zakelj
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: Če apr 07, 2011 1:46 pm

Koliko napolniti gume!

Napisal/-a zakelj So avg 04, 2012 12:14 pm

Zdravo.... imam gume toyo poxes t1r.....205/45/16.... in me zanima koliko morajo biti polnjene...ker sem zasledil da ce so premalo napunpane ti jih pobira...znotraj ali zunaj...ce pa so prevec pa po sredini... hvala!
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3789
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a Blinder So avg 04, 2012 1:31 pm

Ja podatke od avta si poglej kaj piše. V kaka naovidla od avta al pa na vratcih kjer tankaš je nalepka al pri vratih... to imaš verjetno neoriginal gume a, v tem primeru niti ne bo pisalo koliko moraš napolnit :D
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
dominic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 655
Pridružen: Ne jul 04, 2004 5:23 pm

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a dominic So avg 04, 2012 2:29 pm

kaksna tej je neorginal guma? ce ustreza dimenzijskemu standardu, ki ga predpise proizvajalec, je lahko 15/16/17 ali tudi vec in pol tudi po preseku in sirini same gume... se predvidoma fila med nekje 2.0 do 2.4...dinamicna voznja prej majn, se pravi nekje 2.0, ker med samo voznjo pride do vec trenja kar povzroca segrevanja zraka v gumi in posledicno se tudi pri tem dviga tlak...umirjena voznja malce vec...je pa tako da ce vozis deklarino vecjo dimenzijo platis, in imas nizko presecne pnevamtike, je potrebno dobit nek kompromis...recimo pri moje avtu filam zimsko gumo nekje na 2.3 (15`)...ce so vecino casa na cesti razmere koliko toliko vozne, sneg -> pade na nekje 1.9 spradaj, zadaj 2.1...letno 215/40/17 imam sprednje nekje na 2.0 zadnje na nekje 2.2...spredaj manj, ker je vecje trenje in pride pol nekje ob dinamicni voznji na nekje 2.3 ali vec...obraba je lih nekje prava, je pa vazen sam obcutek med voznjo, in tega lahko ugotovis samo sam...lahko pa 0.2bara naredita veliko razlike...

lp, dominic...
..::"Burn Ruber....Keiichi Tsuchiya.... Not Your Soul"::..
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5034
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a sašo5 So avg 04, 2012 8:35 pm

dominic je napisal/-a: kar povzroca segrevanja zraka v gumi in posledicno se tudi pri tem dviga tlak...


gume se še pri nas na vasi ne filajo več z zrakom, ampak plinom_prav zaradi zgoraj navedenega razloga.....

zakelj je napisal/-a:Zdravo.... imam gume toyo poxes t1r.....205/45/16.... in me zanima koliko morajo biti polnjene...

malo se poigraj in po občutku probaj ugotovit kaj avtu "paše" (napiše se tudi za kateri avto se gre :!: )
osebno bi filal 2.4/2.4 :arrow: seveda plin....
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a lizard So avg 04, 2012 8:40 pm

sašo5 je napisal/-a:
dominic je napisal/-a: kar povzroca segrevanja zraka v gumi in posledicno se tudi pri tem dviga tlak...


gume se še pri nas na vasi ne filajo več z zrakom, ampak plinom_prav zaradi zgoraj navedenega razloga.....


Ne zavajaj ponovno, sem ti že v tej temi (viewtopic.php?f=55&t=61330&start=20) odgovoril, da se dviga tlak praktično enako gumam polnjenin s plinom in z zrakom. Mimo kemije in fizike pač ne gre.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5034
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a sašo5 So avg 04, 2012 8:48 pm

lizard je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a:
dominic je napisal/-a: kar povzroca segrevanja zraka v gumi in posledicno se tudi pri tem dviga tlak...


gume se še pri nas na vasi ne filajo več z zrakom, ampak plinom_prav zaradi zgoraj navedenega razloga.....


