Stran 4 od 4

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po dec 21, 2015 7:15 am
Napisal/-a nebivedu
Zanimiva rešitev je toplotni izmenjevalnik, kjer ob mrzli mašini topla voda ogreva olje in potem ko je voda prevroča, olje ohlaja vodo.

Pri električnem grelcu bi ogreval vodo na najnižji točki motorja, ker topla voda gre vedno gor in izpodriva mrzlo. Posledica je kroženje vode, ker se mrzla premika dol, vroča pa gor. Če imaš izmenjevalnik toplote, ta voda potem ogreva še olje.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po dec 21, 2015 7:32 am
Napisal/-a Firediver
To ima PSA 1.6HDi že serijsko (vsaj jaz imam tako pri mojem).

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po dec 21, 2015 7:47 am
Napisal/-a nebivedu
Elektro ogrevanje motorja so imel saabi že leta 1985 recimo. Pa poišči kaka navodila, kako je bilo tam narejeno in kupi kje kr modul od saaba, pa zmontiraj. Bo najbolje z najmanj problemi.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po dec 21, 2015 8:51 am
Napisal/-a Matjazy
Evo enega lastnika saab-a, ki ima vse te grelce. Imam torej naftni grelec, ki v teh hladnih dneh sicer lepo ogreje kabino (seveda je potrebno nastavit, kdaj naj se zjutraj zadeva požene), še bolj lepo pa dvigne porabo. Konkretno to pomeni, da gre poraba iz 5.6l/100 km na nekje dobrih 7l/100km v mojem primeru. Glede na to, da se moj švedžan tudi sicer zelo hitro segreje, sem zadevo po dveh tankanjih lepo izklopil.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po dec 21, 2015 9:18 am
Napisal/-a Firediver
Empirično (na podlagi izkušenj drugih) sklepam, da je treba - za upoštevanja vredno predgrevanje motorja - uporabiti kar konkretno veliko energije. In pozornosti, če imaš ogrevanje preko vtičnice.

So pa odprte možnosti za kakšne garažne mojstre, da npr ob montaži el. grelca za hladilno tekočino za zimske dni montirajo dodaten aku, ki skrbi za dodatno zalogo moči za električno ogrevanje (pa ni treba, da je nov, ker se ne potrebuje visokih zagonskih tokov). Ampak to je bolje, da se igra na kakšnem starejšem vozilu, da ne bo kakšnih zapletov z elektroniko....

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe jan 15, 2016 1:20 pm
Napisal/-a lada2103
Morda kdo potrebuje električni grelec motorja?

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe jan 15, 2016 1:40 pm
Napisal/-a esem
So ti ukradli kabel?

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe jan 15, 2016 1:46 pm
Napisal/-a Firediver
Si speljal s priključenim kablom?

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Ne jan 17, 2016 7:56 pm
Napisal/-a lada2103
Ajej kolk ste duhoviti :)
Zadeva deluje, odlično. V eni uri 1500 W grelec s črpalko ogreje vodo v motorju do 60 stopinj (zunaj -5 ° C ). Obrnem ključ, avto lepo vžge brez povišanih vrtljajev, iz ventilacije toplo piha, skratka ...luksuz.
Aha, tole pa res priznam, to pa je ena huda napaka tega sistema... ko pridem k avtu, se sklonim (manj kot predklon :)) in ločim vtikač od vtičnice.
Pa še tiste bučke o mrzlem olju...Kolikor vam je znano bo prvi deciliter olja, ki bo pritekel do mazalnih mest, pritekel iz oljnega filtra, ki je tudi ogret.
LP in brez zamere, če sem koga vznemiril.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Ne jan 17, 2016 8:23 pm
Napisal/-a Firediver
Tista huda napaka, ki si jo omenil, bo še hujša, če jo pozabiš narediti..ampak važno, da deluje.

Da se ne bo kdo preveč vznemiril in nemara od šoka umrl, bo res bolje, da ne objavljaš več..ko si že tako obziren do nas. Pohvalno!

