Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a J.McLane To feb 23, 2016 9:44 am

Kolikor berem avtorica teme sploh še nima avta, tema se je nadaljevala z istim vprašanjem, ki ga je zastavil xxl.

Drugače pa za Kadjar dobiš A/T gume (Yokohama, General, Toyo samo 16") in dvomim, da mu vizuelno nebi pasale.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a nebivedu To feb 23, 2016 9:58 am

abbe je napisal/-a:jst kle opažam da dajete mal čudne predloge.allterain gume so za terence (to kar vozi nebivedu (glede na sliko)) in to niso gume ki bi ble primerne za male križance,pa kot je nekdo napisal se jih verjetno sploh ne dobi v teh dimenzija,pa še obupno bi zgledale kramaprce na osebnem avtu.to je za terence in tam se najbooj iskažejo.
kar avtorica rabi so allseasen gume (oziroma tega ne rabi ker to ni nic od gum).
če jih je že dobila na avtu naj jih vozi spomladi poteli in jeseni za zimo naj pa kupi zimske gume,ker vseeno sem prepričan da se v letnih razmerah bolje izkažejo kot v zimskih,sploh če ni 4x4 avto.
in to je to.


Ti verjetno misliš na terenske gume MUD TERRAIN, ker all terrain (toyo AT, yokohama AT,...) so gume za suve, terence in LT (light truck). Uporabne so na vseh 4x4 vozilih in tudi 2WD suvih. Razlika med all terrain gumo in mud terrain gumo je očitna:
Slika

AT gume so mehkejše in imajo vozne lastnosti za "on road" veliko boljše (večinoma je to razmerje od 80:20 do 50:50 - onroad:offroad), hkrati jih je pa večina testirana v najtežjih zimskih pogojih, torej z oznako M+S in še s snežinko v trikotniku, ki pa jo dobijo samo in izključno na zimskem testu, ki pa je kr zelo zahteven.
Poleg tega ima AT guma dodatno ojačano bočnico, z zaščitnim robom, ki ščiti feltno (robniki tako niso več problem), ter ima malo višji profil (ne več samo 8 ali 9mm, kot imajo to navadne gume. Sam jih imam na osebnem avtu - subaru forester, tako da to ni ravno terenec, prej suv, pa še to ne (vsaj zame, ker jaz temu pravim povišan karavan z malo bolj vzdržljivim podvozjem).

Izgled gume z mao bolj grobim profilom je pa potem lep ali grd glede na uporabnika (vsake oči imajo svojega malarja). Meni taka guma na suvu veliko bolje zgleda kot navadna letna.


all season pa je čisto cestna guma ponavadi je za osnovo zimska guma in z malo tršo zmesjo, da naj bi zdržala še poleti. Michelin je šel pa en korak dalje in je naredil all season iz letne gume, ki ji je dodal lamele, kar se je pokazalo za boljšo varianto.


Recimo zelo dober opis yokohame geolandar ATS:
The Geolandar A/T-S is Yokohama's On-/Off-Road All-Terrain tire developed for jeep, pickup truck and SUV drivers who want tires that combine a bold off-road attitude with a capable on-road aptitude. Geolandar A/T-S tires are designed to deliver long mileage and promote even wear while providing year-round traction, even in snow.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a abbe To feb 23, 2016 9:08 pm

jst sm govoru o levih gumah na sliki,sam se nikol nisem videl takih gum na x3,x5,q5,q7,cayene,tuareg...sj to so suvi?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a nebivedu Sr feb 24, 2016 12:22 am

V sloveniji jih boš težko videl na takih avtomobilih. Tukaj se daje najcenejše gume na tak avto (po možnosti nalite iz obija), ker večini slovencem že pleh pomeni, da imaš nekaj in večina jih na ta pleh tudi tako gleda (čeprav jih velika večina je krompir in zelje celo leto, da lahko plača lizing in registracijo). Tistih nekaj, ki pa imajo (in nimajo the j**c na lizing), pa kupujejo "športne" gume, ker so to za njih športni avtomobili. Noben pa s temi jajci, ki si jih naštel v sloveniji ne bo vozil po terenu, še manj po makadamu. Če mu prednjo šipo zbije kamen, bo cela družina morala krompir iz menija dol dat in bodo ostal na zelju za celo leto.
Pa tisti, ki ima denar in bi se rad vozil po terenu, si bo kupil terenca, ne the j**c, ki niso ne za na cesto in ne za na njivo, vse kar pa dajo od sebe, je samo prevelika poraba goriva.

