Stran 2 od 3

Objavljeno: So apr 26, 2008 2:41 pm
Napisal/-a dominic
ce mas filane z zrakom je vse lepo in prav, predvsem odvisno od same dimenzije gume ter teze avta...in lih kontra bi moralo biti junci...mrzli zrak se krci...tako da moras prakticirat, da imas pozimi nekaj vec ter poleti nekaj majn...halo...zrak se ob povisanju tem poveca, idite se malo peljat ko bo toplo, eno lepo hitro turco...pa dajte noter kot imaste predvidoma...recimo 2,4 bara...pa prevozite recimo cca. 20km na hitri postopek...tlak se vam bo povecal nekje za 0.3bara do 0.4 bara...z vecanjem pa vemo da zacne guma napihovat sredino in posledicno lezi majn...plin tega nima ker ima zanemrljivo raztezanje ter krcenje...

opel astra 1350kg z 215/40/17 spredaj 2.4 bara zadaj 2.3bara...recimo hitra voznja od lovrenca do mb (ce kdo pozna [stajerska]), za finto preizkuseno...tlak spredaj je bil visji za 0.3/4bara se pravi da sem imel do mb 2.7/8...kar je se ok...zadaj pa za 0.2/3bara...dejanske razlike so opazne...

sploh zdaj ko se bodo zacle temperature dvigat....

p.s. skoraj boljse je nekaj majn kot prevec, zaradi nalezne povrsine...ta se posledicno z napihovanjem gume manjsa...vozis se samo po sredini...za tocno pa bi itak moral merit tem gume in bi tocno videl kaj se dogaja in koliko bi moral imeti da bi bila nalezna povrsina gume idealna...

je pa res najboljse polnit z plinom...

Objavljeno: So apr 26, 2008 5:22 pm
Napisal/-a _primy_
205/55/16 zimske polnjene z zrakom 2.6 bara vse štiri...

225/40/18 letne polnjene z dušikom al kaj je ze un plin ... 2.8 bara v vsaki ;)

zame ni preveč pa ni premalo :twisted:

Objavljeno: So apr 26, 2008 6:27 pm
Napisal/-a BBoss
@Punisher - načeloma se sicer kar strinjam s tabo samo nekaj te moram korigirati. Velika večina polni gume na bencinskih črpalkah in ko se do tja pripeljemo so gume v veliki večini ogrete od same vožnje. Nenapisano pravilo pravi, da če smo večino časa, do pumpe vozili do 70km/h moramo gumo polniti 0,3-0,4 bara višje kot je napisano. Če pa smo vozili prej po AC in je hitrost večino presegala povprečje 70km/h je treba polniti od 0,5-0,6 več kot je napisano na listku na vratih.

Ko se bodo gume ohladile bo ta pritisk padel na normalo kot je napisano saj je ta pritisk naveden za neogrete gume.

Velika večina pač dela točno to osnovno napako saj se pripeljejo na bencinsko, napumpajo gume na 2,2 bara kot je določeno in so zadovoljni. Napaka, ko se guma ohladi pade tlak na 1,9 ali še celo nižje - verjetno je pa vsem jasno kaj pomeni, če so gume premalo napolnjene (minusov je veliko a če jih kdo ne pozna jih lahko tudi napišem ;) ).

V glavnem bolj napihnjene gume so veliko varnejše kot premalo še najbolj je to kritično pri akvaplaningu, kjer so premalo napolnjene gume zelo nevarne. Priporočljivo je, da so v mokrem napolnjene vsaj 0,6-0,7 bara nad normo.

Drugače pa si poglejte koliko polnijo gume na cestno hitrostnih dirkah, kjer načeloma polnijo hladne od 2,5 do 3,5 bara - vse za čimboljši oprijem in vodljivost. 8)

Objavljeno: So apr 26, 2008 6:37 pm
Napisal/-a esem
Načeloma imaš v vsem prav, a vse številke "nadtlaka" znižaj za dvakrat. Če ne verjameš, da bogato pretiravaš, pa odgovori, zakaj bi tovarne predpisovale nižji tlak - v svojo škodo (varnost, obraba, poraba itd -edino udobje zna bit večje). Po normalni vožnji po navadnih cestah (in precej km) se tlak zviša za 0,1-0,2 bara, po avtocestah ali divjanju za 0,2 do zelo redko 0,4. 0,2 - 0,3 bara več je optimum!

