Stran 1 od 1

Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 01, 2015 6:26 pm
Napisal/-a yashica
Ker sem eden tistih, ki mu je pod manšeto prtljažnih vrat zlomilo plastično rebrasto cev za pranje zadnjega stekla, sem se odločil, da predstavim moj način popravila.

Cev je počila že pred zimo in, ker zadnjega brisalca praktično niti ne rabim, sem se takrat odločil, da popravilo prestavim v prihodnost in sem zlomljeno cev samo blindiral. Ker se je med tem našel nekdo, ki je nujno potreboval tretjo zavorno luč je padla odločitev, da ob montaži luči, porihtam še cev.

Slovenska verzija "How to", ki bo morebiti v pomoč še kateremu srečnežu, ki se mu bo pripetila enaka situacija ;) :)

Pa začnimo...

Cev je počila pod manšeto med karoserijo in prtljažnimi vrati - se pravi na pregibu, ki predstavlja največji stres za material, ki po mojem mnenju nima na tem mestu kaj iskati, pa ga proizvajalec "tlači" v vrsto modelov.

Slika
Slika


Zlomljeno cev bi lahko saniral z gumirano, ki ima notranji premer nekoliko manjši od zunanjega zlomljene cevi in čez zategnil še plastično vezico. Druga možnost bi bila nakup reperaturnega kita - spojk...
Ker sem prepričan, da bi ob "štukanju" plastična cev ponovno počila in poleg tega ne maram polovično narejenega dela, sem se odločil, da si priskrbim ustrezen nadomestni del in menjam komplet cev, ki sega od integrirane šobe v tretji zavorni luči, do spojke na koloteku - nekje dobrega 1.2m dolžine... kar pomeni odstranjevanje komplet obloge na prtljažnih vratih, desne obloge na C stebričku, nosilni del zadnje police in delni odmik obloge vezne stene prtljažnika :)


Misel, da bi kupil povsem enako originalno cev, ki se dobi na servisu pod kat.št.: 1J0 955 751 D (6x0.75, dolžine 10m), sem gladko opustil in namesto tega kupil originalno vw gumirano >EPDM< cev za pranje stekel v dimenziji 3.8x2.1 in dolžine 1.3m, s kataloško številko: 2D0 955 962. Ker je v originalu cev delno ovita, sem kupil še Coroplastov tekstilni trak za ovijanje kablovja (kat.št.: 000 979 950), tako da bo izvedba čim bolj podobna tovarniški ;)

Cev in trak (skupna polna cena 12.24€ + ddv):
Slika

Primerjava stare in nove (gumirane cevi):
Slika

Nova cev ovita s trakom in vgrajenima spojkama, ki sem ju predhodno izrezal iz stare cevi. Bolj kot iz potrebe, sem preventivno dodal še plastični vezici:
Slika

Da se cev menja je potrebno najprej odstraniti nekaj plastike in vse orodje, ki sem ga potreboval je na sliki, manjkata le manjši izvijač in klešče:
Slika


Po Manualu, ki vsebuje spodnje slike, sledi demontaža plastik...

Obloga vezne stene (delni odmik, da se lahko odvijači vijak nosilca police):
Slika

Nosilec zadnje police- plastična obloga:
Slika

Zadnja obloga strehe:
Slika


Obloga >C< stebrička (po manualu je na sliki leva stran, desna se demontira po enakem postopku):
Slika

Prtljažna vrata:
Slika
Slika



-------------------------------
Nadaljevanje sledi....

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 01, 2015 6:31 pm
Napisal/-a grega983
To pa je zijalam v projektivi treba čestitat da gre uporabit tak material na tem mestu :roll:

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 01, 2015 7:04 pm
Napisal/-a BoneS
Vsa cast da si se lotil sam. Pohvalno.

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 01, 2015 7:44 pm
Napisal/-a StajercS
OFF: Tretjo zavorno luč si odmontiral? Nekomu prodal, torej je ti nimaš več? :D

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Po feb 02, 2015 8:25 am
Napisal/-a yashica
BoneS je napisal/-a:Vsa cast da si se lotil sam. Pohvalno.

Hvala ;)

Roko na srce, napaka je povsem banalna in menjava same cevi nič posebnega. Največ dela je z odstranjevanjem in ponovno montažo oblog, ker moraš vedeti kako je skupaj dano, kje so vijaki in pritrditveni klipi in ob tem seveda paziti, da ne pride do nepotrebnih poškodb.



