Oi. Se opravičujem jaz sem za razlage kekec, kr menjam izraze, bom ti probu tule čim bolj podrobno opisat:
1. MATERIAL Imamo 3 vrste materiala (Isolator, Deadner, Absorber) stem, da v primeru, da če ne vgrajuješ kvalitetnejšega avdio sistema Absorberja ne potrebuješ. Tu bom pisal samo glede Isolatorja in Deadnerja.
1.a) Isolator Se uporablja za zmanjševanje vibracij. Tega dobiš v več različnih oblikah, proizvajalci avtov ponavadi uporabijo tanko samolepilno aluminijasto folijo, material, ki deluje podoben cementu (za tega nisem prepričan, kako se imenuje) in potem imaš še materiale kot so Dynamat, Fatmat in Silentcoat ti so ponavadi sestavljeni iz 0.5-1mm debele alu folije na hrbtni strani in gumi ali plastelin mase z lepilom na drugi strani.
V mojem primeru je to: Silka Multiseal BT (iz druge slike)
1.b) Deadner Nekateri ga oglašujejo tudi kot isolator. Se uporablja za zvočno izolacijo to je tisto pika na I za izničenje vseh preostalih zvokov. Ta je odporen vodo in se uporablja za isolatorjem.
V mojem primeru je to: Akustični Trak (iz prve slike) prodaja se pa še kot Silentcoat isolator mat, Dynapad, Fatmat deadner..
1.c) Absorber Absorber je ponavadi 2-3cm debela pena z posebnim vzorcem (piramide, vdolbine, luknje..). Pride tudi v obliki "odpadne" tkanine, čemur jaz rečem mesh, tko ga najdeš na ebayu. Se uporabi, da vpije zvok iz notranjosti. Tile ponavadi, niso odporni na vodo in umazanijo tko, da so bolj namenjeni notranjosti.
1.d) Primerjava Razlika je v ceni, enostavnosti nanosa in odpadnem materialu.
Stari avto:
[*] pokrov motorja: 6 plošč isolatorja, 4 plošč deadnerja
[*] motorni prostor (stena): 4 plošč isolatorja
[*] koloteki (vsi zunaj): 12 plošč isolatorja
[*] koloteki (vsi znotraj): 8 plošč isolatorja, 3 plošče deadnerja
[*] prednja vrata (L+D): 8 plošč isolatorja, 3 plošče deadnerja
[*] zadnja vrata (L+D): 6 plošč isolatorja, 3 plošč deadnerja
[*] vrata prtljažnika: 2 plošče isolatorja, 2 plošči deadnerja
[*] prtljažnik: 8 plošč isolatorja, 4 plošče deadnerja
[*] tla spredaj in zadaj: 12 plošč isolatorja, 8 plošč deadnerja
[*] zadnja klop: 4 plošč isolatorja, 2 plošči deadnerja
Skupaj: 70 plošč isolatorja, 27 plošč deadnerja.
Cena (približno): 320-350 EUR
Orangeaudio ima trenutno popust na Silentcoat (31% za paket 20 plošč) tko, da skupaj računaj ene 150-170 EUR za isolator + najcenejši deadner je 12 EUR na ploščo stem, da so plošče malo večje računaj recimo 10 plošč 120 EUR . Se pravi skupaj prideš nekje na 250-300 EUR. Kar bo zadostovalo, za večinoma 1 sloj vsakega.
Za novi avto pa sem porabil:
4x rola akustičnega traka (deadner)
4x rola butilnega traka (isolator)
1x plošča absorberja (mesh)
Malo bom kontradiktoren prvemu postu, ker takrat sem pisal na pamet kolikor sem se spomnil, sedaj pa sem preveril po slikah in gre takole:
1x rola akustičnega traka = 8.99 EUR (z popustom), sedaj je 14 EUR v merkurju, 12 EUR v bauhausu, 18 EUR v inpos
1x rola butilnega traka = 16 EUR (z popustom), sedaj je 22 EUR v merkurju, 20 EUR v bauhausu, 29 EUR v inpos
1x plošča absorberja (mesh, oz tkanina) tega sem imel že od prej. V merkurju in bauhausu nisem tega zasledil v inposu je okoli 30 EUR se pa bolj splača kupiti tisto peno z patternom je namenska in približno iste cene prodaja se pa večinoma v avdio trgovinah. Rečeš, da potrebuješ izolacijo za studio.
