Stran 1 od 44

Prikaz obnove volana(Opel Astra,Corsa,Omega str. 42)

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 9:32 am
Napisal/-a bunny01
Živjo

V spodnjih fotografijah in kratkih opisih bom predstavil način kako sem se jaz lotil obnove trikrakega volana za osebno vozilo znamke BMW. Volan je letnik 2001 vzet iz osebnega vozila BMW serije 3. Tako sem jaz naredil, verjetno obstajajo tudi drugi načini.

Hvala za branje

Lep pozdrav
Dani

Usnjen volan datum proizvodnje 19.4.2001,prevoženih nekaj čez 200 tisoč kilometrov.Volan je brez airbaga in je dosti obrabljen, kar se bo videlo iz naslednjih fotografij. Volan paše v osebna vozila BMW tip 3,5,X3 in X5. Na volanu še manjkajo zgornji plastični pokrov in spodnji pokrov, ki pa je v različnih materialih (plastika,les,brušeni aluminij).
Slika

Desni izrabljeni krak,največ zaradi palcev.
Slika

Levi izrabljeni krak in zgornji del obroča.
Slika

Tako izgleda desna spodnja stran.
Slika

Zgornji rob volana, kjer največkrat držimo roke.Izraba je zelo vidna saj črne barve v kateri je bil volan skorajda ni več.
Slika

Spodnji kraki, kjer je usnje že razpokalo.
Slika

Pogled od zadaj.
Slika

Tako naslednji postopek je sledeči. Staro usnje na volanu se "razpara" oziroma odreže ali olupi dol kakor se vzame besednjak. Pomagamo si z priročnim orodjem za šivilje s katerim prerežemo stare šive.
Slika

Tam kjer je volan zašit lepo previdno razrežemo in stare šive ven potrgamo. Ko smo to končali nato enostavno staro usnjeno prevleko katero bomo nadomestili z novo slečemo iz volana dol.
Slika

Ko staro usnjeno prevleko slečemo dol nam ostane gumijast volan. Gumijast obroč volana nato očistimo s čistilom, da postrgamo sledove industrijskega lepila, ki je ostalo na obroču volana. Obroč volana postrgamo z brusnim papirjem, da vse sledove lepila izbrišemo in tako podlago kvalitetno pripravimo na kasnejše novo usnje usnje. Uporabimo lahko katerikoli brusni papir, ki ga imamo pri roki.
Slika

Staro usnjeno prevleko ne zavržemo stran saj jo bomo kasneje potrebovali za izrez nove. Imenovala se bo "šablona" in nam bo služila kot model za naslednje volane tega tipa.
Slika

Staro usnje položimo na novo in ga obrišemo ter natančno prerišemo. Mere morajo biti natančne, kajti samo tako bomo ponovno dobili orginalen kos usnja. Prvo zarišemo manjši kos, ki je na spodnji strani volana.
Slika

Ko smo usnje obrisali na novo, ga lepo odrežemo s škarjami. Ob strani, kjer je zarisano s črtami odrežemo malo več, kajti višek usnja potrebujemo pri šivanju z drugim večjim kosom usnja, tako da bomo dobili celoto (obroč). Postopek opisa v nadaljevanju.
Slika

Ko smo usnje izrezali ga primerjamo s starim kosom, če se vse ujema. Ker smo prej natančno izbrali meritve, odstopanja ni. Razlika v kvaliteti je očitna.
Slika

Za zgornji del volana prav tako staro usnje položimo na notranjo stran novega usnja, podlogo si pripravimo in ga lepo obrišemo ter večkrat natančno premerimo. Ker je staro usnje na volanu že bilo raztegnjeno v postopku šivanja, moramo novi kos usnja skrajšati in ga odrezati krajšega. Kajti pri nategovanju usnja na volanu se bo novo usnje občutno raztegnilo in bomo prišli na velikost starega. V primeru, da izrežemo isto velikost kot kot staro usnje bomo dobili "višek" usnja in s tem bodo nastale gubice na volanu.
Slika