Objavljeno: So apr 26, 2008 7:29 pm
Napisal/-a BBoss
esem je napisal/-a:Načeloma imaš v vsem prav, a vse številke "nadtlaka" znižaj za dvakrat. Če ne verjameš, da bogato pretiravaš, pa odgovori, zakaj bi tovarne predpisovale nižji tlak - v svojo škodo (varnost, obraba, poraba itd -edino udobje zna bit večje). Po normalni vožnji po navadnih cestah (in precej km) se tlak zviša za 0,1-0,2 bara, po avtocestah ali divjanju za 0,2 do zelo redko 0,4. 0,2 bara več je optimum!


Točno tako in to zaradi enega samega in edinega vzroka, ki se mu reče udobje. 90% vseh kupcev pri avtu zahteva udobje in takoj pridrvijo na servis, ker avto recimo preveč trese, pa da je trd, pa ne vem kaj še vse.

Razlika v porabi je ponavadi nekaj decilitrov, ki jih ob morebitni pritožbi enostavno zvrnejo na voznika oziroma njegov režim vožnje.

Varnost - razlike niso velike in 99,9% jih ne vozi na meji tako, da načeloma ne opazijo razlike. Tudi obraba tukaj ne igra preveliko vlogo.

Zato se odločijo za najnižjo možno polnjenje, kjer je udobje največje in vozne zmogljivosti še sprejemljive ter da ne bo prihajalo do morebitnih težav s poškodbami gum (pregrevanje pri višjih hitrostih in odstopanje gume od jedra).

Sicer pa obstaja malo morje povezav na internetu, kjer razlagajo vse mogoče okoli polnjenja gum in tlakov za različne načine uporabe. Se splača prebrat, ker je kar nekaj zanimivih ugotovitev in nasvetov.

Objavljeno: So apr 26, 2008 7:37 pm
Napisal/-a fare
165 70 R 14
2.3 - 2.1
zimske in letne
lp

Objavljeno: So apr 26, 2008 7:42 pm
Napisal/-a esem
BBoss je napisal/-a:Sicer pa obstaja malo morje povezav na internetu, kjer razlagajo vse mogoče okoli polnjenja gum in tlakov za različne načine uporabe. Se splača prebrat, ker je kar nekaj zanimivih ugotovitev in nasvetov.


Sem hotel poiskati podatke, za koliko se dvigne tlak pri normalno ogreti gumi, pa na hitro nisem nič našel, tako da če veš za kakšne linke, jih le pripopaj.

0,2-0,3 pa sem mislil samo za razliko mrzle/ogrete - če pa upoštevamo še manj udobja, naloženost, avtocestne hitrosti itd, pa lahko napumpamo tudi dodatni 2 desetinki bara več - za ogrete gume.

Objavljeno: So apr 26, 2008 7:59 pm
Napisal/-a sašo5
esem je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:0,2-0,3 pa sem mislil samo za razliko mrzle/ogrete - če pa upoštevamo še manj udobja, naloženost, avtocestne hitrosti itd, pa lahko napumpamo tudi dodatni 2 desetinki bara več - za ogrete gume.

...mrzle/ogrete (po avtocesti) 0.6 in več - če je zrak............če je plin(in ta mora bit)potem 0.1......

Objavljeno: So apr 26, 2008 8:04 pm
Napisal/-a esem
Bom verjel, če dovoliš, šele po kakšnem kredibilnem linku. Sem že sam meril in je razlika bila bistveno manjša - a meril sem samo pri enem ali dveh avtih. Seveda misliva normalno vožnjo po AC (120 - 160) z normalno naloženim avtom?

