Stran 1 od 2
Pomoč pri demontaži platišč
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:41 pm
Napisal/-a McBobo
Zadnjič mi je na avtocesti počila guma. Ker imam lita platišča, se mi je zgodilo, da nisem mogel odviti 2-eh vijakov in sem moral zato poklicati AMZS. Tudi možakar ni mogel odvti po navadni poti, potem pa je vzel v roke takle ključ:
http://powerhand.info/ in šlo je kot namazano.
Zdaj me pa zanima, kje bi se dalo pri nas kaj takega kupiti in koliko približno tak ključ stane? Ga kdo ima?
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:46 pm
Napisal/-a abbe
ti dj v prtlaznik eno cev votlo dolgo ene 60 cm da jo lahko nataknes na obstojeci kljuc.
pa bos lahko odsraubau vsak vijak brez skrbi
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:47 pm
Napisal/-a čare
Tegale ključa ne boš rabil nikoli če boš vijake preden boš feltne montiral namazal in jih potem z moment ključem zategnil,če pa boš suhe zategnil z pištolo ti je pa rezultat že znan.
P.S.Tale ključ najbrž ni ravno poceni,v Inter diskontu pa moment ključ košta cca.25€ in je za kolesa zategovat več kot odličen.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:48 pm
Napisal/-a lublancan
kolesa zateguj z moment ključem in ne s pištolo za tovornjake
preveč zategnjen vijak lahko poškoduje platišče
drugače pa fizika pravi, da daljša kot je ročica, lažje bo šlo
ker verjetno ne misliš s sabo vozit metrskega ključa svetujem tole:
v bauhausu, baumaxu, interšparu, obiju... ga dobiš za 5eur, ko je iztegnjen je dolg približno 70cm in zelo olajša delo
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:50 pm
Napisal/-a McBobo
abbe je napisal/-a:ti dj v prtlaznik eno cev votlo dolgo ene 60 cm da jo lahko nataknes na obstojeci kljuc.
pa bos lahko odsraubau vsak vijak brez skrbi
Sicer mi je guma počila tik pred domom na avtocesti, tako da sem pripeljal domov. In potem sem se igral; tolkel po vijaku, šprical z wd-jem, med drugim sem pokrivil 3 ključe, ki so se skrivili, kot bi bili iz plastelina ravno s pomočjo podaljšane cevi, kot predlagaš.
pskoda je napisal/-a:Pa vi ste zmešan, ne smete toliko zategovat, zato so moment ključi z nastavljivo kilažo.
Tudi na tole bom takoj odgovoril; namreč par dni pred tem sem te gume menjal pri vulkanizerju, ki jih je zategnil z moment ključem. Zdaj mi da samo misliti, da imam napačne vijake gor in bi bilo potrebno nabaviti vijake za lita platišča.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:53 pm
Napisal/-a abbe
me prou zanima ker strucko ti je gor zasraubal vijake na feltne.tok zategnjeni vijaki so obup.
k men en avto prpele pa s pistolo ne morem odsraubat vijaka me ma da bi lastniku reku nj jh sam odsrauba.
drgac pa care le lepo npisal,mal masti pa na momemnt.lah tut s pistolo ce ma nastavljivo moc
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:54 pm
Napisal/-a čare
abbe je napisal/-a:ti dj v prtlaznik eno cev votlo dolgo ene 60 cm da jo lahko nataknes na obstojeci kljuc.
pa bos lahko odsraubau vsak vijak brez skrbi
Če je ključ štancan kot recim pri VW grupi se bo ta z pomočjo štange samo obrnil(ratal bo okrogel) in ga boš lahko samo v kanto vrgel.Sam imam teleskopski ključ ki ga dobiš v Bauhausu,maxu, interdiskontu in nekaterih trgovinah z avto deli zraven pa je nastavek 17 in 19 katerega obračaš odvisno od velikosti vijaka in nikoli nobenih problemov z njim,zategujem pa vedno z moment ključem.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:54 pm
Napisal/-a Dariooo
čare je napisal/-a:Tegale ključa ne boš rabil nikoli če boš vijake preden boš feltne montiral namazal in jih potem z moment ključem zategnil,če pa boš suhe zategnil z pištolo ti je pa rezultat že znan.
P.S.Tale ključ najbrž ni ravno poceni,v Inter diskontu pa moment ključ košta cca.25€ in je za kolesa zategovat več kot odličen.
hmmm...namazes konus, ki sluzi proti odvitju vijaka....in pol??...bos iskal feltno ali pa glavo kje po autocesti...
Drugace pa vijakov nisi mogu odvit, ker tej vulkanizerji zatiskajo vse vijake s pistolo kot se jim sprdne...naceloma je doloceno koliko Nm se stiska alu feltne in koliko jeklene feltne...in ce zatisnjene z moment kljucem jih bos vedno lahko odvil
LP
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 8:57 pm
Napisal/-a čare
Je pa tukaj še en problem,ker veliko vulkanizerjev kolesa zategne z pištolo do amena in potem z moment ključem za vsak slučaj preveri če so vsa zategnjena.
P.S. ključ o katerem sem govoril je tak kot ga je pripel Lublančan.
A konus služi proti odvitju vijaka,ali temu da se feltna vsede oz. da se pri zaviranju/pospeševanju ne premika??Drugače pa je vsak vijak treba namazat,ker tudi moment ne bo pravi če boš zategoval vijak z namazanim navojem ali pa zarjavenega.Pa če ga mažeš ga mažeš po navoju
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:03 pm
Napisal/-a McBobo
čare je napisal/-a:Je pa tukaj še en problem,ker veliko vulkanizerjev kolesa zategne z pištolo do amena in potem z moment ključem za vsak slučaj preveri če so vsa zategnjena.
P.S. ključ o katerem sem govoril je tak kot ga je pripel Lublančan.
Točno po takem postopku so bila platišča zategnjena. Najprej s pištolo do amena, potem pa za vsak slučaj še moment ključ. V redu, si bom nabavil še tak ključ s podaljškom, ker tistega križnega iz Motomata iz Čang Šlang dežele lahko samo stran vržen, ker se je isto obrnil pri poizkusu demontaže..
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:04 pm
Napisal/-a Dariooo
čare je napisal/-a:A konus služi proti odvitju vijaka,ali temu da se feltna vsede oz. da se pri zaviranju/pospeševanju ne premika??Drugače pa je vsak vijak treba namazat,ker tudi moment ne bo pravi če boš zategoval vijak z namazanim navojem ali pa zarjavenega.Pa če ga mažeš ga mažeš po navoju
vijak...definiraj kateri del vijaka..ker vijak ima glavo, sedisce vijaka ter navoj vijaka...ce bos namazal navoj bo ok ja...da ti ne zarjavi in se zapece...ampak konus (na nekaterih, ampak skoraj na vseh alu feltnah) sluzi da se ti ne odvije...medtem ko jeklene feltne imajo ponavadi lecaste glave, ni pa to pravilo...
Da se pa feltna ne odtrga pa poskrbi trenje med feltno in pestom, ter deloma vijaki...
LP
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:05 pm
Napisal/-a McBobo
Pa še o moment ključu? Se ga da isto dobiti v Bauh*** in Ob**, kot zgoraj omenjeni kjuč s podaljškom?
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:07 pm
Napisal/-a Dariooo
vse se dobi pousod....uprasanje je le cene oz kvalitete
Tudi recimo pralni stroj ga lahko kupis za 200 eurov ali pa za 700

kko ti bo en sluzil al drugi je pa druga zgodba
LP
PS:ze ki je govora o gumah...pejdi k trgovcu pa mu reci...js bi najboljso gumo, za najmanj denarja.....pa poglej ga, kako te bo pogledal

Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:09 pm
Napisal/-a čare
Pa mi razloži zakaj v tovornem programu pri 40 tonah teže ni konusov na feltnah pa so obremenitve ohoho proti osebenemu programu in zakaj tudi na motornih glavah potem ni konusov da se vijaki ne losajo oz.zakaj ni na vseh vijakih konus pa kar držijo??
McBobo je napisal/-a:Pa še o moment ključu? Se ga da isto dobiti v Bauh*** in Ob**, kot zgoraj omenjeni kjuč s podaljškom?
Poceni in za amatersko uporabo ključ boš dobil za 25-30€ v OBI-ju in Interdiskontu sigurno (sem jih videl).Bauhaus ma UNIOR program ki je za profesionalno uporabo in košta nekja čez 100€
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:15 pm
Napisal/-a Dariooo
ker so vijaki samozaporni....in ni takih tresljajev kot na feltni oz takih sil....pa tudi ce se ti odsraufa ni takih nevarnosti kot ce se ti odvije vijak na glavi....nekje se pa uporabljajo druga varovala proti odvitju, poleg samozapornosti (npr posebne podlozke, elasticne podlozke, razcepke (polos), kapice za cez glavo, matice s plasticnim elementom....).....
Kar se pa tiče vijakov na tovornjakih pa zal ne vem kaki so....mogoce ni konusa ker je veliko vijakov....in ker so obremenitve velike ja, ampak so dokaj konstantne...ni nekih sunkov...buu

lahko pa da je kak drug trik...ne vem po pravici povedano, ker nism nikoli imel enega v roki
LP
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:30 pm
Napisal/-a Drocky
velik je odvisno od materiala felge in šraufov!
je foter menjal gume in nasprejal z bakrovim sprejem(tisti, ki je bil tak hvaljen ravno na tem forumu). Zategnjeno z moment ključem, vse tak kot je treba. Dva dni zatem je pa slučajno našel šrauf na dovozu in ugotovil, da je od našega avta. Vrjetno ni treba poudarjat, da so se potem vsi šraufi zategnal s pištolo.
Na drugem avtu po istem(moment ključ...) postopku pa je dva dni po menjavi tak felga prijela, da jo je blo treba z gumikladvom dol tolčit. Sta pa na obeh avtih istega proizvajalca originalne felge.
Da ne začnem, kak prime nekatere železne felge na kakšnem kombiju, na drugem pa sama pade dol.
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 9:35 pm
Napisal/-a McBobo
Je potem tale moment ključ sploh v redu glede na ceno:
http://www.interdiskont.si/vsi-izdelki/ ... aspx/i5924 ?
In pa s kakšnim momentom se zateguje lita platišča?
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 10:06 pm
Napisal/-a čare
Točno tazga mam jaz,zateguješ 11,5 kile
Objavljeno: Pe dec 04, 2009 10:12 pm
Napisal/-a sašo5
odličen za domačo uporabo.......12kg naštimaš in nimaš kaj zgrešit(vijake privijačiš z roko, nato z momentom pritegneš, narediš še "en krog" in to je to...(sam prakticiram po cca 10-15 km dotegnit oz. bom rekel - preverit)
čare je napisal/-a:Je pa tukaj še en problem,ker veliko vulkanizerjev kolesa zategne z pištolo do amena in potem z moment ključem za vsak slučaj preveri če so vsa zategnjena.
pištola na 25kg moment na 12 in to je "vulkanizer".....

Objavljeno: Pe dec 04, 2009 10:15 pm
Napisal/-a pskoda
Tak ključ je za domačo uporabo čisto vredu, zateguješ lahko vse kar hočeš, samo po uporabi moraš odvit drugače tisti feder v ročaju uniči