Ko smo usnje izrezali ga nastavimo na volan, lepo "nategnemo" da ni gubic in si nekoliko pomagamo s samolepilnim trakom da ostane na mestu. Pri tem morebitna odstopanja odrežemo s škarjami. Večkrat izrezani kos pregledamo in pomerimo na volanu. Zelo pomembni so stiki usnja na notranji strani volana z drugim kosom usnja. Usnje se ne sme dotikati ampak med njima mora biti približno od 0,5 do 1cm razmaka, da bomo kasneje ko bomo volan šivali ročno, ta da kosa z zategovanjem združili skupaj in tako dobili popolno ujemanje.
Slika

Na zunanji strani oziroma obroču volana se lepo vidi, da je usnje napeto in bo tako tudi ostalo po zaključnem šivanju. Notranja stran, ki je ohlapna se bo zašila ročno z drugim kosom. Postopek sledi v nadaljevanju.
Slika

Spodnji del, ki smo ga odrezali kot prvi kos, pa bomo po natančnih in preciznih meritvah zašili s šivalnim strojem in ga združili z večjim kosom ter ga nato nataknili nazaj na volan. Če smo pravilno zašili in natančno izmerili se bo usnje lepo napelo in sedlo na obroč volana.
Slika

S pomočjo šivalnega stroja zašijemo na notranji strani dva kosa usnja skupaj, tako da bomo dobili obroč. Usnje zašijemo naravnost, uporabimo pa standardne šive na razmaku 0,5cm. Uporabimo lahko kateri koli šivalni stroj, le da ima iglo in nit za usnje. Šivamo počasi z občutkom.
Slika

Ko smo usnje zašili na dveh straneh spodaj novo usnjeno prevleko nataknemo nazaj na volan, da se lepo uleže. Nova usnjena prevleka se mora na volan natakniti skoraj s silo, kajti mora biti manjša od obsega volana. Če smo pred tem pravilno izmerili in odrezali usnje potem bomo novo prevleko volana nataknili s silo na volan in tako dobili lepo napeto usnje, kar nam bo vnaprej omogočalo, da ne bodo nastale gubice.
Slika

Takole izgleda spodnji del volana ko smo zašili usnje skupaj. Šivi so ravni, usnje pa lepo trdno zašito skupaj.
Slika

Ko zašijemo dva kosa usnja skupaj na notranji strani ostane "višek" usnja zaradi stika dveh kosov. Ta višek odrežemo stran ampak ne preveč, da nebi poškodovali samih šivov. Višek usnja nato skrijemo v utor volana, ki ga moramo pred tem izrezati.
Slika

Volan pred izrezom označimo, kjer želimo zarezati. nato z olfa nožem zarežemo dva kolobarčka širine nekje 0,5cm.
Slika

Ko smo izrezali utor ga nekoliko popravimo, da dobimo lepo enakomerno obliko. Ta utor nam bo kasneje služil kot skrivališče za odvečno usnje.
Slika

Ko smo urezali utor nato ponovno nataknemo nazaj usnjeno prevleko, kjer preizkusimo prej urezani utor. Višek usnja nato zatlačimo v utor, tako nam na zunanji strani usnje, kjer je bilo prej sešito skupaj ne štrli oziroma ni "nagrbičeno". Ni lepo, če je cel volan raven, tam kjer pa usnje zašito skupaj pa vidimo izbokline. Zato se ureže utor in se usnje zatlači noter.
Slika

Utora morata biti odrezana enakomerno na vsaki strani, da bosta simetrično enako oddaljena od centra volana. Na vsaki strani sta 6 cm narazen.
Slika

Novo usnje nato pripravimo za luknjanje, da nam bo lažje šivati kasneje.Na usnje si narišemo šablono in natančno ter izjemno previdno naluknjamo luknje 0,5 cm narazen in 0,5 cm stran od roba usnja. Na obeh straneh morajo luknje biti identične, da ne bodo šivi postrani.
Slika

Luknje navrtamo s luknjačem podobnim na fotografiji. Previdno, ne preveč globoko in enakomerno navrtamo luknje v prej zarisano šablono. To lahko naredimo tudi s šivalnim strojem pri tem pa moramo paziti na hitrost stroja. Kajti v primeru napake celoten projekt pade v vodo.
Slika

Ko končamo izgleda usnje nekako takole.Luknje so enakomerno razporejene, kar nam bo kasneje omogočilo lažje šivanje.
Slika

Usnje nato damo nazaj na volan in krake ob strani zalepimo s sekundnim ali drugim lepilom ker želimo da obstanejo na mestu. Pri tem odpravimo gubice in neravnine, ker želimo, da kraki izgledajo ravni, napeti.
Slika

Usnje šivamo z različnimi iglami, lahko so zakrivljene za lažje premagovanje ovinkov ali ravne. Morajo biti samo za šivanje usnja, ker so malo debelejše od navadnih. Nit za šivanje je prav tako debelejša in dosti močnejša od navadne niti za tkanino.
Slika

Pri šivanju si pomagamo z dvema iglama vsaka na enem koncu. Šivamo različne tipe šivov, v tem primeru so kros šivi z križanjem navznoter.
Slika

Če smo pravilno na začetku projekta izmerili usnje in ga v teku šivanja dobro nategnili ter natančno zarisali luknje za šive potem mora izgledati nekako takole. Šivi so ravni, usnje lepo napeto, gubic ni, stik med dvema koncema usnja na sredini je popoln brez prikrivanja. Skratka uspelo nam je dobro delo.
Slika

Če smo nadaljevali po opisanih korakih potem mora volan izgledati nekako takole. Zašiti je potrebno še samo levi spodnji krak in volan je gotov.
Slika

Tako ko zašijemo še zadnji krak smo končali. Volan je kar se šivanja tiče končan. Morebitne viške in štrleče nitke od šivov previdno odrežemo stran. Sedaj samo še vgradimo okrasno zaščitno masko na sredino.
Slika

Zaščitno okrasno masko na sredini volana pred vgradnjo dobro očistimo od večletne umazanije, ter jo nato premažemo s sredstvom za zaščito plastike. Spodnjo aluminijasto masko pa spoliramo do visokega sijaja. Na sredino samo še vgradimo zračno blazino.
Slika

Volan smo končali in končni izdelek z datumom končne obnove 24. 12. 2011 izgleda takole.
Za obnovo smo porabili približno 10 ur dela in veliko mero strpnosti predvsem pa preciznosti.

Hvala da ste skupaj z menoj spremljali moj projekt.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 10:53 am
Napisal/-a GrEgEcN95
Kaj ti naj rečem :DDD Jaz bi verjetno kak bi vzel ponucano usnje dol, šel nabavit nov volan :lol:
Res pohvalno

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 11:54 am
Napisal/-a ddas
Zelo lepo narejeno, verjetno z obilico potrpežljivosti in mirno roko.

Kako to , da si izbral črno nit na sivi barvi usnja :?:

Res lepo, kapo dol ;) ;)

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 2:22 pm
Napisal/-a dobek
lepo, da nekdo tudi kaj takega pokaze ;)

ce ni skrivnost, kje si igle nabavljal, da so vsaj koliko-toliko kvalitetne, pa da se ne lomijo ob vsaki priliki? lahko tudi na zs

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 2:28 pm
Napisal/-a Kegl
bravo dec, da maš živce :D lepo narejeno, pa kr pokaži končani izdelek ;)

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 3:04 pm
Napisal/-a King1
:shock: :shock: tudi z moje strani kapo dol. Res lepo narejeno. Pa pokaži še kakšno zadevo, ki jo delaš.

lp

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 6:01 pm
Napisal/-a Volvej
Čudovito! Me pa zanima kako to da si izbral sivo usnje, glede na to da je prej bilo črno?

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 6:56 pm
Napisal/-a peroRS
Volvej je napisal/-a:Čudovito! Me pa zanima kako to da si izbral sivo usnje, glede na to da je prej bilo črno?


Pomoje je prej to, da zgleda sivo, ker je novo, pa tudi od same fotografije je odvisen odtenek ;)

Vse pohvale za opravljeno delo in porabljene živce 8)

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 7:40 pm
Napisal/-a dvorjan
Super prispevek. Nam zaupas se, koliko casa si porabil za preoblacenje volana?

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 8:29 pm
Napisal/-a Volvej
peroRS je napisal/-a:
Volvej je napisal/-a:Čudovito! Me pa zanima kako to da si izbral sivo usnje, glede na to da je prej bilo črno?


Pomoje je prej to, da zgleda sivo, ker je novo, pa tudi od same fotografije je odvisen odtenek ;)

Vse pohvale za opravljeno delo in porabljene živce 8)



Tule se lepo razlika med originalno in novo barvo.

Slika

LP

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 8:41 pm
Napisal/-a peroRS
Večina usnjenih volanov (in sedežev), ki imajo nekaj kilometrine za sabo malo potemni. Še posebej, če se jih je mazalo s kakšnimi kremami.

Novo usnje pa tudi ni črno (čeprav tako piše, ko ga naročiš) ampak je sivo ;)
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3855516&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=5340796&show=1

Se opravičujem za off-topic.

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 11:15 pm
Napisal/-a crxdelsol
dobek je napisal/-a:lepo, da nekdo tudi kaj takega pokaze ;)

ce ni skrivnost, kje si igle nabavljal, da so vsaj koliko-toliko kvalitetne, pa da se ne lomijo ob vsaki priliki? lahko tudi na zs

A nove igle se lomijo ?

Mi imamo šivalna stroja in igle za stroje in okrogle...praktično vso opremo še iz Mariborskega TAM-a pa še niti ena ni crknila ali se zlomila, pa je že blo nekaj km prešitih z njimi :D

Dobro si zrihtal volan ded, tak se dela in ni nobenega drugega postopka da bi gor spravo drugače.

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 11:19 pm
Napisal/-a primozek68
Spet nekdo, ki zna nekaj naredit in ne sam lapat. Pohvalno!


Mi imamo šivalna stroja in igle za stroje in okrogle...praktično vso opremo še iz Mariborskega TAM-a pa še niti ena ni crknila ali se zlomila, pa je že blo nekaj km prešitih z njimi :D


In kako si zdej pripomogel k razrešitvi težave? Kaj koga briga kaj mate doma.

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: Pe dec 23, 2011 11:36 pm
Napisal/-a bunny01
OK lep pozdrav vsem, ki boste prebirali tole temo.
Rad bi na začetku opozoril, da NIMAM podjetja in NISEM podjetnik, kot so to očitno razumeli na BMW forumu in so celotno temo izbrisali brez pojasnila!?
Hotel sem samo predstaviti ene vrste svojega hobija iz katerega obnovim star izdelek ter nato s prodajo tega izdelka na prostem trgu nekaj zaslužim. Denarja ne ukradem, ideje prav tako ne, rešim, dobim ali kupim star volan iz odpada, ga odnesem domov in kolikor mi dopušča čas ga obnovim in ga ponovno vrnem v funkcijo ki jo je imel nekoč. Nato ta rabljen ali nov izdelek prodam na svetovnem spletu. To ne prodajam masovno po tekočem traku. Prodam rabljen ali nov izdelek kakorkoli si kdo to vzame k srcu kot večina Slovencev, ki doma prodajajo stvari. Žal nekaterim gre to v nos, menijo, da je to oglaševanje in da služim milijone. Pa tudi prav, oprosti jim oče, grešili so ne vedo kaj delajo...... ok

Kar se tiče barve usnja bi rad povedal, da je usnje temno mišje sive barve, višje kakovosti, saj takšno usnje dajejo v vozila višjega cenovnega ranga predvsem za sedeže. Usnje je na fotografijah izjemno svetlo zaradi tega, ker je volan fotografiran pod tremi reflektorji, ki jih imam v kuhinji in močnega "fleša" na fotoaparatu. Zato je na fotografijah izjemno svetlo siva, kar pa v resnici ni. Pri dnevni svetlobi se lepo vidi, da je usnje temnejše barve.

Šive sem uporabil črne zato, ker je plastika na volanu zgoraj črna in ker je celotna zadnja stran - hrbtna črna. Zakaj? Tako pač sem se odločil, lahko bi dal rdeče,sive itd....stvar odločitve.

Za konkreten volan sem porabil skupaj 10 ur. Torej ko sem ga začel razdirati in ko sem končal. Volan nisem skupaj spravljal celih 10 ur, ampak ker sem družinski človek in imam druge obveznosti sem ta čas razdelil na nekaj dni (3).

Igle sem nekje kupil v Celju zraven Sodišča, ampak te trgovine žal ni več. Črnega usnja mi je zmanjkalo, zato sem uporabil mišje sivo, ki se prav tako prilega večini avtomobilov. Črna in mišje siva sta nekakšen standard vseh armaturnih plošč in panelov na vratih. Seveda so izjeme.

Ja za takšno delo je potrebna mirna roka, veliko potrpežljivosti in nekaj spretnosti.

Hvala, ker ste si vzeli čas in prebrali moj prispevek.

Lep večer še naprej.

Dani

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: So dec 24, 2011 8:35 am
Napisal/-a Mgajvr
mene pa zanima ali je oroginal volan v pravem usnju, ali je skaj? ker ko sem videl ko odstranjuješ starega, mi je vzorec spodnje strani podoben skaju.

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: So dec 24, 2011 9:08 am
Napisal/-a bunny01
Mgajvr je napisal/-a:mene pa zanima ali je oroginal volan v pravem usnju, ali je skaj? ker ko sem videl ko odstranjuješ starega, mi je vzorec spodnje strani podoben skaju.



Orginal prevleka tega volana žal ni v pravem usnju ampak je skaj in to zelo zelo tanek malo debelejši od papirja sem imel občutek.Tako da ko so te avtomobile prodajali so po dolgem in počez nategovali ljudi z usnjenimi volani. Na eni izmed fotografij se lepo vidi, kako se je barva sprala dol iz volana, kar je tipično za skaj.

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: So dec 24, 2011 12:37 pm
Napisal/-a minikO
to pa je res lepo predstavleno! svaka čast za trud! lahko bi blo več takih prikazov! 8)

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: So dec 24, 2011 1:04 pm
Napisal/-a Gosic
Odlično! Res fajn si se potrudil! Vsaka čast!

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: So dec 24, 2011 3:04 pm
Napisal/-a vuc
lepo opravljno ter super predstavitev

Re: Prikaz rekonstrukcije obnove volana BMW

Objavljeno: So dec 24, 2011 3:25 pm
Napisal/-a bunny01
Hvala lepa za iskrene pohvale. Članek je pomagal enemu uporabniku na Renault forumu, kateri se je tudi sam lotil obnove volana za Renault Megana v 48 urah in glede na fotografije, ki mi jih je poslal prek emaila mu je prav dobro uspelo. Smisel tega prispevka je dosežen. :!:

Drugače pa sem se jst s temi podobnimi predelavami ukvarjal davnega leta 2000 do 2005 s tem vozilom spodaj.
Slika
Slika
Slika

Črno bela kombinacija usnja je bilo moje delo. Vzdevek nekoč darkdog. Stari dobri časi.