Stran 1 od 3
Menjati- ne menjati
Objavljeno: Če nov 13, 2008 8:44 am
Napisal/-a pavel
Pripravil sem zimske gume za premontažo (GY ultragrip 7 ) in opazil, da imajo sprednje 4-5 mm profila, zadnje pa 6mm. Gume so vožene dve zime na Yarisu 1,4 D.
Z avtom delam cca 150km dnevno, večina pa AC.
Bral sem, da morajo biti na zadnji osi gume z več profila zaradi možnosti zdrsa pri zaviranju.
Sedaj se ne morem odločit ali naj;
- dam gume z več profila na prednjo os (mislim, da mi bojo zdržale do pomladi)
- dam gume z več profila na zadnjo os, na prednjo pa tiste z 4-5mm, Ko bo profila na prednjih 3-4mm kupim nove dve in jih montiram na zadnjo os.
- Takoj kupim dve nove, dam nove zadaj, stare spredaj.
Mi lahko pomagate pri odločitvi?
lp pavel
Objavljeno: Če nov 13, 2008 9:26 am
Napisal/-a INFINITI
Pa se ti res gume tako hitro nucajo? -Meni se ultra grip dlje obnese, pa sem precej šarf voznik.
Kakorkoli - Gume z več oprijema in profila nujno zadaj in to neglede na pogon; neprimerno lažje je kontrolirati v ovinku zdrs spredaj kot pa da doživiš katapult zadaj in začne avto opletati L-D; to je dejstvo ne glede na to kaj bo kdo fantaziral.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 9:42 am
Napisal/-a roberto-82
daj gume z več profila na pogonsko os (sprednjo)ker je dosti lažje loviti zadnji konc kot sprednjega ko ti začne nest zadnji konc ga boš z volanom in plinom uloviv (govorim do hitrosti 70-80km/h)če ti bo pa začelo nest sprednji konc ga pa pri 30 ne boš uloviv no to so moje izkušnje če pa si skoz na ac pol se pa skoraj nimaš kaj bat lp

Objavljeno: Če nov 13, 2008 9:56 am
Napisal/-a mišek
Eh jaz bi dal spredaj z več profila. Če boš dal spredaj bolj znucane se bo med sprednjimi pa zadnjimi naredila še večja razlika kot je. In kaj boš potem mel spredaj 3mm zadaj pa 4,5mm? Bedarija, po moje moreš vedno tak gledat, da imaš čim bolj enakomerno obrabljene sprednje in zadnje. Saj to vsi pravijo, da je treba gume izmenično vozit ne pa, da boš mel ene skoz spredaj druge pa skozi zadaj.
Če jih menjuješ se ti lepo enakomerno obrabljajo in tudi potem vse na enkrat nove kupiš. Če pa enkrat kupiš dve pa drugo leto spet dve imaš pa samo sranje, nikoli ne prideš na enakomerno obrabljenost. Pa že tudi zaradi razlike v starosti je drugačna obraba. Starejša guma je bolj trda in se manj obrablja kot nova.
Pri nas doma smo meli enkrat tak primer, ko je na sestrinem avtu vulkanizer zajebal pa je bila bolj znucana dve leti zapored spredaj. Potem so pa bile dve gume s 5mm profila, ena s 6mm, ena pa 4mm. Zdaj mi pa povejte kaka je logika takega početja?
Je ni, če bi bile prav montirane bi bile vse štiri s 5mm profila. To pa je potem glih tak kot, če bi človek obul dva različna čevlja.
To ko si napisal, da imaš sedaj 4 in 5mm, da potem bi pa bilo 3 in 4mm. To ni res, sej se ti nebodo sprednje in zadnje znucale za 1mm, sprednje se bodo sigurno bolj obrable kot zadnje, zato pa imaš tudi zdaj to razliko v višini profila. Drugače bi bile vse štiri enake, če bi bila ista obraba spredaj in zadaj. Normalno, spredaj večja teža, pogon, krmiljenje in pa večina zavorni sile pride spredaj, da ne more bit vseeno.
Objavljeno: Če nov 13, 2008 10:02 am
Napisal/-a roberto-82
mišek je napisal/-a:Eh jaz bi dal spredaj z več profila. Če boš dal spredaj bolj znucane se bo med sprednjimi pa zadnjimi naredila še večja razlika kot je. In kaj boš potem mel spredaj 3mm zadaj pa 4,5mm? Bedarija, po moje moreš vedno tak gledat, da imaš čim bolj enakomerno obrabljene sprednje in zadnje. Saj to vsi pravijo, da je treba gume izmenično vozit ne pa, da boš mel ene skoz spredaj druge pa skozi zadaj.