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Ne jan 17, 2016 10:00 pm
Napisal/-a danci1973
lada2103 je napisal/-a:Ajej kolk ste duhoviti :)
Zadeva deluje, odlično. V eni uri 1500 W grelec s črpalko ogreje vodo v motorju do 60 stopinj (zunaj -5 ° C ). Obrnem ključ, avto lepo vžge brez povišanih vrtljajev, iz ventilacije toplo piha, skratka ...luksuz.

DIY ali kupljeno?

Firediver je napisal/-a:Tista huda napaka, ki si jo omenil, bo še hujša, če jo pozabiš narediti..ampak važno, da deluje.

Ni tako težko narediti, da so oglasi kak alarm, če je avto še priključen na 220V in vžgeš motor. Ali pa, da sploh ne vžge

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po jan 18, 2016 7:37 am
Napisal/-a Firediver
Verjamem, da se da vse narediti (čisto avtomatiziran sistem malce težje, pa vendarle), ampak vse to odpade, če nimaš blizu vtičnice.
Seveda pa ni ovir za tiste "softiče", ki ne bi zmogli - bognedaj - sesti v mrzel avto in jim je ta sistem življenskega pomena, utemeljujejo pa ga v smislu "manjše obrabe motorja". Res je, da mrzel zagon ni dober za motor, ampak roko na srce, tudi ni tako uničujoč, da bi bilo smiselno za občasnih -5°C zunanje temperature vgrajevati dodatne grelce.

Lep primer imam sam doma: 16 let star furgon, ki je predhodno 13 let na Gorenjskem služil enemu obrtniku, pa je bilo ogroooomno mrzlih štartov in kratkih relacij. Ko sem dal menjati tesnilo (+ izravnava) glave pri 200000km (značilnost teh motorjev je, da okoli te kilometrine vsem prebije tesnilo glave ) smo preverili tudi stanje v cilindrih, nastavili smo ventile in vgradili nov zobati jermen + servis ostalega potrošnega. Rezultat: olja ne pije nič (tudi prej ni), poraba goriva 7-7,5l (PSA 1.4 bencin 8V 75KM).Za moje pojme je to dobro ohranjen motor in težko vrejamem, da bi bilo kaj bistveno bolje (razen tople riti), če bi mu namenil grelec.

Tako jaz trdim, da je vseskupaj v tej temi samo za toplo rit opisano. Ne bo bistvene razlike v stanju motorja z in brez grelca, sploh pa ob prodaji vozila ne bo diference v €. Ker se takrat ne bo podiralo motorja na prafaktorje, da bi se videla ta "predvideno" čudovita ohranjenost zaradi uporabe grelca.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po jan 18, 2016 11:51 am
Napisal/-a danci1973
Firediver je napisal/-a:Verjamem, da se da vse narediti (čisto avtomatiziran sistem malce težje, pa vendarle), ampak vse to odpade, če nimaš blizu vtičnice.

Res je.

Seveda pa ni ovir za tiste "softiče", ki ne bi zmogli - bognedaj - sesti v mrzel avto in jim je ta sistem življenskega pomena, utemeljujejo pa ga v smislu "manjše obrabe motorja". Res je, da mrzel zagon ni dober za motor, ampak roko na srce, tudi ni tako uničujoč, da bi bilo smiselno za občasnih -5°C zunanje temperature vgrajevati dodatne grelce.

Saj te nihče ne sili v to.

Tako jaz trdim, da je vseskupaj v tej temi samo za toplo rit opisano. Ne bo bistvene razlike v stanju motorja z in brez grelca, sploh pa ob prodaji vozila ne bo diference v €. Ker se takrat ne bo podiralo motorja na prafaktorje, da bi se videla ta "predvideno" čudovita ohranjenost zaradi uporabe grelca.

Glede cene ob prodaji imaš najbrž prav.

Jaz osebno bi to imel predvsem zato, da me avto pričaka odtaljen in takoj pripravljen na vožnjo...