StajercS je napisal/-a:OFF: Tretjo zavorno luč si odmontiral? Nekomu prodal, torej je ti nimaš več? :D

Staro je vzela noč :huh: Nič ne de, imam glanc novo :)

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Po feb 02, 2015 10:18 am
Napisal/-a BoneS
Roko na srce, napaka je povsem banalna in menjava same cevi nič posebnega. Največ dela je z odstranjevanjem in ponovno montažo oblog, ker moraš vedeti kako je skupaj dano, kje so vijaki in pritrditveni klipi in ob tem seveda paziti, da ne pride do nepotrebnih poškodb.



Sej ravno to, da moras bit pazljiv pri demontazi, sploh tile klipi so lahko problematicni. Jaz jih vedno polomim :mrgreen:

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Po feb 02, 2015 11:22 am
Napisal/-a yashica
Nadaljevanje....

Da pridemo do cevke, ki poteka po desnem boku je potrebno odstraniti plastike, ki so označene s puščicami. Izjema je obloga vezne stene, pri kateri je dovolj delni odmik, da dobimo dostop do vijaka nosilnega dela zadnje police.

Slika



Najprej sem se lotil odmika obloge zadnje vezne stene, ki je na pokončnem delu pritrjena z dvema klipoma. S potegom protil levi strani vozila se sname in samo nekoliko odmakne v notranjost, da se dobi dostop do vijaka nosilca police.

Slika

Obloga je na tem mestu pritrjena s takima klipoma:
Slika

Prikaže se vijak torx T25 (rjava zadeva na luknji kamor pride klip je vosek):
Slika

Nosilec je poleg tega vijaka pritrjen še z dvema vijakoma in tremi plastičnimi klipi. Druga dva vijaka T25 sta skrita pod pokrovčkom, ki se odstrani s plastičnim trim remover-jem ali manjšim izvijačem:
Slika

Pokrovček drži na mestu šest jezičkov:
Slika

Dobimo dostop do vijakov. Ker moji torx izvijači niso magnetni, sem si pri izvleki vijaka, ki je precej globoko (obkrožen), pomagal z magnetno palico:
Slika
Slika

Ko odstranimo vijake, se nosilec samo iztakne in odklopi konektorja lučke in vtičnice.

Odstranjen nosilec na katerem so trije daljši plastični klipi ali bolje sidra:
Slika

Ker se na >C< stebričku nahaja airbag, sem preventivno odklopil akumulator....

Sledi odstranjevanje plastične obloge roba strehe, ki je pritrjena s sedmimi pločevinastimi klipi. Odstranjevanje se začne na skrajnem koncu, pri stiku z oblogo >C< stebrička, ker je tam prvi klip in se nadaljuje naprej proti sredini. Za začetek odstranjevanja pride prav plastično orodje za trime ni pa nujno. Prav lepo gre z rokami, le potegniti je potrebno čim bližje mestu pritrditve.

Klip:
Slika

Obloga:
Slika

Ko je strešna obloga odstranjena, se prikaže plastična matica obloge stebrička (ključ 10):
Slika

Poleg tega vijaka je obloga pritrjena še z enim torx T25, ki se skriva pod pokrovčkom airbaga in tremi plastičnimi sidri. Spodaj je nasajena še na pločevino.
Pokrovček airbaga se odstrani z majhnim izvijačem. Bojda nosilčki radi pokajo in je potrebno kupiti novega... sam tega nisem občutil, kljub temu, da sem ga odstranjeval že drugič :) Ne vem ali je to sreča ali znanje :mrgreen:

Pokrovček airbaga pod katerim se nahaja vijak:
Slika

Odstranjen pokrovček z vidno kataloško številko (1K0 853 437 B):
Slika

Skriti vijak T25:
Slika


Odstranjena obloga na kateri so vidna tri plastična sidra in mesto na katerem pride vijak (pod pokrovčkom airbaga):
Slika



Ko je še to odstranjeno se pokaže tak pogled. S puščico je označena cev za pranje stekla, ki je položena po stebričku in gre naprej v prtljažna vrata. Nad in pod puščico se lepo vidi plastičen vložek, v katerega je sidrana obloga, so pa trije:
Slika
Slika

Na srečo je tako narejeno, da je spojka na boku (na sliki že odklopljena):
Slika



....................................................................

V nadaljevanju sledi demontaža obloge prtljažnih vrat in napotki o odstranjevanju tretje zavorne luči......

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 08, 2015 6:09 pm
Napisal/-a yashica
Obloga prtljažnih vrat je sestavljena iz dveh delov:
Slika


Najprej moramo odstraniti večji spodnji del (št.1), ki vsebuje ročaja za zapiranje vrat.Odviti moramo 2 vijaka torx T20, ki se nahajata v ročaju za zapiranje:
Slika

Nato z roko odstranimo pokrovček:
Slika

Ko je pokrovček odstranjen, dobimo prostor za odstranjevanje same obloge (na označenem delu se nahaja pritrditev).
Slika

Sledi odstranjevanje same obloge za katero ne potrebujemo drugega kot prste. Obloga se enostavno potegne dol, sama pritrditev je izvedena preko 12-tih pločevinastih klipov, od katerih sta skrajna dva (označen s puščico) namenjena spajanju z zgornjim delom obloge (št.2).

Na sliki je označena polovica pritrditvenih mest:
Slika

Naslednji korak je demontaža zgornjega dela obloge (št.2 na prvi sliki). Ta je pritrjena z devetimi klipi, od katerih jih je 5 na sprednjem delu in po 2 na stranskem delu. V prvem koraku moramo oblogo sneti na stranskem delu (leva + desne stran), šele potem se lahko sname tudi s sprednjega dela (označeno s puščico) Tudi za demontažo tega dela potrebujemo le roki.

Oblogi sta v celoti pritrjeni preko pločevinastih klipov in ni možnosti, da se sam klip zlomi:
Slika


Ko je odstranjena zgornja obloga, dobimo vpogled v del električne napeljave in v cevko za pranje:
Slika



V zadnjem koraku sledi demontaža tretje zavorne luči, ki ni nikjer privijačena, ampak samo zataknjena za rob pločevine.
Slika

Na zgornjem delu luči so štirje plastični "hakeljčki", medtem ko so na spodnjem delu ravno tako štirje iz pločevine in ti poskrbijo, da je luč fiksirana.

Zgornji del luči s pralno šobo:
Slika

Spodnji del na katerem se vidijo štirje vzmetni pločevinasti hakeljčki:
Slika



Po manualu se luč demontira, kot prikazujejo spodnje slike.

Najprej se nad zavorno lučjo nalepi ličarski trak, ki prepreči morebitno poškodbo laka. Sledi zatikanje plastičnega orodja ali odslužene kartice s katero pomaknemo luč malenkost navzdol:
Slika

V naslednjem koraku na spodnji strani z izvijačem sprostimo hakeljčke, ki potiskajo luč navzgor:
Slika

Dostop do spodnje strani je mogoč preko lukenj v pločevini:
Slika

Ko je luč domontirana se samo odklopi konektor elektrike (št.2) in spojko za pranje stekla (št.1):
Slika

Taka so navodila. Zaradi okoliščin meni luči ni bilo potrebno odstranjevat, da bi to v praksi izkusil. Glede na situacijo gre luč stran tudi brez posega s spodnje strani. Luč se lahko "spajsa" tudi samo z zgornje strani, kar ima za posledico (verjetno) nekoliko zvito pločevino na mestih kjer so zgornji hakeljni. Zviti del pločevine sem sam uspešno poravnal ob obveznem segrevanju pločevine, da ni prišlo do pokanja barve.


.....................................................

Sledi najlažji del.... menjava cevi za pranje stekla :)

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 08, 2015 6:17 pm
Napisal/-a srcnik
Ka zj pr golfih še zavorne luči kradejo :S svašta

Drugače pa pohvalno narejeno ;)

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 08, 2015 6:36 pm
Napisal/-a yashica
srcnik je napisal/-a:Ka zj pr golfih še zavorne luči kradejo :S svašta


Tudi pri meni je bila to prva misel. Še nisem slišal, da bi se komu to zgodilo. Model je točno vedel kaj dela... nobene škode navzven, edino notranji (nevidni, ko je luč montirana) rob je na že opisanih mestih zvil pa mi ga je uspelo lepo poravnati. Tudi konektor in spojko cevi je odklopil brez poškodb. Vaja dela mojstra in ta ima prakso :mrgreen:

Drugače pa pohvalno narejeno


Hvala ;) Ni še konec... prihaja še zadnja serija slik. Če le ne bi vsakih 10 minut zmanjkovalo elektrike :(

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 08, 2015 6:41 pm
Napisal/-a minova
Meni so na Golfu 6 pred kratkim zadnji odbijač ukradli. Sem bil vesel da mi niso celega avta.

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 08, 2015 8:29 pm
Napisal/-a yashica
minova je napisal/-a:Meni so na Golfu 6 pred kratkim zadnji odbijač ukradli. Sem bil vesel da mi niso celega avta.


Kaj naj rečem... sožalje :huh: Povsem celega niso mogli dobit, ker je na vrhu (pod lučmi) plastični nosilec v katerega je odbijač zahakljan in se tega hakeljčka ne more sprostit, če so luči na avtu.

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Ne feb 08, 2015 11:35 pm
Napisal/-a yashica
Po odstranitvi tretje zavorne luči, pride na vrsto odstranjevanje plastične rebraste cevi za pranje zadnjega stekla. Cev je v nekem delu položena skupaj s snopom žic in na določenih predelih z njimi tudi povita s tekstilnim trakom, ki se uporablja v avtomobilski industriji.

Skupaj je povita na mestu kjer je cev odtrgalo, se pravi pod manšeto (na sliki je trak že odstranjen). Manšeta ima na delu namestitve v vrata utor, na spodnjem delu-podnožju ima pa jezička in se iztakne tako, da sprostimo jeziček na spodnji strani... povsem enostavno ;)
Slika
Slika


Skupaj s snopom je povita tudi na mestu, kjer je plastični nosilec zataknjen za rob pločevine:
Slika

Na zgornjem delu boka je cev zalepljena s penastim materialom, ki ima po notranji strani lepilo in se prime tekstilnega ovoja. To peno sem v nadaljevanju odrgal stran in ostanke lepila, ki je ostalo na pločevini, očistil z neredčenim IPA. Na spodnjem delu je cev ovita okoli plastičnega nosilčka, ki je nataknjen na pločevino:

Slika



Na mestih kjer je cev ovita v trak, se le tega previdno poreže z ostrim olfa nožem, nosilček na boku iztaknemo in odklopimo spojko cevi. Odklop spojke je povsem preprost, saj je potrebno le odhakljati črni del, ki deluje kot zatič:
Slika

Ko je cev odklopljena jo enostavno potegnemo ven in z olfa nožem izrežemo spojki, ki ju nato prestavimo na novo cev :)

Slika
Slika
Slika


Sledi vgradnja nove cevi, ki se po vpasanju ovije nazaj na nosilčka, da bo tako kot ob prvi vgradnji. Nazaj v prvotno stanje sem okrog cevi nalepil tudi nalepko, s kodno številko dela snopa kablov v katero spada tudi cev za pranje zadnjega stekla. Namesto penastega lepilnega traku, ki je po odstranitvi romal v smeti, sem uporabil samolepilni butil Silent Coat - izolacijski material ;)

Tako izgleda nova cev na boku:
Slika
Slika
Slika
Slika

Pod manšeto:
Slika

In na prtljažnih vratih:
Slika
Slika
Slika

Po namestitvi cevi, se na tretjo zavorno luč priklopi konektor, ter cev za pranje in testira, če je vse uredu... da luč gori in cev oziroma spojki ne puščata. Naslednji korak je montaža zavorne luči, ki se samo vstavi s pritiskom in nič drugega. Na mestih, kjer je pri hakeljnih trenje in je stik z barvo oziroma pločevino, sem pred montažo luči preventivno namazal z voskom ;)

Sledi še montaža oblog prtljažnih vrat in prtljažnika v obratnem vrstem redu. Teh slik nima pomena lepit... pomemben je potek razdiranja, ki je težji kot samo sestavljanje, pri katerem je važno le to, da sproti preverimo, če je vse na svojem mestu in, da nam na koncu montaže ne ostajajo razni deli za katere ne vemo kam pašejo :lol:

Za zaključek mogoče še to... Sama cev se dobi na servisu - kot nadomestni del, v sklopu ostalega snopa kablov in konektorjev, s kataloško številko 5K6 971 148 BF. Ta kataloška številka je vidna na eni izmed zgornjih slik. Del kot tak je nesmisel kupovat, ker je predrag, da bi se menjalo komplet.

Prilagam sliko komplet snopa, kat.št.: 5K6 971 148 BF na kateri sem označil še nosilčka, ki ju pri svojem avtu nisem poslikal... za lažjo predstavo ;)

Nosilec bele barve (številka 1) pride vstavljen na bok, medtem ko je nosilec črne barve (številka 2) zataknjen za pločevino prtljažnih vrat:

Slika


P.S: Rjavi madeži okrog lukenj, ki so vidni na slikah je vosek. Ravno tako je vosek na mestu nosilčka, ki se nahaja na vratih in na katerega je vpeta cev... da ne bi slučajno kdo mislil, da gre za rjo :mrgreen:

..................................................................................

To je to ;)

Upam, da bo kratko navodilo v pomoč še komu, ki se bo srečal z enako težavo :D


Lp

Re: Golf 6: Menjava cevi za pranje zadnjega stekla

Objavljeno: Če feb 19, 2015 7:05 pm
Napisal/-a blaz2013
Kje se pa dajo takšne sheme dobit za golfa?

Slika