Če jih menjuješ se ti lepo enakomerno obrabljajo in tudi potem vse na enkrat nove kupiš. Če pa enkrat kupiš dve pa drugo leto spet dve imaš pa samo sranje, nikoli ne prideš na enakomerno obrabljenost. Pa že tudi zaradi razlike v starosti je drugačna obraba. Starejša guma je bolj trda in se manj obrablja kot nova.
Pri nas doma smo meli enkrat tak primer, ko je na sestrinem avtu vulkanizer zajebal pa je bila bolj znucana dve leti zapored spredaj. Potem so pa bile dve gume s 5mm profila, ena s 6mm, ena pa 4mm. Zdaj mi pa povejte kaka je logika takega početja?
Je ni, če bi bile prav montirane bi bile vse štiri s 5mm profila. To pa je potem glih tak kot, če bi človek obul dva različna čevlja.
tudi to je res pol pač vsake 2 leti kupiš 4 komade ali pa vake 3leta js jih na 2 leti

Objavljeno: Če nov 13, 2008 10:25 am
Napisal/-a gofra
/OFFTOPIC
Lazje lovit zadnji konec kot sprednji? Ti to iz osebnih izkusenj? No, jaz ti iz osebnih povem, da je avto z kratko medosno razdaljo hudicevo tezko "lovit" ko zacne enkrat opletat. Poleg tega, da ti bo usel prednji del, ga moras res konkretno zasrat, pa se situacija je bistveno lazje resljiva (odvzem plina recimo)
/ON
Vec profila zadaj, definitivno. Mnenja so sicer deljena vendar imam raje nekaj manj trakcije pri speljevanju spredaj kakor da mi med voznjo zaplava rit. Imel sem drago šolo...
LpF
Objavljeno: Po nov 17, 2008 8:26 pm
Napisal/-a Kael
No mene nebo nobeden nahecal, da pozimi (ob primerno nikih temperaturah) primerjo izpravne zimske gume slabše kot letne. Opažam, posebej zjutraj ko so temperature že letos bile okoli 5 stopinj, z letnimi, da je avto po ovinkih strašansko drsel napram 10 uram kasneje, ko se je ogrelo na npr. 15 stopinj in sem se vračal domov. Tudi lega na mokrem cestišču mi ni bila zadovoljiva ob teh temparaturah in letnim gumam. Nasploh sem ob teh jutrih opažal, da se mi tako ABS kot TCS ukapljata mnogo hitreje, kot popoldan - tako, da ja, letne gume z nižjo temparaturo izgubijo moč - hitrejše vklapljanje ABSa in TCSa pomeni, da ima guma slabši oprijem - to pa zame pomeni tudi, da bo zavorna pot daljša. Če situacijo primerjam sedaj ko sem dal gor zimske: ob ustrezno hladnem vremenu, se sicer ABS in TCS še vedno vklopita prej, vendar ne tako pogosto kot pri letnih in hladnem vremenu.
To, kar pa nekateri opažate, višje temparature in zimske pa vsekakor drži. Ko se enkrat temparature dvignejo na recimo 12 ali več stopinj, se na volanu (posebej če imaš prekleto neporeden volan, ko ga imam sam) dobiš na volanu občutek, kot da bi vozil čoln, oziroma kot da ima avto malo laga ko sledi tvojim ukazom - podobno recimo če krožišče pelješ 55 na uro te mimogrede začnejo cvilit, medtem ko je zjutraj avto brez težav držal smer in sviljenja ni bilo. Ob tem občutku na volanu moreš vedet, da je treba vožnjo prilagodit toplemu vremenu, kar pomeni čim bolj neagrsivno vožnjo, da ne uničuješ gum po nepotrebnem. Letos so temparature za zimske gume vsaj znosne, do 10 stopinj, lani pa se spomnem, da sem peljal po avtocesti z zimskimi iz mb do ce 160+ ves čas in zunaj 20 stopinj plus. Ker je bla avtocesta skoraj prazna, jasno žgem ko blesav 20 km skupaj, potem pa ugotovim da bo m prvič menjal pas - o groza, js sem mislu, da bo avto odplaval v ograjo, ker je bil filing kot da peljem se s praznim gumam - jasno se malo ustavim - gume vroče, da boh pomagi. Tako da vtakih razmerah se oprijem res zmanjša in je stvar nevarna - vendar dobiš pravočasno opozorila, da guma ne drži več. Pri letnih pozimi in nizkih temparaturah in malo pomrznjenem kakšnem delu, pa je opozorilo ponavadi ograja, graben, polje,. Do podatkov sem prišel na naslednjih gumah: Michelin Energy+ letne, ter Mabor WinterJet 205 / 55 / R16.
