vozi je napisal/-a:Zakaj mazati in čistiti pesto ter luknjo na platišču? Kaj gre lahko narobe?
Kohec je napisal/-a:Meni so nedolgo nazaj na servisu tako namazali matice na kolesih, da se je mast kar cedila od njih. Še dobro, da sem doma to hitro opazil, da sem vse lepo obrisal in razmastil. Ko sem odvijal matice, be bilo tudi zategnjeno bolj tako-tako. Zazumel bi, če bi to počel kakšen garažni mehanik, vendar je to naredil mehanik na servisu, kjer se ukvarjajo predvsem s popravilom zavor in podvozja. Šalabajzarji so povsod, zato jim je potrebno neprestano stati za ritjo in gledati kaj delajo. O takšnih in podobnih "cvetkah" bi lahko še veliko napisal.
danci1973 je napisal/-a:vozi je napisal/-a:Zakaj mazati in čistiti pesto ter luknjo na platišču? Kaj gre lahko narobe?
Z mazanjem pesta preprečiš ali vsaj upočasniš korozijo, zaradi katere lahko pride do 'neravnin' na pestu in tresenja koles.
ven0m je napisal/-a:Bakrena, silikonska ali grafitna mast se lahko nanaša na začetni navoj kolesnih vijakov ali matic. V nasprotnem primeru se vijakov nebo zategnilo na pravilen moment, ker bo vijak/matico prej zagrablo na navoju, kot pa da bi primerno "raztegnilo" oz. napelo vijak. Komu to ni jasno, ne razume kako delujejo vijaki.
danci1973 je napisal/-a:ven0m je napisal/-a:Bakrena, silikonska ali grafitna mast se lahko nanaša na začetni navoj kolesnih vijakov ali matic. V nasprotnem primeru se vijakov nebo zategnilo na pravilen moment, ker bo vijak/matico prej zagrablo na navoju, kot pa da bi primerno "raztegnilo" oz. napelo vijak. Komu to ni jasno, ne razume kako delujejo vijaki.
Tudi, če v navodilih (uporabniških in servisnih) z odebeljeno pisavo piše, da morajo vijaki biti 'clean and free of oil and grease'?
Kaj pa če inženirji vseeno razumejo, kako delujejo vijaki in so vse to upoštevali pri določanju zateznega navora za kolesne vijake?
ven0m je napisal/-a:Če si polpismen to drži. Če pa dejansko greš prebrat kaj so ti napisali na prejšnji strani, ti piše v slikah, ki si jih prilepil, da to velja za kovinsko rezervno kolo.
pskoda je napisal/-a:Še 1x vijake se ne maže, ampak samo obriše in zategne križno z moment ključem.
Imel sem že kar nekaj novih avtomobilov različnih znamk in tudi eden ni imel namazanih vijakov
pskoda je napisal/-a:Če primerjate gradbeništvo in avto potem lahko tudi primerjaš vijačenje kolesa in sestavljanje motorja. V navodilih piše, da moraš blok motorja privijačit z xy Nm in pred vijačenjem namaži vijak in boš videl kaj se bo zgodilo, ko boš zategnil z predpisano silo
2. Tighten the cylinder head bolts.
(1) Apply a coat of engine oil to washers and cylinder head bolt threads.
(2) Install the cylinder head to cylinder block, and then tighten the bolts with torque of 20 N·m (2.0 kgf-m, 14 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure.
(3) Tighten the bolts with torque of 50 N·m (5.1 kgf-m, 37 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure.
(4) Loosen all the bolts by 180° in reverse order of installation, and loosen again by 180°.
(5) Tighten the bolts with torque of 20 N·m (2.0 kgf-m, 14 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure.
(6) Tighten the bolts (1) — (4) with torque of 48 N·m (4.9 kgf-m, 35.4 ft-lb) in numerical sequence.
(7) Tighten the bolts (5) — (8) with torque of 44 N·m (4.5 kgf-m, 33 ft-lb) in numerical sequence.
(8) Tighten all bolts 90° in the numerical order as shown in the figure.
(9) Tighten the bolt (1) — (4) by 45° in the numerical order.
pskoda je napisal/-a:Ko namažeš vijak in ga z moment ključem zateguješ z 13kg ni to 13 kg, ker z mazanjem zmajšaš trenje in zategneš z večjo silo kot je nastavljen ključ.
Če primerjate gradbeništvo in avto potem lahko tudi primerjaš vijačenje kolesa in sestavljanje motorja. V navodilih piše, da moraš blok motorja privijačit z xy Nm in pred vijačenjem namaži vijak in boš videl kaj se bo zgodilo, ko boš zategnil z predpisano silo
ven0m je napisal/-a:A navoje v pestu pod zavornim diskom očistiš vsakič, ko snameš kolo
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov