Stran 1 od 2
širina gume in zmerna vožnja?
Objavljeno: To feb 17, 2009 6:38 pm
Napisal/-a eljuero
Kupil sem majhen avto, ki ima gor gume širine 175, jeklena felna 15x5,5J. 1,4 motor.
Izbrana alu felna je dimenzije 15x6,5J in naslednja 16x7J. Verjetno bom vzel felno 16x7J.
Ker sem zasledil, da guma 175 itak odpade, ker je preozka za te J, sem v dilemi, katero širino dati gor. Da mora biti obseg gume enak in da mora imeti felna to dimenzijo gume v tuv-u ter da je potrebno narediti homol., mi je jasno. V igri so tako 185/55/R16, 195/55/R16 in 205/50/R16.
Prosim za informacije, v čem bi bila letna širša guma za mali avto (Honda Jazz) boljša od ožje in obratno oz. katera širina je na vse skupaj optimalna.
Pospeševanje avta?
Zavorna pot?
Lega in stabilnost vozila?
Lega pri vožnji v ovinek?
Poraba?
Objavljeno: To feb 17, 2009 6:45 pm
Napisal/-a pskoda
Mislim da felta z 7J gre minimalno 195
Če misliš vzet 7J feltne ti priporočam 205/50/16, pospeški malenkost slabši ni omembe vredno, zavorna pot je krajša, stabilnost boljša, poraba malenkost višja max 0,3l
Objavljeno: To feb 17, 2009 7:12 pm
Napisal/-a mihaing
najprej bi pogledal kaj tu določa TUV za te platišča. Ne moreš kar izbirati dimenzij po svoji želji, mar ne?
Objavljeno: To feb 17, 2009 7:36 pm
Napisal/-a C4V4L13R
malo poglej kaj dajejo na tvoj model avta pa malo si poračunaj
http://swatt.j.porter.name/tech-center/ ... calculator
katera dimenzija ti najbl ustreza glede na originalno, da ni preveč odstopanja. sicer pa js sm mel na astri 16X6 pa 205/50-16 gor, sicer felne original in edina predpisana dimenzija, vendar je bla guma kar precej balon gor, tako da bi na 7J zgledalo v piko po mojem.
Objavljeno: To feb 17, 2009 7:48 pm
Napisal/-a eljuero
Res je, čeprav sem vprašanje naslovil na splošno, ker slišiš marsikaj kaj je optimalno. TUV za to felno pa na netu ne najdem, če lahko kdo mogoče izbrska kje... Gre sicer za OZ adrenalino DC black.
Objavljeno: To feb 17, 2009 7:50 pm
Napisal/-a mihaing
Ne bo rekel da je zagotovo samo bilsim da si pogrešil dimenzijo. Za tvoj avto so dovoljene pnevmatike :
195/45R16 80
Size: 7.0x16 205/45R16 83
PCD: 4/100.0 215/40R16 82
Offset: 30
Če govorimo o 16 col.
Tako da 205/50/16 ni opcija kot si omenjal
Objavljeno: To feb 17, 2009 8:02 pm
Napisal/-a eljuero
195/45/R16 mislim da preveč odstopa od homol. dveh, več kot 4%. 17" bi pa bila ustrezna. Avto ima orginal gor 175/65/R15 ali 185/55/R16.
Oni podatki so od felne?
Aha, se nanaša na @C4V4L13R.
Objavljeno: To feb 17, 2009 8:09 pm
Napisal/-a mihaing
take dimenzije pnevmatik lahko namontiraš na platišča za tvoje vozilo, poglej malo konfiguratorje in boš videl katere so opcije
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 10:17 am
Napisal/-a ANJCI
mihaing je napisal/-a: Za tvoj avto so dovoljene pnevmatike :
195/45R16 80
Size: 7.0x16 205/45R16 83
PCD: 4/100.0 215/40R16 82
Offset: 30
Če govorimo o 16 col.
Tako da 205/50/16 ni opcija kot si omenjal
Točno tako ( 195/45R16, 205/45R16 in 215/40R16 ) samo da se ET giblje med 30 in 42 odvisno od proizvajalca in širine platišča
Lp, A
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 12:08 pm
Napisal/-a eljuero
Kje ste dobili te podatke?
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 1:40 pm
Napisal/-a el_diablo
pskoda je napisal/-a:Mislim da felta z 7J gre minimalno 195
Če misliš vzet 7J feltne ti priporočam 205/50/16, pospeški malenkost slabši ni omembe vredno, zavorna pot je krajša, stabilnost boljša, poraba malenkost višja max 0,3l
zavorna pot se podaljša pri širokih gumah

Objavljeno: Sr feb 18, 2009 1:46 pm
Napisal/-a pskoda
el_diablo je napisal/-a:pskoda je napisal/-a:Mislim da felta z 7J gre minimalno 195
Če misliš vzet 7J feltne ti priporočam 205/50/16, pospeški malenkost slabši ni omembe vredno, zavorna pot je krajša, stabilnost boljša, poraba malenkost višja max 0,3l
zavorna pot se podaljša pri širokih gumah

Zakaj se podaljša zavorna pot?
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 2:35 pm
Napisal/-a esem
To tudi mene zanima. Bi gume npr 105 zavirale bolje od npr 305? Tudi pri pospeševanju prej zdrsnejo širše gume? Imajo zato v F1 tako ozke gume? :P

Objavljeno: Sr feb 18, 2009 2:39 pm
Napisal/-a pskoda
esem je napisal/-a:To tudi mene zanima. Bi gume npr 105 zavirale bolje od npr 305? Tudi pri pospeševanju prej zdrsnejo širše gume? Imajo zato v F1 tako ozke gume? :P

Pri pospeševanju ni problem zdrs, ampak jo je težje zavrtet je pa tako majhna razlika da jo ne občutiš
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 2:44 pm
Napisal/-a el_diablo
bremze težje zagrabjo in avto ustavljajo.zastopm,ampak ti ne znam napisat zakaj je tako. razliko pri ustavljanju sem čutu že ko sm na polotu iz 185 na 205 prešaltal. in ja,dle je rabu z 205.
esem: primerjava 105 al pa 305 je res na mestu

Objavljeno: Sr feb 18, 2009 2:49 pm
Napisal/-a pskoda
Glede na to da je pri 205 večja površina gume na cestišču, bi skor mogel prej ustavt oz kasneje abs zagrabit.
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 2:50 pm
Napisal/-a INFINITI
el_diablo je napisal/-a:bremze težje zagrabjo in avto ustavljajo.zastopm,ampak ti ne znam napisat zakaj je tako. razliko pri ustavljanju sem čutu že ko sm na polotu iz 185 na 205 prešaltal. in ja,dle je rabu z 205.
esem: primerjava 105 al pa 305 je res na mestu

To je zaradi večje teže platišč in je bila kinetična energija precej večja od neadekvatnih zavor na polotu (sem tudi sam to videl pri bivši po zamenjavi colaže in širine).
Če so zavore dobre, pa je jasno da bodo širše gume omogočile krajšo zavorno; so tudi iz mehkejših mešanic, ker večja površina hlajenja to dovoljuje.
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 2:54 pm
Napisal/-a maniaxxx
eljuero je napisal/-a:195/45/R16 mislim da preveč odstopa od homol. dveh, več kot 4%. 17" bi pa bila ustrezna. Avto ima orginal gor 175/65/R15 ali 185/55/R16.
Oni podatki so od felne?
Aha, se nanaša na @C4V4L13R.
Tu si mal zajebal, jazz ima 175 65 14 ali 185 55 15 serijsko.
16 stke so 195 45 16 optimalne. 17 pa 205 40 17.
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 3:06 pm
Napisal/-a esem
Infinity, hvala za razlago (v imenu El diabla :P )
Dodati je treba še to, da je sila lepenja, ki se kaže v sposobnosti zaviranja, da guma še ne zdrsne, sicer konstantna, a je koeficient lepenja odvisen od snovi in od površin - torej čisto fizikalno -
večja je površina, težje zdrsne
Sila lepenja je komponenta sile podlage, ki preprečuje gibanje telesa, ki miruje na podlagi. Je vzporedna podlagi, v nasprotni smeri rezultante preostalih sil in ima maksimalno vrednost, ki je odvisna od pravokotne (normalne) sile podlage:
F_l \le k_l F_n.
kl je koeficient lepenja in je odvisen od snovi, iz katerih sta telo in podlaga, in od površin obeh stičnih ploskev. Sile, manjše od Fl (in prav tako vzporedne podlagi), ne morejo spraviti telesa v gibanje. Pojav se imenuje lepenje.
EditPo krajšem preverjanju se zdi, da gornja trditev ni točna, da trenje in lepenje ni odvisno od velikosti površine. Verjetno je v citatu zgoraj (link =
http://wiki.fmf.uni-lj.si/wiki/Koeficient_lepenja ) mišljena "kakovost" (hrapavost itd) površine (+ snov) in ne velikost.
Sem pa našel eno "bizarno" zanimivost iz sloWikija
Posledica trenja je deformacija teles. Ta je včasih zaželena, kot denimo pri poliranju, največkrat pa ne, saj vodi v obrabo. Trenje zmanjšujemo z mazivom na stiku površin, s čimer močno zmanjšamo koeficient trenja. Pri grafitu so nedavno odkrili supermazivnost, pojav, da dve površini v stiku drsita ena ob drugi brez trnja, kar ustreza koeficientu trenja, enakem nič. Veda, ki preučuje maziva in njihove lastnosti, se imenuje tribologija.
Namesto maziv se lahko za zmanjševanje trenja uporablja tudi akustično mazanje: zvok povzroči vibracije plasti v stiku, s čimer se zmanjša trenje med njimi. Pojav so uporabljali nemški tanki med drugo svetovno vojno, pri katerih je za akustično »mazanje« tankovskih gosenic skrbelo njihovo lastno cviljenje.
Svašta
Objavljeno: Sr feb 18, 2009 3:11 pm
Napisal/-a el_diablo
INFINITI je napisal/-a:
To je zaradi večje teže platišč in je bila kinetična energija precej večja
Če so zavore dobre, pa je jasno da bodo širše gume omogočile krajšo zavorno.
se vse pogojuje eno z drugim. ponavadi se za širše gume tut felge menja.

pustmo zdej izjeme.