mrkyweed je napisal/-a:Hvala za odgovore.
Lak se lušči na strehi in na pokrovu motorja, površinska rja je pa na 2-3 mestih nekaj cca 5 cm2 za zadnjimi vrati. Gre pa za štirivratnega pickupa. Torej ni druge kot pa da kar je rje obrusim in pa dam cel avto pobarvati. Je pa zgornji del avta v drugi barvi kot spodnji. Se nebi dalo odstraniti samo laka, ki je še ostal, barvo pustiti in samo prelakirati streho in pokrov motorja. Za kakšno ceno bi prišel skozi če bi barval celo vozilo. Ne rabim profesionalnega dela. Lp
Čistila na pločevini, ki rjavi ne bodo pomagala. Rjo je potrebno očistit, običajno to pomeni rezanje pločevine vse dokler ne prideš do zdravega dela, na odrezani del zvarit nov kos pločevine, ustrezno zaščitit, stične dela zapolnit s tesnilno maso, prebarvat.... Obstajajo tudi lepila za pločevino, da se izogneš varjenju.
Samo laka ne moreš odstranit z avtomobila. Če se lotiš laka mehansko ali s kemijo boš načel tudi bazo. Žal tukaj druge rešitve ni kot celostno popravilo (odstranitev stare barve, nov temelj, baza in lak). Cena je odvisna od velikosti površine, od zahtevnosti priprave (oblika površine, odstranjevanje elementov na avtu, zahtevnosti maskiranja), barve (določeni pigmenti so noro dragi, določene barve zahtevajo več različnih slojev) in od delavnice. Ena takšna zelo zelo groba ocena bi bila 300 - 400€ če površina ni zelo velika in je barva bolj standardna.
dzuro.na.izi je napisal/-a:... Kar se tiče odstopanja prozornega laka oz. kot si opisal nekje je nekje ga ni...za to bi bilo treba poskrbeti že prej z rednim pranjem in voskanjem...
Redno pranje in voskanje ne bi rešilo problema. Razlogov za luščenje laka je ogromno. Eden bolj pogostih je premalo suha baza, kjer kemijski proces še ni zaključen in je vse skupaj prehitro zaprto z lakom. Včasih, ampak bolj redko, se bazo pusti predolgo odprto. Velikokrat pride do težav že v tovarni, še posebej ko se "nadgrajujejo / spreminjajo" recepture. Predno se ugotovi kaj točno je narobe, se žal pobarva že kar nekaj vozil.... Skratka ogromno razlogov.