Nega vozila (znotraj in zunaj), poliranje, zaščita, uporabni nasveti...
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Po jan 09, 2017 12:43 pm

VODIČ V SVET MIKROKRP

Preden začnem...srečnga pa zdravga ;)

Zdej k uzuni sneži in je detailing scena bolj na zimskih počitnicah je vredno razmisliti o tem, kaj novega bi potrebovali v tem novem letu in kako vse bi lahko svojo opremo posodobili. Eno pomembno področje so sigurno mikrokrpe.

Vem ja...ni mogoče najbolj zanimiva tema zato nč ne zamerim če tole ne boste do konca prebral ;) vendar je pa zelo pomembna tema!

Spomnim se kakšnih 20 let nazaj ko so preplavile trg na vseh področjih in se jim je reklo "čudežna krpica". Vse kar si rabil je samo da si površino obrisal in magično je pobrala vso umazanijo, površine pa ni poškodovala. Celo prat je nisi rabil...vsaj tako so pravili včasih.

OK...kvalitetne in predvsem čiste mikrokrpe so ena izmed najpomembnejših orodij, ki jih boste uporabljali pri detailingu. Lahko še tako očistite, spolirate ali navoskate avto z najboljšimi izdelki ampak če boste pa vso to delo obrisali s poceni in umazano mikrokrpo boste pokvarili vso trdo prigarano delo. Vrjemte mi, v enem pranju lahko popraskaš avto.

ZGRADBA MIKROKRP IN RAZUMEVANJE GSM

Medtem ko se tehnologijo mikrofiber uporablja lahko v različne namene se bom osredotočil samo na čišcenje in detailing.

Mikrokrpe so zgrajene iz vlaken, ki so tanjše od vlakna svile, ki je neke vrste merilo debeline vlaken. V naravi tehta 9000m dolgo vlakno svile 1 gram. To imenujemo 1 denier. In vlakno velja za mikrovlakno če je 1 denier ali manj, se pravi če je 9000m vlakna težko enako ali manj kot 1 gram.

V večini mikrokrp je vlakno 10-50x tanjše od človeškega lasu. Posamično vlakno je debelo nekje med 3-5 mikrometra (mikrona) in približno 50x lažje od vlakna najlonk (ženskih žab). Primerjalno je to 0,3 deniera proti 15 denier-jem vlakna najlonk.
Vlakno mikrokrpe je manjše in tanjše od zrna cvetnega prahu (5-10 mikronov) ali rdeče krvničke-eritrocita (7-10 mikronov). Mikrovlakno je tudi manjše od bakterije (1-5 mikrona) vendar pa ponavadi večje od virusa (0,5 mikrona). In če lahko smatramo da manjših snovi ne more pobrati lahko mikrokrpi pripišemo anti-bakterijske lastnosti vendar pa ne nujno anti-virusnih. Kljub temu obstaja tehnologija (glej Norwex in e-cloth), ki lahko ustvari vlakno debeline 0,33 mikrona, ki je do 200x tanjše kot človeški las s katero pa lahko odstranimo tudi večje viruse, ne pa vseh.
Slika

Medtem ko so poceni in nekvalitetne mikrokrpe zgrajene samo iz poliestra imajo kvalitetne krpe dodan še poliamid oz. najlon. Grobo povedano je to mešanica dveh plastik. Ja...mikrokrpa je plastična.
Poliester je osnova krpe medtem ko je poliamid tisti, ki da krpi zmožnost absorbiranja prahu in vode.
Najbolj pogosta mešanica je 70:30 kar pomeni 70% poliestra in 30% poliamida. Druga zelo pogosta mešanica je 80:20.
Eno vlakno deluje tako da ujame in nase veže delce in vlago (vodo) znotraj vlakna, medtem ko navadno bombažno vlakno samo potiska umazanijo (podobno kot metla).
Slika

Debelino oz. gostoto mikrokrp se meri v GSM (grams per square meter - grami vlaken na kvadratni meter oz. g/m2).
Večji kot je GSM bolj so vlakna bodisi nasičena med seboj ali pa višja v krpi.
Večina mikrokrp je med 200-350 GSM. 300 GSM za primerjavo so navadne večnamenske kratkovlaknaste krpe, ki jih uporabljamo lahko za notranjost avta.

Krpe s kratkimi vlakni so tiste, ki puščajo za sabo manj sledi in so bolj uporabne na steklu. Slaba stran teh je da se hitro nasičijo oz. napojijo in ne nudijo dovolj mehkobe za brisanje barve.

Krpe z dolgimi vlakni pa so v nasprotju bolj nežne, mehke in bolj primerne za uporabo na barvi. Te se ponavadi uporablja za sušenje avta, brisanje ostankov polirnih past, voskov, QD-jev in sprej voskov.

Marsikdo bi rekel...ok pol rabim ful velik GSM-a s kar se da dolgimi vlakni...Pri krpah nad 350 GSM in z zelo dolgimi vlakni obstaja možnost "muckanja" oz. zaradi predolgih vlaken se vlakna trgajo zato je potrebno skleniti kompromis. Res so na trgu krpe za sušenje nad 1200 GSM vendar le-te niso nujno boljše od tistih s 350 GSM.

NAJBOLJ POGOSTE VRSTE KRP KI JIH UPORABLJAMO V DETAILINGU

1) KRPE ZA SUŠENJE AVTA
V uporabi sta 2 vrsti krp za sušenje. Ali jo imamo vaflaste oblike ali pa klasične goste vlaknaste oblike.
Obe imata svoji prednosti in slabosti.
Vaflasta oblika zelo dobro absorbira vodo vendar pa v kolikor se na njej nabere umazanija tudi obstaja večja možnost, da barvo popraska.
Klasična gosta krpa pa bolje absorbira manjše količine vode saj pri večjih količinah lahko za sabo lahko pušča rahle sledi muck in vode vendar pa je zaradi daljših vlaken bolj nežna do barve.

Dober primer sta Gyeon waffle dryer in Gyeon Silk dryer.
Slika
Slika

2) KRPE ZA BRISANJE STEKLA
Te krpe so ponavadi zgrajene s kar se da nizkimi vlakni in po možnosti vaflaste oblike vendar ni nujno. Absorbirajo manj vode in so tanjše.

Dober primer je Microfiber madness cloudbuster ali pa Martincox Diamond wave micro cloth.
Slika

3) KRPE ZA BRISANJE OSTANKOV POLIRNIH PAST IN VOSKOV
Te so navadno kratkih ali srednje dolgih vlaken, ki imajo malce boljšo sposobnost brisanja zasušenih past in voskov. GSM lahko varira med 250 in 500 GSM. Krpa je ponavadi tanjša.

Dober primer je Carpro Boa (350 GSM) ali Carshinefactory edgeless
Slika

4) KRPE ZA BRISANJE QD-jev in SPREJ VOSKOV
Te so navadno debelejše z srednje ali visokimi vlakni. So mehkejše in bolj nežne ter varne za barvo kadar z njimi brišemo QD ali sprej voske. GSM je višji, nekje med 350 - 500, lahko tudi višje.

Dober primer je Carshinefactory Fluffy monster ali pa Chemical guys Mrs. Sasquatch.
Slika

btw. lahko se tudi uporabi tudi tista za odstranjevanje voskov, polirnih past

5) VEČNAMENSKE KRPE
To so krpe manjše kvalitete in uporabne za večino nalog zunaj in znotraj avta (tudi steklo). GSM je med 200 in 300. Krpe so cenejše in večkrat jih lahko kupimo v kompletih po 5-10 skupaj. To so krpe, ki jih naj ne bo škoda. Medtem ko pri drugih velikost krpe varira je tukaj skoraj vedno 40x40cm.

Dober primer so Martincox komplet mikro krp (komplet 6-ih) ali Gipy multi.
Slika

KATERE KRPE IN KOLIKO JIH PRIPOROČAM!

Za sušenje priporočam 1-2. Zelo dolgo (zadnji 2 leti) sem redno za sušenje uporabljal Martin cox waffle. Cena je nekje 8 eur. Priporočam, da se jo najprej pomoči v čisto vodo in ožame pred uporabo. Vaflaste krpe navadno bolje pobirajo vodo če so vlažne. Druga krpa, ki jo tudi rad uporabljam je Gyeon Silk dryer. Kupil sem tamalo ampak odlično pobira vodo.

Za brisanje voskov, polir past, QD in sprej voskov priporocam CSF edgeless krpo. Izredno mehka in dobra krpa. Sam imam 2, uporabljam pa tudi Armor all buffing towel, ki sem jo (no 5 jih imam) pred časom kupil na OMW. Glede na to, da so bile kupljene na bencinski je cena zanje narasla.
Imejte vsaj 2-3.

Večnamenske krpe. Katerekoli ubistvu. CSF jih je imel do pred kratkim na zalogi v več barvah, druga opcija so prej omenjene Martin cox ali pa katerekoli poceni varjante. Te so tako ali tako uporabljene samo za "ta slabša" opravila. Kupite en komplet med 5-10.

KAKO SKRBETI ZANJE

Zelo pogosto vprašanje je kako jih hraniti in kako jih prati?

Najprej kje in kako jih hraniti?
Glede na to, da so mikrokrpe en velik magnet za prah priporočam da jih hranite v čistih plastičnih posodicah ali plastičnih sendvič vrečkah. Tako bodo zaščitene pred zunanjimi pogoji. Kitajske ali druge trgovine imajo dovolj poceni plastičnih posodic s pokrovi kjer lahko hranimo mikrokrpe.
Slika

Zdej pa kako jih prati?
Pri pranju je zelo pomembna temperatura in vrsta pralnega sredstva. Zapomnite si:
- mikrokrpe peremo pri temperaturi, ki ni višja od 40 stopinj C. Ker so vlakna dobesedno plastična jih visoka temperatura uničuje oz. topi. Ko se pozneje ohladijo tvorijo "kepe" vlaken, ki postanejo trša, bolj abrazivna. Krpa ni več tako mehka kot prej in lažje opraska barvo kot bi sicer.
- za pranje uporabimo TEKOČI detergent. Po možnosti naj bo brez dodanih barvil, dišav. Če najdete kaj za občutljivo kožo bo to čist dobr. Druga varjanta so namenski detergenti kot je CG microfiber wash.
- pri pranju NE UPORABLJAMO MEHČALCA. Namesto mehčalca raje dodajte malo alkoholnega kisa ki ga poceni dobite v lokalni trgovini. Kis bo pomagal pri razgradnji polirnih past, voskos in pri mehčanju vode.
- po pranju krpe posušite naravno ali pa v sušilcu na najnižji možni temperaturi.

Evo moj prikaz pranja:

Slika

Najprej predpranje. Ko imam dovolj velik kup jih rad vržem v vedro, vanj nalijem toplo vodo in dodam nekaj (30-50 ml) APC-ja (večnamenskega čistila). Lahko bi tudi tekoči detergent. Tako jih pustim namakati nekaj ur ali še bolje kar čez noč.
Slika

Preden jih dam v pralni stroj eno pa po eno krpo vzamem iz vedra in jih prekrtačim. Iz njih tako prekrtačim presenetljivo veliko umazanije, s tem tudi malo prizanesem stroju. Tudi v vedru ostane ogromno umazanije kot prikazuje slika
Slika
Slika

OK hop v stroj. Dodam ca 30-50ml tekočega detergenta. V mojem primeru Persil in namesto mehčalca Sparov alkoholni kis.
Slika
Slika

Na stroju sem našel zanje ustrezen program. V mojem primeru je to za občutljivo perilo (delicates). Temperaturo nastavim na 30 ali 40 stopinj C, število vrtljajev na 1200 (tako jih bolje ožame kot na 800 in iz stroja pridejo že skoraj suhe) ter omogočim tudi funkcijo ekstra namakanja. Program pri meni traja 40min.
Slika

Ko program opravi jih obesim na balkon in posušim naravno.
Slika

NA KAJ BITI POZOREN
1)
Najbolj na čistočo krp pred, med in po pranju avta. Če so umazane jih raje operite preden z njimi avto popraskate.

To je moj primer
Slika

Moja "bivša" krpa za sušenje Martincox waffle. Super krpa vendar napaka, ki sem jo naredil je, da sem jo predolgo uporabljal preden sem jo opral. V enem pranju sem na avtu pustil rahle in dolge swirle (žal nimam slike). Res so ti zelo plitvi in se jih da odstraniti s fino polirno pasto ampak vseeno.
Krpo sem opral ampak je na barvi ne bom več uporabljal ker imam druge nove krpe. Bo pa dobra za platišča.

2)
Druga stvar je to, da odstranite etikete. Tudi z njimi lahko opraskate avto. Isto bodite pozorni na kakšne štrleče šive in podobno.

3)
Tretja stvar je to, da jih pred uporabo operite. Novo kupljene krpe se hranijo v škatli, v trgovini in nase lahko navlečejo manjšo količino abrazivnega prahu, ki spet lahko potencialno opraska barvo.

ŠE NEKAJ UPORABNIH VPRAŠANJ IN ODGOVOROV

Vprašanje: Kako odstraniti zasušene bele sledi voskov/sealantov na barvi?
Odgovor: Na te bele sledi ponovno nanesite vosek ali sealant in ga takoj obrišite s površine. Uporabite mehko krpo. Druga varianta je da uporabimo na njih QD, se pravi pošpricamo in obrišemo.

Vprašanje:Moje krpe so ratale zelo umazane in tudi po pranju so ostali manjši madeži. Kaj narediti?
Odgovor: Če ste jih oprali pa so še zmeri kakšni madeži niČ skrbeti. Sčasoma in s ponavljajočimi pranji bodo madeži počasi izginili. Če ste s pranjem odstranili trdne delce na krpi je čist ok. Če niste zihr pa kupte nove.

Vprašanje:Ko hočem posušiti avto ali pa nanesti QD mi krpa pušča mucke. Kaj narediti?
Odgovor: Vedno ko krpo kupimo jo moramo najprej oprati. Vendar pa se odvisno od kvalitete krpe to lahko dogaja še tudi po nekaj pranjih ali pa včasih tudi nikoli ne neha. En tak primer kjer so uporabniki jamrali je bilo pri Auto finesse Aqua deluxe krpa za sušenje. Druga stvar, ki jo prvo pranje odstrani je tudi barva krpe. Nekatere krpe spustijo veliko barve (še posebej rdeče), ki bi sicer pristala na avtu. In če je ta avto bel...no sej veš.

ZAKLJUČEK

Mikrokrpe so odlični pripomočki in pomemben del detailinga. Razlike v kvaliteti so lahko velike, zato krpe za avte raje vzemite pri naših 2-eh specializiranih prodajalcih. Oba imata kvalitetno robo in karkoli boste vzeli bo top.

LP
 
Uporabniški avatar
Scremer
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Pe sep 26, 2008 9:58 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a Scremer To jan 24, 2017 10:51 pm

Hardcore članek o krpah :) . Pohvale.

lp
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Ne feb 12, 2017 4:36 pm

Vodič - Poliranje na roke

Tokrat poglejmo kako učinkovito ročno odstraniti manjše nepravilnosti v laku in tako izboljšati izgled barve.

Po domače povedan - poliral bom na roke...brez polirne mašine.

KDAJ JE POTREBNO POLIRATI NA ROKE

Več primerov je lahko:
- Nimamo polirne mašine. Večina ljudi je nima. Polirka predstavlja strošek, ki si ga večina ljudi ne želi privoščiti. Poleg polirke so dodaten strošek še gobice, ki pa tudi niso poceni. Da ne omenim, da je za strojno poliranje potrebno imeti tudi ščepec znanja.

- Deli avta kjer s polirko ne pridemo zraven. Za kljuko, zaviti deli spoljerja, ozek del tretje zavorne luči, platišča...Karkoli manjšega od velikosti običajne polirne gobice (cca 140mm in če uporabljamo DA mašino izmet mašine še doda 21mm) je treba obdelati z polirko, ki podpira manjše gobice ali pa opraviti delo na roke.

- Uber mehka barva kjer polirka za sabo pusti sledi oz. t.i. holograme ali pa kjer ne želimo odstraniti preveč kot naprimer na občutljivem črnem gloss B stebričku.

KAJ POTREBUJEMO ZA POLIRANJE

Rabimo samo nekaj malenkosti. Prvič polir pasto. Ta naj bo srednja do groba da bomo sploh kaj lahko na roke dosegli. Zelo fine polir paste so odlične za finiširanje z mašino vendar ne naredijo dovolj če jih uporabljamo na roke. Idealno naj bo pasta tehnologije SMAT (super micro abrassive technology) kjer mali abrazivni delci stalno obdelujejo površino in ne razpadejo za razliko od DAT (Diminishing Abrasive Technology) kjer abrazivi sčasoma razpadajo na manjše delce.

Slika

Ena takšna pasta je Meguiars Ultimate compound. Je SMAT tehnologije in primerna za ročno in strojno poliranje. Primerljiva je z grobo pasto Meguiars M105 z razliko da je UC bolj oljnata in ne praši toliko kot M105.

Druga stvar, ki jo rabimo je aplikator. Tle priporočam grobo (belo) stran Tri-foam aplikatorja. Je dovolj trd, da z njim dosežemo korekcijo a hkrati dovolj upogljiv da z njim dosežemo vse nedostopne dele.

Tretja stvar je mikrokrpa, četrta pa mešanica IPA (izopropanol in voda) v razmerju 30:70. IPA mešanico rabimo zato, da preverimo stanje po poliranju. Kot že omenjeno je pasta oljnata in ta olja zapolnijo manjše praske ter zakrijejo dejansko stanje barve. IPA bo ta polirna olja odstranila.

METODA

Priskrbel sem si odpaden panel avta na katerem lahko delam kar hočem in testiram to in ono. Ta panel bo tudi večkrat testni zajček teh mojih člankov.
Zanalašč sem ga vzel temne barve in kar se da uničenega. Panel ima znake swirlov, globjih prask, rje ipd.

Oblepil sem del panela velikosti cca. 40x40cm. To je tudi mimogrede idealna velikost kadar želimo polirat na roke, se pravi del po del velikosti približno 30x30 ali 40x40cm.

Začetno stanje
Slika

Slika

Slika

Preden sem začel sem na aplikator našprical malo QD-ja in ga s tem navlažil. To omogoči, da se pasto obdeluje dalj časa saj se tako ne posuši prehitro.

Zdaj pozimi to sicer ni problem, bi pa bil če bi delal poleti in na soncu. Seveda poliranje na soncu zaradi omenjene težave ni priporočljivo.

Slika

Panel sem obdeloval 2 minuti v ravnih gibih v kris kros smeri (ali + smeri, se pravi gor-dol 30sekund nato levo-desno 30 sekund...) izmenjajoč se na 30s.

Pritisk na aplikator je bil srednje močan. Na ostanke paste sem našprical IPA mešanico in jo prebrisal s krpo.

Že po prvem prehodu je izboljšava močno vidna. Poliranje je odstranilo 60-70% manjših nepravilnosti, odstranilo zbledelost in povrnilo sijaj. Tudi na otip je bil panel precej bolj gladek.

Slika

Slika

En prej-potem za primerjavo
Slika

Na isti način sem naredil še drugi prehod. Ponovno ista količina paste, obdelovanje 2min izmenjajoč strani na 30s in IPA bris. Stanje po drugem prehodu je bilo za las boljše in na oko lahko rečem, da je korekcija nekje 70%. Za kaj več bi bilo potrebnih še par prehodov.

Slika

En prej-potem za primerjavo. Tokrat prvotno stanje in po drugem prehodu.
Slika

in stanje po drugem prehodu.
Slika

Slika

Razlika med obdelanim panelom (desno) in neobdelanim panelom (levo) je vidna. Desna stran je precej bolj reflektivna, barva je globja in temnejša ter na otip bolj gladka.
Na obdelanem panelu je ostala še manjša meglica, ki se jo lahko odstrani s ponovnim obdelovanjem z bolj fino pasto, AIO pasto ali Glaze-om.

Slika

Slika

Slika

Še en close-up obdelanega panela na desni
Slika

proti prvotnemu stanju na levi strani
Slika

ZAKLJUČEK

Tudi če polirke ni pri roki lahko manjšo korekcijo dosežemo tudi brez nje.

Ali je takšno delo enostavno? NE, pravzaprav je zelo naporno in me je že po prvem prehodu bolela roka. Kdor se spravi polirati cel avto na tak način bo na koncu bolj podoben Popaju iz risanke.

Ali je takšno delo lahko opravljeno hitro? NE, sicer sem za ta del in oba prehoda porabil skupaj cca 5min ampak bi za cel avto porabil verjetno par dni in še teden bolniške s fizioterapijo, da bi roka začela spet normalno funkcionirati po tem.

Ali lahko tako dosežemo korekcijo? DA...dosežemo lahko delno odstranitev manjših nepravilnosti kot so swirli prikazani zgoraj in zbledelost barve, ne da se pa odstraniti globjih risov in prask. Pri poliranju na roke je delo tudi opravljeno bolj neenakomerno in slabše kot pa če bi uporabili polirno mašino. Več prehodov kot se naredi boljši je rezultat, se pa tudi poliranje zavleče in postane precej bolj naporno.

