Stran 1 od 6

Je POLETNA "širša" guma dejansko boljša?

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 3:51 pm
Napisal/-a INFINITI
Glede na čas bo marsikdo od nas razmišljal o novi obutvi v širši izvedbi oz nakupu nizkoprofilnih pnevmatik na večji colaži.
TUkaj je zanimiv nemški prispevek na to temo, kjer so avto obuli v različne dimenzije enakega proizvajalca.
http://www1.adac.de/images/Reifenbreite_tcm8-188691.pdf

Na kratko povzetek:
Razlika med zaustavno potjo med 185 in 225 gumo je izjemna. Prva je ustavila avto na suhi cesti v 41m, slednja pa v samo 35,8m. To pomeni, da ko je pri širši gumi avto že stal varno na mestu, je tisti z najožjimi pnevmatikami priletel v tej točki v "oviro" z cca 30-40 km/h kar pomeni precej razbit avto. Kaj to pomeni če zavirate pri višji hitrosti, ko je ta razlika v zaustavni poti še precej višja, si lahko sami mislite.
Tudi na mokrem je širša dominirala zaustavno pot - pogoj je seveda dovolj globok profil. Vožnja skozi ovinke oz dinamika je ravno tako debelo v prid "tuning" opcije.
Minusi so standardni, večja poraba goriva (zračni upor je bil višji kar 6%), manjši komfor, splavanje (hidroplaning) se je pojavil pri 69 km/h, pri najoži pa šele pri 80mk/h.

Vsekakor pa velja, da je treba zadeve delati "po pameti" in brez pretiravanje, ter z upoštevanjem proizvajalčevih navodil glede dovoljenih dimenzij.
Pa veselo obuvanje konjičkov ;)

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 4:06 pm
Napisal/-a BBS
Ja ja, niso Golfi kar tako na 18'' :D

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 4:07 pm
Napisal/-a NejcZ
Odvisno od avta, kvalitete zavor..

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 4:16 pm
Napisal/-a juhica
a je razlika med testiranimi Michelin energy E3A in Michelin Pilot Sport PS2 samo v sirini ali gre tudi za razlicno mesanico gum in za razlicne profile?

bi bolj verjel testu kjer bi testirali enak tip gume (ne samo istega proizvajalca)...

edit: glih pogledal, energy so ekonomicne gume, povdarek na prihranku goriva in udobju, pilot sport pa ultimate performance tyre kot pise... ja, ful iste gume, res je samo zaradi sirine razlika ... :roll:
k*** pa tak test.

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 4:53 pm
Napisal/-a INFINITI
juhica je napisal/-a:a je razlika med testiranimi Michelin energy E3A in Michelin Pilot Sport PS2 samo v sirini ali gre tudi za razlicno mesanico gum in za razlicne profile?

bi bolj verjel testu kjer bi testirali enak tip gume (ne samo istega proizvajalca)...

edit: glih pogledal, energy so ekonomicne gume, povdarek na prihranku goriva in udobju, pilot sport pa ultimate performance tyre kot pise... ja, ful iste gume, res je samo zaradi sirine razlika ... :roll:
k*** pa tak test.


-Zelo pameten komentar resnično; - a prosim najdeš enak tip oz model gume 185/65-R15 in 225/40 R18 ?

-Ga ne boš. Test je realen - gre za to kaj dobiš v določeni dimenziji lahko od gume; kaj ti ni tukaj jasno?

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 5:00 pm
Napisal/-a alanq4
In zakaj ne bi obstajala ista guma v več dimenzijah??? Seveda neka normalna guma.

Je pa res da so visokozmogljive gume v večjih colažah. Ravno zato ta test ni čisto merodajen, itak da boljša guma boljše drži in zavira.

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 5:16 pm
Napisal/-a INFINITI
alanq4 je napisal/-a:In zakaj ne bi obstajala ista guma v več dimenzijah??? Seveda neka normalna guma.

Je pa res da so visokozmogljive gume v večjih colažah. Ravno zato ta test ni čisto merodajen, itak da boljša guma boljše drži in zavira.


Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?

OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:

Pa še nekaj - tudi če bi teoretično našel enake gume po proizvajalcu in tipu - a to pomeni da bi potem test pokazal enake ali pa celo kontra rezultate al kako?
-A zato ni "merodajen"?

No OK - poišči nam teste, ki pa po tvojem so "merodajni" oz izpodbijajo ta test ;)

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 5:33 pm
Napisal/-a grizli
INFINITI je napisal/-a:Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?
OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:


Goodyear Excellence.

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 5:35 pm
Napisal/-a INFINITI
grizli je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?
OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:


Goodyear Excellence.


-Bravo - je kak test med eno in drugo dimenzijo kot v zgornjem testu, pa da ga izpodbija z drugačnimi rezultati? :)

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 5:47 pm
Napisal/-a grizli
INFINITI je napisal/-a:
grizli je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?
OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:


Goodyear Excellence.


-Bravo - je kak test med eno in drugo dimenzijo kot v zgornjem testu? :)


Nimam pojma. Zakaj sprašuješ? ;)

Primerjat dve različni gumi in potem iz tega potegnit zaključek, da je širša guma boljša je po mojem mnenju čista neumnost. Ne vem kakšen problem je pač nabaviti dve gumi različne širine in istega tipa in jih potem primerjati. To bi bil objektiven test.

Se pa strinjam z rezultati tudi ta ADAC-ove "kao" primerjave. Saj je itak nekako logično...

Lp.

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 5:55 pm
Napisal/-a baSix
INFINITI je napisal/-a:
grizli je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?
OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:


Goodyear Excellence.


-Bravo - je kak test med eno in drugo dimenzijo kot v zgornjem testu, pa da ga izpodbija z drugačnimi rezultati? :)


verjetno ni, bi bilo definitivno pametneje delati test z to gumo, ki je po strukturi enaka le dimenzija je drugačna ;)

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 6:33 pm
Napisal/-a alanq4
INFINITI je napisal/-a:
alanq4 je napisal/-a:In zakaj ne bi obstajala ista guma v več dimenzijah??? Seveda neka normalna guma.

Je pa res da so visokozmogljive gume v večjih colažah. Ravno zato ta test ni čisto merodajen, itak da boljša guma boljše drži in zavira.


Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?

OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:

Pa še nekaj - tudi če bi teoretično našel enake gume po proizvajalcu in tipu - a to pomeni da bi potem test pokazal enake ali pa celo kontra rezultate al kako?
-A zato ni "merodajen"?

No OK - poišči nam teste, ki pa po tvojem so "merodajni" oz izpodbijajo ta test ;)


Oprosti pa naj se bere kakor se, se delaš neumnega?

Kako lahko dve gume različne širine in še različnega razreda primerjaš in iz tega potegneš zaključek da je širša in višjerazredna guma boljša? Seveda je višji razred gume boljši! Ampak tak test nima nobene veljave in ne more 100% potrditi da je širša guma boljša.
Primerjat je treba isti razred gume (pa če to ne gre pa čimbolj podoben razred. Ne pa eco gume proti športni gumi.
No sej to že tudi drugi pišejo...

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 6:46 pm
Napisal/-a Drocky
sej nerabite izgovorov iskat, da si montirate felge večje colaže na avte.

Mene tale test ne prepriča, ker so zmesi gum preveč različni.
Povrhu vsega pa so ceste, po katerih se večinoma vozim daleč od tiste površine na kateri so delali tale test. Še vedno sem mnenja, da so nizkopresečne gume slabše vozne na slabših cestah. Ni ga testa, ki bi bil bolj verodostojen, kot pa občutek ko sredi ovinka ostaneš brez oprijema na sprednjih gumah pri manjši hitrosti, kot se je to zgodilo na izrabljenih zimskih gumah manjše colaže.

