Nega vozila (znotraj in zunaj), poliranje, zaščita, uporabni nasveti...
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Sr apr 26, 2017 9:55 pm

@ Manfred
Gospa je bla kr šokirana (na pozitiven način) k sm jo še isti dan poklicu da bi popravu škodo...in pa presrečna potem ko sem 8)

@ Tehnicar
Hvala...več sreče k pameti tokrat! Jst sm sam vesel da ni nč počl.
 
Uporabniški avatar
TEHNICAR
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 69
Pridružen: Ne maj 05, 2013 10:22 pm
Kraj: Koper Capodistria

Re: TEST CONA

Napisal/-a TEHNICAR Če apr 27, 2017 7:40 pm

dzuro.na.izi

ma ni problema :)
malenkost...
tukaj smo...da komentiramo :) pohvalimo :)

samo veselo dalje...novim uspehom naproti :)
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 12:28 pm
Kraj: Ljubljana

Re: TEST CONA

Napisal/-a INFINITI Sr maj 10, 2017 2:16 pm

Super vodiči
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
csf
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So jun 28, 2008 2:47 pm
Kraj: Celje

Re: TEST CONA

Napisal/-a csf Če maj 11, 2017 11:29 am

Evo takole pa mi testiramo 8) Seveda brez pomoči narave ne gre :mrgreen: Spodaj se vidi test beadinga na testnem panelu po cca, 2 mesecih :D

Slika
EAT-SLEEP-DETAIL
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Če maj 11, 2017 11:54 am

Jp...testni paneli so super za testirat to in ono...

...namerna poškodba s kamenjem in poliranje v mojem primeru.

Slika

Slika
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Ne maj 21, 2017 5:51 pm

Šamponi in moje izkušnje do sedaj

Slika

Šampone ni potrebno prav posebi predstavljat ker smo do sedaj vsaj 1x v življenju že verjetno vsi slišali da obstajajo in čemu so namenjeni...vendar pa niso vsi isti. Eni so bolj koncentrirani, drugi manj, eni so močnejši, drugi so nežnejši, eni nudijo več mehurčkov, eni bolj dišijo, eni so tehnološko bolj razviti ipd.

Zato bom danes skušal podati mnenja o šamponih, ki sem jih dosedaj uporabil ter opisal, kaj mi je pri njih všeč in kaj ne. To je zgolj osebno mnenje in izkušnje uporabnikov so lahko različne.

Sonax avtošampon
Slika

Podobno kot pri vseh, ki smo začeli prati avto sem tudi jaz najprej začel gledati po policah avtokozmetike v trgovini Spar in našel ta avtošampon.
Cena za 2l tega koncentriranega šampona je bila okoli 10 eur (če se prav spomnem), se pravi ogromno šampona za soliden denar. Šampona je hudo veliko in jaz sem ga po cca 5 letih neredne uporabe porabil šele lani. Šampon je koncentriran vendar je poraba velika. Šampon je dokaj tekoč oz. drugače povedano deluje razredčen in voden. Navodila pravijo da se ga doda 2-3 pokrovčke kar znese cca 60-100ml na pranje.
Šampon diši lepo in moč pranja je dobra. Lubriciranost je solidna. Pene je za pranje dovolj vendar pa hitro izgine, včasih celo preden operemo avto. Za sabo pusti ojačevalce sijaja, da se avto bolj sveti, ti pa hkrati tudi vplivajo na nanešeno zaščito.

Ocene:
Lubrikacija ******* 7/10
Penjenje ***** 5/10
Moč čiščenja ****** 6/10
Ekonomičnost ** 2/10
Cena ********* 9/10


Mafra Shampoo Power
Slika

Ta šampon sem dobil pri stranki za nekaj popusta. Prišel me je mislim da 7 eur. Je precej bolj gost kot prejšnji Sonaxov. Diši zelo prijetno po jagodah. Navodila so malenkost mimo ker nikjer ni podatka o pravilni porabi izdelka. Enostavno piše samo da "dodajte nekoliko šampona v vedro vode" in ni ti jasno ali 10ml ali 100mo v polno vedro vode, zato sem ga tudi vedno zmešal bolj na pamet in zato verjetno preveč. Šampon je bil zelo dobro lubriciran, moč čiščenja je bila dobra in za sabo je pustil nekaj kar je kazalo na zaščito ampak verjetno so bili samo ojačevalci sijaja.