To glede starih gum in lege avtomobila na cesti, pa absolutno drži. Mat ima Tourana z vso možno opremo ino elektroniko. Na letnih gumah, potenza 225 / 45 / R17 avtomobila (se trudil na letališču) ne spraviš iz smeri, pa naj se ob človeških manevrih še tako trudiš - elektronika naredi svoje. Avto se mnogo bolj, kljub temu da je enoprostorcs drži ceste kot moj Leon. Vendar pa je skoraj neverjetno, kaj se zgodi, ko ga preobuje v letos 6 let stare Sava Eskimo S3 pnevmatike. Po suhem ko normalno pelješ, tista lampa požmrka v vsakem (za moj avto) normalno odpeljanem ovinku, ko je cesta mokra se ABS vklopi že ob malenkost močnejšem pritisku na zavoro od tiste, da se ti zavorne luči prižgejo, TCS lampa in ESP lampa pa ven vržte buffer overflow, saj lampa dobesedno sveti. Ne bo pozabil dogodka, k se pele za mano, se prižge rdeča, pa normalno spstim gas, prstavim niže in potem iz 20 normalno ustavim. Kljub temu, da je žlajfala na polno, sem si pršu gor, da se nau ustavla, zato sem zapelu v križišče, da mi ni sesula avta... ampak ker majo dost profila jih bo furala že eno leto

. O snegu in vožnji s temi gumami pa nebi - avto postane tak, kot da bi imel volan za okras.
Na ibizi sem tudi sam imel sicer nove Sava Eskimo S3 gume, pa takih težav nisem imel. So se hitro obrabile, oprijem je bil bol jalov, vendar pa daleč od tega, kar dela z njenim avtom, pa je bila moja ibiza brez vse elektronike. Zato folk ne furajte s starimi gumami in ne šparajte na gumah. ...
Osebno sem pa tak za vse komplete koles že odplačal lani: malo mokra cesta zjutraj na mariborski obvoznici, ravno zamenjal za zimske gume pa przl k pes. Stoji mamica s par let staro hčerko in se ta prekucne na cesto - če nebi bilo zimskih gum ter magične besede na ime ABS se niti približno nebi ustavil - glavo je mela že pod odbijačem (hvala za obliko privzignjenega Leonovega odbijača in da nisem vzel Nitro paketa...), do njene ročice pa je falil ravno toliko, kolikor je premer gume - tamala se namreč ni pobrala ampak k jo je zložl, je okamenela... tudi to se vam lahko zgodi ob izgovorih: sej je sam za po mestu, drugje se pa tak ne bom furu...
Objavljeno: Po nov 17, 2008 10:24 pm
Napisal/-a mišek
Samo Kael test je pokazal, da letna ustavi pri -7°C od 130km/h do ustavitve v 69,4m, zimska pa v 89,6m.
Tako da ne vem. Vse avte, ki testirajo napišejo zraven na kakšnih gumah je bil in če primerjaš tiste rezultate vidiš, da tisti ki imajo letne gume, kljub nizkim temperaturam ustavljajo dosti prej. Se spovnim enega testa, ko so imeli vzporeden test Alfa 147 GTA, Golf R32 in Subaru Impreza Sti (za oznake ne vem če so točne)
No v glavnem same zverine. Bilo je pa tako, da Golf pa Alfa sta mela neke tuje tablice in zato letne gume gor, Impreza je pa imela naše tablice in je prav pisalo, da je bila obuta v zimske gume tako kot zahteva naš zakon. V glavnem se ve da Impreza nima slabih bremz. Je bil že enkrat prej samostojni test Impreze z letnimi gumami in je ustavla nekje okrog 33m od 100km/h do nule. So samo hvalili zmoglivost zavor in da naj bi bil to drugi najboljši izmerjen rezultat kdaj koli na testu.
No ko pa so primerjali to trojico pa je impreza ustavljala okrog 45m, Alfa in Golf pa pod 40m. In so izrecno napisali, slab rezultat zaviranja zaradi zimskih gum.
Tudi nemši test, ko so zraven zimskih dali letno je bila ta vsepovsod boljša od vseh zimskih, razen na snegu.
Zdaj pa če to oni testirajo in na istih avtih v istih pogojih z merilnimi napravami, ki stanejo malo morje denarja in so sigurno bolj točne kot naš test, ki bazira samo na občutkih, potem bo že moglo biti nekaj na tem

.
