Stran 1 od 1
Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 6:36 pm
Napisal/-a marko_vip
Pozdravljeni
Sem nov na forumu in sem ga na hitro pregledal, ker iščem rešitev za moj problem....in sicer je sledeče...
Imam Golf V 1.9TDI 77kW in imam v homologacijskem kartončku napisane naslednje mere za kolesa:
195/65 R15 91H 6,5JX 15 ET50
205/55 R16 91H 6,5JX 16 ET50
205/55 R16 91Q M+S 6JX 16 ET50
225/45 R17 91H 7,0JX 17 ET54
205/60 R17 91H 7JX 17 ET54
Na avtu sem imel sedaj dve sezoni platišča RCdesign (RC17 7,5X17 5/112 ET47 D3 SG/VP) in gume 225/45 17....vendar mi je na sprednjih kolesih pobiralo notranje robove gum in to ekspresno hitro tako da sem moral zamenjati sprednje gume vsako sezono, kljub temu da sem bil na optiki 2x letno in so vedno rekli da se optika ni "razštelala"! Ker zimske gume imam še na org. jeklenih platiščih z dimenzijami gum 195/65 15, vendar se te normalno enakomerno obrabljajo.
Na servisu so mi rekli, da sem imel preširoke gume in da bi bilo bolje če bi uporabil ožje. Ker želim vseeno da avto lepo izgleda razmišljam da bi uporabil pnevmatike 205/40 18, sedaj pa me zanima če se takšne dimenzije da homologirat in kaj potrebujem za to? Če pa kdo pozna razlog za obrabo robov kot sem zgoraj navedel bi pa bil zelo hvaležen, ker se mi vseeno zdi lažje če bi uporabil 225/45 17 dimenzije kot pa 205/40 18 ki bi jih moral homologirat in letat s papirji gor in dol...
Upam da mi lahko pomagate
Lep pozdrav
Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 7:46 pm
Napisal/-a sašo5
na "petici" je to neke vrste bolezen, da pobira notranji del gume, sploh če je ta širša od 205 po vrhu pa še "premalo" pumpana. Rešitev je dokaj enostavna, vendar jo malo kdo ve (boljši VW servisi, kot recimo naš v Brežicah, ki ima tudi optiko, pa mogoče še kateri...) zadevo namreč nastaviš, oz. vneseš v raćunalnik od optike, kot da ima avto športno podvozje oz. "sportline" ki je 2 cm nižji in k temu so tudi prirejeni parametri, po domače povedano se mora špur malo "zapret" ampak to je tako minimalno, da ni niti omembe vredno, zato vsak vnese klasiko, razen seveda če mu št. šasije pove, da ima na "mizi" tovarniško nižan avto, takih golfov pa niti ni nevem koliko............podobno je pri Audiju, rec. S-line in navaden....
marko_vip je napisal/-a:
205/60 R17 91H 7JX 17 ET54
to ne bi rekel, da je vpisano

Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 8:25 pm
Napisal/-a lizard
Golf ima spredaj McPherson vpetje, tako da je ena opcija da nabviš vijake (v ang. camber bolts) preko katerih se da nastavljat "camber".
Deluje pa takole:

Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 8:34 pm
Napisal/-a black
Pri petki to ne pride v poštev, ker ima amortizer fiksno vpet v premnik. Nagiba se tu ne da nastavljati, razen mogoče z širjenjem lukenj zgoraj na šalci, sam tega nebi šel delat...
Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 9:06 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Pri prehodu iz 15 na 16" (7J) je nastal isti problem, notranji robovi (predvsem spredaj) so se zelo hitro obrabljali. Po opravljeni optiki na AMZS Otočec je težava praktično odpravljena oz. minimalizirana, če upoštevamo stil vožnje!

Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 10:05 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Če imaš kakšen izpis iz optike, dej ga objavi tu gor, da malo pogledamo, kak si ti imel nastavljene špure. Možno je, da si jih imel preveč odprte...al pa imaš podvozje zjebano.
sašo5 je napisal/-a:.......boljši VW servisi, kot recimo naš v Brežicah, ki ima tudi optiko, pa mogoče še kateri...)
.
Ajd, zdej pa ti men povej, kaj ti hasne osedlan konj, če pa ga ne znaš jahat?
~toMmy~ je napisal/-a:Pri prehodu iz 15 na 16" (7J) je nastal isti problem, notranji robovi (predvsem spredaj) so se zelo hitro obrabljali. Po opravljeni optiki na
AMZS Otočec je težava praktično odpravljena oz. minimalizirana, če upoštevamo stil vožnje!

eden redkih, ki vedo zakaj se gre pri geometriji podvozja.
Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 10:25 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Pozabil sem poudarit, da je pomembno kdo ti dela optiko in ne kolikokrat!

Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: Po apr 02, 2012 11:41 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
In predvsem s kakšno mašinerijo. So bili že primeri, ko je po računalniku bila optika narejena v tovarniških normativih, pa je gume žrlo po notranjih robovih. Šele pri drugem majstru je bilo ugotovljeno, da so bile špure dejansko tuk razjahane, da ni bilo čudno, da so gume po robovih šle v klinac.
Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: To apr 03, 2012 1:04 pm
Napisal/-a marko_vip
a se bi dalo homologirat 205/45 17, ker teh dimenzij ni v kartončku??
...in kot je sašo5 rekel, da je to bolezen pri petkah če so gume širše od 205...bi vseeno poskusil v primeru da bi se dalo z 205/45 17, in kasneje naredim kvalitetno nastavitev optike
Re: Obraba gum in homologacija koles? pomoč!
Objavljeno: To apr 03, 2012 3:19 pm
Napisal/-a 4vale6
marko_vip je napisal/-a:a se bi dalo homologirat 205/45 17, ker teh dimenzij ni v kartončku??
...in kot je sašo5 rekel, da je to bolezen pri petkah če so gume širše od 205...bi vseeno poskusil v primeru da bi se dalo z 205/45 17, in kasneje naredim kvalitetno nastavitev optike
Če bi res rad 205, potem raje homologiraj 205/50 r17, je manj odstopanja, sam so pa gume dražje od 225/45 r17.
http://swatt.j.porter.name/tech-center/tool/tire-calculatorsašo5 je napisal/-a:marko_vip je napisal/-a:
205/60 R17 91H 7JX 17 ET54
to ne bi rekel, da je vpisano

Tu se je vrjetno zatipkal in je 205/60 r15
