, pa vse do končnega izdelka in do tega, kako se skladišči-ok da popravim pikice iz mojega zgornjega posta, ne prihajajo iz istih kalupov, saj kalup pusti na gumi samo odtis dezena, ampak resnično prihajajo iz istih preš, v katerih je kalup, in so nekatere dimenzije različnih "proizvajalcev" narejene z popolnoma iste strukture. Dimenzije istih oznak dezena Sava intensa, Debica furio, Esa tecar, Voyager imajo različno le obliko dezena, čeprav samo po izgledu, dočim mere posameznih pasov zmesi na gumi so enake, saj so gume narejene z istih surovcev. Prav tako le-to velja tudi za neke dimenzije Sava eskimo S3, Fulda Kristall montero, debico frigo2 in esa tecar supergrip 6. Enako je tudi pri poltovornih plaščih, ki se proizvedejo v savi tires: Regional Rhs proizvajalca goodyear in Fuldina regioforce sta gumi narejeni iz enakih surovev, le "pečeni" sta v drugih kalupih. Prav tako so na enak način narejene še prenekatere dimenzije poltovornih plaščev dunlop/goodyear/fulda.Kje vse se delajo gume sava:
-effecta in nova perfecta: Večina teh gum se resnično naredi na poljskem, kake štiri dimenzije v turčiji, dve v južni afriki in prav tako dve v Sloveniji.
-intensa: Večina teh pnevmatik se naredi v Sloveniji in večina nizkoprofilnih dimenzij v Nemčiji(4-5), ena ali dve dimenziji v turčiji in na poljskem
-S2: Najmanjše dimenzije se izdelujejo na poljskem, ostalo pa se izdeluje pri nas.
-S3:VSE dimenzije, razen cca. petih najmanših dimenzij se izdeluje v Sloveniji, dočim onih pet se izdeluje na poljskem in mogoče tri največje dimenzije v nemčiji.
Tovorni program znamke Sava je v Savi tires Kranj ukinjen že od l. 2004 zaradi dotrajanih strojev in neugodnih stroškov proizvodnje in skladiščenja, in je preseljen v turčijo, na poljsko, luksenburg in philipsburg-nemčija. V teh goodyearovih tovarnah izdelujejo tudi še nekaj savskih dimenzij poltovornih plaščev, in nekaj tovornih plaščev.
Slovenija zaradi vedno dražje delovne sile, vendar še vedno ugodne glede na stanje starih članic EU, s stališča proizvajalca, uvaja proizvodnjo vedno večjih dimenzij potniških plaščev vseh znamk, ki prihajajo iz koncerna goodyear. Male gume pa se vedno bolj delajo v revnejših državah, saj za proizvodnjo male in poceni gume rabiš enako število delavcev, kakor za proizvodnjo večjih gum, katera pa je tudi do 10 krat dražja od male gume. Tako se , verjeli ali ne v savi tires Kranj poleg zgoraj naštetih savskih proizvajajo gume naslednjih dezenov oz znamk:
Nova Gy Ug performance, Gy Ug7, Gy Ug6, Gy eag ventura(se ukinja), Gy Hydragrip, Gy Excelence, Gy Nct 5 (večino prvovgradnje), Gy Vector ev-2, Gy Vector 5, Gy Vector 5 +, Gy Ug gw3, Fulda Carat progresso, Ful. carat attiro (se ukinja), Fulda Kristal montero, debica furio, deb. frigo in frigo 2, Dunlop sp sport 01, Esa tecar spirit 1, 2, esa tecar sup. grip6, Voyager in verjetno še kaka.
Ravno tako pa je pri avtomobilskih delih. Tako, kakor je napisano malo višje, da je seat leon, audi a3,vw golf in ne škoda fabija
, ki pa ima dele enake polu, vse isti moj spolni organ, to brez heca čisto drži. Mogoče si lastiš katerega izmed teh štirih in se ti zamalo zdi, da je seat leon v istem rangu, kakor npr. audi a3. Pobližje si oglej določene dele in boš opazil, da pripadajo koncernu vag, se pravi koncernu vw audi group, pod katerega pa spadata na tvojo žalost tudi škoda in seat.