V tujini je to bolj vidno, če ne AT pa vsaj HT gume na takem avtu.
Old subarus never die, they just get faster!
 
5cenic
Novinec
 
Prispevkov: 465
Pridružen: Sr feb 11, 2015 1:23 am

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a 5cenic Sr feb 24, 2016 1:32 am

No ja, si moremo/morete priznat, da mnogi ljudje imajo denar, veliko denarja. In jim je nakup SUV-ja za 100k€ nekaj, kar jim ne predstavlja težave. Ne poznam človeka, ki nebi imel preveč denarja in bi vozil SUV-ja tega ranga, taki ki so mahjeni na pleh pa nimajo nekih nenormalnih prihodkov se še vedno stegujejo za drugimi avtomobili (uvoženi, malo starejši, malo cenejši itd.).

Je pa res, da nepoznam človeka, ki bi x5 uporabljal za po terenu, pa jih poznam kar nekaj, ki jih imajo. Ima pa večina le teh letne in zimske gume kolikor sem se pogovarjal z njimi, če smo že pri gumah. Baje so celoletne neuporabne - verjetno je večina mislila te običajne celoletne, ki jih dobiš na novem SUV-ju.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a chan Sr feb 24, 2016 8:41 am

umbertoE je napisal/-a:Pozdrav!
Odločam se za nakup novega vozila. Iščem med crossoverji, s katerim bi se spopadala tako v ovinkastih cestnih zavojih (Rakitna) in zimskimi voznimi razmerami na Notranjski (kjer je zima doma :evil: ) kot na avtocestah.


Za Rakitno ter tamkajšnje zimske razmere definitivno predlagam nakup dodatnih zimskih pnevmatik. Resda pa so slednje pri nekaterih modelih že v prodajnem paketu, kot npr. pri spodaj omenjenem Suzukiju S-Cross

umbertoE je napisal/-a:Kako je z "obutvijo" pri ostalih mestnih terencih? Npr. Suzuki S- cross ?


Tako pri Suzukiju ponujajo pri nakupu novega modela zimski komplet (pnevmatike + jeklena platišča + pokrovi + dodatni varnostni vijaki) z Yokohama W Drive V905, ki so se na lanskem testu izkazale za ene boljših v tej dimenziji: http://www.siol.net/avtomoto/zanimivost ... _2016.aspx

S-Cross ima sicer serijsko letno obutev Continental Eco Contact 5.

Pri celoletnih pnevmatikah imam ravnokar na testu Michelinov Cross Climate (viewtopic.php?f=2&t=103900), ki so se zaenkrat izkazale za precej suverene, tudi po snežnih podlagah, kjer so pokazale zgolj manjše slabosti napram klasičnim zimskim gumam (ok, resda pa se z njimi nisem preganjal v kakšnih ekstremnih pogojih).

A kot sem dejal že na začetku, za omenjeno lokacijo je najbolj priporočljivo imeti dodaten komplet dobrih zimskih pnevmatik (ob sneženju zna biti precej drseča že glavna cesta med Rakitno in Preserjem, da o povezavi do Cerknice niti ne govorim) in ne priporočam zgolj celoletnih. Ok, če so bile na avtomobilu že serijsko - kot npr. pri Peugeotu 2008 - pa naj bodo nameščene zgolj v toplejših mesecih.
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a RedBaron Sr feb 24, 2016 8:51 am

nebivedu je napisal/-a:V sloveniji jih boš težko videl na takih avtomobilih. Tukaj se daje najcenejše gume na tak avto (po možnosti nalite iz obija), ker večini slovencem že pleh pomeni, da imaš nekaj in večina jih na ta pleh tudi tako gleda (čeprav jih velika večina je krompir in zelje celo leto, da lahko plača lizing in registracijo). Tistih nekaj, ki pa imajo (in nimajo the j**c na lizing), pa kupujejo "športne" gume, ker so to za njih športni avtomobili. Noben pa s temi jajci, ki si jih naštel v sloveniji ne bo vozil po terenu, še manj po makadamu. Če mu prednjo šipo zbije kamen, bo cela družina morala krompir iz menija dol dat in bodo ostal na zelju za celo leto.
Pa tisti, ki ima denar in bi se rad vozil po terenu, si bo kupil terenca, ne the j**c, ki niso ne za na cesto in ne za na njivo, vse kar pa dajo od sebe, je samo prevelika poraba goriva.

V tujini je to bolj vidno, če ne AT pa vsaj HT gume na takem avtu.



Toreji si ti tudi eden izmed teh, ki vozi avto ki ne za na cesto in ne za teren, ker forester kolikor vem ni glih terenc, nek nizek osebni avto pa tudi ne.... pa tile SUV-ji imajo ziher nižjo porabo od foresterja (ker roko na srce, subaru ni ravno špraovček...)

Tele All terrain gume so pa tudi nek kompromis.... taka guma v snegu ziher ni tako dobra od ene dobre prave zimske gume z lamelami, siliko in še čem... po drugi strani pa poleti tudi ne more biti na nivoju dobre letne gume... je pač nek kompromis, ki v vseh voznih pogojih skuša zagotoviti nek soliden nivo oprijema (tako tudi piše v opisu, ki si ga prilepil). - ampak seveda se da z njo čisto OK preživeti, zakaj ne...

Če se nekdo z SUV-jem vozi poleti izključno po asfaltu in nekaj malega makadamu recimo, je boljša izbira letna guma (po moji logiki). Pozimi pa zimska, če ima bolj zahtevne pogoje (ponavadi se ravno za takšne pogoje kupuje 4×4 SUV). In tudi Michelin za svojo CrossClimate pravi, da sicer nudi dober oprijem tudi v zimskih razmerah, ampak da pa je za tiste, ki se pozimi srečujejo (mo) z bolj zahtevnimi voznimi pogoji, vseeno boljša izbira prava zimska guma!


Gume na SUV-ji so po mojih opažanjih, ponavadi boljše (hankook, uniroyal, kumho), kot na kaki limzini znamke BMW, mercedes, audi... seveda 19 ali 20 col, gor pa HiFly, NANKANG, INFINITY....
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a nebivedu Sr feb 24, 2016 10:22 am

RedBaron je napisal/-a:Toreji si ti tudi eden izmed teh, ki vozi avto ki ne za na cesto in ne za teren, ker forester kolikor vem ni glih terenc, nek nizek osebni avto pa tudi ne.... pa tile SUV-ji imajo ziher nižjo porabo od foresterja (ker roko na srce, subaru ni ravno špraovček...)

Si zelo narobe razumel post. Govorimo o X5, X6, Q7, tuareg,... . Torej teža nad 2 toni, poraba nad 10 litrov. Ti avtomobili so pretežki, z zelo širokimi gumami, ki niso za kaj drugega kot za veliko porabo in metanje denarja v njih in za poziranje. Neke večje namembnosti nek Q7 nima kot "show off" in kazanje kok imaš pod palcem. Če rabiš plac v avtu, lahko kupiš 5 kombijev za ta denar. Ne moreš tega primerjat s subarujem. Je ogromna razlika.

