Stran 1 od 1

Index nosilnosti in obnašanje pnevmatike

Objavljeno: So maj 04, 2013 5:06 pm
Napisal/-a RedBaron
Pozdravljeni!

Imam "problem", na 2 avtih imam enake dimenzije pnevmatik 215/60/16. Na S-maxu so dunlop fast fesponse z indeksom noslinosti 99, na škodi yeti 4×4 pa conti premium contact2 z indeksom nosilnosti 95. Do tu vse lepo in prav.


S-max se pelje odlično, nobenega nagibanja, zibanja ipd. Yeti pa je bolj mehak, se ziba na grbinah... ampak z zimskimi gumami 205/55/16 se je peljal dosti boljše, brez zibanja....

Kaj je vzrok temu obnašanju?? ali je možno da ima indeks nosilnosti tak vpliv?? Ali je conti PC2 pač toliko "mehkejša" guma od dunlopke?



V homologaciji je vpisana dimenzija 205/55/16 M+S, ali lahko namestim tudi letno gumo te dimenzije, ali mora biti nujno M+S?

Re: Index nosilnosti in obnašane pnevmatike

Objavljeno: Ne maj 05, 2013 5:14 pm
Napisal/-a FIN-237770
Razlika v občutku - pozibavanje- nastane zaradi različnih presekov pnevmatik. Višji, kot je presek, bolj je pnevmatika udobna in več je pozibavanja. Ameriški avtomobili imajo tipično visoke preseke, ker uporabniki cenijo udobje. Za športno vožnjo in boljšo odzivnost vozila so boljši nižji preseki.
Presek je številka za širino in pove koliko % širine pnevmatike znaša višina le-te.
Če želite odzivno pnevmatiko vsekakor uporabite nižji presek (55). Pomembno je da uporabite dimenzije in nosilnosti, ki so homologirane.

Re: Index nosilnosti in obnašane pnevmatike

Objavljeno: Ne maj 05, 2013 5:35 pm
Napisal/-a peroRS
RedBaron je napisal/-a:ampak z zimskimi gumami 205/55/16 se je peljal dosti boljše, brez zibanja....

Kaj je vzrok temu obnašanju?? ali je možno da ima indeks nosilnosti tak vpliv?? Ali je conti PC2 pač toliko "mehkejša" guma od dunlopke?


1) mogoče imaš letne gume že bolj proti koncu s profilom?
Jaz sem imel lansko jesen isti "problem", da je avto na letnih gumah z dobrimi 3mm profila kar naenkrat postal gugalnica. :shock:
Sem že sumil, da je kaj narobe s podvozjem, kar je pregled ovrgel.
Ko sem dal potem gor nove zimske gume je lega zopet postala suverena 8)

2) Continentalka je mehkejša guma, višji indeks nosilnosti pomeni tršo bočnico...tudi to se občuti ja

3) Z nizkopresečnimi gumami (55) je vsekakor boljši občutek stabilnosti.

Vse se pozna po malo. ;)

V homologaciji je vpisana dimenzija 205/55/16 M+S, ali lahko namestim tudi letno gumo te dimenzije, ali mora biti nujno M+S?


Samo zimske so homologirane v tej dimenziji.

Re: Index nosilnosti in obnašane pnevmatike

Objavljeno: So jan 11, 2014 3:20 pm
Napisal/-a master1978
Pozdravljeni, sem nov na forumu in imam vprasanje glede nosilnosti letnih pnevmatik.
Imam avto Lancia Phedra. Na ta avto bi naj sle gume z oznako xl.
V homologaciji mi pise da lahko dam gor gume z oznako 95h, 99h in 99v.
Po ugodni ceni sem dobil letne gume continental 215/60/16 z oznako 95h. Nikjer na gumah ni oznake xl in zato me zanima ce bo kaj narobe ce jih dam gor.
Avto ima 1800kg. Nosilnost gume je 690kg. Torej pomojem izracunu imam skoraj 1 tono rezerve.
Skrbi me samo ker ni oznake xl.
Prosil bi za mnenje.

Hvala

Re: Index nosilnosti in obnašanje pnevmatike

Objavljeno: Če jan 16, 2014 6:14 pm
Napisal/-a RedBaron
Če imaš v homologaciji vpisano dimenzijo 215/60/16 95h, potem lahko BP daš gor... tisti XL ni pomemben, važen je le indeks nosilnosti!!

Nekateri imajo zraven dimenzije celo oznako M+S, ampak lahko uporabljaš tudi gume brez te oznake... le dimenzija ter indeks nosilnosti in hitrosti se morata ujemati (oz biti višja)... tako so mi povedali na Ljubljanskem LPP...

Re: Index nosilnosti in obnašane pnevmatike

Objavljeno: Če jan 16, 2014 6:24 pm
Napisal/-a Blinder
master1978 je napisal/-a:Avto ima 1800kg. Nosilnost gume je 690kg. Torej pomojem izracunu imam skoraj 1 tono rezerve.



1100 kg na sprednji osi. V ovinku povoziš kako stvar, zaradi katere ti dvigne kolo za par cm v zrak... in maš že 1100 kg na enem kolesu :D

Re: Index nosilnosti in obnašanje pnevmatike

Objavljeno: Če jan 16, 2014 7:29 pm
Napisal/-a luke46
XL... pomeni extra load, kar pomeni, da ima taka guma malenkost večjo nosilnost kot običajna