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 6:47 pm
Napisal/-a cr33p
Širina bistveno ne vpliva na površino oprijema

Najprej razčistimo, širša guma se ceste ne dotika na dosti večji površini. Razlike so minimalne, pri zelo širokih pnevmatikah je prečnega oprijema resda več, je pa zato vzdolžni oprijem krajši. Nekako tako, kot bi dlan o kateri smo govorili, obrnili za devetdeset stopinj. Širša guma na suhi podlagi seveda ima določene prednosti. Ker se bočno manj zvija, je oprijem v zavoju boljši, ima pa tudi slabosti, ki se zlasti rade pokažejo pozimi oziroma na slabo oprijemljivih podlagah.


http://www.siol.net/Avtomoto/Tehnika/20 ... _2009.aspx

Objavljeno: Sr apr 21, 2010 8:30 pm
Napisal/-a baSix
če smo že pri tem, se upam it stavit da so ene dobre 185/65/15 Kumho, Goodyear, michelin, sigurno bolše od enih 225/35/18 ling ling gum ;)

Objavljeno: Če apr 22, 2010 8:23 am
Napisal/-a INFINITI
alanq4 je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:
alanq4 je napisal/-a:In zakaj ne bi obstajala ista guma v več dimenzijah??? Seveda neka normalna guma.

Je pa res da so visokozmogljive gume v večjih colažah. Ravno zato ta test ni čisto merodajen, itak da boljša guma boljše drži in zavira.


Aha torej v realnosti se bo na avtu našel lahko isti tip gume 185 ter 225 ?

OK pa jo najdi 185/65-R15 in 225/40 R18 :lol:

Pa še nekaj - tudi če bi teoretično našel enake gume po proizvajalcu in tipu - a to pomeni da bi potem test pokazal enake ali pa celo kontra rezultate al kako?
-A zato ni "merodajen"?

No OK - poišči nam teste, ki pa po tvojem so "merodajni" oz izpodbijajo ta test ;)


Oprosti pa naj se bere kakor se, se delaš neumnega?

Kako lahko dve gume različne širine in še različnega razreda primerjaš in iz tega potegneš zaključek da je širša in višjerazredna guma boljša? Seveda je višji razred gume boljši! Ampak tak test nima nobene veljave in ne more 100% potrditi da je širša guma boljša.
Primerjat je treba isti razred gume (pa če to ne gre pa čimbolj podoben razred. Ne pa eco gume proti športni gumi.
No sej to že tudi drugi pišejo...


Mislim, da se ti delaš tukaj neumnega. V vsakem primeru bo širša guma, tudi če bi bil isti proizvajalec imela te iste prednosti in slabosti.
Drugače pa nekaj v razmislek. Ko je že nekdo našel Goodyear Excellence v obeh dimenzijah. Lahko ste ti in drugi 100% prepričani v sledečo trditev; če ne si pa sami poiščite to pri proizvajalcih:
GY Excellence 185 in 225 guma imata skupnega le približen vizualni dizajn dezena in ime. ZMES ter KONSTRUKCIJA je 100% POPOLNOMA drugačna pri eni in drugi.
To pa zaradi nosilnosti ter razlike v hitrostnem indexu. Namreč ta 185 bi se pri določeni obremenitvi in hitrosti lahko že luščila ter topila, med tem ko bi se 225 šele dobro segrela in opravljala svojo nalogo. Širša guma istega proizvajalca in tipa ima vedno mehkejšo zmes, ker je njena hladilna površina večja in si potem lahko to privoščijo brez prevelike obrabe in pregrevanja pnevmatike - zato pa tudi je posledično višji kotalni upor pri takšnih gumah.
Tako da to da trdiš da test ni dober, ker ni isti tip gum je brezveze - tudi če bi bil je zmes in nosilna konstrukcija popolnoma drugačna.

Kdor to razume prav, kdor pa ne - tough luck ;)

Objavljeno: Če apr 22, 2010 8:28 am
Napisal/-a INFINITI
cr33p je napisal/-a:
Širina bistveno ne vpliva na površino oprijema

Najprej razčistimo, širša guma se ceste ne dotika na dosti večji površini. Razlike so minimalne, pri zelo širokih pnevmatikah je prečnega oprijema resda več, je pa zato vzdolžni oprijem krajši. Nekako tako, kot bi dlan o kateri smo govorili, obrnili za devetdeset stopinj. Širša guma na suhi podlagi seveda ima določene prednosti. Ker se bočno manj zvija, je oprijem v zavoju boljši, ima pa tudi slabosti, ki se zlasti rade pokažejo pozimi oziroma na slabo oprijemljivih podlagah.


http://www.siol.net/Avtomoto/Tehnika/20 ... _2009.aspx


Točno tako - to je tudi nekaj kaj verjetno 95% ne razume. Ta naležna površina je enaka, le njena forma se spreminja. Širša ima pač mehkejšo zmes zaradi večje hladilne površine; ergo je bolj "oprijemljiva" na asvaltu, nižji presek bočnic pa tudi zelo popravi odzivnost volana in občutek.

