Stran 1 od 4

Nism označu gum

Objavljeno: Po nov 09, 2009 12:14 am
Napisal/-a marvin
K sm jih dol dajal sm jih pozabu označt. Zdej se pa itak niti prbližn ne spomnm kako so ble gor. Kok je to važn pa kako ugotovim kje so ble?

Hvala že vnaprej!

P.s. Kok € nej dam za 14 col rabljeno jekleno felgo? Eno sm zj. pa rabm novo.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 12:48 am
Napisal/-a bass
Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...

Objavljeno: Po nov 09, 2009 6:54 am
Napisal/-a /miha\
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?

Objavljeno: Po nov 09, 2009 7:30 am
Napisal/-a Drager
/miha je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?

Prosim če utemeljiš svojo trditev, se pravi tvoje mišljenje in ne google.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 8:01 am
Napisal/-a /miha\
Ok...

Če se avto pelje skozi ovinek malenkost čez mejo zdrsa najslabše gume se zgodi:

A) Če so zadaj slabše gume:
Sprednje gume sledijo krivini ovinka, zadnji konec avta centrifugalna sila izvrže iz krivine ovinka, torej sledi spektakularna zapustitev cestišča.

B) Če so spredaj slabše gume:
Zadnja kolesa sledijo krivini ovnika le zaradi sprednjih in če slednja spustijo, avto sledi tangenti na krivino, torej sledi gre avto v ravni črti s ceste dol.

V B) primeru imate še možnost, da odnesete celo kožo, saj se lahko zgodi, da predno dosežete drugo stran ceste in jarek, hitrost tako pade, da gume spet najdejo oprijem in boste za las zvozili. V A) primeru pa nimate niti najmanjše možnosti, saj ga ni junaka, ki bi v delčku sekunde reagiral in volan obrnil v kontra smer za 3 vrtljaje.

Je pa tudi slabost B) primera in sicer to, da je potem daljša zavorna pot (če je res občutna razlika med sprednjimi in zadnjimi), ki pa se jo seveda da korigirat z daljšo varnostno razdaljo. Boste rekli, da je potem gotovo bolje, da je spredaj boljša guma? V tem primeru se boste pri močnem zaviranju zaustavili obrnjeni za vsaj 180° (če nimate ABSa, ki bi to omilil).

Objavljeno: Po nov 09, 2009 8:18 am
Napisal/-a BBS
/miha je napisal/-a:Ok...

Če se avto pelje skozi ovinek malenkost čez mejo zdrsa najslabše gume se zgodi:

A) Če so zadaj slabše gume:
Sprednje gume sledijo krivini ovinka, zadnji konec avta centrifugalna sila izvrže iz krivine ovinka, torej sledi spektakularna zapustitev cestišča.

B) Če so spredaj slabše gume:
Zadnja kolesa sledijo krivini ovnika le zaradi sprednjih in če slednja spustijo, avto sledi tangenti na krivino, torej sledi gre avto v ravni črti s ceste dol.

V B) primeru imate še možnost, da odnesete celo kožo, saj se lahko zgodi, da predno dosežete drugo stran ceste in jarek, hitrost tako pade, da gume spet najdejo oprijem in boste za las zvozili. V A) primeru pa nimate niti najmanjše možnosti, saj ga ni junaka, ki bi v delčku sekunde reagiral in volan obrnil v kontra smer za 3 vrtljaje.

Je pa tudi slabost B) primera in sicer to, da je potem daljša zavorna pot (če je res občutna razlika med sprednjimi in zadnjimi), ki pa se jo seveda da korigirat z daljšo varnostno razdaljo. Boste rekli, da je potem gotovo bolje, da je spredaj boljša guma? V tem primeru se boste pri močnem zaviranju zaustavili obrnjeni za vsaj 180° (če nimate ABSa, ki bi to omilil).



Kaj pa če bi probal zadriftat ? :D

Objavljeno: Po nov 09, 2009 9:23 am
Napisal/-a Energetik81
Če je razlike v profilu kakšen mm ali dva, ne more biti tako hude razlike v oprijemu. Ker material je pa isti. Problem se lahko pojavi le pri večji količini vode na asfaltu, kjer se potem na enem paru prej pojavi splavanje.
Sicer se pa načeloma strinjam z /miha\. Običajen voznik (ki mu še ni odneslo riti) se bo lažje rešil, če bo podkrmarjen - spustil bo gas in zelo vrjetno bodo sprednje gume že zaradi tega prijele.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 9:39 am
Napisal/-a /miha\
Važna je tudi znamka gum (več znamk na istem avtu), starost gum, poškodbe, tlak, pa še kej verjetno.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 11:13 am
Napisal/-a ghandaed
Drager je napisal/-a:
/miha je napisal/-a:
bass je napisal/-a:Izmeri profil, pa daj 2 gumi z več profila na pogonski par koles.
Pa ne pozabi odpeljat centrirat...


S tem se jaz ne bi strinjal. Boljše gume morajo it na zadnja kolesa, ne glede na to, katera so pogonska.

PS:
Predno se kdo zapiči v mojo izjavo naj uporabi iskalnik, da se bomo v kakšni primerni temi kregal glede tega... saj se bomo ane? :?

Prosim če utemeljiš svojo trditev, se pravi tvoje mišljenje in ne google.


Upam, da bo dovolj če rečem, da tako učijo v centru varne vožnje AMZS Vransko.
Boljše gume gredo zadaj.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 11:25 am
Napisal/-a mišek
Jaz se pa tega nikol ne držim, že s tega razloga, če bi vedno tako delal se ti čisto poroši ravnovesje v profilu med zadnjimi in prednjimi. Prednje imajo v mojem primeru dvakratno obrabo v primerjavi z zadnjimi, če bi skoz dajal bolj znucane spredaj; torej ne bi rotiral gum bi imel že po dveh letih razliko 1 milimetra.
Gume lepo rotiraš in imaš vse štiri enakomerno obrabljene.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 11:33 am
Napisal/-a Blinder
Boljše gume spredaj! Večji grip v snegu. Pa prednje gume avto itak žre duplo kot zadnje. Če daš boljše zadaj boš pač dosti prej znucal prednje in potem boš moral nabavit nove gume samo za spredaj.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 12:38 pm
Napisal/-a Renault_user
O tem, da se gum ne menjava že vrabci čivkajo... Ni vse samo v profilu, so tudi različne obremenitve in drugačna obraba na npr. pogonskih gumah.

No, vsak dober mehanik vulkanizer ali strokovnjak za avte vam bo povedal, da se zadnjih ne daje na prve nikoli... Pa smo spet pri tem, da bi nekaj prišparali... Zadnjič ste vsi govorili, kako za svojo varnost pri gumah ni problem odšteti denarja... No s tem je enako. Ko se ti prve zrabijo zamenjaš vse štiri.

Za tiste s kmečko pametjo pa bo vedno veljalo samo to, kolk profila je kje...

Objavljeno: Po nov 09, 2009 12:56 pm
Napisal/-a sašo5
Renault_user je napisal/-a:No, vsak dober mehanik vulkanizer ali strokovnjak za avte vam bo povedal, da se zadnjih ne daje na prve nikoli...


vse več proizvajalcev daje navodila vulkanizerjem (sploh za asimetrične gume) da jih je potrebno "obračat" vsakih 7-10 t.km (zadnja leva na prvo levo in zadnja desna na prednjo desno) tako lahko mirno in z enako obrabo prevoziš 40.000 km in seveda nato vse 4 kupiš nove....(sam se tega poslužujem že od začetka vozniškega staža)

Marvin; imaš gume z rotacijo?

Objavljeno: Po nov 09, 2009 1:17 pm
Napisal/-a Energetik81
Blinder je napisal/-a:Boljše gume spredaj! Večji grip v snegu. Pa prednje gume avto itak žre duplo kot zadnje. Če daš boljše zadaj boš pač dosti prej znucal prednje in potem boš moral nabavit nove gume samo za spredaj.

Spet odvisno kako voziš. Meni ne žre sprednjih skoraj nič bolj kot zadnjih. V 2 letih je razlike mogoče za slab milimeter. Gume pa itak menjam zaradi starosti pri 5mm+ profila.

Če pa divjaš, pač menjaš vsako leto spredaj-zadaj in do takih dilem sploh ne pride, ker so vedno podobno znucane.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 2:15 pm
Napisal/-a primozek68
vse več proizvajalcev daje navodila vulkanizerjem (sploh za asimetrične gume) da jih je potrebno "obračat" vsakih 7-10 t.km (zadnja leva na prvo levo in zadnja desna na prednjo desno) tako lahko mirno in z enako obrabo prevoziš 40.000 km in seveda nato vse 4 kupiš nove....(sam se tega poslužujem že od začetka vozniškega staža)


Prvi del: se strinjam

Drugi del: peesda, 40tkm z gumami... Jest ne prilezem dlje kot 20tkm.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 2:23 pm
Napisal/-a Energetik81
primozek68 je napisal/-a:Drugi del: peesda, 40tkm z gumami... Jest ne prilezem dlje kot 20tkm.
Tudi jaz ne, ampak zato, ker mine vmes že 5 let... :twisted:
Primozek, vozi manj gas-bremza, pejt za 30% počasnej v ovinke, pa boš tud ti prilezel do 40tkm.

Objavljeno: Po nov 09, 2009 2:30 pm
Napisal/-a Renault_user
Sicer pa res, danes, ko so tako kvalitetne gume, jih itak mečemo stran s 5+ mm profila...
Potem problem avtomatsko izgine...

:lol:

Objavljeno: Po nov 09, 2009 4:26 pm
Napisal/-a sašo5
primozek68 je napisal/-a:Drugi del: peesda, 40tkm z gumami... Jest ne prilezem dlje kot 20tkm.

no, ta teden snamem letne točno 27.000 so naredile (zimske 6000) avto ima 35000 in poslikam.....tako v grobem rečeno imajo 5,5mm :arrow: se pravi, da morajo it (do indikatorja) še 15.000 brez problema....to pa je še celo sezono 2010....

Res pa da gre za širšo 245 gumo in verjetno je vsesplošno poznano, da širša dlje "drži".....ne nekaj posebnega, ampak za spoznanje že....

Objavljeno: Po nov 09, 2009 6:10 pm
Napisal/-a domi
sašo5 je napisal/-a:
Renault_user je napisal/-a:No, vsak dober mehanik vulkanizer ali strokovnjak za avte vam bo povedal, da se zadnjih ne daje na prve nikoli...


vse več proizvajalcev daje navodila vulkanizerjem (sploh za asimetrične gume) da jih je potrebno "obračat" vsakih 7-10 t.km (zadnja leva na prvo levo in zadnja desna na prednjo desno) tako lahko mirno in z enako obrabo prevoziš 40.000 km in seveda nato vse 4 kupiš nove....(sam se tega poslužujem že od začetka vozniškega staža)


Točno tako gume rotirat tudi med sezono da bodo enakomerno obrabljene, pa ne bo problema več ali manj profila spredaj, / zadaj.

Glede obrabe sem jaz na cliu zradiral v skoraj 6 letih ene zimske (+3/4 zime z novimi) in 2 kompleta letnih, naredil pa sem 140.00km. To je povprečje pribl 45.000 km/komplet, pa nisem posebej pazil na obrabo.

LP

Objavljeno: Po nov 09, 2009 6:19 pm
Napisal/-a SAVINJCAN
eno zlizano daj spredi eno zlizano pa zadi da ti nebo kje bolj ven vleklo