Jaz za svoje vem, da ne smem tako močno bremzat kot z letnimi, ker mi v trenutku potegne špuro. Zdajle, ko so mokre ceste se v trenutko spelje. Pri letnih pa tisti prvi šus nisem smel preveč stisnit, da ne zablokira, potem pa sem lahko kar močno stisnil pa so se še kolesa vseeno vrtela.
Objavljeno: To nov 18, 2008 1:22 am
Napisal/-a BBoss
Kael, Michelin Energy so en velik j**c od gum in strašno oslabijo z uporbo in obrabo. Že sam smisel teh gum je čim manjši upor in s tem tud manjša obraba ampak to z dobrim oprijemom pač ne gre skupaj.
Strašno nevarne so na mokri in gladki podlagi saj skoraj ne primejo tako, da kdor koli da kaj nase bi te gume že zdavnaj strpal v kanto - saj za po suhem so še nekak OK, ampak po mokrem - ajmene
Jaz sem namreč kak mesec in pol nazaj dobil Rentacar Passata TDI s temi gumami s cca 11.000 prevoženimi km pa mi je vrtelo v tretji prestavi ko sem dodal gas, ko sem zapeljal skozi cestninske bokse. Še dobro, da se je traction control vmešal, ker me je čist presenetil in sploh nisem bil prpravljen.
Po ovinkasti cesti iz kamnika proti Gornjemu gradu me je pa na mokrem bila polna cesta pa sploh nisem pretiraval. Temperature pa so bile +25°C tako, da te gume so samo za v smeti - resno pravim.
Objavljeno: To nov 18, 2008 6:56 am
Napisal/-a Kael
@mišek: rezultatom testa rade volje verjamem, ampak če js vidim, da z letnimi pri 5 stopinjah ne morem zvozit istega ovinka z 10 na uro manj kot ga lahko ko je 20 stopinj in da ga lahko zvozim z isto hitrostjo pri 5 stopinjah z zimskimi, potem potegnem črto in vem, da je vsaj za mojo kombinacijo gum boljše, da imam gor zimske gume. Ni to neki kar bi se men zdel, ampak sam vidim, koliko mi gori TCS pa se ABS vklaplja ko vozim po mrzlem z letnim gumam. Glede nato kaj pravi BBOS, bo verjetno kriva kvaliteta letnih gum (če ima kdo kakšen test teh gum - michelin enery +) se priporočam.
@BBOS: čudno mi je, da bi te zanašalo v passatu po mokri cesti s temi gumami. Namreč ko mat pred dvemi leti mejala avto, je tut mela testnega passata s tem gumami pa me pri mojem stilu vožnje po mokrem ni prav nič zanašalo (kar ne morem rečt za npr. savine letne gume katere so ble na ibize leto pred tem). Podobno, razen če pa misliš, da lahko voziš enako k po mokrem, me z avtom ne zanaša ob vožnji po mokrem. Zdej sta dve možnosti: ali imava tok različen stil vožnje in pojmovanje drsenja po ovinkih, ali pa si slučajno fasal na tistem pasatu stare gume. Je pa res, da se bom tako Michelinovih kot tudi Maborjevih gum ko se bodo izrabile znebil (za oboje okoli 4mm pofila), ker ne z enimi ne drugimi nisem zadovoljen.
Objavljeno: To nov 18, 2008 8:56 am
Napisal/-a JureV
jaz mam tudi michelin energy, pa so vredu, tak na suhem ko mokrem, pač nikol nisem mel občutka da ne primejo, majo pa sedaj že 47.000 km, profila pa še 5mm
Objavljeno: To nov 18, 2008 3:41 pm
Napisal/-a BBoss
Navajen sem na veliko boljše gume kot so se izkazale te Michelinke. Pri gumah se pač ne špara

zato sem bil pač toliko bolj razočaran - res pa nisem šel gledat kakšen je DOT ampka glede na to, da je mel avto "le" 11kkm sem predvideval, da so to še vedno originalne gume.
Ampak pri 60km/h na cestninski postaji, ko pritisneš gas v tretji pa da zavrti na mokrem v prazno je pa le mal hudo, a ne? Avto pa TDI in 140KM.
Objavljeno: To nov 18, 2008 4:06 pm
Napisal/-a NoFX
Kaj pa ti pomaga, če ti zadnje gume držijo ko ti jih spredaj (kje je volan) odnese ??? Tudi pri zaviranju je skoraj vse od prednjih gum odvisno... Jaz ziher nebi dal boljših gum zadaj.
Objavljeno: To nov 18, 2008 5:06 pm
Napisal/-a maniaxxx
Boljše zadaj absolutno, najboljse je pa vse 4 nove.
@michelin energy..te gume so eno tako sranje, da lahko samo gledas..brat jih je po 20kkm vrgel stran, ker mu je esp se neprestano prizigal po ovinkih ce je dezevalo.
Kael, mogoce so dobre za tvoj stil voznje ( nezna, varcna voznja ), ampak za malo bolj dinamicno voznjo niso niti pod razno, bi pa razumel, če bi bile poceni, so pa presneto drage in dobiš ceneje veliko boljše gume.
Objavljeno: To nov 18, 2008 6:15 pm
Napisal/-a simply
Edini plus teh Michelink je da dolgo zdržijo - drugih pozitivnih lastnosti ni.
Soseda ima na Golfu še originalne in ima že čez 60k kilometrov.

Objavljeno: To nov 18, 2008 7:46 pm
Napisal/-a pavel
Pozdravljeni,no končno sem gume zamenjal. Dal sem zadaj z 4-5mm profila, spredaj z 6mm, GY ultra grip 7, kot sem navedel v prvem postu.
Dol sem vrgel tri sezone vožene Michelin energy. Občutek imam, da so mo michelinke
držale bistveno bolje od teh zimskih GY.
Res je, da so bile temperature malo previsoke (10-12stopinj), a vseeno mi da misliti kaj zdaj? Razmišljati o novih zimskih, ali upati, da bo bolje, ko bo mraz in sneg?
lp pavel
Objavljeno: Sr nov 19, 2008 12:15 am
Napisal/-a INFINITI
Lej zakaj poslušaš trapaste nasvete - nove gume grejo zadaj! -Vedno
Poglej film in si malo preberi :
http://theautoprophet.blogspot.com/2008 ... -rear.html
95% avtomobilov je naštimano, da se podkrmili v primeru zdrsa in to z razlogom.
Tisto da ti nove gume ne držijo pa ni čisto res -zakaj?
Imaš popolnoma nove zimske gume, ki imajo dolge nove ripsne oz bloke in sedaj malo logike:
Vzemi eno dolgo radirko in jo pritisni na podlago navpično - uvijala se bo a ne?
-No sedaj pa skrajšaj radirko za polovico in se bo precej manj uvijala - ista stvar je tudi pri novi gumi še posebej zimski ki ima bolj dolge bloke kot pa zvožena guma.
TI bloki se bolj zvijajo in posledično imaš gumijast občutek na suhi podlagi, še posebej zato ker so bloki še dodatno polni lamel, ki tudi imajo luft med sabo.
Objavljeno: Če nov 20, 2008 4:34 pm
Napisal/-a baroax
[quote="INFINITI"]Lej zakaj poslušaš trapaste nasvete - nove gume grejo zadaj! -Vedno
Poglej film in si malo preberi :
http://theautoprophet.blogspot.com/2008 ... -rear.html
95% avtomobilov je naštimano, da se podkrmili v primeru zdrsa in to z razlogom.
Kateri pogon imajo ta dva avta na filmu?
lp.
Objavljeno: Če nov 20, 2008 5:28 pm
Napisal/-a JEREMIJA79
INFINITI je napisal/-a:Lej zakaj poslušaš trapaste nasvete - nove gume grejo zadaj! -Vedno
Poglej film in si malo preberi :
http://theautoprophet.blogspot.com/2008 ... -rear.html95% avtomobilov je naštimano, da se podkrmili v primeru zdrsa in to z razlogom.
Tisto da ti nove gume ne držijo pa ni čisto res -zakaj?
Imaš popolnoma nove zimske gume, ki imajo dolge nove ripsne oz bloke in sedaj malo logike:
Vzemi eno dolgo radirko in jo pritisni na podlago navpično - uvijala se bo a ne?
-No sedaj pa skrajšaj radirko za polovico in se bo precej manj uvijala - ista stvar je tudi pri novi gumi še posebej zimski ki ima bolj dolge bloke kot pa zvožena guma.
TI bloki se bolj zvijajo in posledično imaš gumijast občutek na suhi podlagi, še posebej zato ker so bloki še dodatno polni lamel, ki tudi imajo luft med sabo.
Američani so pa res kredibilni glede tovrstnih zadev...

Objavljeno: Pe nov 21, 2008 11:52 am
Napisal/-a kolesar
zanimivo!
pa smo se neki novga naučil