Stran 2 od 4

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 10:20 am
Napisal/-a danci1973
Tu je še par opcij, ki se enostavno priklopijo na cevi hladilne tekočine:


Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 10:39 am
Napisal/-a Firediver
Vprašanje v prvem postu se je bolj nanašalo na izkušnje z električnim gretjem vozila, ne na to, kako ga vgraditi ali pa celo predstavitev DIY električnega gretja tako, da okvirji so že bili pravi.

Evo, moja situacija in moje mnenje:
1. Če imaš vozilo zasneženo nekje na prostem (proč od bajte), bo težko zagotoviti zunanje napajanje, če pa imaš pri bajti, pa bo v veliki večini primerov tudi prisotna nadstrešnica in tako ni toliko problema z zasnežitvijo, kot je zgoraj na sliki predstavljeno kot glavni učinek el. dodatnega gretja.
2. Če imaš vozilo zasneženo nekje na prostem, avto vžgeš in se lotiš kidanja snega da sploh prideš na cesto. Če je cesta splužena, boš skoraj vedno moral skidat zaplužen sneg in v tem času se ti avto že brez dodatnih grelcev fenomenalno ogreje (tudi sam boš dodobra ogret)
3. Zadnje zime so na splošno (napram vsaj 20 let nazaj) bolj tople in ni neke nuje imeti to dodatno gretje. Je pa folk bistveno bolj razvajen kot 20 let nazaj, ko npr. še ni bilo klimatske naprave, dodatnih grelcev (špiral v kanalih) kabine pri dizlih in smo pač potrpeli.

Če se vam pa toliko gre za zdravje avtomobilskega motorja, mu raje privoščite grelec olja. Bo bolj zadelo bistvo manjše obrabe in porabe motorja kot pa gretje kabine, kar je bolj v smislu "imeti rit na toplem" kot pa dobrobit motorja.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 11:14 am
Napisal/-a pskoda
lada2103 je napisal/-a:Končno nekdo, ki razmišlja izven okvira. Okvir pri večini pa je, kolikor sem zasledil tukaj samo en: Če bi kaj rad, pelji k pooblaščencu, da ti zmontira to pa to, če pa tega ni tam, potem pa ne tikaj....a to naj bi bil nekdo, ki se ima za mojstra. Menda je tu na forumu ena rubrika SAM SVOJ MOJSTER oops ...
lp


Ali ti ne znaš razmišljat in ti moram vse v do potankosti napisat

pskoda je napisal/-a:Ne vem kaj sploh jambraš? Pojdi v trgovino kupi webasto in montiraj (mi ti ga ne bomo) ali pa pojdi na pooblaščenca če imaš novejši avto in ti ga naj priklopijo. Rešen problem.
Še najceneje bo, da se vsedeš na bicikl in gasa pa še takoj ti bo toplo če boš šel v hrib

Zame ni potreben. Moj dozel ima že grelec, da je skoraj takoj toplo v kabini in to je to.


Pooblaščenc sem ti napisal zato, ker ne vem koliko star avto imaš ali je 1leto star ali 30 let. Če je še v GARANCIJI potem je priporočljiv pooblaščenec


ps.: če ni neslo name se opravičujem, ampak mislim da je

ps1.: osebno se nimam za mojstra vem kako se določenim stvarem streže nisem pa mojster in tudi nikjer nisem napisal da sem

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 11:23 am
Napisal/-a lada2103
Lahko rečem le to, da me zmoti komentar v smislu...potem pa ne jamraj, potem pa rini bicikl in podobno. Ne bi rad polemiziral ali iskal rešitve z ljudmi, ki takoj odgovorijo na tak način
LP

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 12:42 pm
Napisal/-a pskoda
Mene je pa zmotil komentar ali pooblaščenec ali pa ne tikaj v smislu kot, da sem jaz to napisal kar seveda ni res.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 11:21 pm
Napisal/-a lada2103
Berem o plinu in se mi zdi, da je električni grelec prava rešitev, da pozimi takoj lahko spelješ s plinom.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Če dec 17, 2015 11:58 pm
Napisal/-a tristan01
lada2103 je napisal/-a:Berem o plinu in se mi zdi, da je električni grelec prava rešitev, da pozimi takoj lahko spelješ s plinom.


Žal malce preveč sanjaš. Za začetek si samo poglej osnovnošolsko fiziko. V povprečju moraš ogreti cca 100kg motor, ki je pretežno iz jekla ali aluminija s temperature okolice (pozimi okrog ničle ali še precej nižje) do minimalnih pogojev za vklop plina, če ne na delovno temperaturo ki znaša 90 stopinj. Da tole dosežeš v nekem doglednem času bo treba imeti grelec kaj več kot 1KW, pa tudi akumolator ne bo zadstoval.

Ob tem pa ne pozabi koliko škode narediš motorju ko je olje temperature okolice, voda v hladiniku pa že na delovni temperaturi, kar je tipična situacija ob štartu z vgrajenim predgrenikom, kot npr. tale z linka.

Skratka za povprečnega voznika prej škodljiva kot koristna zadeva.

LP Tristan01

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 9:13 am
Napisal/-a lada2103
Lepo prosim za 3 minute pozornosti v zvezi z izračunom toplote..temu se reče osnovno šolska fizika.
Privzamemo, da motor tehta približno 100 kg. Od tega 70 kg jekla s specifično toploto 450 J/kgK, 20 kg aluminija s specifično toploto 880 J/kgK in nekaj hladilne tekočine s specifično toploto blizu vode. Pri spremembi temperature 60 K to nanese nekaj več kot 1, 3 kWh toplote. Za takšno ogrevanje potrebujemo približno eno uro, nekaj toplote se sicer odda v okolico, vendar pri tem načinu, ko električni grelec s pomočjo vgrajene črpalke segreva hladilno tekočino, je učinek boljši kot pri kontaktnem grelcu tipa defa, calix ali samo ogrevanju karterja.
Pa tudi če bi imel motor večjo maso, zlepa ne dosežemo 2 kWh.
Ocena torej ni tako slaba....eno uro, 1 kw grelec, črpalka, ki poganja hladilno tekočino po motorju, s termostatom 60stopinj...
Zanemarljiv strošek za elektriko.

LP

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 9:16 am
Napisal/-a lada2103
Še tole...govorim o ogrevanju motorja preko vtičnice, ne z akumulatorjem.
Ob segretem motorju se dvigne tudi temperatura olja, brez skrbi.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 9:25 am
Napisal/-a pskoda
Zamisel imaš to kar pišeš spremeniš v realnost in prodajaš izdelek.
Ni hudič, da ne bi ratalo če praviš kako dobro je za motor

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 9:35 am
Napisal/-a Firediver
Sedaj pa prosim za pozornost za moji 2 minuti (če berete počasneje, bo pač trajalo dlje).

Osnovnošolski izračun iz prejšnjih dveh postov je sila poenostavljen in čisto teoretski na napačnih predpostavkah:
- ker se med drugim predvideva maso motorja kot polno kocko materiala s svojo spec. toploto. Pa dobro vemo, da motor ni "poln" material, ampak ima raznorazne komore, ki so napolnjene s hladino tekočino, oljem ali zrakom, ki imajo vsak svojo specifično toploto. Ergo, čas ogrevanja se podaljša.
- izgube se zanemarja, pa točno vemo, da "greješ zimo", če ogrevaš material zunaj na prostem recimo pri 0°C (na eni strani ogrevaš, na drugi pa se material ohlaja z okoliškim ledenim zrakom).
- pa še bi našteval bistvene dejavnike (ne neke drobnarije), ki drastično pokvari izračun iz prejšnjih postov.

Ampak vseeno, forumašu moramo priznati, da obvlada teoretične osnove fizike. Ampak od teorije živijo samo profesorji na šolah. Za dejanski praktični primer pa je treba dati v računico še dejanske okoliščine, da bo zadeva praktično delovala!

In kar naenkrat presežemo 2 kWh, motor pa še vedno ne bo topel na predvideno temperaturo...

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 9:43 am
Napisal/-a pskoda
Če bo samo tukaj gor tipkal mu tudi 20kW ne pomaga

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 9:56 am
Napisal/-a Firediver
..je lažje drugim pamet soliti.

Če uspe udejanjiti svojo računico, naj zadevo razvije, patentira in trži - bo multimilijonar postal! Ker ne bodo niti Kitajci znali prekopirati tega sistema..

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 10:50 am
Napisal/-a lada2103
Mislim, da bo milijonar postal kvečjemu kakšen Kitajec, ki tak izdelek že izdeluje in prodaja po širnem svetu. Ni pa to glih znanstvena fantastika....

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 10:56 am
Napisal/-a Firediver
Mislil sem bolj na to, da je nemogoče po 1h in 1,3 kWh energije motor ogret na tisto temperaturo iz enačbe. Tudi za Kitajca.

Tistemu, ki uspe v praksi, bo milijonar (nemogoče že v teoriji, če se vzame dejanske spremenljivke)..

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 10:59 am
Napisal/-a lada2103
Ne se preveč sekirat, če bo namesto 60 stopinj le 50...enačba je bila zgolj ocena, ki pa v praksi ne odstopa veliko. Poglej na splet...ne odkrivam tople vode.
LP
Moj dizel se na 50 stopinj ogreje šele po 5 kilometrih...pač ima zelo majhno porabo :( :?

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 11:02 am
Napisal/-a lada2103

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 11:19 am
Napisal/-a Firediver
To ti predpostavljaš...

Ni vse na netu resnica in še najbolje je uporabljati svojo glavo in logiko.
Še ena velika pomanjkljivost v enačbi: vir gretja je pri delujočem motorju bolj porazdeljen (eksplozije v valju direktno grejejo blok motorja) kot pa bilokateri grelec (lokalno pregrevanje hladilne tekočine, ki šele po ogrevani celotni količini le-te potem ogreje blok motorja, ki ga z zunanje strani hladi ledeni zrak).

Če že, navijam za grelec olja, ker je mrzlo in gosto olje glavni krivec za večjo obrabo motorja. Zakaj ogrevati cel motor, če pa je treba ogreti samo olje?
Zelo preprosto bi bilo, če ogreješ olje in idealno če s pumpo pošlješ na prava mesta še pred zagonom motorja. Potem je pa lahko zunaj tudi -30 stopinj pa se motor ne bo obrabljal, ker se olje že nahaja na mazalnih mestih.

Potem bi pa nemara šlo skozi z 1,3kWh energije..ampak samo za segrevanje motornega olja, ne za ogrevanje celotnega motorja!

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 11:34 am
Napisal/-a danci1973
Firediver je napisal/-a:Ampak vseeno, forumašu moramo priznati, da obvlada teoretične osnove fizike. Ampak od teorije živijo samo profesorji na šolah. Za dejanski praktični primer pa je treba dati v računico še dejanske okoliščine, da bo zadeva praktično delovala!

Očitno si tudi ti 'samo profesor'... :roll:

Električno predgretje motorja ni nič novega in se na veliko uporablja v bistveno hladnejših okoljih (Kanada, Aljaska, Finska, najbrž tudi predeli Rusije). Uporablja se tudi pri F1. ;)

Pri Subaruju je v Kanadi to serijska oprema, grelec pa ima 400W - na sliki, ki sem jo objavil, je grelec bil vključen cca. 3.5 ure, torej je porabil 1,4kWh oz. 10 centov.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe dec 18, 2015 11:40 am
Napisal/-a Firediver
Kaj smatraš kot ogret motor? Da je hladilna tekočina na 90°C ali da je olje ogreto na delovno temperaturo? Razlika je velika..

Glede profesure si zadel.. ampak jaz sem bolj praktični profesor, ki mu teorija ne pomeni to, da je vse izvedljivo kar je izračunljivo...