Objavljeno: Če apr 22, 2010 8:32 am
Napisal/-a Energetik81
INFINITI je napisal/-a:To pa zaradi nosilnosti ter razlike v hitrostnem indexu. Namreč ta 185 bi se pri določeni obremenitvi in hitrosti lahko že luščila ter topila, med tem ko bi se 225 šele dobro segrela in opravljala svojo nalogo. Širša guma istega proizvajalca in tipa ima vedno mehkejšo zmes, ker je njena hladilna površina večja in si potem lahko to privoščijo brez prevelike obrabe in pregrevanja pnevmatike - zato pa tudi je posledično višji kotalni upor pri takšnih gumah.

Tole imaš prav. Ampak še vedno pa velja, da če bi bila zmes in profil enaka, bi bila komaj kakšna razlika med večjo in manjšo šrino. Sem ogromno prebral o tem in mislim, da je bila splošna ugotovitev, da obstaja nek razpon širine gume, kjer je oprijem optimalen (pri določenem avtu seveda). Vse kar je širše/ožje od tistega razpona dimenzij, je slabše.

Objavljeno: Če apr 22, 2010 8:53 am
Napisal/-a INFINITI
Energetik81 je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:To pa zaradi nosilnosti ter razlike v hitrostnem indexu. Namreč ta 185 bi se pri določeni obremenitvi in hitrosti lahko že luščila ter topila, med tem ko bi se 225 šele dobro segrela in opravljala svojo nalogo. Širša guma istega proizvajalca in tipa ima vedno mehkejšo zmes, ker je njena hladilna površina večja in si potem lahko to privoščijo brez prevelike obrabe in pregrevanja pnevmatike - zato pa tudi je posledično višji kotalni upor pri takšnih gumah.

Tole imaš prav. Ampak še vedno pa velja, da če bi bila zmes in profil enaka, bi bila komaj kakšna razlika med večjo in manjšo šrino. Sem ogromno prebral o tem in mislim, da je bila splošna ugotovitev, da obstaja nek razpon širine gume, kjer je oprijem optimalen (pri določenem avtu seveda). Vse kar je širše/ožje od tistega razpona dimenzij, je slabše.


No saj točno to trdim; zmes nikakor ne more biti enaka pri širši in ožji gumi; tudi če je enak proizvajalefc in celo tip gume - nikoli, to je logično. In še vedno bi bila kar velika razlika, zopet zaradi fizikalnih zakonov in konstrukcije ene in druge pnevmatike.
Celo tako je, da se znotraj indentične dimenzije, proizvajalca ter tipa najde več različic. Poglejte si recimo koliko BS Potenza RE 050A verzij obstaja v 225/45-17. Od različnih hitrostnih razredov, indexov nosilnosti oz trdot bočnic... nimajo enakih zmesi; 100% ne - ampak to so že pikolovski detajli.

Sigurno je pa res to kar si napisal - vedno obstaja nekakšen optimum oz najboljši "kompromis" vseh lastnosti pri obnašanju pnevmatike v vsakdanjem prometu. Zato sem pa napisal da je treba tovrstna preobuvanja početi po pameti in v okvirju navodil proizvajalca vozila. Preširoka ali pa preozka guma je gotovo slabša od neke optimalne vrednosti.

Objavljeno: Če apr 22, 2010 9:29 am
Napisal/-a Energetik81
No, lahko bi naredili enako zmes, ampak potem bi bila ali široka guma pretrda ali pa ozka guma premehka, kar bi v praksi pomenilo, da bi ozko gumo zradilralo v kratkem času, ali pa široka ne bi imela oprijema.
Tko da načeloma test gum z enako zmesjo različnih širin verjetno res ne more obstajat...