Cena (tedaj): 100 EUR
Cena (sedaj): 130 EUR
[*] pokrov motorja: 1x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
[*] motorni prostor (stena): 1x sloj isolatorja, 1x sloj deadnerja
[*] koloteki (zunaj): 1x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
[*] koloteki (znotraj): 2x sloj isolatorja, 3x sloj deadnerja
[*] voznikova vrata: 3x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja (tu sem ugotovil, da je to nesmiselno-prevec)
[*] ostala vrata: 2x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
[*] notranje stene vrat: 1x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
[*] tla spredaj: 1x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
[*] tla zadaj: 1x sloj deadnerja
[*] klop: 1x sloj deadnerja
[*] vrata prtljažnika: 2x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
[*] tla prtljažnika: 2x sloj isolatorja, 2x sloj deadnerja
Extra: [*] debelina isolatorja: 3mm (butilni trak) - 3mm (silentcoat, dynamat, fatmat)
[*] debelina deadnerja: 4mm (akustični trak) - 4mm (silentcoat deadner), 3,1mm (dynaliner)
[*] pri silentcoat sem imel dosti odpadnega materiala pri rezanju za vrata, pod in pokrov motorja, ki ga potem nisem imel kjer za uporabit razen kar tko za nalepit, kar nima nobenega učinka
[*] butilni in akustični trak sem izkoristil popolnoma brez odpadnega materiala, ker ga skoraj ni bilo potrebno rezati-oblikovati
[*] pri butilnem in akustičnem traku, nisem potreboval heatguna. Čeprav ga tudi pri silentcoat skoraj nebi potreboval ampak, ker so plošče malo trše in jih je malo nadležno oblikovati okoli mest kjer maš bunke, vdolbine, nosilce in luknje za vijake. Heatgun sem potreboval le za prtljažnik.
Vsekakor pa ne zanemarjam Orangeaudio ali Silentcoat, CTK, Dynamat, Fatmat, SLY produkte. Jaz sem sprobal Silentcoat in Dynamat in morem rečit, da so definitivno vredni svojega denarja. Če bi ovijal nov avto bi, definitivno investiral 300-400 EUR za Silentcoat-Dynamat itd. Medtem, ko za i30 pa se mi ne zdi smiselno toliko vlagati. Avto je pod plehom skoraj povsem nag in sem želel vsaj malo utišati hrup pri vožnji po AC in malo polepšati zvok pri odpiranju-zapiranju vrat xD. Z tem materialom sem bil lepo presenečen. 2. SLIKE Imam nekaj posnetkov in slik ampak se mi trenutno ne da vsega nalagat. Tole ti bo dalo dober primer, koliko in kako:
2. a) Vrata prtljažnikaNa sliki je samo 1 sloj ampak ti pokaže približno kakšno površino moraš pokriti. Tu sem šele začel.
2. b) Tla prtljažnika Ta so bila skoraj povsem gola.
Dal sem 2x sloj isolatorja (na sliki viden prvi sloj z drugim sem pokril še preostale vidne površine)
Nanj sem dal 2x sloj deadnerja (v koritu za gumo 2x deadner sem bil malo bolj radodaren, okoli 1x sloj deadnerja)
Na koncu se gumjasto prevleko (tu še ni zategjena, dal sem pa zato, ker bil površen pri isolatorju-deadnerju in sem želel prekriti)
Prtljaznik koncan:
2. c) Zadnja desna stena - koloteki-amortizer-blaznik Kar je bilo v orginalu, ce bi dali vec obloge bi verjetno bankrotirali : P
Koncano (tu sem dal po vrhu se mesh)
2. d) Voznikova vrata Tu se vidi prvi sloj isolatorja. Malo sem pretiraval in dodal še dva sloja isolatorja in dva sloja deadnerja. Brezvezna poraba materiala.
Voznikova vrata notranja stena. Tu nisem investiral preveč materiala večje površine sem polepil z enim slojem isolatorja in deadnerja. En sloj deadnerja sem dodal še na plastiko.
Tole sem se odločil, da bom enkrat v prihodnjih dneh povsem prekril z isolatorjem.2. e) Sovoznikova vrata Vrata so skoraj povsem gola, to kar proizvajalec,da je smešno.
Prvi sloj isolatorja.
Drugi sloj isolatorja.
Prvi sloj deadnerja:
Drugi sloj deadnerja:
Prvi sloj isolatorja na notranji steni.
Tu sem se odločil, da bom v prihodnje pokril celotno površino z isolatorjem. Dodan sloj deadnerja na notranji steni (se nedokoncano)
Dodan sloj deadnerja na plastiki (tu mislim, da sem dal dva sloja)
Imam še posnetek, razlike zvoka med sprednjimi in zadnjimi vrati. Naložim malo kasneje.