In zakaj je temu tako? Žal naš svet ni več podoben tistemu pred l.91 in še prej, ko je bilo važno samo, da se je nekaj naredilo, pa naj bo kvalitetno , ali se bo prodalo, ali ne bo. Tako kakor naši, so se v svetu rivalstva na trgih in nelojalne konkurence znašli tudi industrialci po celi evropi. Npr. kitajci delajo za plačo od 10 do tudi 100 krat manjšo v primerjavi s povprečnimi v Evropi. Zaradi tega se posamezne znamke, v našem primeru Audi, vw, seat, škoda grupirajo v večje koncerne, kot je v tem primeru vag, to pa iz preprostega razloga: da pridejo do čimnižjih izgub in stroškov. Npr. smerokazi v sprednjem blatniku se delajo v neki tovarni, ki pa so enaki v a3, leonu in golfu. Vse kar je drugače je le to, da pride na koncu plastika z odtisom proizvajalca štirih vrst: na eni je znakvw, na eni s, na tretji 4x0, na četrti pa nič, ker je malce slabše kvalitete, vendar ni izven toleranc in je dobra za neoriginalen nadomestni del. Tako pridejo do najmanjših možnih stroškov. Si predstavljate, kaj bi bilo, če bi v vsaki tovarni posebej izdelovali orig. in še po en neorig. del?? Bilo bi preveč neorig. delov, ali pa bi jih porabili kot originalne in bi tako raskirali slabšo kvaliteto. Navsezadnje pa tudi ne potrebuješ toliko delaovne sile za nek izdelek, ki se izdeluje masovno. In tako se ti dejavniki seštevajo. Zaradi nesodelovanja z nikomer je npr. lani propadla firma mg rover, kar pa se lahko zgodi vsakomur. Vsakdo bi se vprašal, "pa zakaj hudiča ne delajo potem samo audijev A3?" Iz preprostega razloga:1. Zaradi varovanja znamke, ene v odnosu do druge (če ena naredi in proda slab avto, to ne vpliva na drugo), 2. audi je recimo znamka, pri kateri za nekatere zraven kupiš še nekaj imidža, dočim npr. seat to za nekatere ni, vendar pa sta pod kožo oba avta enaka, razlika je le v ceni, v tem primeru v prid audiju.
Enako pa je z gumami. Recimo imamo 205 55 16 91T Fulda Kristall montero in 205 55 16 91T Eskimo s3. Gumi sta narejeni iz enakih surovcev, v isti tovarni, le da imata na videz različen, vendar isto funkcionalen dezen, razlika pa je tudi v ceni in sicer cca. 2000sit v prid fuldi.
Pa ni se treba norca delat, dacia logan ni enako kot laguna ampak podobno, kakor thalia.
Hm, na sredini jih porine ven? Kaj takega prvič slišim. Sem bil tudi na reklamacijah in si niti ne morem predstavljati, kako to izgleda, ker še nisem videl. Kdo pa je to rekel?
Drugače pa je tako: Denar ne laže, kar drži. Mogoče si lahko imidž dokupiš z avtom, kako si ga z gumami-si ne predstavljam! Beri zgoraj fulda:sava, podobno je drugje. Zdj odvisno je tudi, kaj pomeni, da je guma šrot. Jaz sem imel na kolesih že michelin, nokian, pirelli, bf goodrich, pa je vse tmtm kot eskimo s3, tolk da jih zase kr lepo kupujem, sam zarad cene-do zdj še nisem mel problemov. Res pa je, da če dirkaš, žvižgaš z zimsko gumo na križišču, in počneš vse mogoče in nemogoče, lahko na njej piše bog, pa bo pozimi zanič, ker bo zažgana. Slabo je tudi, če jih uporabljaš tudi poleti. Otrdi, pa to se zgodi z vsako gumo. Treba je tudi gledat kolk je guma stara, ko jo kupuješ in jo površinsko pregledat.
Če komu še kaj ni jasno o proizvodnji gum v GY, me lahko vpraša.
Aja, še to: Delno drži da sava dela sam še za mopede gume. Samo to je sava d.d. oddelek velo-isti objekt, druga firma. Sava tires d.o.o. pa je proizvodnja pnevmatik za osebna vozila. Tovorne gume se ne delajo več, prav tako tudi traktorske ne, ker zdaj traktorske dela tudi rumaguma, ki je od predlani tudi pod gy koncernom.
Če tkole pametujete v temah pod okvare in popravila, ni čudno, da ljudem nič ne dela. O neki stvari se prvo prepričaj in šele nato govori in pluvaj!