Ocene:
Lubrikacija ******** 8/10
Penjenje ****** 6/10
Moč čiščenja ****** 6/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ******** 8/10


Angelwax shampoo
Slika

Moj prvi bolj "resen" šampon. Cena je 15 eur za 0,5l (sam sem ga dobil s popustom za okoli 12eur). Meša se ga 30ml na polno vedro (cca 15l vode). Je gost in dobro koncentriran. Diši zelo prijetno po kiviju, ki ga vohamo cel čas pranja. Peni se solidno vendar pena dokaj hitro izgine, moč čiščenja je OK. Spada pod skupino t.i. "pure" šamponov, kar pomeni, da ne pušča za sabo ojačevalcev sijaja ali zaščite zato na nanešene voske ne vpliva.

Ocene:
Lubrikacija ******* 7/10
Penjenje ***** 5/10
Moč čiščenja ******** 8/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ****** 6/10


Chemical guys citrus wash&gloss
Slika

Kupil sem ga ker naj bi vseboval citruse, ki odstranijo vosek s površine. Ni čist tako enostavno in ne deluje 100% kot bi kdo mislil. Kljub temu je zelo dober šampon. Cena zanj je 12,95 eur za švoh 0,5l. Je visoko koncentriran in se meša 15ml (ali en zamašek) na 20l vode. V kolikor bi želeli da "kao" odstrani vosek ga mešamo 15ml na 3,7l vode. Zaradi dodanih čistilnih sposobnosti je tudi zelo močan šampon in zelo dobro razgrajuje umazanijo, maščobe, olja in mrčes s površine. Zelo učinkovito se ga lahko uporabi tudi kot snow foam. Peni se dobro, diši po limoni (ali citrusih), moč čiščenje je zelo dobra. Za sabo pusti ojačevalce sijaja.

Ocene:
Lubrikacija ********* 9/10
Penjenje ******** 8/10
Moč čiščenja ********* 9/10
Ekonomičnost ******** 8/10
Cena ******* 7/10


Chemical guys Mr. Pink
Slika

To je šampon, ki naj bi nudil veliko mehurčkov, kar tudi jih in dobro moč čiščenja, kar pa je tudi solidna. Cena zanj je 9,95 eur za 473ml. Meša se 1 pokrovček ali 15ml na 3,7l vode kar je precej več kot pri prejšnjem Citrus wash&gloss. Ja šampon ustvari solidne "bublse" ampak ga zmanjka v lubrikaciji. Diši po jagodah in moč čiščenja je OK vendar nič super fantastična. Šampon se lahko uporabi tudi v foam lancu kot snow foam.

Ocene:
Lubrikacija ****** 6/10
Penjenje ******** 8/10
Moč čiščenja ******* 7/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ******** 8/10


Chemical guys Wonder wash
Slika

Eden redkih PH nevtralnih šamponov proizvajalca Chemical guys brez ojačevalcev sijaja ali dodane zaščite. Diši po zelo prijetno po kokosu. Pri nas trenutno ni na voljo vendar cena zanj se giblje nekje med 12-15 eur za 473ml. Meša se 50ml na 25l vode ali 15ml na 7-8 l vode kar je recimo normalno za eno pranje. Šampon se zelo dobro napeni in nudi dokaj dobro lubriciranost. Moč čiščenja ni fantastična in bolj zasušenih mrčes in čebeljih drekcev ne bo odstraniv vendar z ostalo umazanijo nima problemov. Mehurčki ostanejo v vedru še dolgo po pranju.