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po jan 18, 2016 12:04 pm
Napisal/-a Firediver
Na toplem boš kvečjemu samo startal od doma (kjer imaš vtičnico za ta namen). Ampak:
Če živiš v bloku in parkiraš pod blokom/na ulici - nimaš kam vklopit
Če imaš garažo - ni potrebe
Če greš po nakupih dalj časa (npr. v BTC) - nimaš kam vklopit
Če greš na šiht (recimo popoldanski ali pa celo nočni) - nimaš kam vklopit
Itd.

Če bi rad komfort, ki ogreje v vseh situacijah, daš vgradit Webasto. Pač ni poceni, je pa temeljito.

P.S.: Če že maš vtičnico blizu avta, daš noter navaden kalorifer na timer, da ti ogreje kabino in bo toplo v 10 minutah max. Itak je point komoditeta kabine, ne pa obraba motorja.
Za hladilno tekočino bo že motor poskrbel, ko ga vžgeš..in tako prišparaš 90% stroška ogrevanja z elektriko (glede na avtorjevo rešitev), da ne omenim zanemarljivega stroška nabave kaloriferja (lahko ga celo doma "suneš" in si na zero cost).

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Po jan 18, 2016 7:45 pm
Napisal/-a primozek68
Firediver je napisal/-a:Na toplem boš kvečjemu samo startal od doma (kjer imaš vtičnico za ta namen). Ampak:
Če živiš v bloku in parkiraš pod blokom/na ulici - nimaš kam vklopit
Če imaš garažo - ni potrebe
Če greš po nakupih dalj časa (npr. v BTC) - nimaš kam vklopit
Če greš na šiht (recimo popoldanski ali pa celo nočni) - nimaš kam vklopit
Itd.

Če bi rad komfort, ki ogreje v vseh situacijah, daš vgradit Webasto. Pač ni poceni, je pa temeljito.

P.S.: Če že maš vtičnico blizu avta, daš noter navaden kalorifer na timer, da ti ogreje kabino in bo toplo v 10 minutah max. Itak je point komoditeta kabine, ne pa obraba motorja.
Za hladilno tekočino bo že motor poskrbel, ko ga vžgeš..in tako prišparaš 90% stroška ogrevanja z elektriko (glede na avtorjevo rešitev), da ne omenim zanemarljivega stroška nabave kaloriferja (lahko ga celo doma "suneš" in si na zero cost).


A je tebe kdo prosil da pametuješ? Poanta teme ni ZA ali PROTI, ampaj KAKO.

Re: Električno ogrevanje motorja

Objavljeno: Pe feb 05, 2016 11:52 am
Napisal/-a Kavs
tristan01 je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:Berem o plinu in se mi zdi, da je električni grelec prava rešitev, da pozimi takoj lahko spelješ s plinom.


Žal malce preveč sanjaš. Za začetek si samo poglej osnovnošolsko fiziko. V povprečju moraš ogreti cca 100kg motor, ki je pretežno iz jekla ali aluminija s temperature okolice (pozimi okrog ničle ali še precej nižje) do minimalnih pogojev za vklop plina, če ne na delovno temperaturo ki znaša 90 stopinj. Da tole dosežeš v nekem doglednem času bo treba imeti grelec kaj več kot 1KW, pa tudi akumolator ne bo zadstoval.

Ob tem pa ne pozabi koliko škode narediš motorju ko je olje temperature okolice, voda v hladiniku pa že na delovni temperaturi, kar je tipična situacija ob štartu z vgrajenim predgrenikom, kot npr. tale z linka.

Skratka za povprečnega voznika prej škodljiva kot koristna zadeva.

LP Tristan01



Kako tipično slovensko. Če ni vse potem je nič.

Motorju ne škoduje, kvečjemu koristi - saj segrevaš blok motorja in ne hladilnika - saj je termostat zaprt (seveda če imaš dovolj v glavi, da zadevo prav zvežeš!).
Drugič - če segreješ motor iz -10 na 30 stopinj je veliko bolje kot nič. Ampak Slovenc če ni milijonskega posla se ne loti, če pa je ga pa zapravi.

PS: Grelec odlično služi v 2.8 JTD motorju že tri zime. Ne segreje na 90 stopinj ampak tukaj v hribih lepo živimo tudi takrat, ko ni vse 100. :)))))