Ne zavajaj ponovno, sem ti že v tej temi (viewtopic.php?f=55&t=61330&start=20) odgovoril, da se dviga tlak praktično enako gumam polnjenin s plinom in z zrakom. Mimo kemije in fizike pač ne gre.

ti lepo pridi k meni v Brežice (po dopustu) in bova naredila čisto enostaven test z mojim avtom:

v recimo prvo levo gumo bomo dali zrak iz benc. črpalke 2.8 v desno pa plin od vulkanizerja (logično tudi 2.8 :arrow: gasa na AC do Drnovega in nazaj (cca 30km špnamo na full oz. koliko pač promet dopušča, pod 200 zihr ne)) TRDIM, DA BO V GUMI POLNJENI Z ZRAKOM PRITISK 3,6 V GUMI POLNJENJI S PLINOM PA MAX. 3.0.....................ČE BO ENAKO, KOT TRDIŠ TI :arrow: SE ODPELJEŠ Z AUDIJEM =P :arrow: DA 1X ZAKLJUČIMO, KDO
"ZAVAJA" SEM MALO PRESTAR ZA TAKE "f**e" IN NA "ZNANSTVENIŠTVO" NE DAM NIČ :arrow: PRAKSA, SAMO PRAKSA

in "by the way" si že probal kaj takega :?: :?: :?: osebno sem, ne 1x in ne na samo eni vrsti gume....če nekaj trdim, potem za tem tudi stojim, predvsem sem se pa že v praksi prepričal, tako da lahko nekaj trdim....
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a lizard So avg 04, 2012 11:53 pm

Snov se v plinastem stanju obnaša kot je bilo dokazano tudi eksperimentalno (torej v praksi), ti pa lahko skačeš po trepalnicah in CAPS-aš da ti kri priteče s prstov, a zakoni fizike se zaradi tega ne bodo spremenili. Govorimo o osnovnih pojavih v naravi ki jih znamo računat že 200 let, ne pa o kvantni mehaniki. Res da splošna plinska enačba ni najbolj natančna (saj določenih stvari ne upošteva), ampak tudi če bi šli računat po Van der Waalsovi enačbi stanja bi razlika pri končnem razultatu bila zanemarljiva za to kar hočeva ugotovit.

Če bi imela dovolj točne in natančne merilnike, podatke o razteznostnem koeficientu gume, volumnu zraka/plina v gumi, bi se meritve mogle skladati z izračuni. A kot prvo nama sploh ne bi uspelo nafilat gumo s čistim dušikom (oz. kot rečeš ti - plinom), saj bo vedno ostalo v gumi vsaj nekaj zraka - to je že prvi nateg vulkanizerjev.

Kot drugo (kar je zelo pomembno) je potrebno upoštevat potem še vlago v zraku, ki spremeni obnašanje "zraka". In ravno ta vlaga je odgovorna za morebitno večje nihanje tlaka pri zraku kot pri čistem dušiku. Torej če bi gume nafilala s posušenim zrakom in dušikom bi spremembe v nihanju tlaka mogle biti zanemarljivo majhne, saj je kot sme omenil že v prešnji temi v zraku 80% dušika in 20% kisika, kar znese v povprečju 29 g/mol, čisti dušik pa ima 28 g/mol... In v praksi ne bova imela niti dovolj natančne merlinike ki bi nama izmerili razliko pri obnašanju tlaka teh dveh plinov ob spremmebi temperature. Audija pa kar obdrži ;).

Upam, da je zdaj zadeva bolj jasna. Torej če bi v gumo res nekako spravil čisti dušik, bi imel nekaj prednosti: ne bi bilo vode/vlage, ne bi bilo kisika, ki omogoča gorenje (čeprav še nisem videl da bi se avtomobilska guma vžgala in zaradi tega eksplodirala), kisik lažje prehaja strukturo gume kot dušik, torej guma ostane več časa nafilana,... ampak v praksi kot sem že rekel bo vedno v gumi ostal običajen zrak, ker je bilo treba gumo najprej nataknit na platišče, tako da tudi če ti potem dofilajo gumo s čistim dušikom to verjetno ne pomeni kaj dosti prednosti. Tako, da ne vidim neke nujne potrebe, da vsi padejo na to reklamo o plinu.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5034
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a sašo5 Ne avg 05, 2012 9:05 am

lizard je napisal/-a:CAPS-aš da ti kri priteče s prstov,


nisem imel namen "kričat" bolj sem hotel poudarek naredit....
lizard je napisal/-a: bi se meritve mogle skladati z izračuni.

"bi se mogle" - pa se ne ker......
lizard je napisal/-a:kot prvo nama sploh ne bi uspelo nafilat gumo s čistim dušikom (oz. kot rečeš ti - plinom), saj bo vedno ostalo v gumi vsaj nekaj zraka - to je že prvi nateg vulkanizerjev.

saj noben ne trdi, da bo v gumi čisti dušik, kajti tudi v jeklenki je zmes treh plinov, logično je pa tudi, da niti pod razno ni možno nafilat gumo tako da bo vse "čisto" .....cca 30% vedno ostane zraka v gumi, ampak "catch" je še v drugi stvari: verjetno veš, da ko fiilaš gumo z zrakom na benc. črpalki (v 99% kompresorjev je enako) če pritisneš pištolo na "prazno" ali pa nastaviš roko, boš prvi "mlaz" dobil ne zraka, ampak vode - kondenza :arrow: že tukaj je prva in ogrmna prednost filanja gume iz jeklenke, kar zopet definitivno vpliva na samo razteznost, sploh o hitrostih in zunanjih temp. preko 30c...
lizard je napisal/-a:
Torej če bi v gumo res nekako spravil čisti dušik, bi imel nekaj prednosti: ne bi bilo vode/vlage, ne bi bilo kisika, ki omogoča gorenje (čeprav še nisem videl da bi se avtomobilska guma vžgala in zaradi tega eksplodirala), kisik lažje prehaja strukturo gume kot dušik, torej guma

explodira zaradi tega, ker se pregreje, pregreje se pa zaradi tega, ker filana z zrakom iz kompresorjev že po mesecu dni (filana rec na 2.2) spusti na 2.0 :arrow: tega pri "nategu" ni (nekajkrat delal poizkus s spravljeno zimsko gumo) nafilana na 3 z zrakom, je imela 15 novembra, ko na bi menjal le 2,4 tista s plinom pa 2,9 :arrow: zanimivo - torej le je nekaj v tam nategu, kratko malo pa tudi 90% motoristov to ne negira in lepo nafilajo gumo kr iz jeklenke(plinom)

Je pa tak: (zopet dam moj primer) leta 2009 sem v 18 colke dal plin in v treh letih sem pred vsako sezono se pravi 3x le minimalno za 0.2 dofilal)seveda plačal sem le prvič, takrat 12 eur..............
in še zanimivost: vulk. v našem kraju vse kar je na 15 col sami brez da vpršajo nafilajo gumo stranki, ki jo je kupila pri njih s plinom....

jaz to prakticiram še iz prejšnjega stoletja, pa se niti malo ne počutin "nategnjenega"............sicer pa vsakomur svoje

LP.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Koliko napolniti gume!

Napisal/-a lizard Ne avg 05, 2012 11:58 pm

sašo5 je napisal/-a:
lizard je napisal/-a: bi se meritve mogle skladati z izračuni.

"bi se mogle" - pa se ne ker......


Vedno se, kajti če se ne bi, bi zamajala že neštetokrat dokazane zakone - kar pa pač ne bo šlo. Če bi v izračunu upoštevala absoultno vse in izračunala vse prav, bi v primeru odstopanja meritve bila težava v merilnih napravah/napakah pri merjenju/itn.., ne pa v izračunu.

sašo5 je napisal/-a:explodira zaradi tega, ker se pregreje, pregreje se pa zaradi tega, ker filana z zrakom iz kompresorjev že po mesecu dni (filana rec na 2.2) spusti na 2.0 :arrow:


Ja pa ne bo kar eksplodirala. Za vžig rabiš poleg kisika vodik oz. ogljikovodik in iskro, za samovžig pa (odvisno seveda od ogljikovodika) precej visoke temperature in/ali pa zelo visok tlak. Kako velika je pa razlika med zgubljanjem tlaka med gumo polnjeno s plinom in zrakom pa ne vem na pamet - vse kar vem je to, da je molekula dušika večja od molekule kisika in lažje prehaja skozi steno gume, koliko lažje pa ne vem - a nekih drastičnih razlik tudi ne bi smelo biti. No pustiva tole...

To da pa na pamet pišeš ali tako od oka koliko je katera guma spustila skozi čas je brezveze in ne dokazuje ničesar. Treba je narediti eksperiment v nadzorovanih in ponovljivih pogojih. Šele takrat bi to imelo vsaj nekaj verodostjnosti. Metodologija ima zelo velik pomen.

Če bi teoretino napolnil gumo s suhim zrakom iz atmosfere in t.i. plinom v praksi pri spreminanju tlaka ne bi bilo nekih (za realno življenje) zaznavnih razlik, sploh ne pri merilnikih ki merijo na decimalko natančno - malo se igraj z enačbo P*V=m*R*T/M, enkrat vzami M=28 drugič pa M=29. Tisto odločilno razliko naredi, kot sem že rekel, vlaga v zraku! ki najde svojo pot tudi v gumo in je verjetno glavni krivec za večja nihanja tlaka v gumah.
Vrni se na Aktualno področje: Letne pnevmatike

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 21 gostov