Stran 1 od 1
Razbeljena cesta-drsenje
Objavljeno: So okt 31, 2009 6:00 pm
Napisal/-a svetilnik
Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.
Objavljeno: So okt 31, 2009 6:29 pm
Napisal/-a Templar
Ti to resno al nas tak malo zajeba***?
Pnevmatike za F1 imajo s temi, ki so na osebnih avtomobilih toliko skupnega kot puding in kefir. Osnova in štempiljka sta enaka vse ostalo pa ne.
F1 pnevmatike imajo višjo delovno temperaturo, ker so obremenitve na njih dosti večje kot na osebnih avtomobilih in tudi zdržijo samo cca 100-150km. Temu je prilagojen tudi material, ki oprijem dosega s tem da se troši na stezo. Povprečna hitrost ki jo v svoji življenjski dobi mora preživet F1 pnevmatika je enaka ali višja od najvišje hitrosti, ki jo zmore povprečno osebno vozilo (160-190km/h). Pnematika se pri vožnji zaviranju pospeševanju segreva zaradi trenja, ki nastaja pri zvijanju in silah ki delujejo na njih(moči motorjev so dosti večje...)
Pnevmatike za osebna vozila so narejene za dosti manjše obremenitve posledično a tudi za daljše razdalje. Povprečna hitrost osebnega vozila na tipični vožnji v službo in nazaj tudi če greš po AC ne presega 70km/h. Zato so tudi delovne temperature pnevmatik NIŽJE. Tudi sile in vozne razmere v primerno polni pnevmatiki ne morejo zagret pnevmatike niti na približno tako temperaturo kot so pri F1 če so "hladne".
Torej, delovna temperatura pnevmatik za osebna vozila je znatno nižja kot pri dirkalnih pnevmatikah zaradi različne narave vožnje. Če se navadne pnevmatike začnejo pregrevat postane material preveč prožen se posledično radira, ker pa ni narejena za take temperature se ne oprime na lasten odpad ampak začne drset, ker na mesto da bi grabla se material samo obrabi na asfaltu. Pri nekaterih je možno da se razna olja, ki se uporabljajo začnejo zaradi vročine izločat in drsi tudi zaradi tega. Imaš pa še tretjo možnost in to je, da je zaradi obrabe cesta zguljena do grobega sloja, kjer pa se večinoma uporablja apnenec(sploh na obali, ker ga je v izobilju), ki pa se zliza in suh drsi že sam po sebi, da ne govorimo o tem, da je porozen za vodo in drsi še bolj ko se napije vode.
Na koncu še, itak, da so principi navadnih in dirkalnih gum različni!!! HALO!
Re: Razbeljena cesta-drsenje
Objavljeno: So okt 31, 2009 7:03 pm
Napisal/-a lancia hf
svetilnik je napisal/-a:Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.
1. pnevmatike za dirke nesmeš uporabljati v cestnem prometu, in je že tukaj logično da jih nemoraš primerjati, in še za 200% ali več so dražje
2. guma stara več kot 3 leta, je v suhem še nekako, v mokrem pa poraz.
Objavljeno: So okt 31, 2009 7:26 pm
Napisal/-a seicento 2
eno je če so prepovedane
drugo pa če policaj sploh ve kaj gleda
moje izskušnje
Re: Razbeljena cesta-drsenje
Objavljeno: So okt 31, 2009 8:33 pm
Napisal/-a abbe
svetilnik je napisal/-a:Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.
zamenjaj zimske gume za letne.poleti se vozi z letnimi..
Objavljeno: Ne nov 01, 2009 9:50 am
Napisal/-a svetilnik
Templar je napisal/-a:Ti to resno al nas tak malo zajeba***?
Pnevmatike za F1 imajo s temi, ki so na osebnih avtomobilih toliko skupnega kot puding in kefir. Osnova in štempiljka sta enaka vse ostalo pa ne.
F1 pnevmatike imajo višjo delovno temperaturo, ker so obremenitve na njih dosti večje kot na osebnih avtomobilih in tudi zdržijo samo cca 100-150km. Temu je prilagojen tudi material, ki oprijem dosega s tem da se troši na stezo. Povprečna hitrost ki jo v svoji življenjski dobi mora preživet F1 pnevmatika je enaka ali višja od najvišje hitrosti, ki jo zmore povprečno osebno vozilo (160-190km/h). Pnematika se pri vožnji zaviranju pospeševanju segreva zaradi trenja, ki nastaja pri zvijanju in silah ki delujejo na njih(moči motorjev so dosti večje...)
Pnevmatike za osebna vozila so narejene za dosti manjše obremenitve posledično a tudi za daljše razdalje. Povprečna hitrost osebnega vozila na tipični vožnji v službo in nazaj tudi če greš po AC ne presega 70km/h. Zato so tudi delovne temperature pnevmatik NIŽJE. Tudi sile in vozne razmere v primerno polni pnevmatiki ne morejo zagret pnevmatike niti na približno tako temperaturo kot so pri F1 če so "hladne".
Torej, delovna temperatura pnevmatik za osebna vozila je znatno nižja kot pri dirkalnih pnevmatikah zaradi različne narave vožnje. Če se navadne pnevmatike začnejo pregrevat postane material preveč prožen se posledično radira, ker pa ni narejena za take temperature se ne oprime na lasten odpad ampak začne drset, ker na mesto da bi grabla se material samo obrabi na asfaltu. Pri nekaterih je možno da se razna olja, ki se uporabljajo začnejo zaradi vročine izločat in drsi tudi zaradi tega. Imaš pa še tretjo možnost in to je, da je zaradi obrabe cesta zguljena do grobega sloja, kjer pa se večinoma uporablja apnenec(sploh na obali, ker ga je v izobilju), ki pa se zliza in suh drsi že sam po sebi, da ne govorimo o tem, da je porozen za vodo in drsi še bolj ko se napije vode.
Na koncu še, itak, da so principi navadnih in dirkalnih gum različni!!! HALO!
Vse to mi je znano, saj spremljam F1 skoraj trideset let, večkrat tudi v živo...
Zakaj sem samo omenil pnevmatike F1, ponavljam
, samo omenil, zato ker je
cilj obeh isti- oprijem . Tvoj tretji odstavek mi je koristil, to sem hotel prebrati.

