Stran 1 od 1

Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Če jan 13, 2011 5:04 pm
Napisal/-a MaRko81
LP!
Mam eno vprašanje in sicer v kratkem imam namen zamenjati zavorne ploščice na meganu II 1,5dci pa me zanima kako oz. ali obstajajo kake klešče, orodje kako dobiti dol oz. se pojavi večji problem kako dobiti gor tole vzmet (ki je v priponki) oz. zihrenga al kakorkol se že tem strokovno reče. Nahaja pa se na zunanji strani zavornih čeljusti, pa saj kdor se spozna bo že vedel kaj mislim oops . Sicer sem na fotrovem meganu to že uspešno zamenau....sam sem se pa je..bau s tem da sm gor dubu, k sto mat..r :roll: ...no če bilo kdo ve kak trik kako pa kaj lepo prosim za info!?
13012011082.jpg

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Če jan 13, 2011 9:58 pm
Napisal/-a zlica22
Dol mislim, da ti nebo problem sneti. Vzameš izvijaš in "pajsneš". Ko boš montiral nazaj "vzmet" porini v obe luknji in nato s kleščam napni čez... minuta dela. Upam, da me razumeš? :)

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Pe jan 14, 2011 9:02 am
Napisal/-a gecco
Evo glih prava tema da mi ne bo treba nove odpirati :)
Danes sem menjal ploščice na avtu, sedaj pa me zanima če je potrebno kakšno uvajanje novih ploščic...predvidevam da odpade da bi takoj sprobal kako bo zdaj prijelo? Pač iščem nasvet, kako sedaj...

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Pe jan 14, 2011 11:53 am
Napisal/-a odprti clio
MaRko81 je napisal/-a:LP!
Mam eno vprašanje in sicer v kratkem imam namen zamenjati zavorne ploščice na meganu II 1,5dci pa me zanima kako oz. ali obstajajo kake klešče, orodje kako dobiti dol oz. se pojavi večji problem kako dobiti gor tole vzmet (ki je v priponki) oz. zihrenga al kakorkol se že tem strokovno reče. Nahaja pa se na zunanji strani zavornih čeljusti, pa saj kdor se spozna bo že vedel kaj mislim oops . Sicer sem na fotrovem meganu to že uspešno zamenau....sam sem se pa je..bau s tem da sm gor dubu, k sto mat..r :roll: ...no če bilo kdo ve kak trik kako pa kaj lepo prosim za info!?
13012011082.jpg


Js sm se tud zezu s to vzmetjo... Malo se znajdeš, ampak na silo gre :D Da bi obstajalo kako orodje ne vem, samo več kot 10 minut ti pa ne bo vzela vzmet, kot sem rekel - s silo gre. Ne pozabi pa očistit in namazat predno daš nove ploščice gor.

Aja, uvajanje načeloma ni potrebno. Čeprav večina svetuje, da če ni potrebno, ne zaviraj na polno; sam pač normalno vozim oz. se ne oziram na to.

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Pe jan 14, 2011 5:38 pm
Napisal/-a DeLux
Nove bremze vsekakor ulaufaj in ne bremzaj na polno pri velikih hitrostih in podobno.

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Pe jan 14, 2011 6:15 pm
Napisal/-a MaRko81
....evo dans sm dau dol zimske pa gor letne felge...in nakar se mi na prvem kolesu otrga en šrauf :roll: ...tko da sm mogu komplet zavorno čeljust dol dat, pa disk, uglavnm jeba :!: sreč se je šrauf zlomu bl pr glavci, tko da sm ga s kleščam odtegnu...ploščic pa za 1x še ne bom menu..pride na vrsto spomlad, majo še neki mesa za znucat :D Sm pa naredu s prvimi ploščicami 80.000km pa za še ene 15.000 bojo...disk je pa minimalno obrabljen, tko da še bo ok! Vozm se pa uglavnm po avtocesti, pa normalnu do 120km/h...kerkrat pa tud kj več =P , pa po občutku.

