Stran 1 od 1

En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: To feb 27, 2018 3:17 pm
Napisal/-a SkyEye909
Pozdravljeni,

imam nove letne pnevmatike 215/55 R16 93H, katere sem dobil jeseni. Moj avto ima homologirane 215/55 R16 93V.. kaj sedaj? Kjer homologirajo pravijo, naj se obrnem na uradnega zastopnika/uvoznika, tam pravijo, da vpis drugačnih oznak, kot so že v homologaciji, ni mogoče.

Ali pnevmatike prodati in kupiti nove razreda V (menjava žal ni možna), ali jih kljub vsemu montirati, pri tem pa se pojavi vprašanje, kako se zadeve razpletejo v primeru nesreče, po vseh zakonih avto ni izpraven :?

Kakšne izkušnje dobrodošle, kako na to gledajo npr. zavarovalnice?

Vnaprej hvala.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: To feb 27, 2018 3:53 pm
Napisal/-a pskoda
Noben ne bo kompliciral. Drugače pa so vsi hitrostni razredi ok glede na to, da imamo max hitrost 130km/h

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: To feb 27, 2018 9:15 pm
Napisal/-a nejc1
Možno je da se ti kak smotan policaj s slabim dnem vpikne v to, ali kot si rekel če bi šli podrobno gledat pri kakšni nesreči, samo to so izredno majhne možnosti.. Kakšna je pa končna hitrost avtomobila po homologaciji, je manj kot 210?

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: To feb 27, 2018 9:35 pm
Napisal/-a Kohec
Pri normalni vožnji ni med temi gumami nobene razlike. Tudi sam sam imel na istem avtu že različne gume, od H , V , W, pa ni bilo nikoli nič narobe, tudi na tehničnem niso nikoli nič rekli.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: To feb 27, 2018 9:46 pm
Napisal/-a SkyEye909
Max hitrost je 215km/h. Za policiste me ne skrbi, vem, da tega ne gledajo in tudi če, kaj potem. Tudi za tehničnega me ne skrbi. Samo zaradi zavarovalnice, avto imam kasko, koliko je realne možnosti, da bi se pri izplačilu škode obesili ravno na nehomologirane pnevmatike (po zakonih je v tem primeru zavarovanje nično)? Je kdo že imel tak primer? Je kdo tu iz zavarovalnice in mi zna povedati iz prve roke?

Glede kvalitete gum pa me sploh ne skrbi, H razred je do 210 (plus varnostni faktor), ne vozim nikoli več kot 160.

Torej gre samo za vprašanje odgornosti, se je za sekirat ali sem lahko brez skrbi :?

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 12:34 am
Napisal/-a DePalmo
Kar se zakona tiče, si si že sam odgovoril. Avto ni tehnično izpraven in te lahko kaznujejo policaji, v primeru nesreče pa lahko zavarovalnica zahteva povrnitev vse škode iz istega razloga.

Kaj boš naredil, je tvoja odločitev.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 6:56 am
Napisal/-a pskoda
V primeru nesreče cenilc pride avto pogledat ga poslika naredi zapisnik in avto gre na uradni servis na ocenitev škode. Na podlagi tega se odločijo ali je totalka ali ne. Če ni pustiš avto na uradnem ti ga popravijo ga prideš ponj in to je to. Če je totalka ti izplačajo škodo in razbit avto ti ostane.

Cenilc še nikoli ni pogledal koliko profila imajo gume kaj šele, da bi gledal hitrostni razred. Če feltne vizualno izgledajo normalne (niso prevelike, prešrkoke, ne štrlijo iz blatnikov) ti jih ne bo nič gledal.
Stvari, ki iztopajo in se skoraj iz letala vidi, da so naknadno dodane potem si zanimil, ker cenilec ni trapast in bo take stvari takoj opazil

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 8:07 am
Napisal/-a Firediver
Cenilec od zavarovalnice je ena stvar, če pa pride do kakšne tožbe, pa je zadeva že bolj pestra.

Ampak vsaj jaz doslej ne poznam primera, da bi bil hitrostni indeks tako pomemben. Glede na predpise je pa vse jasno.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 8:20 am
Napisal/-a RedBaron
V kolikor gre za letne gume, potem je stvar takšna, da mora biti hitrostni razred takšen (ali višji) kot je v homologaciji, drugače vozilo ni tehnično brezhibno.

Če pa gre za zimske, potem pa je lahko hitrostni indeks nižji (mislim, da je po novem min. 160 km/h), v vozilu pa mora biti nameščena opozorilna nalepka.


V praksi VERJETNO tega nihče ne bo šel preverjat (sploh če avto izgleda čisto original), vendar pa ni nemogoče, da se kdo vpikne v to...

Ali boš sprejel ta riziko... je pa na tebi.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 8:25 am
Napisal/-a INFINITI
Po slovenski zakonodaji je pri letnih pnevmatikah potrebno imeti hitrostni indeks v istem razredu kot je navedena maksimalna hitrost vozila, medtem ko je pri zimskih pnevmatikah lahko hitrostni indeks za dva razreda nižji kot je maksimalna hitrost vozila.

Tako da če avto ne gre več kot 210 km/h po tovarniških podatkih imaš lahko H index pnevmatike brez težav poleti ;)

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 8:31 am
Napisal/-a DePalmo
Nima veze koliko gre avto, važno je kaj je homologirano.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 8:58 am
Napisal/-a INFINITI
Če je veljavna zakonodaja napisana tako kot sem napisal, potem se ti nima kdo v kaj vtikat; pa naj piše na kartončku kar hoče. Homologacije lahko vpisuje lahko že lole z srednjo šolo, ne pa pravnik.

Re: En hitrostni razred nižje - DA ali NE (H namesto V)

Objavljeno: Sr feb 28, 2018 9:09 am
Napisal/-a Firediver
INFINITI je napisal/-a:Po slovenski zakonodaji je pri letnih pnevmatikah potrebno imeti hitrostni indeks v istem razredu kot je navedena maksimalna hitrost vozila, medtem ko je pri zimskih pnevmatikah lahko hitrostni indeks za dva razreda nižji kot je maksimalna hitrost vozila.

Tako da če avto ne gre več kot 210 km/h po tovarniških podatkih imaš lahko H index pnevmatike brez težav poleti ;)


NE ZAVAJAJ!

Sedaj pa mi za zimske pnevmatike izpostavi člen iz predpisov, kjer je dovoljeno za dva indeksa nižje!

Ker ti bom potem prilimal člen, kjer je navedeno, da lahko pozimi voziš z indeksom do 160km/h če upoštevaš eno malenkost...

EDIT: Bom kar tukaj spisal..

Pozimi (v smislu "občasne opreme vozila z zimskimi pnevmatikami") imaš lahko celo več kot dva indeksa nižji indeks, ampak ne pod 160km/h!

V predpisu:
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred ... =PRAV11344

govori 21. člen glede hitrostnega indeksa.

V tem členu je navedba tehnične smernice:

Priloga IV tehnične specifikacije za vozila TSV 146/01 - vnesi v iskalnik, ti najde PDF

Na strani 64 te tehnične smernice imaš navedeno pod točko 3.4.2.2., da imaš pozimi lahko ali večji indeks hitrosti od konstrukcijsko določene za vozilo, ali pa ne manjšo od 160km/h (oznaka Q). V tem primeru moraš imeti na vidnem mestu označeno, da je hitrostni indeks gum 160km/h.