Objavljeno: So apr 26, 2008 8:59 pm
Napisal/-a BBoss
Recimo - ena zanimiva stran je tale, kje imaš spodaj nekaj linkov od podtem

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=73

Objavljeno: So apr 26, 2008 9:04 pm
Napisal/-a Blinder
185/55-15 od 2.4/2.2 do 2.8/2.8 - a lahko eksplodirajo? :lol:

Objavljeno: So apr 26, 2008 9:36 pm
Napisal/-a mihhec
Pri corsi C: pozimi na 175/65/14 spredaj 2.3 in zadaj 2.1
poleti na 195/45/16 spredaj 2.4 in zadaj 2.2

Objavljeno: So apr 26, 2008 10:06 pm
Napisal/-a hribko
zimske 185/55/15 2.2 bara
letne 205/40/17 2.7 predaj 2.5 zadaj

Objavljeno: To apr 29, 2008 4:16 pm
Napisal/-a Kumby
Js mam Golfa IV Karavana, pa mam gor nove gume 205 55 R16, pa ne vem kolk nej napumpam.Tisti listki na vratah pa so strgani, tak da ne vem kolk bi nej biu optimalni tlak.Tak da lepo prosim za mal pomoči.

Objavljeno: To apr 29, 2008 4:23 pm
Napisal/-a hribko
Kumby je napisal/-a:Js mam Golfa IV Karavana, pa mam gor nove gume 205 55 R16, pa ne vem kolk nej napumpam.Tisti listki na vratah pa so strgani, tak da ne vem kolk bi nej biu optimalni tlak.Tak da lepo prosim za mal pomoči.


spredaj 2.5,zadaj 2.3al pa 2.4,2.2

Re: Koliko imate napumpane gume?

Objavljeno: Če avg 02, 2012 5:35 pm
Napisal/-a zakelj
Zdravo.... imam gume toyo poxes t1r.....205/45/16.... in me zanima koliko morajo biti polnjene...ker sem zasledil da ce so premalo napunpane ti jih pobira...znotraj ali zunaj...ce pa so prevec pa po sredini... hvala!

Re:

Objavljeno: Če avg 02, 2012 6:33 pm
Napisal/-a lizard
sašo5 je napisal/-a:
esem je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:0,2-0,3 pa sem mislil samo za razliko mrzle/ogrete - če pa upoštevamo še manj udobja, naloženost, avtocestne hitrosti itd, pa lahko napumpamo tudi dodatni 2 desetinki bara več - za ogrete gume.

...mrzle/ogrete (po avtocesti) 0.6 in več - če je zrak............če je plin(in ta mora bit)potem 0.1......


Sicer je že 3 leta od tega odgovora... Obrazec za idelane pline je PV=nRT (P=tlak, V=volumen, T=temperatura, R=plinska konstanta), kjer je n=m/M. Molska masa (M) za molekulo dušika je 28 g/mol, za zrak, ki ga dihamo pa je približno 29 g/mol (izračunano je na podlagi sestave, torej skoraj 80% dušika, 20% kisika (M=32 g/mol) in 1% CO2). In to je edina razlika ko računaš kakšna je sprememba tlaka glede na spremembo temperature, če imamo enako maso enega in drugega. Tista glavna razlika med dušikom in zrakom pa je vlaga, ki je v zraku vedno prisotna in povzroča morebitno večje nihanje tlaka, ne pa sam zrak. A tudi če polniš gume z dušikom bo v njih vedno ostalo nekaj zraka, saj je gumo treba najprej nataknit na platišče.

"Plin" v pnevmatikah je načeloma čisti dušik, ozračje pa ima torej skoraj 80% dušika in 20% kisika, tako da med tema dvema ni neke velike razlike v obnašanju skozi različno temperaturo - drži pa da pnevmatike polnjene z zrakom nekoliko hitreje izgubljajo tlak skozi čas - če se prav spomnim je to zato, ker kisik lažje difundira skozi gumo kot dušik...

On-topic: Sam polnim 225/45-R17 na 2,7 bara.

Re: Koliko imate napumpane gume?

Objavljeno: Po avg 06, 2012 3:04 pm
Napisal/-a Energetik81
S plinsko enačbo je težko izračunat, koliko se spremeni tlak pri mrzlih/ogretih, ker se pri večjem tlaku malce spremeni tudi oblika gume in s tem volumen. Da pa se približno oceniti, če predpostaviš da guma ves čas obdrži obliko približno enako. Pri razliki T 20°/70° to pomeni npr. 2,2bar pri hladni in 2,6bar pri ogreti.

Re: Koliko imate napumpane gume?

Objavljeno: Pe nov 09, 2012 1:26 pm
Napisal/-a J.McLane
Na koliko kaj polnite gume? Meni ob menjavi vulkanizer napolni samo na 2,1 bara (dimenzija 195/65-15), na uradnem servisu ob rednem servisu mi tudi zmeraj kontrolirajo da je nekje 2,2 bara. Na vratih avta pa mi piše naj bo tlak 2,4 zadaj in 2,5 spredaj, suha teža avta je 1.400 kg.

Zanimivo se mi zdi da proizvajalec gum, ki bi moral najbolj vedeti kaj je optimalno pri tem nima nobene besede, vse kar piše na gumi je MAX tlak ki ne sme biti višji od 44 PSI (3 bari) in max teža na gumo, ki je po spominu nekaj čez 600 kg na gumo (Conti TS830).

Moja logika:
- tlak mora biti višji če je teža vozila višja, torej če bi gumo maksimalno obremenil (600 kg) potem bi jo nafilal na max tlak torej 3 bare, kot določa proizvajalec gum
- na suhem je oprijem boljši, če je guma bolj napumpana (govorimo o majhni razliki ne da je guma trda kot kamen) na spolzki podlagi je boljše, če je manj napumpana. Ker moja logika je da se na suhi podlagi guma močno poda preden popusti na mokri podlagi pač popusti prej.
- Guma ima veliko vlogo pri udobju pri vožnji, torej nižji tlak bo avtomatsko polj blažil neravnine iz ceste. Ko proizvajelc avta določi nek tlak je to sigurno pomemben dejavnik.
- Bo ob višjem tlaku res obraba gume neenakomerna? Močno dvomim saj ne gre za velike razlike in če proizvajalec gume napiše da je max tlak 3 bare potem se z gumo in njeno obrabo pri tem tlaku ne sme dogajati nič neobičajnega.

Je moje razmišljanje pravilno? Obstajajo kakšni testi? Vem je miljon testov da premalo napolnjena pnevmatika močno zviša porabo in že ogroža varnost, kaj pa če gume napumpaš bolj kot je napisano na nalepki na avtu, seveda do max predpisanega tlaka in ne čez?

renegejd je napisal/-a:Jaz polnim ponavadi 0.1-0.2 bara več kot piše na vratih ;)


Energetik81 je napisal/-a:Jaz polnim glede na tovarniško določene številke, zapisane na avtu. Pri prejšnjem avtu (precej lahek) mi je malo bolj pobiralo sredino profila, pa sem imel mogoče samo za 0,1bar več napumpane od priporočil. Je pa vsekakor manjša poraba in večja nosilnost pri bolj napumpanih gumah.
Glede oprijema je pa verjetno vsaka kombinacija avto-guma primer zase. Ne vem, jaz zaupam, da so inženirji v tovarni že prav določili tlake.


No takole sem premaknil v pravo temo, da bodo moderatorji veseli :)

Re: Koliko imate napumpane gume?

Objavljeno: Pe nov 09, 2012 1:37 pm
Napisal/-a J.McLane
Po prebranem se strinjam z BBoss-om.

To da tlak predpiše proizvajalec avta se mi zdi skrajno nelogično, še bolj nelogično je da imata dva avta s podobno težo in enakimi dimenzijami gum predpisane drugačne tlake, še bolj smešno je da vulkanizerji in uradni serviserji sploh ne pogledajo na vrata koliko mora biti tlak v gumah, oni že vejo da se dimenzija 195/65-15 polne zmeraj na 2,1-2,2 bara in pika.

Vozim zelo neobičajen avto, da ima predpisan višji tlak v gumah kot vsi ostali na isti dimenziji in pri podobni teži avta? Me zanima če imajo razni bluemotioni ali ostali eko dizli tudi kaj povišane te vrednosti od svojih običajnih bratov?

Sem pa ravno napumpal gume na 2,5 zadaj in 2,6 spredaj, mrzle, zimske.