Kar se pa tiče porabe subaruja. Če imaš tak hobi, kot ga imam sam, si lahko kupiš šparovčka, ki bo imel porabo 4 litre, potem pa še terenca, ki bo večinoma stal na parkplacu, ko ga boš pa vsake toliko vžgal, bo takrat spil enormne količine goriva, kej bo crknilo (ker avto je za vozit, ne za to, da je parkiran na parkplacu) in si nakopljem dvojno registracijo, dvojne stroške in še dodatne stroške za izredne zadeve.
Lahko pa narediš en tak kompromis. In Subaru je zame tak kompromis. Po avtocestah gre hitreje od šparovčka s porabo 4 litre in od terenca, ki mu je potovalna hitrost max 110km/h. Popije manj kot slednji, ampak popije več kot šparovček. Še vedno pa ima porabo dost nizko, da lahko z bencinarjem delam od 50 do 60k na leto in se ne sekiram za porabo. Stroški registracije so manjši, stroški servisov so zelo nizki, dele se dobi v vsaki štacuni z avtodeli, crkuje pa zadeva tudi nem ker so zelo zanesljivi in trpežni avtomobili.

Vse je kompromis. Razen nakupa Q7, X5, X6 in tuarega. Tisto je pa preseravanje,

RedBaron je napisal/-a:Tele All terrain gume so pa tudi nek kompromis.... taka guma v snegu ziher ni tako dobra od ene dobre prave zimske gume z lamelami, siliko in še čem... po drugi strani pa poleti tudi ne more biti na nivoju dobre letne gume... je pač nek kompromis, ki v vseh voznih pogojih skuša zagotoviti nek soliden nivo oprijema (tako tudi piše v opisu, ki si ga prilepil). - ampak seveda se da z njo čisto OK preživeti, zakaj ne...

Si ti kaj prebral poste pred tem mojim na katerega odgovarjaš, al te je samo zmotilo, da so X5, X6, tuaregi in audiji j***a? Namreč par postov nazaj sem napisal, da AT gume niso zimske in da je namenska zimska guma boljša.

Je pa zanimivo, da se z AT gumami lahko voziš po vseh terenih. Torej greš lahko iz puščavskega peska čez skalnato puščavo skozi blato proti Atlasu, kjer pa na 2.600 metrih nad morjem lahko voziš po snegu, pa te bodo te gume peljale normalno. Da to z eno gumo dosežeš in jo tako narediš, rabiš imet kar veliko znanja. (Samo v vednost: yokohama geolandar ATS ima ta S na koncu zaradi silike in ne zaradi snega )

RedBaron je napisal/-a:Če se nekdo z SUV-jem vozi poleti izključno po asfaltu in nekaj malega makadamu recimo, je boljša izbira letna guma (po moji logiki). Pozimi pa zimska, če ima bolj zahtevne pogoje (ponavadi se ravno za takšne pogoje kupuje 4×4 SUV). In tudi Michelin za svojo CrossClimate pravi, da sicer nudi dober oprijem tudi v zimskih razmerah, ampak da pa je za tiste, ki se pozimi srečujejo (mo) z bolj zahtevnimi voznimi pogoji, vseeno boljša izbira prava zimska guma!

Sej tega ni noben rekel. Govorimo o tem da glede na to kakšne zime imamo, lahko prišparaš za en komplet gum, če kupiš za suva all terrain gume, ker zdržijo dlje od navadnih gum in ker jih imaš lahko tudi pozimi. Noben pa ni rekel, da so boljše od namenskih gum (letnih ali zimskih).

RedBaron je napisal/-a:Gume na SUV-ji so po mojih opažanjih, ponavadi boljše (hankook, uniroyal, kumho), kot na kaki limzini znamke BMW, mercedes, audi... seveda 19 ali 20 col, gor pa HiFly, NANKANG, INFINITY....

Ja, so boljše, ampak zato ker so cenejše od gum za limuzine.
Ko pa vidiš človeka, ki z E klaso pride v Obija kupovat nalite zimske gume, ti je vse jasno; "Može seljak iz sela ali selo iz seljaka nikada!"
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a RedBaron Sr feb 24, 2016 11:11 am

nebivedu je napisal/-a:Si zelo narobe razumel post. Govorimo o X5, X6, Q7, tuareg,... . Torej teža nad 2 toni, poraba nad 10 litrov. Ti avtomobili so pretežki, z zelo širokimi gumami, ki niso za kaj drugega kot za veliko porabo in metanje denarja v njih in za poziranje. Neke večje namembnosti nek Q7 nima kot "show off" in kazanje kok imaš pod palcem. Če rabiš plac v avtu, lahko kupiš 5 kombijev za ta denar. Ne moreš tega primerjat s subarujem. Je ogromna razlika.




To se strinjam, takšni terenci so res bolj za poziranje!

V mislih sem imel bolj dostopne SUV, kot so recimo KIA sportage, Ford KUGA, Škoda Yeti, Dacia DUSTER, in podobni. Ki so precej pogosti na naših cestah in svojo nalogo odlično opravljajo - vozne lastnosti po cestah so zelo solidne, poleg tega pa ni problemov na snegu, ali kakšnem blatu oz. travi. Seveda če so 4×4, ker nakup takega avta brez 4×4 se meni ne zdi logičen, čeprav se jih proda kar precej!!

Tako da, če nekdo rabi takšno vozilo je to super izbira, ker je na vseh področjih dovolj dober, da ni problemov. Seveda je pa vse kompromis (kot si tudi sam navedel) in se pač treba zavedati, da SUV ni limuzina (in tudi pravi terenec ne) in da allterrain ( all season) gume niso letne oz. zimske. So pa zato cenješe od 2 kompletov gum... pač vsak se mora odločiti glede na svoje potrebe in zmožnosti, pa tudi prepričanja, konec koncev...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a nebivedu Sr feb 24, 2016 11:27 am

Prvo se moraš vprašat, kaj je prednost suvov na cesti. So višji od osebnih avtomobilov, torej se lažje vsedeš v in zlezeš iz avta. Večja preglednost, ker sediš višje. So bolj varni od osebnih avtov zaradi teže (če se vanje zaleti manjši avto).
Pa še en tak vidik je, ki je tudi vedno bolj viden. Suvi imajo višje gume (večja višina same gume), kar omogoča bolj udobno vožnjo po naših luknjastih cestah. In z recimo all terrain gumo pridobiš še eno zadevo; če priletiš v luknjo na cesti, te gume ne boš tako hitro presekal, kot recimo letno zimsko ali all season gumo. Se pozna na tej gumi ravno to, da je guma bolj ojačana tako po boku kot po voznem delu.

Zato pravim, da all terrain guma ni all season guma. All terrain je vsenamenska guma. Za po cesti, terenu, makadamih, snegu, v mokrem in v suhem. Z ojačano bočnico proti zvijanju in ojačanim voznim delom za slabše ceste.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a xxl Pe mar 11, 2016 9:07 am

Nova Yokohama za letošnjo jesen/zimo ; Gumo Geolandar A/T G015 so zasnovali za urbane športne terence, zagotavlja pa varno uporabo v vseh razmerah in kakršnikoli podlagi. Primerna je tudi za zimske razmere, v skladu z evropskimi predpisi pa tudi za zahtevne "off-road" pogoje.
http://www.avto-magazin.si/novice/tri-y ... okohama-3/
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
leon_dobnik
Novinec
 
Prispevkov: 120
Pridružen: So apr 02, 2016 5:44 pm

Re: CELOLETNE (mud & snow) gume na križancih ?

Napisal/-a leon_dobnik So avg 20, 2016 5:44 am

Lahko, da me je prodajalec zavedel, vendar pa imajo Peugeoti 2008 s grip control v homologaciji zapisano, da so zahtevane mud&snow gume in da ne smeš dat gor letnih gum (tako je trdil, nisem pa potem sel preverjat v detajle). Zato sva z zeno ob menjavi avta dala 2008mico na stran in sla pogledat se drugam in sva na koncu vzela razred vecje vozilo. Tako da ce kdo kopuje 2008 in ta ima grip control 2x preverite kaj v homologaciji pise. Ce 2008mica nima grip control te tezave ni.
Vrni se na Aktualno področje: Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov