Stran 2 od 3

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr maj 23, 2018 2:07 pm
Napisal/-a Kohec
Meni so nedolgo nazaj na servisu tako namazali matice na kolesih, da se je mast kar cedila od njih. Še dobro, da sem doma to hitro opazil, da sem vse lepo obrisal in razmastil. Ko sem odvijal matice, be bilo tudi zategnjeno bolj tako-tako. Zazumel bi, če bi to počel kakšen garažni mehanik, vendar je to naredil mehanik na servisu, kjer se ukvarjajo predvsem s popravilom zavor in podvozja. Šalabajzarji so povsod, zato jim je potrebno neprestano stati za ritjo in gledati kaj delajo. O takšnih in podobnih "cvetkah" bi lahko še veliko napisal.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr maj 23, 2018 2:54 pm
Napisal/-a danci1973
vozi je napisal/-a:Zakaj mazati in čistiti pesto ter luknjo na platišču? Kaj gre lahko narobe?

Z mazanjem pesta preprečiš ali vsaj upočasniš korozijo, zaradi katere lahko pride do 'neravnin' na pestu in tresenja koles.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 4:39 am
Napisal/-a ven0m
Kohec je napisal/-a:Meni so nedolgo nazaj na servisu tako namazali matice na kolesih, da se je mast kar cedila od njih. Še dobro, da sem doma to hitro opazil, da sem vse lepo obrisal in razmastil. Ko sem odvijal matice, be bilo tudi zategnjeno bolj tako-tako. Zazumel bi, če bi to počel kakšen garažni mehanik, vendar je to naredil mehanik na servisu, kjer se ukvarjajo predvsem s popravilom zavor in podvozja. Šalabajzarji so povsod, zato jim je potrebno neprestano stati za ritjo in gledati kaj delajo. O takšnih in podobnih "cvetkah" bi lahko še veliko napisal.


Ne pretiravaj s cedenjem in s šalabajzerji. Serviser je montiral popolnoma pravilno. Ko boš snel navoje ob zategovanju na 25kg suhih/nečistih matic se spomni na trenutek, ko si pametno razmaščeval in šinfal "šalabajzerje" na servisih.

Bakrena, silikonska ali grafitna mast se lahko nanaša na začetni navoj kolesnih vijakov ali matic. V nasprotnem primeru se vijakov nebo zategnilo na pravilen moment, ker bo vijak/matico prej zagrablo na navoju, kot pa da bi primerno "raztegnilo" oz. napelo vijak. Komu to ni jasno, ne razume kako delujejo vijaki.

danci1973 je napisal/-a:
vozi je napisal/-a:Zakaj mazati in čistiti pesto ter luknjo na platišču? Kaj gre lahko narobe?

Z mazanjem pesta preprečiš ali vsaj upočasniš korozijo, zaradi katere lahko pride do 'neravnin' na pestu in tresenja koles.


Dodatno, da ti kolo ne korodira na pesto in ga moraš zbijat iz peste, kar bo sčasoma poškodovalo pesto.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 7:16 am
Napisal/-a danci1973
ven0m je napisal/-a:Bakrena, silikonska ali grafitna mast se lahko nanaša na začetni navoj kolesnih vijakov ali matic. V nasprotnem primeru se vijakov nebo zategnilo na pravilen moment, ker bo vijak/matico prej zagrablo na navoju, kot pa da bi primerno "raztegnilo" oz. napelo vijak. Komu to ni jasno, ne razume kako delujejo vijaki.

Tudi, če v navodilih (uporabniških in servisnih) z odebeljeno pisavo piše, da morajo vijaki biti 'clean and free of oil and grease'?

Kaj pa če inženirji vseeno razumejo, kako delujejo vijaki in so vse to upoštevali pri določanju zateznega navora za kolesne vijake?

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 7:25 am
Napisal/-a pskoda
Še 1x vijake se ne maže, ampak samo obriše in zategne križno z moment ključem.
Imel sem že kar nekaj novih avtomobilov različnih znamk in tudi eden ni imel namazanih vijakov

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 5:34 pm
Napisal/-a Kohec
Vem kaj pišem. Pravgotovo sem privil in odvil več vijakov, kot jih je marsikdo sploh videl!!

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 7:44 pm
Napisal/-a ven0m
danci1973 je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:Bakrena, silikonska ali grafitna mast se lahko nanaša na začetni navoj kolesnih vijakov ali matic. V nasprotnem primeru se vijakov nebo zategnilo na pravilen moment, ker bo vijak/matico prej zagrablo na navoju, kot pa da bi primerno "raztegnilo" oz. napelo vijak. Komu to ni jasno, ne razume kako delujejo vijaki.

Tudi, če v navodilih (uporabniških in servisnih) z odebeljeno pisavo piše, da morajo vijaki biti 'clean and free of oil and grease'?

Kaj pa če inženirji vseeno razumejo, kako delujejo vijaki in so vse to upoštevali pri določanju zateznega navora za kolesne vijake?


Če si polpismen to drži. Če pa dejansko greš prebrat kaj so ti napisali na prejšnji strani, ti piše v slikah, ki si jih prilepil, da to velja za kovinsko rezervno kolo.

Za ostale:
Te vijake kaj mi doma vijačimo pa jih lahko čistiš in namakaš kolikor hočeš... čisti več nebodo nikoli in isto ne pesto. Zato se mažejo, da sploh približno zagotoviš pravilen zatezni/natezni moment. (izvzeti novi avti z 0km iz fabrike, ki imajo robotsko vijačena kolesa) Torej povzeto: Čist vijak ni potrebno mazat, kontaminiran vijak in navoj se maže.

@Kohec, ne govori na pamet kot nek penzionist. Določeni delamo v industriji na raznih področjih ali se ukvarjamo z motošportom. Radevolje prideš pokazat svoje vijačne izkušnje. 2 tedna te lahko pustim čepet na enem H-profilu, pridi mucek. :D

Slika

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 8:10 pm
Napisal/-a danci1973
ven0m je napisal/-a:Če si polpismen to drži. Če pa dejansko greš prebrat kaj so ti napisali na prejšnji strani, ti piše v slikah, ki si jih prilepil, da to velja za kovinsko rezervno kolo.

Ne, to velja za kolesne vijake in matice - kake veze ima kolo pri tem? Sicer pa drugje piše, da je postopek za aluminijasta platišča popolnoma enak kot za jeklena.

Drugače pa - šraufaj ti kakor ti paše, jaz bom pa tako, kot piše v 'factory service manual'-u.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Sr jun 06, 2018 8:58 pm
Napisal/-a esem
Predlagam kompromis - mažite vijake na kolesih na notranji strani ovinkov, "zunanje" pa pustite čisto čiste.... :mrgreen:

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Če jun 07, 2018 5:43 pm
Napisal/-a Gricko
pskoda je napisal/-a:Še 1x vijake se ne maže, ampak samo obriše in zategne križno z moment ključem.
Imel sem že kar nekaj novih avtomobilov različnih znamk in tudi eden ni imel namazanih vijakov

ja imaš prav!

ampak pri novem avto 3/4 vijakov , ki bi morali biti mazani , to niso!!!

vzrok pa je v dodatnem času in tudi velikemu strošku..... ko ti namažeš 1 vijak to ni veliko, ko ti namažeš vse vijake na xxx avtih pa je to strošeK!!

iz tega razloga je v avtoindustriji vedno več spojev, viijakov nemazanih , pa BI MORALI biti.

potem pa probaš po par letih narazen dobiti kako stvar pa ne gre, ker je vmes korodirala in je konec!!
ravno prejšni teden nisem mogel sneti ročice brisalca, šele po 3 dneh namakanja je "konus" popustil!!

jaz vedno namažem vijake ampak minimalnio, pesto pa ponavadi z žično kartačo in nato bakreno mastjo v spreju.
sploh ALU rade volje primejo na pesto, da gredo težko dol! od kar mažem, teh problemov ni več!

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Če jun 07, 2018 7:21 pm
Napisal/-a Kohec
@ven0m. Kaj si hotel povedati s tem povabilom na H profil ? Res je da se nekateri ukvarjajo s strojništvom tako ali drugače.
Nekateri pa se s tem ukvarjamo že zelooooooo dolgo! Bistvo teme pa je bilo - mazanje vijakov ali ne. Osebno jih že desetletja ne mažem in jih tudi ne bom - samo dobro očistiti in to je to. Sicer pa dela vsak tako kot mu paše!

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Če jun 07, 2018 10:58 pm
Napisal/-a thunderbolt
Kdor si hoce dobro, jih ne bo-meni se je posvetilo, kako neumnost sem pocel sele, ko je bilo prepozno in sem, kljub uporabi moment kljuca nastavljenega na 13kg, obrnil navoj. :roll: :x

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Pe jun 08, 2018 6:06 am
Napisal/-a pskoda
Ko namažeš vijak in ga z moment ključem zateguješ z 13kg ni to 13 kg, ker z mazanjem zmajšaš trenje in zategneš z večjo silo kot je nastavljen ključ.



Če primerjate gradbeništvo in avto potem lahko tudi primerjaš vijačenje kolesa in sestavljanje motorja. V navodilih piše, da moraš blok motorja privijačit z xy Nm in pred vijačenjem namaži vijak in boš videl kaj se bo zgodilo, ko boš zategnil z predpisano silo

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Pe jun 08, 2018 7:12 am
Napisal/-a thunderbolt
Mi je povsem jasno, zato pa je tudi pozrlo navoj. Takrat sem to prebral na nekem forumu, da se vijaki mazejo in sploh nisem nic razmisljal-do trenutka, ko je bilo prepozno.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Pe jun 08, 2018 7:15 am
Napisal/-a danci1973
pskoda je napisal/-a:Če primerjate gradbeništvo in avto potem lahko tudi primerjaš vijačenje kolesa in sestavljanje motorja. V navodilih piše, da moraš blok motorja privijačit z xy Nm in pred vijačenjem namaži vijak in boš videl kaj se bo zgodilo, ko boš zategnil z predpisano silo

Slab primer, ker se nekaj pomembnih vijakov pri sestavljanju motorja / glave, praviloma mora mazat in potem zategovat po precej natančno določeni proceduri.

Tole, na primer, je skopirano iz 'factory service manual':
2. Tighten the cylinder head bolts.
(1) Apply a coat of engine oil to washers and cylinder head bolt threads.
(2) Install the cylinder head to cylinder block, and then tighten the bolts with torque of 20 N·m (2.0 kgf-m, 14 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure.
(3) Tighten the bolts with torque of 50 N·m (5.1 kgf-m, 37 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure.
(4) Loosen all the bolts by 180° in reverse order of installation, and loosen again by 180°.
(5) Tighten the bolts with torque of 20 N·m (2.0 kgf-m, 14 ft-lb) in numerical sequence as shown in the figure.
(6) Tighten the bolts (1) — (4) with torque of 48 N·m (4.9 kgf-m, 35.4 ft-lb) in numerical sequence.
(7) Tighten the bolts (5) — (8) with torque of 44 N·m (4.5 kgf-m, 33 ft-lb) in numerical sequence.
(8) Tighten all bolts 90° in the numerical order as shown in the figure.
(9) Tighten the bolt (1) — (4) by 45° in the numerical order.


A prav zato, ker v istih navodilih za nekatere vijake piše, da se morajo mazati in za druge, da morajo biti čisti in brez olja, verjamem, da vedo, zakaj so napisali eno ali drugo.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Pe jun 08, 2018 1:00 pm
Napisal/-a pskoda
Zato pa moraš v navodila pogledati koliko Nm zategneš z mazanjem vijaka in koliko brez mazanja.
Recimo VW ima 120Nm brez mazanja, če mažeš vijak potem ne vem mogoče je 100Nm dovolj nikakor pa ne smeš zategnit z 120Nm.


Jaz sem glede mazanja kolesnih vijakov malo zaskrbljen oz me je strah, da bo kolo zaradi celoletnih tresljajev se odvijačilo, zato jih ne mažem in privijačim z 120Nm in nimam nobenih problemov

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Pe jun 08, 2018 2:01 pm
Napisal/-a AssKicker
Jaz sem pa do sedaj še vse vijake koles namazal, pa nikjer nobenega problema.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: Pe jun 08, 2018 8:07 pm
Napisal/-a ven0m
pskoda je napisal/-a:Ko namažeš vijak in ga z moment ključem zateguješ z 13kg ni to 13 kg, ker z mazanjem zmajšaš trenje in zategneš z večjo silo kot je nastavljen ključ.



Če primerjate gradbeništvo in avto potem lahko tudi primerjaš vijačenje kolesa in sestavljanje motorja. V navodilih piše, da moraš blok motorja privijačit z xy Nm in pred vijačenjem namaži vijak in boš videl kaj se bo zgodilo, ko boš zategnil z predpisano silo


Daj malo študiraj 2-dimenzionalno in ne samo 1-dimenzionalno.

Zelo lepo si razložil kako se spremeni moment oz. natezna-sila vijaka, ko pravilno potuje čez navoj. Zdaj pa poštudiraj kako se spremeni natezna sila, ko je navoj umazan z zavornim prahom (vijak in navoj v pestu). A navoje v pestu pod zavornim diskom očistiš vsakič, ko snameš kolo :?:

Z umazanim navojem ti bo moment ključ lepo kliknil pri 13kg. Ampak nateg vijaka nikoli nebo 13kg ampak bo krepko manj. Navodila ti tudi nemorejo predvidet natega z umazanim navojem, ker nemorejo predvidet koliko umazanije je v navoju.

Suh nateg vijakov je definiran s čistimi vijaki/navoji in definiran glede na kovinski kompozit navoja. V aluminij neboš vijačil enako kot v železo, ko si izpostavil motorni prostor. Isto je tudi pri podvozju avtomobila.

Če razumeš kako vijaki delujejo, boš tudi razumel, da 13kg v navoju ni enako 13kg natega oz. to kar dejansk ovijak mora delat, DA DELUJE KOT VZMET. Poglej si spodnjo shemo in ti bo jasno kaj vijak dela, oz. kaj dejansko je. Vijak je vzmet (Fp), vijak direktno tudi ne nasprotuje strižni sili, ampak nasprotuje Fc sila-spenjanja in naležna površina; zato sem tudi vpletel industrijsko vijačenje v to, ker bazira na enakih pravilih. Zdaj pa povej kako lahko garantiraš Fp 13kg, če vijak in navoj nista čista.

Slika

Tistim, ki pa je uspelo pobrat navoj na pestu, pa so imeli večinoma drugo težavo. Načet navoj, korozija, križno vijačenje, pretegnjeno za par 10kg (ne 1kg +/-).

PS: Ne me narobe razumet, ne želim se prepirat ali karkoli, želim vam samo malo razširit obzorje razmišljanja, ne da se sklicujete na zapisana pravila, ampak, da sami malo poštudirate kako ravnat v kaki situaciji. Jaz bom zase ravnal enako naprej. V zadnjih 3eh letih imam za sabo z enim avtom 12 izhodov na takšno ali drugačno dirkališče in na leto na istem vozilu vsaj 12x menjam kolesa. To isto vozilo je podvrženo zelo stresnim lateralnim pospeškom (do 1.4G), zaviranju in hitrostim do 300kmh. Uporabljajo se 2 različni dimenziji distančnikov in različni tipi gum za oprijem. Optika in nakloni se isto spreminja po potrebi in zaenkrat ni začel cvilit noben ležaj, ni se pretegnil noben navoj in nič (še) ni odletelo.

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: So jun 09, 2018 3:29 pm
Napisal/-a danci1973
ven0m je napisal/-a:A navoje v pestu pod zavornim diskom očistiš vsakič, ko snameš kolo :?:

Seveda... Ti jih ne? :shock:

Re: Mazanje kolesnih vijakov

Objavljeno: So jun 09, 2018 8:31 pm
Napisal/-a ven0m
Jaz jih, ampak to še zmeraj ne garantira tovarniške čistoče primerne za suhomontažo in pravilno napenjanje vijaka. Zavorni prah je le zavorni prah.