abbe je napisal/-a:svetilnik je napisal/-a:Znano je, da morajo biti gume segrete, da imajo dobro lego na cesti, toda zakaj poleti po razbeljeni cesti v ovinkih tako zelo drsijo? To velja za vse pnevmatike kot, da bi bilo delovanje le teh popolnoma drugačno kot pri F1.
zamenjaj zimske gume za letne.poleti se vozi z letnimi..
Še nikoli nisem imel na svojem avtomobilu zimskih gum, pa jih niti nimam namena imeti...
Imam Michelin Primacy HP - srednja žalost.
Je pa res, da imamo na obali malo bolj zlizan asvalt kot v notranjosti države.
Objavljeno: Ne nov 01, 2009 10:19 am
Napisal/-a phoebus
Enostavno, pregreta guma postane "radirkasta" in se svaljka.
Dirkalne gume imajo pač drugačno zmes, s tem višjo delovno temperaturo in se kasneje svaljkajo- je pa treba upoštevat da še na dirkališču povprečen voznik dirkalnih gum ne bo ogrel niti na delovno temperaturo, tako da se ne splača

Re: Razbeljena cesta-drsenje
Objavljeno: Ne nov 01, 2009 1:32 pm
Napisal/-a X-Hair
svetilnik je napisal/-a:Je pa res, da imamo na obali malo bolj zlizan asvalt kot v notranjosti države.
Tebe na obali ne reši nobena guma, ker dol maste res poraz asfalt. Eni odseki so lahko prov zabavni pa ni važno kako je vreme

. Vedno ko mam nove gume na avtomobilu, naredim izlet proti obali da vidim kaj sem kupil.
Objavljeno: Ne nov 01, 2009 7:36 pm
Napisal/-a simply
Off : Zanimiva je vožnja čez Markovec z 350Z.

Objavljeno: Ne nov 01, 2009 8:40 pm
Napisal/-a mire
simply
Pri cerkvi na markovcu.Se bolj pa z nacipanim dizlom ni in ni konca drsenja.
Objavljeno: Ne nov 01, 2009 8:59 pm
Napisal/-a esem
Zanimivo bi bilo vedet, koliko pri tem na obalne ceste vplivajo manjše količine posute soli pozimi in s tem posledično manjša hrapavost. So recimo ceste ob sami obali zaradi morja bolj hrapave kot v zaledju ali na Markovcu?
Objavljeno: Po nov 02, 2009 7:06 am
Napisal/-a mire
Velik problem je,ki imamo palme.To nam je na prvem mestu.
Npr. vcasih ce veste kje je hotel triglav tik ob morju je bila cesta gladka kot led.
Tudi markovec ni v celoti katastrofa,je bolj samo tisti zgornji del pri cerkvi od semaforiziranega krizisca pa do bolnice izola.
Ob morju ce se peljes od kp do izole pa je cesta kolko tolko hrapava.(tik ob morju)
Lp
Objavljeno: Po nov 02, 2009 6:08 pm
Napisal/-a simply
Na obali se počutim športno še z našim tretjim avtomobilom, Puntom SX 1.2 8v.
V drugi po mokrem gredo gume v prazno.
Sicer nisem prepričan ali naj to pripišem Fiat power...
Objavljeno: Po nov 02, 2009 6:09 pm
Napisal/-a jay
seicento 2 je napisal/-a:eno je če so prepovedane
drugo pa če policaj sploh ve kaj gleda
moje izskušnje
ti že veš, ko si sprobo na sečentotu