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Po jan 17, 2011 7:13 am
Napisal/-a gecco
Sem prebrskal en kup strani na netu, da bi našel kaj o utekanju zavor in sem tudi našel marsikaj. Kot povsod se pojavlja več mnenj in tehnik, na koncu sem se odločil za naslednjo (najdeno na alfa forumu), ker pač po vsem prebranem se mi je zdela še najbolj smiselna:
Ker je varnost poglavitnega pomena, si preberite tudi zanimiv nasvet, kako poteka utekavanje na novo nameščenih zavor. Pravilno utekanje je namreč izredno pomembno, saj poveča odzivnost zavornega pedala, zmanjšuje možnost cviljenja in podaljšuje življenjsko dobo zavornih oblog ter kolutov (diskov). Ustrezno utekanje prav tako povečuje sposobnost "žarenja" kolutov in tako omogoča boljše odvajanje toplote med vrtenjem.

Preverjena teorija sicer še vedno drži: novo nameščen (in pravilno očiščen) komplet zavor se lahko uteče tudi s previdnim in ne preveč sunkovitim zaviranjem, vendar za čim bolj optimalno delovanje zavornega sistema lahko poskusite tudi drug način, bolj poznan iz dirkaških krogov.

Pozor! Pri novem zavornem kompletu bo prvih nekaj pritiskov na zavorni pedal skoraj brez učinka, zato najprej nekajkrat rahlo zavirajte pri manjših hitrostih, da si zavorne obloge ustvarijo zadosten oprijem. Prav tako se dobro prepričajte, da med procesom utekavanja ne boste ogrožali drugih udeležencev v prometu. Ob suhem vremenu poiščite manj prometno cesto, po možnosti ob zgodnjih jutranjih urah, ko promet še ni preveč gost.



1. Pri hitrosti 100 km/h nežno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 70 km/h. Ponovno pospešite na 100 km/h in postopek ponovite dvakrat, da zavorni sistem ogrejete na delovno temperaturo in tako preprečite nadaljne termalne poškodbe, ki bi utegnile nastati v naslednjih vajah.

2. Pri hitrosti 100 km/h čvrsto im močno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 15 km/h - brez strahu, da bi prišlo do blokiranja koles ali posredovanja sistema ABS. Za tem takoj ponovno pospešite na 100 km/h ter postopek ponovite osemkrat. Nadvse pomembno je, da se nikoli ne ustavite popolnoma, saj se lahko plast zavornih oblog neenakomerno odtisne na vroče kolute, kar lahko kasneje rezultira s tresenjem, slabim zavornim učinkom ali celo uničenjem kolutov.

Opomba: ponekod lahko vajo ponovite tudi manjkrat, sploh, če je čutiti, da je pedal že mehkejši in zavorni učinek slabši. V takšnih primerih prenehajte in pojdite na vajo 3.

3. Običajno je zavorni učinek slabši po 7. ali 8. poskusu. Učinek je slabši tako dolgo, dokler se zavore popolnoma ne ohladijo. Smrad ali rahel dim je v takšnih primerih normalen pojav.

4. Po osmem zaustavljanju ponovno pospešite in napravite nekaj kilometrov brez zaviranja (če razmere dopuščajo). Zavore potrebujejo 5 - 10 minut za ohladitev. Izogibajte se zaviranju do mirovanja, sploh, kadar so zavore še vroče.

5. Po končanem utekavanju bi na zavornih kolutih morala biti modrikasta in svetlo sivkasta sled. Modrikasta sled nakazuje, da je kolut dosegel delovno temperaturo primerno za utekavanje, sivkasti madeži pa so sled/plastii zavornih oblog, ki so se pričele prijemati zavornega koluta. To je bil tudi namen utekavanja. Najučinkovitejši zavorni učinek se doseže takrat, ko je na zavornem kolutu tanek sloj zavornih oblog in ravno to podaljšuje življenjsko dobo komponent, povečuje zavorni učinek in zmanjšuje morebitno cviljenje med zaviranjem.

6. Obstaja tudi možnost, da kljub opravljenim vajam, zavore niso povsem utečene. To velja posebej v primerih, da smo zamenjali samo zavorne obloge. Takrat je potrebno postopek ponoviti, vendar obvezno z ohlajenimi zavorami. Včasih pedal zavore po prvem utekavanju še vedno ni tako čvrst, kot bi bilo za pričakovati, za kar je prav tako potrebno ponoviti postopek utekavanja. V takšnih primerih prvererite tudi stanje zavornega olja.

Pri zmogljivejših avtomobilih (z učinkovitejšimi / dirkalnimi zavornimi sistemi) se nanos sloja zavornih oblog lahko tudi "izrabi", sploh ob manj agresivni uporabi zavor. Tudi v takšnih primerih je potrebno utekavanje ponoviti.



Rezultat: Na začetku je bil pedal zavor čuden, mehak, avto se pa sploh ni hotel ustaviti, sem moral res že pritisnit kot konj. Potem pa izberem prazno cesto, naredim zgoraj opisani postopek. Na koncu se še polahko odpeljem proti domu. Precej je smrdelo in malo se je kadilo. Občutek zavor se mi še vedno ni zdel pravi...ampak tako kot piše zgoraj, dokler so zavore vroče ni pravega učinka. Naslednje jutro ko se odpeljem, zavore delajo tako kot morajo. Ne vidim več razlike med prejšnjimi in temi, edino kar ne cvili več toliko ;)

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Po jan 17, 2011 2:15 pm
Napisal/-a mr.ramo
MaRko81 je napisal/-a:....evo dans sm dau dol zimske pa gor letne felge...in nakar se mi na prvem kolesu otrga en šrauf :roll: ...tko da sm mogu komplet zavorno čeljust dol dat, pa disk, uglavnm jeba :!: sreč se je šrauf zlomu bl pr glavci, tko da sm ga s kleščam odtegnu...ploščic pa za 1x še ne bom menu..pride na vrsto spomlad, majo še neki mesa za znucat :D Sm pa naredu s prvimi ploščicami 80.000km pa za še ene 15.000 bojo...disk je pa minimalno obrabljen, tko da še bo ok! Vozm se pa uglavnm po avtocesti, pa normalnu do 120km/h...kerkrat pa tud kj več =P , pa po občutku.



80kkm :?: pa se za 15kkm bojo :shock: :?: ..a ti bremzas kaj??

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: Po jan 17, 2011 8:32 pm
Napisal/-a MaRko81
...bremzam, bremzam, sam sj kot pravm, veliko avtoceste, pa lagano sportski, pa nmal predvidevas v naprej pa je ;) nja no, drugač je pa zrelo za menjavo-spomlad (sj 15.000 glih ne bo =P )

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: So jan 29, 2011 6:57 pm
Napisal/-a Fan
gecco je napisal/-a:Sem prebrskal en kup strani na netu, da bi našel kaj o utekanju zavor in sem tudi našel marsikaj. Kot povsod se pojavlja več mnenj in tehnik, na koncu sem se odločil za naslednjo (najdeno na alfa forumu), ker pač po vsem prebranem se mi je zdela še najbolj smiselna:
Ker je varnost poglavitnega pomena, si preberite tudi zanimiv nasvet, kako poteka utekavanje na novo nameščenih zavor. Pravilno utekanje je namreč izredno pomembno, saj poveča odzivnost zavornega pedala, zmanjšuje možnost cviljenja in podaljšuje življenjsko dobo zavornih oblog ter kolutov (diskov). Ustrezno utekanje prav tako povečuje sposobnost "žarenja" kolutov in tako omogoča boljše odvajanje toplote med vrtenjem.

Preverjena teorija sicer še vedno drži: novo nameščen (in pravilno očiščen) komplet zavor se lahko uteče tudi s previdnim in ne preveč sunkovitim zaviranjem, vendar za čim bolj optimalno delovanje zavornega sistema lahko poskusite tudi drug način, bolj poznan iz dirkaških krogov.

Pozor! Pri novem zavornem kompletu bo prvih nekaj pritiskov na zavorni pedal skoraj brez učinka, zato najprej nekajkrat rahlo zavirajte pri manjših hitrostih, da si zavorne obloge ustvarijo zadosten oprijem. Prav tako se dobro prepričajte, da med procesom utekavanja ne boste ogrožali drugih udeležencev v prometu. Ob suhem vremenu poiščite manj prometno cesto, po možnosti ob zgodnjih jutranjih urah, ko promet še ni preveč gost.



1. Pri hitrosti 100 km/h nežno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 70 km/h. Ponovno pospešite na 100 km/h in postopek ponovite dvakrat, da zavorni sistem ogrejete na delovno temperaturo in tako preprečite nadaljne termalne poškodbe, ki bi utegnile nastati v naslednjih vajah.

2. Pri hitrosti 100 km/h čvrsto im močno pritisnite zavorni pedal in zmanjšajte hitrost na 15 km/h - brez strahu, da bi prišlo do blokiranja koles ali posredovanja sistema ABS. Za tem takoj ponovno pospešite na 100 km/h ter postopek ponovite osemkrat. Nadvse pomembno je, da se nikoli ne ustavite popolnoma, saj se lahko plast zavornih oblog neenakomerno odtisne na vroče kolute, kar lahko kasneje rezultira s tresenjem, slabim zavornim učinkom ali celo uničenjem kolutov.

Opomba: ponekod lahko vajo ponovite tudi manjkrat, sploh, če je čutiti, da je pedal že mehkejši in zavorni učinek slabši. V takšnih primerih prenehajte in pojdite na vajo 3.

3. Običajno je zavorni učinek slabši po 7. ali 8. poskusu. Učinek je slabši tako dolgo, dokler se zavore popolnoma ne ohladijo. Smrad ali rahel dim je v takšnih primerih normalen pojav.

4. Po osmem zaustavljanju ponovno pospešite in napravite nekaj kilometrov brez zaviranja (če razmere dopuščajo). Zavore potrebujejo 5 - 10 minut za ohladitev. Izogibajte se zaviranju do mirovanja, sploh, kadar so zavore še vroče.

5. Po končanem utekavanju bi na zavornih kolutih morala biti modrikasta in svetlo sivkasta sled. Modrikasta sled nakazuje, da je kolut dosegel delovno temperaturo primerno za utekavanje, sivkasti madeži pa so sled/plastii zavornih oblog, ki so se pričele prijemati zavornega koluta. To je bil tudi namen utekavanja. Najučinkovitejši zavorni učinek se doseže takrat, ko je na zavornem kolutu tanek sloj zavornih oblog in ravno to podaljšuje življenjsko dobo komponent, povečuje zavorni učinek in zmanjšuje morebitno cviljenje med zaviranjem.

6. Obstaja tudi možnost, da kljub opravljenim vajam, zavore niso povsem utečene. To velja posebej v primerih, da smo zamenjali samo zavorne obloge. Takrat je potrebno postopek ponoviti, vendar obvezno z ohlajenimi zavorami. Včasih pedal zavore po prvem utekavanju še vedno ni tako čvrst, kot bi bilo za pričakovati, za kar je prav tako potrebno ponoviti postopek utekavanja. V takšnih primerih prvererite tudi stanje zavornega olja.

Pri zmogljivejših avtomobilih (z učinkovitejšimi / dirkalnimi zavornimi sistemi) se nanos sloja zavornih oblog lahko tudi "izrabi", sploh ob manj agresivni uporabi zavor. Tudi v takšnih primerih je potrebno utekavanje ponoviti.



Rezultat: Na začetku je bil pedal zavor čuden, mehak, avto se pa sploh ni hotel ustaviti, sem moral res že pritisnit kot konj. Potem pa izberem prazno cesto, naredim zgoraj opisani postopek. Na koncu se še polahko odpeljem proti domu. Precej je smrdelo in malo se je kadilo. Občutek zavor se mi še vedno ni zdel pravi...ampak tako kot piše zgoraj, dokler so zavore vroče ni pravega učinka. Naslednje jutro ko se odpeljem, zavore delajo tako kot morajo. Ne vidim več razlike med prejšnjimi in temi, edino kar ne cvili več toliko ;)


Pozdravljeni

Ja lep nasvet kako se nove ploščice lahko uniči in pregreje zavorne diske. Tisto kar je smrdelo je zgorelo vezivo v zavornih ploščicah.

Lep pozdrav

Re: Menjava zavornih ploščic

Objavljeno: So jan 29, 2011 7:28 pm
Napisal/-a sašo5
....dodam še samo k peti točki; - hitro z mrzlo vodo polit vse skupaj :mrgreen: