Stran 1 od 1
165/70/14 - katere gume na punta?
Objavljeno: To jul 10, 2007 4:51 pm
Napisal/-a *MiriaM*
Ok, zdaj avto imam - punto 1.3.jtd, letnik 2003, morala bom kupit nove letne gume, ker zimske so zdaj gor še čist nove praktično.
Kakšne gume naj nabavim za neko povprečno ceno (do 60 € za komad)
Dimenzije 165/70/14 verjetno, kaj pa znamka?
Objavljeno: To jul 10, 2007 5:21 pm
Napisal/-a stench
Jaz bi gledal bridgestone B250 ali pa pirelli (mislim da je P3000). Brat ima v 165/65 14 te bridgestone gor in je razlika napram sava exact, ki jih je imel prej kot dan in noč.
Objavljeno: To jul 10, 2007 5:32 pm
Napisal/-a *MiriaM*
Kaj pa kake Dunlop? Kaj so tele SP 10 in SP 30?
Objavljeno: To jul 10, 2007 5:46 pm
Napisal/-a stench
Dunlop so nasplošno odlične gume, teh modelov pa nepoznam.
Objavljeno: To jul 10, 2007 5:48 pm
Napisal/-a *MiriaM*
Malo gledam po spletnih trgovinah in sem nekje prebrala dobre ocene za SP 30, recimo...cena: cca. 50 evrov/kos
Še kdo?
Objavljeno: To jul 10, 2007 6:29 pm
Napisal/-a ANJCI
*MiriaM* je napisal/-a:Malo gledam po spletnih trgovinah in sem nekje prebrala dobre ocene za SP 30, recimo...cena: cca. 50 evrov/kos
Še kdo?
Dunlop Sp 30 je naslednica svoje že prej zelo uveljavljene in dobre pnevmatike Sp 10.
Dunlop Sp 30 ima vse dobre lastnosti za vožnjo po mokri cesti in ki omogoča kratko zavorno pot, ti jamči tih tek in večje vozno udobje. Vredna svojega denarja. Priporočam

Objavljeno: To jul 10, 2007 7:59 pm
Napisal/-a mimax
Po letošnjem ADAC testu sodeč so najboljše v T=190km/h:
Continental EcoContact 3
Bridgestone B250 (obraba je malo minus)
Pirelli P3000e (zelo zdržljiva, malce starejši model)
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/155_70_R13T/default.asp?ComponentID=173755&SourcePageID=8772
Med novejše modele spadajo še Fulda Ecocontrol, Firestone Multihawk, Pirelli svojega zmagovalnega P3000e že počasi zamenjuje že z P4, Goodyear ima nov model Duragrip ...
Za Dunlop pa še čakamo kdaj bo zamenjal svojo Sp30 za kaj podobnega Fastresponsu. Sp30 je sicer soliden, dobi se pa ga za okoli 46€.
Objavljeno: Sr jul 11, 2007 9:09 pm
Napisal/-a dare999
Toplo ti priporočam, da daš gor gume 185 60 14. ko sem imel še punta2, sem dal to dimenzijo gor ko sem originalne 165 70 14 zrabil. Razlika je neverjetna, v ceni pa je par €, ki ti jih naj ne bo žal. Pa ne priporočam ti širše dimenzije zaradi divjanja, ampak varnosti! Pa dimenzijo imaš homologirano, tako da jo lahko daš brez skrbi gor. V porabi pa ni razlike oz kaki deciliter, verjemi! Enkrat še mi boš hvaležna za ta post. Znamke pa so ti že priporočili pred mano.
LP!
Objavljeno: Sr jul 11, 2007 10:36 pm
Napisal/-a mimax
Res je sicer, da se mnogi poleti odločajo za širše pnevmatike. Razlogi so očitni: širša in bolj nizkoprofilna pnevmatika daje bolj športen občutek, sukanje volana se zdi precej bolj neposredno in odzivno. Dejansko pa je tudi lega pri ovinkarjenju nekaj boljša, saj je naležna ploskev večja.
Po drugi strani pa na mokri podlagi pnevmatika nekaj težje prodre skozi film vode, saj je ista teža razporejena na večjo ploskev in je sila pritiska na enoto manjša.
Ponavadi so te velikosti tudi v višjem hitrostnem indeksu (165/70 R 14 je T - 190km/h, 185/60 R 14 je H - 210 km/h), kljub temu pa cenovna razlika ni prevelika.
Zaradi večje naležne površine je kotalni upor večji. To pomeni da je guma (ista znamka in model) nekaj glasnejša in avto porabi nekaj več goriva. V nasprotju s splošnim prepričanjem (predvsem mladih ljudi) tudi ni res, da je s širšo gumo avto hitrejši, saj večja naležna ploskev zahteva nekaj več navora in se pospešek malce poslabša.
Kljub temu da je sta obe velikosti homologirani je 185/60 od 165/70 tudi nekaj nižja (-4%), kotalni obseg je manjši (-2%) in zaznavno je rahlo odstopanje merilnika hitrosti.
Problemov s samimi platišči ne bi smelo biti, saj na standardna jeklena 5,5×14 lahko montiramo obe velikosti. Izjema so puntoti z jeklenimi 5×14 platišči (kjer to ni mogoče), medtem ko so ALU platišča ponavadi 6×14 in imajo že serijsko 185 širino pnevmatik.
Odločitev o montiranju širših pnevmatik je odvisna od vsakega posameznika. Jaz sem tak voznik, da to cenim in ta športni občutek potrebujem, vendar je pri mnogih obratno, saj zahtevajo tišjo, bolj ekonomično in ožjo gumo.