Ali priporočam takšno poliranje? Sigurno tehnika ročnega poliranje pride prav na določenih delih kjer polirka ne seže. Na roke se da veliko narediti vendar pa še enkrat, delo je naporno in raje priporočam, da zapravite cca. 200-300 eur in kupite polirko s kompletom gobic.

OK še enkrat. Poliranje na roke je naporno delo, ki počasi in potrpežljivo obrodi sadove. Če se res kdo spravi polirat na roke cel avto, bo stanje avta res boljše kot je bilo na začetku vendar pa ne bo takšno kot če bi počeli to s polirko. Priporočam da se raje dela počasi pa četudi delo traja nekaj dni ali tednov. Lažje je po vsakem pranju spolirati 1 del/panel avta namesto vse naenkrat. Takrat naj se delo opravi po potrebi v več prehodih. Obdelovalni prostor naj bo majhen in rezultat bo boljši kot pa če bi obdelovali pol havbe naenkrat. Tukaj je res samo potrpežljivost ključ do uspeha.

Do naslednjič

LP
 
Uporabniški avatar
mihaelo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 18
Pridružen: Sr feb 15, 2017 10:58 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a mihaelo Če feb 16, 2017 9:23 pm

Z veseljem prebral vse strani in rečem lahko samo pohvalno! Še več takšnih prispevkov. :D
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Če feb 16, 2017 9:26 pm

Hvala :D ...pride še več. Še so ideje v glavi za več prispevkov.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: TEST CONA

Napisal/-a maniaxxx Če feb 16, 2017 9:47 pm

:clapclap :clapclap :clapclap :clapclap :clapclap
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
sasocar123
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 501
Pridružen: Po jun 22, 2009 6:41 pm
Kraj: Kranj(okolica)

Re: TEST CONA

Napisal/-a sasocar123 So feb 18, 2017 9:39 am

Bemti, sploh nisem porajtu, da se je odprla ta tema. Uglavnem, lahko rečem samo kapo dol in upam, da boš še naprej postal tako poučne ter zanimive prispevke. 8)

Zanima pa me, če imaš kakšno izkušnjo s keramično zaščito platišč? Namreč letne feltne prihajajo počasi noter in čiščenje bi si seveda radi olajšali.. Pa da ni seveda zaščita pregrešno draga..

Hvala, Lp
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi So feb 18, 2017 6:44 pm

Živjo in hvala. Me veseli da ti je tema všeč.

Že iz štarta povem da kej velik izkušenj s coatingi nimam. Neki sem že nanašal OPT gloss coat na par delov avta in na trenutna zimska platišča sem nanesel Optimum opti-coat 2.0. Nanesel sem ga enkrat poleti in nato do zime pospravil platišča. Na začetku je bil zelo vodoodbojen, zdej po parih mesecih ne več tako. Platišče se še zmeram umaže glih tako kot prej, je pa razlika v tem, da ko se jih spravim čistiti (z navadnim pranjem brez odstranjevalcev zračne rje) je to zelo enostavno. Umazanija gre enostavno dol in rezultat je 99% čista feltna.

Coatingi so malenkost dražji in nanos je bolj zakompliciran. Če si res želiš poskusiti probaj nabaviti Gtechniq C5 (35Eur), ki kokr sm nahitr pogledu je med bolj poceni coatingi pr nas. Feltno operi, dekontaminiraj, speri in posuši. Jst bi še na roke spoliral s fino pasto. Če pa nočeš pa prebriši še z Gtechniq Panel wipe, posuši in nanesi C5. Predlagam, da sedaj to storiš za letne feltne, in ko bojo zimske z avta kasneje spomladi ali poleti še zanje. Tako si lahko privoščiš pustiti coating na miru za par dni ali pa celo par mesecev da se le-ta med tem časom ustrezno sprime s površino. Rezultat bo pa itak viden šele ko boš feltne uporabljal.

Simpl alternativa ti je pa lahko Finish kare 1000p sealant. Če ga naneseš 2x na sezono (na 2-3 mesece) v 2 slojih bodo feltne glih tako dobr zaščitene.

LP
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2593
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Re: TEST CONA

Napisal/-a pinny So feb 18, 2017 7:06 pm

Pa da ne bodo vedno eni in isti prispevali, bom pa še jaz nekaj :)
Lani proti koncu leta sem kolegu opral avto. Potem zdaj čez zimo ga pač zarad mraza nisem mogel, no danes pa sem ga vendarle lahko spedenal. V tem času mislim da ga je mel 2x v avtomatski pralnici. Spredaj na maski in na zadnjem odbijaču na krom letvici, so nastali taki čudni fleki, ki z pranjem niso šli dol. Verjetno so ti fleki nastali zaradi preveč agresivnih čistil v pralnici.
Zgledalo je pa takole ....

Slika

Slika


poterm pa sem vzel v roke eno krpo ter spodnjo polir pasto .....

Slika


....in rezultat je bil .... fantastičen :)

Slika
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi So feb 18, 2017 7:45 pm

Pinny, lep prispevk. Kr tako naprej ;)

BTW to so ti fleki kateri nastanejo zaradi preagresivnih čistil (Fraber in podobno) z visokim Ph-jem (glej snow foam temo).
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2593
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Re: TEST CONA

Napisal/-a pinny So feb 18, 2017 7:46 pm

Vem vem, sj tako sem tudi jaz napisal :)
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi So feb 18, 2017 7:51 pm

Res si napisal. Sam sem samo hotel poudariti to ker smo se pred kratkim o tem pogovarjali v Snow Foam temi.

Še 1x hvala Pinny. Prispevaj kolikor te je volja...isto velja za vse ostale uporabnike. Vsak ima z nečem v avtokozmetiki neko izkušnjo in jo lahko brez težav tukaj prispeva.

LP
 
Uporabniški avatar
mihaelo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 18
Pridružen: Sr feb 15, 2017 10:58 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a mihaelo Ne feb 19, 2017 8:56 am

dzuro.na.izi je napisal/-a:Res si napisal. Sam sem samo hotel poudariti to ker smo se pred kratkim o tem pogovarjali v Snow Foam temi.

Še 1x hvala Pinny. Prispevaj kolikor te je volja...isto velja za vse ostale uporabnike. Vsak ima z nečem v avtokozmetiki neko izkušnjo in jo lahko brez težav tukaj prispeva.

LP


Fraber ODPADE 100%!!! :shock: Delam samo še z tvojimi predlaganimi čistili. :D
 
matejxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 962
Pridružen: So okt 06, 2012 3:46 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a matejxx Ne feb 19, 2017 9:07 am

pinny

Kje se pa da dobiti to polir pasto?
 
Uporabniški avatar
Gyga
Uporabnik
 
Prispevkov: 1355
Pridružen: Pe maj 28, 2004 1:10 pm
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Če mar 02, 2017 9:42 am

OSVEŽITEV TEPIHOV - MINI VODIČ

To naj služi kot hiter vodič kako osvežiti umazane tepihe v notranjosti.

Pripravil sem čist osnovne stvari...krtača, APC, kup mikrokrp in sesalec (žal ta ni globinski).
Slika

Začel sem tako, da sem vzel ven iz avta in jih najprej skrtačil. Krtačo sem mislim, da kupil v Muller-ju. Ni pretrda in ni premehka, primerna tudi za sedeže in plastike po avtu.

Tepih (enega pa po enega) sem postavil pokonci oz. ob steno tako, da so vsi delci zleteli na tla medtem ko sem ga krtačil. Že po tem je bilo stanje veliko boljše.
Slika
Slika

Sledilo je sesanje v kombinaciji s krtačenjem...po potrebi večkrat dokler nisem odstranil večino vsega ali 99% zažrtega peska.
Slika

Nato sem na tepih našprical CSF A-Z (apc za notranjost) v mešanici 1:30 in počakal minuto. Temeljito sem ponovno skrtačil in ostanke prebrisal z mikrokrpo.
Slika
Nekaj besed o CSF A-Z. Je večnamensko čistilo za notranjost avta, ki se meša nekje 1:15 vendar je pri 1:30 še vedno zelo močan. Stvar lepo diši in čistilna sposobnost je odlična. Z njim lahko očistimo vse dele notranjosti razen stekel seveda. Ob tej mešanici (1:30) je primeren tudi za čiščenje usnja.

Gremo dalje...rezultat je bil zadovoljiv
Slika
Slika

Isti postopek še za sprednje tepihe...
Slika
Slika
Slika
Slika

...in za tepih v prtljažniku
Slika

Za vse skupaj sem rabil cca 45min. Ob rednem čiščenju pa bo postopek lažji in hitrejši.
BTW...isti postopek velja tudi za sedeže in tla v avtu.
Do naslednjič...
LP
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Po mar 06, 2017 11:11 pm

OPTIMUM HYPER PAINT CORRECTION SYSTEM

Zadnjič sem pokazal poliranje na roke, sedaj si pa podrobno poglejmo kako se to naredi z mašino s pomočjo Optimum Hyper polirnih past...Ja spet nabijam z Optimumom...ampak samo zato ker je to firma, ki ne bo naredila izdelka če le-ta ne bo od konkurence v nečem odstopal.

Slika

KAJ SPLOH JE OPTIMUM HYPER PAINT CORRECTION SYSTEM ali HPCS in V ČEM SE RAZLIKUJE OD OSTALIH SISTEMOV

Je sistem, ki je v originalu vsebuje 2 polirna stroja, 1 grobo pasto, 2 polirni pasti in 4 gobice. Sistem nudi vse za korekcijo in sijaj na avtu v enem ali dveh korakih odvisno od stanja barve.

Polirna stroja, ki sta namenjena HPCS sta:
- Zentool 21E je 900W random orbital polirnik z 21mm izmetom. Dodatek temu stroju je tudi podložna ploščica, ki zagotavlja dodatno hlajenje gobic, kar je zelo pomembno in osnova celotnega sistema.
- Zentool mini je 3 inčni random orbital polirnik, ki nudi poliranje na manjših prostorih. Ima 12mm izmet in naj bi nudil tako dobre polirne kot tudi korekcijske sposobnosti.

4 gobice, ki spadajo k sistemu so:
- Hyper foam / wool gobica.
- Optimum Waffle gobica
- Oranžna Waffle gobica
- Črna Waffle gobica
- Modra waffle gobica
- Bela waffle gobica
Podrobno jih nebi opisal ker se jih pri nas ne da dobiti, zato raje preskočim. Bi pa vseeno rad povedal zakaj Waffle gobice. Wafflasta oblika omogoča manjše trenje, boljše gibanje zraka med gobico in barvo in jo tako hladi. Wafflasta oblika gobice prav tako onemogoča bremzanje kot to počno "flat" (ravne) gobice in tako omogoča bolj enakomerno vrtenje gobice.

HPCS je baziran okoli "sinergije" Hyper tria polirnih past v kombinaciji z ostalimi Optimum izdelki v liniji. Sinergija pomeni, da vsi izdelki medsebojno delujejo. Vse tri polirne paste so namenjene enostavni uporabi in učinkovitosti. Paste se ne sušijo in ne puščajo sledi na črnih plastikah ali tesnilih zato jih ne rabimo pokriti oz. zavarovati pri tem pa prišparamo na času. Paste se ne prašijo če jih uporabljamo pravilno in istočasno nudijo zelo dolgo obdelavo. Med koraki ne potrebujemo odstranjevati ostankov grobih past ampak lahko enostavno nadaljujemo z naslednjim korakom, to je s finiširanjem oz. končnim poliranjem.

Te 3 paste so:
- Hyper Compound je groba pasta namenjena odstranjevanju 1500grit brusnih ostankov in globjih risov. Pasta lahko tudi dobro finišira, to pa je odvisno od gobice, ki jo uporabimo in barve katero obdelujemo.
- Hyper Intensive polish je srednje groba pasta namenjena odstranjevanju 2000grit brusnih ostankov in blažjih risov, hkrati pa tudi odličen finiš odvisno od gobice, ki jo uporabimo. V kombinaciji s srednjimi ali polirnimi gobicami je pasta za enostopenjsko poliranje.
- Hyper Polish je fina pasta, ki v kombinaciji s polirnimi ali finiš gobicami odstranjuje sledi bolj grobih past hkrati pa nudi odličen finiš in sijaj.

Vse 3 paste so v sprej obliki kar jih loči od vseh ostalih past na svetu. Sprej oblika je s strani OPT patentirana in namenjena boljši in bolj enakomerni razporeditvi paste po gobici. 1 sprej po površini je 1 sprej ne glede na to kdo pasto uporablja medtem ko 3 ali 4 za grah velike kapljice tradicionalne paste za nekoga pomenijo več za drugega pa manj.

Za celoten detail z uporabo OPT izdelkov je potrebno enostavno slediti naslednjim postopkom:
- Operite avto z Optimum No rinse (ONR).

- Dekontaminirajte površino s pomočjo OPT Ferrex in/ali OPT clay krpe in ONR-jem kot lubrikant za clay krpo.

- Presodite potrebno stopnjo korekcije in napravite prvi korak preko z ONR-jem zmočeno površino. Plastik in tesnil ne potrebujete zavarovati.

- Navlažite izbrano gobico z ONR-jem (najbolje z uporabo vedra za čiščenje gobic oz. t.i. pad washer) in preprosto 1x nasprejate Hyper Compound ali Intensive polish na gobico.

- Zelo pomembno je, da ne nanašate preveč paste na gobico saj je to kontraproduktivno v tem primeru. Manj paste na vlažni gobici deluje boljše kot več zato je pomembno, da gobico bolj pogosto čistimo ali pa sproti menjamo.

- Z uporabo Zentoola panel obdelujemo počasi s hitrosjo ki naj bo ravno tolikšna da se waffle gobica na površini enakomerno vrti (2-3). Prevelika hitrost je kontraproduktivna, saj pri tem nastaja povečana temperatura na površini, posledica je slabši rez in slabši rezultat. Isto velja za pritisk, teža mašine je dovolj. Tukaj se ta sistem od ostalih razlikuje saj v tem primeru več produkta ali pritiska ne pomeni boljšega rezultata ampak ravno obratno. Zaradi tega marsikdo tudi misli da sistem ali pasta ne deluje oz. ne reže dovolj. Resnica je, da ga ne uporablja pravilno.

- Ko je obdelovanje z grobo pasto končano, odstranjevanje sledi paste ne potrebujemo odstraniti. Enostavno jo lahko pustimo dokler ne obdelamo večje površine avta, nato pa zamenjamo gobico in nadaljujemo z bodisi Intensive polish ali Hyper polish-em. Izdelki so medsebojno kompatibilni in sledi prejšnjih past ne motijo. Tudi če pasto pustimo na površini uro ali dlje se še vedno enostavno odstrani s površine ali pa kot rečeno obdeluje naprej z bolj fino pasto.

- Ko končamo poliranje lahko sledi paste obrišemo z OPT Car wax (spray voskom) ali Opti-sealom in tako hkrati zaščitimo površino medtem ko brišemo ostanke paste. Spet privarčujemo na času.

- Če pa želimo spolirano površino zaščititi z OPT coatingom pa površino obrišemo z v ONR namočeno krpo iz mikrovlaken. Pred nanosom coatinga površino prebrišemo še s OPT Paint prep. Paint prep ima več prednosti pred uporabo IPA brisa. Paint prep je bolj lubriciran, hkrati pa omogoča coatingu boljši bonding in boljšo razporeditev po površini kar zmanjšuje možnost sledi oz. lis coatinga po tem ko se posuši. Paint prep se lahko uporabi tudi pred nanosom kateregakoli voska ali sealanta na površino.

Vse lepo in prav a ne...ampak kako pa je to v praksi
METODA

Marsikdo je že zasledil Clio detail temo na tem forumu. Z ženo sma kupila drugi avto, ki je nadomestil starejšega Opla. Skupaj s fenomenalno čisto notranjostjo je prišel še s fenomenalno ohranjeno zunanjosto.

Dobr da ne bo preveč na dolgo in široko, avto je bil konkretno podrsan na sopotnikovi strani in risi oz. swirli so bili vsepovsod.

Slika

Slika

Avto je bil opran, dekontaminiran, splastelinan in pripravljen za poliranje.

Za hitri rez oz. odstranjevanje prask sem uporabil OPT Hyper Intensive polish na Flexipad wool gobici in v kombinaciji s CSF Blade DA mašino, ki je zelo podobna Zentool mašini. Obe 900W, 21mm izmeta, ergonomsko oblikovani, podobne hitrosti, možnost korekcije...

Slika

Stanje barve pred
Slika

Slika

Slika

1 sprej Intensive polisha na gobico in tap tap po manjši površini.
Slika

Hitrost 2 da sem pasto nahitro razmazal po površini.
Slika
Slika

Nato pa hitrost 4 (do max 4,5) za 2-3 prehode.
Slika
Slika

Menjava gobice za CG belo hex logic in OPT Hyper polish.
Slika

Spet tap tap, hitrost 2 da sem pasto razmazal in hitrost 4 za obdelavo za 2-3 prehode.
Slika
Slika

Pasta se sama po sebi zelo težko obriše z suho krpo ker se za razliko od ostalih past ne suši in je ves čas "oljnata". Zaradi teh olj oz. lubrikantov je brisanje s suho krpo oteženo. Zato sem za brisanje uporabil z ONR navlaženo mikrokrpo. V vedro sem zlil 2l destilirane vode in 15ml ONR-ja ter vanjo vrgel eno krpo s katero sem brisal. Obrisalo se je brez težav in na isti način lahko brišete sledi katerikoli pretirano oljnatega voska ali sealanta s površine avta. ONR poskrbi za odstranitev olj, hkrati pa nudi dodatno lubriciranost krpe in manjšo možnost poškodbe laka.
Slika

Rezultat po poliranju
Slika
Slika
Slika
Slika

Kdor si ne zna predstavljati kako to izgleda naj si ogleda ta VIDEO--> https://www.youtube.com/watch?v=Qjhfte8uy34&t=452s

ZAKLJUČEK

Kdor malo razmisli vidi prednosti v tem sistemu saj je izdelan zelo podrobno in produktivno. Sistem nam omogoča:
- boljšo učinkovitost,
- boljšo hitrost pri delu,
- ne rabimo zaščititi plastik, ne rabimo zaščititi tesnil,
- možnost zaščite površine takoj po poliranju,
- ostankov grobih past ne rabimo odstranjevati ampak nadaljujemo s Hyper polishem ali pa jih prebrišemo z OPT Car wax ali Opti-seal,
- porabimo manj izdelka,
- paste se ne sušijo, imajo dolg obdelovalni čas,
- Hyper polish ne vpliva na nadaljni bonding drugih sealantov ali voskov.

Seveda ne rabimo ravno Zentool polirke in OPT gobic vendar se ravno tukaj pojavi veliki problem saj je pri nas težko dobiti ustrezne gobice, ki bi ustrezale OPT sistemu. Najbližje kar sem našel sta Flexipad waffle oranžna za rez (ki je morda celo pregroba) in mogoče Flexipad waffle bela za finiš katero pa še nisem sprobal. Sicer dobro delujejo tudi Hex logic gobice in morda celo tudi Lake Country gobice.
Če je že kdo najdu dobro kombinacijo gobic za omenjene paste naj mi prosim pove.

Drugi problem pa je višja cena past. Treba je vedeti da so vsi OPT izdelki proizvedeni v ZDA in zato višja cena (če bi bilo narejeno na Kitajskem bi bila cena vrjetno nižja) vendar pa ob majhni porabi 500ml polirna pasta v sprej obliki traja dolgo dolgo.

Upam da vam je bilo tole všeč in da vam je dal kej mislit kaj bi lahko izboljšali pri svojemu poliranju...nižja hitrost na mašini in posledično nižja temperatura je recimo ena stvar za primer...

Do naslednjič...naslednjič pa en vosek za spremembo.

LP
 
Uporabniški avatar
sparky
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Sr mar 18, 2009 6:18 pm
Kraj: Kranj

Re: TEST CONA

Napisal/-a sparky To mar 07, 2017 11:31 am

Zakaj pa ne zaščitiš okrasne letvice na vratih z namenskim trakom? :D
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi To mar 07, 2017 11:39 am

Uzam si cajt pa še enkrat preberi vse kar piše!
 
Uporabniški avatar
sparky
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Sr mar 18, 2009 6:18 pm
Kraj: Kranj

Re: TEST CONA

Napisal/-a sparky To mar 07, 2017 11:50 am

dzuro.na.izi je napisal/-a:Paste se ne prašijo če jih uporabljamo pravilno in istočasno nudijo zelo dolgo obdelavo. Med koraki ne potrebujemo odstranjevati ostankov grobih past ampak lahko enostavno nadaljujemo z naslednjim korakom, to je s finiširanjem oz. končnim poliranjem.


Sem spregledal. Oprosti.
Vrni se na Avtokozmetika

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 9 gostov