Ocene:
Lubrikacija ******* 7/10
Penjenje ********* 9/10
Moč čiščenja ****** 6/10
Ekonomičnost ******* 7/10
Cena ******* 7/10


Carshinefactory Bubble bath
Slika

Slika

Slika

100ml sampla sem dobil od koga druzga kot CSF-a pri enem izmed nakupov. Cena zanj je 15,90 za 500ml kar se sliši veliko vendar CSF vedno nudi kakšne pakete ali popuste za svoje izdelke npr. 3za2 in podobno in takrat se ga splača vzet. Šampon je zelo gost in morda celo preveč, ker se drži flaše k pijanc in ga je težko spravt ven v pravem razmerju. Meša se 30ml v 6-8l vode kar je za en osebni avto čisto dovolj. Diši po jagodah in je zelo lubriciran. Moč čiščenja je tudi zelo dobra in glede na to da je šampon še PH nevtralen ne vpliva na nanešene zaščitne premaze. Pena zdrži skozi celotno pranje in še malo. All in all je zelo všečen šampon.

Ocene:
Lubrikacija ******** 9/10
Penjenje ********* 9/10
Moč čiščenja ******** 8/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ****** 6/10

Optimum car wash
Slika

Nočem biti pristranski ampak to je eden boljših šamponov kar sem jih uporabil. Cena zanj je sicer ni slaba in izdelek stane 17,90 eur za 946ml. Je visoko koncentriran in porabi se ga 15ml na 3,7l vode. Šampon zelo prijetno diši po borovnicah in ko ga zmešamo ustvari zelo bogato peno. Je izredno dobro lubriciran, bom trdil da celo bolj kot drugi šamponi. Je PH nevtralen in namenjen čim daljši obstojnosti nanešene zaščite. Sposoben je očistiti večino umazanije z avta in pena ostane v vedru še dolgo po pranju. Lahko se tudi uporabi v Foam lancu kjer se pena zelo dobro zadrži na površini. Je izredno dober in večkrat podcenjen in spregledan šampon.

Ocene:
Lubrikacija ******** 10/10
Penjenje ********* 9/10
Moč čiščenja ********* 9/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ******* 7/10

Migliore Naturale Shampoo
Slika

Veliko mi ni znano o tem šamponu razen tega, da naj bi bil izdelan iz naravnih organskih sestavin in bil PH nevtralen, se pravi varen za vosek. Našel sem ceno na eni izmed Ameriških strani in šampon stane 37,50 USD za 0,5l kar je noro. Mešal naj bi se 15ml na 3,7l vode ampak nisem prepričan. Šampon nekega izrazitega vonja, ne naredi bogate pene oz. kar jo že naredi hitro izgine še preden sem operal avto. Lubriciranost je ničelna in bolj podobna pranju z vodo. Šampon sem dosedaj sicer uporabil samo 1x in ga moram še testirati vendar trenutno me nič na njem ne mika.

Ocene:
Lubrikacija ** 2/10
Penjenje ** 2/10
Moč čiščenja **** 4/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ** 2/10

Rinseless šamponi
Optimum no-rinse wash&shine
Slika

Če bi rabu samo 1 izdelek na svetu bi bil to ta. Je moj najljubši izdelek za avto ker ni samo šampon ampak 10 izdelkov v enem. Cena zanj je 21,40 eur za 946 ml. Meša se 15ml (1 pokrovček) na 3,7l vode oz. 1:256 mešalno razmerje. Za predpranje lahko uporabimo isto mešanico. Iz njega pa lahko ustvarimo tudi QD, clay lube, čistilo za stekla, z njim lahko prebrišemo notranjost avta, motorni prostor, za varnejše pranje in sušenje ga lahko dodamo tudi kateremu drugemu šamponu vendar pozor, ONR pobira mehurčke kar pa niso bistveni pri pranju... Če kaj ostane v vedru po pranju lahko isto mešanico uporabimo tudi naslednjič. Diši fantastično po čunga lungi. Je dobro lubriciran, moč pranja pa je odvisna od polimerov, ki objamejo umazanijo v neke vrste mehurčku in jo varno odstranijo s površine. Mehurčkov tukaj seveda ni saj ti niso potrebni za čiščenje. Po pranju ostanke preprosto obrišemo. Izdelek nekaj polimerov pusti za sabo kar vpliva na zaščito vendar je ta kratkotrajna. Avto s tem šamponom lahko peremo tudi na soncu, v garaži itd. da ne bom preveč bluzil.

Ocene:
Lubrikacija ******* 7/10
Sijaj ******* 7/10
Moč čiščenja ******* 7/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ******* 7/10

Optimum no-rinse wash&wax
Slika

Isto kot prejšnji opisan šampon samo dražji in za sabo pusti kratkotrajno carnauba zaščito. Cena zanj je 9,20 eur za 236ml ali 27,50 eur za 946 ml kar je pa že kr precej. Diši po huba bubi se mi zdi. Meša se isto kot moder se pravi 15ml na 3,7l vode. Morda je za kanček bolj lubriciran kot moder vendar je moč čiščenja ista. Za sabo pusti sloj polimerov in sintetičnega voska ki zdrži do naslednjega pranja oz. približno 7-10 dni. S tem lahko delamo tudi na soncu vendar zaradi dodanega voska lahko povzroči sledi, ki pa se enostavno prebrišejo s krpo...no biggy. Končni izgled je uglavnem kot da bi pravkar na novo navoskali avto.

Ocene:
Lubrikacija ******** 8/10
Sijaj ********* 9/10
Moč čiščenja ******* 7/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ***** 5/10


Chemical guys rinse free wash&shine
Slika

Je Rinseless verzija, ki so jo izdali pri Chemical guys. Cena šampona je bila okoli 15eur za 473ml. Meša se podobno kot ONR. Navodila sicer pravijo da uporabi 120ml na 20l vode kar je pa preveč. Mešalno razmerje 1:256 je čist OK. Diši po borovnicah in je dobro lubriciran šampon. Moč čiščenja je solidna in za sabo naj bi pustil ojačevalce sijaja vendar se mi zdi da to ni res oz. če že ne doda prav veliko. Šampon je v vseh elementih OK vendar v nobenem prav posebej fantastičen. Pač neki povprečnega.

Ocene:
Lubrikacija ********* 9/10
Sijaj ****** 6/10
Moč čiščenja ******* 7/10
Ekonomičnost ****** 6/10
Cena ******* 7/10

Wolfs chemicals wash&wipe ali Mean green
Slika

Je Rinseless verzija, ki so jo izdali pri Wolfs Chemicals. Žal pri nas ni več dobavljiv vendar mogoče kdaj v prihodnosti še bo saj je super šampon. Cena zanj je bila 18eur za 1l, vendar sem ga zaradi razprodaje dobil za 50% ceneje. Njegova odlika je v mešalnem razmerju. Ta je 1:500 kar ga uvršča med bolj ekonomične izdelke. Moč čiščenja je solidna in lubriciranost OK vendar ne slabša od konkurence. Bil naj bi PH nevtralen in "pure" šampon tako, da ne vpliva na nanešeno zaščito in za sabo ne pušča nobenih ojačevalcev sijaja kar je tudi prednost pred konkurenco. Kdor ga je že sprobal ve da je to zelo dober šampon.

Ocene:
Lubrikacija ******* 7/10
Sijaj ***** 5/10
Moč čiščenja ******* 7/10
Ekonomičnost ********* 9/10
Cena ******** 8/10


Surf city garage rinse-free wash&wax
Slika

Vse kar je pri tem izdelku tečnega je samo ime. Izdelek sem kupil iz čistega firbca in po mojem mnenju je eden izmed boljših rinseless šamponov na trgu. Cena zanj je 15-17 eur za 946ml kar je zelo solidno. Mešalno razmerje uporabljam 1:256 oz. 30ml v 7,5l vode. Lahko ga uporabimo kot waterless v razmerju 1:6-1:15 in deluje izvrstno. Je izredno dobro lubriciran, moč čiščenja je fantastična in za sabo pusti zelo visok sijaj. Diši po mešanici tropskih sadežev in je zelo prijeten za uporabo. Prvič ko sem z njim opral avto sem bil presenečen kako dober šampon je to. Po končnem pranju sem nekaj časa avto samo opazoval saj je bil sijaj fantastičen. Ne vem kako je z dobavljivostjo pri nas vendar flaško PRO verzije sem še videl na policah Operi-avta v Trzinu čeprav je na spletni strani ni več. Kot wash&wax izdelek je tole bomba.

Ocene:
Lubrikacija ********* 9/10
Sijaj ********* 9/10
Moč čiščenja ******** 8/10
Ekonomičnost ********* 9/10
Cena ******** 8/10

Carpro Ech2o
Slika

Je koncentriran izdelek bolj namenjen za QD in waterless pranje vendar se ga da uporabiti tudi kot rinseless šampon. Cena zanj je 13,95 eur za 500ml in 20,95 eur za 1l izdelka. Mešalno razmerje je 1:200 za rinseless čeprav v redu deluje tudi pri 1:256. Za waterless ga mešamo med 1:5-1:15 in za QD je 1:20. V kolikor ga uporabimo kot waterless čistilo je celo eden izmed najcenejših na trgu. Diši po pepermintu. Šampon je najbolj lubriciran izdelek do sedaj. Pri pranju goba kar drsi po površini kot drsalke po ledu. Odlikuje ga tudi dobra moč čiščenja in zelo visok sijaj po pranju. Ima pa tudi slabo stran in sicer to da za sabo pušča sealant ki na površini pusti meglico in če je opaziš oz. pozabiš obrisati za sabo pusti sledi sealanta podoben tistim ki jih puščajo voski ali sealanti v pasti če jih ne odstranimo. Ta meglica se najbolj pozna na temnih avtih in na steklu. Sicer se jo enostavno prebriše vendar me moti dejstvo da je treba večkrat preverjati delo za sabo. Kot omenjeno tudi pušča določeno Sio2 zaščito za sabo podobno Carpro coatingu samo precej bolj redčeno.

Ocene:
Lubrikacija ********** 10/10
Sijaj ********* 9/10
Moč čiščenja ********* 9/10
Ekonomičnost ******* 7/10
Cena ******* 7/10

Waterless šampon
Optimum opti-clean
Slika

Poleg Ech2o je to edini waterless šampon, ki ga imam. Cena zanj je 23,90 eur za 946ml. Redči se ga 1:3 z destilirano vodo v kolikor pa želimo malenkost prišparati pa 1:4, uglavnem ne baš dobro. Podobno kot ONR je tudi ta uporaben za vse površine v avtu razen za čiščenje tekstila. Formula je podobna ONR-ju samo da je Opti clean precej bolj nasičen z aktivnimi polimeri (rečmo da je ONR razredčena verzija Opti-cleana). Izdelek je dobro lubriciran in dobro čisti. Za čiščenje seveda uporabljamo mikrokrpe katere zložimo na 1/4 in tako dobimo 8 uporabnih strani. Z njim prešpricamo en panel in z eno stranjo krpe prebrišemo lažjo umazanijo (prah in podobno, ne se s tem spravt nad blato), in s čisto stranjo krpe prebrišemo ostanek šampona. Jaz ga bolj uporabljam pri poliranju na prostem ko na zgornje dele pade že nekaj prahu in ga hočem varno odstraniti ali pa pri bolj umazanih delih avta kot predpranje preden čeženj potegnem gobo z ONR in v tej kombinaciji je rinseless pranje zelo učinkovito. Lubriciranost in moč čiščenja je tukaj pomembna in ta izdelek ima oboje. Je zelo soliden, škoda samo da ni za to ceno bolj koncentriran kot sta Carpro Ech2o ali Surf city garage rinse free.

Ocene:
Lubrikacija ********* 9/10
Sijaj ******* 7/10
Moč čiščenja ********* 9/10
Ekonomičnost *** 3/10
Cena ***** 5/10


Zaključek
Tako...to je mojih 5 minut o šamponih. Uporabite kar želite vendar šamponi se resnično medsebojno razlikujejo in upam, da vam je tole malo olajšalo odločitev pri naslednjem nakupu šampona.
Odločitev prilagodite svojim potrebam, času, denarju, ekološki noti in podobnim željam. V veliko pomoč vam je lahko tudi tale prikaz, ki kaže pri kakšni umazaniji še lahko uporabite določene načine pranja.
Slika

Do naslednjič...

Lep pozdrav
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Ne maj 21, 2017 9:33 pm

Živjo

Moderatorja bi prosu za par popravkov (tiskarskih škratov) v prejšnjem prispevku in sicer:

- pri Chemical guys wonder wash naj se zamenja stavek z "Moč čiščenja ni fantastična in bolj zasušenih mrčes in čebeljih drekcev ne bo odstranil vendar z ostalo umazanijo nima problemov."

- pri Optimum car wash naj se zamenja stavek z "Cena zanj ni slaba sajizdelek stane 17,90 eur za 946ml."

- pri Migliore naturale shampoo naj se zamenja stavek z "Veliko mi ni znano o tem šamponu razen tega, da naj bi bil izdelan iz naravnih organskih sestavin in PH nevtralen, se pravi varen za vosek." ter "Šampon nekega izrazitega vonja nima, ne naredi bogate pene oz. kar jo že naredi hitro izgine še preden sem opral avto."

Prosim za popravke in potem izbris tega posta.

Hvala
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Če jul 13, 2017 1:35 pm

NAPOTKI ZA PRANJE NA SONCU

Slika
Poletje je…vroče je…je pa tudi treba avto oprat. Ampak, če sonce sije zunaj ali je to dobra ali slaba ideja in katere težave lahko pri tem nastanejo (ter kako jih lahko rešimo)?

TEŽAVE PRANJA NA SONCU

Težave, ki lahko nastanejo pri pranju na prostem in vročem so lahko:
- Visoke temperature, ki lahko presežejo 35 stopinj C. Izpostavljanje soncu je že tako ali tako nevarno in dolga izpostavljenost povzroča rdečino kože, sončne opekline, sončne pege in posledično kožni rak zato se raje soncu med 10. in 16. h ne izpostavljajte in se zaščitite s kremo za sončenje. Oči zaščitite s sončnimi očali, ki zagotavljajo UV zaščito in pijte dovolj vode.
- Voda izhlapeva ekstremno hitro. Če bomo avto prali na soncu bo ta na površini izhlapela še preden se boste obrnili okoli avta.
- Vodni madeži. Če ravno nimamo mehke vode (kar nas večina nima) bo voda za sabo pustila vodni kamen, ki če ga pustimo na avtu dalj časa bo tam tudi ostal in ga samo pranje avta ne bo odstranilo. Kalcij se lahko zažre v lak (ustvari t.i. etch) in posledično trajno poškoduje lak.
- Šampon se suši in za sabo pusti sledi, lise, in spet dodatne težave.

REŠITVE

Težavam se do neke mere lahko izognemo tako da:
- Peremo avto zgodaj zjutraj (pred 8h) ali pozno popoldne (po 20h) ko temperature ali izpostavljenost soncu ni tako močna.
- Zapeljemo avto v samopostrežno avtopralnico kjer je voda prefiltrirana in mehka.
- Peremo v senci. Če sence ni, avto obrnite tako da bo ena stran avta v senci, operite in senčno stran, obrnemo avto in imamo spet pol avta v senci. BTW snow foami odpadejo!!!
Slika
- Peremo panel po panel. Namesto da z vodo pošpricamo cel avto ga raje razdelite v več manjših površin in sproti spiramo in sušimo.
- Obvezno uporabiti QD pri sušenju. Ta bo odstranil sledi šampona in delno tudi vode ter tako poskrbel za lažje sušenje in boljši finiš. Izogibajte se »spray-on-rinse-off« zaščiti kot so razni SiO2 spray voski (Gyeon wetcoat, Gyeon Cure, Carpro reload, Carpro gydro2 lite ipd.).
- Uporaba Rinseless šampona. Kot že večkrat omenjeno šampon kot je Optimum no-rinse ne rabi spiranja z vodo, deluje delno kot mehčalec vode, pranje poteka po panelih kjer lažje nadzorujemo nabiranje in/ali sušenje vode na površini…
- V kolikor ostanejo vodni madeži oz. sledi vodnega kamna jih odstranite čimprej. Uporabite lahko katerega od namenskih čistil kot je Gyeon water spot ali pa enostavno naredite mešanico alkoholnega kisa in destilirane vode v razmerju 1:1. Našpricajte in obrišite. Za bolj trdovratne madeže pustite delovati dlje časa.

METODA

…na hitro. Za demonstracijo sem opral Clio-ta. Temperatura v senci je bila 34 st. C, na soncu 45. Ura je bila okoli 2 popoldan in sonce je uglavnem žgalo.
Slika
Uporabil sem OPT car wash in No rinse, vsak v svojem vedru in QD za po pranju. Za tiste ki se vam ne da brati poglejte filmček https://www.youtube.com/watch?v=k6XppAQnljs&t=13s ostali pa preberite do konca.
Slika
Največji problem je glih streha avta ker soncu ne more ubežati zato priporočam da se jo razdeli na pol ali celo na ¼ če je avto velik. Namesto visokotlačnega čistilca raje uporabite vrtno cev in pištolo z več nastavitvami oz. takšno, ki omogoča nadzor moči curka, ta naj bo na min da ne bo šprical vsepovprek.
S curkom vode sem na hitro zmočil pol strehe in takoj začel s pranjem.
Slika
Ko sem pol strehe opral sem šampon spral, našprical QD in takoj posušil. To je bilo vse v roku 1-2min.
Slika
Rezultat je bil OK in brez vodnih madežev na opranem delu.
Slika

ZAKLJUČEK

Tudi če upoštevate te nasvete ni nujno da se boste popolnoma izognili vsem težavam zato raje priporočam da se pranja direkt na soncu ne lotite in raje počakate na oblačen dan ali pa to počnete z rinseless šamponi nekje v senci ali pa najraje v garaži.
Prikazano in opisano je samo moj način pranja. Glede na to da ima vsak svoj način pranja me zanima kako pa vi perete avte v tej vročini?

LP
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: Če avg 21, 2014 1:41 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a Fnatic Če jul 13, 2017 2:57 pm

Super predstavljeno. Imam pa par vprašanj:
1.kaj je to QD za sušenje?
2.Rinseless šampon ni potrebno spirat? Bi kupil kar tistega, ki si ga označil za tebi najljubšega..
3.pri brisanju avta si uporabil mikrofibro? In kaj za samo drgnjenje med nanašanjem šampona?

Moram priznat, da nisem nikoli posvečal posebne pozornosti pranju avta, saj nisem imel niti nekaj posebnega od voza. zdaj pa bi rad, da vsaj malce izgleda. V pralnico mi pa ni za ga vozit, saj vedno ostanejo kaki fleki še gor. morda edino na self service ročno (kakšen poseben postopek tem?). Doma ga žal ''lahko'' edino za blokom perem pa mislim, da sosedje ne bojo navdušeni :D
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Če jul 13, 2017 10:33 pm

@Fnatic

1) QD ali Quick Detailer je izdelek, ki kot že samo ime pove namenjen za hitro čiščenje površine avta. Prvotno je imel dve funkciji. Prva (ki se še danes uporablja) je za uporabo po pranju ker odstrani prve sledi vodnega kamna in hkrati doda sijaj (t.i. gloss). Druga funkcija pa je bila, da si ga lahko uporabil kot brezvodno čistilo na rahlo prašnem avtu po parih vožnjah ali parih dneh po pranju (tudi to je še zmeri aktualno).
Dandanes so se QD-ji tako razvili in spremenili da je razlika med klasičnim QD-jem, spray voskom in brezvodnim sredstvom malce nejasna in jih nekateri ne ločijo prav dobro saj so proizvajalci QD-jem začeli dodajati malenkost zaščite (carnauba voska, sealanta, SiO2...) tako da imajo le-ti še dodatno funkcijo da dodajajo zaščito na avto, ki pa je kratkotrajna oz. kot se reče, zaščita med pranji.

2) Ne rinseless šampon ni treba spirati. Zato mu pravimo Rinse (sprati) less (brez). Enostavno se samo obriše sledi vode/šampona. Umazanija se prenese na gobo/krpo/rokavico tako da površina ostane čista. Sam veliko uporabljam Optimum no rinse ampak po pravici povedan nisem še našel slabega rinseless šampona. Vsi delujejo super pa sem jih uporabil že kr precej.

3) Ne razumem čist dobr vprašanja!
Pri klasičnem pranju sem spral z vodo, nanesu šampon preko rokavice, spral, našprical QD na krpo in površino in obrisal.
Pri rinseless pranju sem predhodno našprical površino z OPT no-rinse (ONR na kratko) mešan 1:256 v tlačni pršilki, z gobo in ONR prebrisal površino, našprical QD in obrisal do suhega.

Če si doma v bloku bo rinseless pranje idealno zate. Rabiš samo vedro s 5-7l vode, gobo, šampon in mikrokrpo za brisati avto. Nč elektrike, dodatne vode ali česarkoli druzga. Mal po youtube-i o Optimum no rinse in kako ga ljudje uporabljajo pa ti bo več jasno. Bolj obsežen review o ONR pa nardim ko pridem z morja ;)
V bistvu če že pogledaš na prvo stran te teme (Kako oprati, splastelinati in zaščititi avto v enem koraku) sem se že tam veliko razpisal in razgovoril (glej video) o tem pranju in izdelku.

LP
 
wragec
Novinec
 
Prispevkov: 253
Pridružen: So okt 15, 2005 11:07 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a wragec Pe jul 14, 2017 11:36 am

dzuro.na.izi

Evo eno vprašanje za tebe ko si bolj testen tip. Ali si že kdaj poliral luči katere so bile že lakirane in se sedaj lak lušči. Kako oz. s čim ta lak spraviti najlažje dol, ker sem probal brusit pa je katastrofa.

1.gif
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Pe jul 14, 2017 11:43 am

Praviloma se zbrusi 800 ali 1000, 1500, 2000 in 2500 preden se spolira in zaščiti. Dejansko mora izgledati grdo preden izgleda lepo :lol:

S čem si pa ti brusu? Si brusu sam tist spodn del?
 
wragec
Novinec
 
Prispevkov: 253
Pridružen: So okt 15, 2005 11:07 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a wragec Pe jul 14, 2017 12:07 pm

Brusil sem vse in tam ko je lak gor sem probal z 500 na mašino pa je šlo tako počasi da katastrofa, na roke pa sploh ni šlo. Drugače sem jih že polno spoliral ampak ta pa ni šla nikakor. Sem probal vsaj tam ko se lušči izenačit pa je blo vseeno videt. Kakšna tekočina ki ne škodi plastiki mogoče?
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Pe jul 14, 2017 3:02 pm

Si zihr da je iz zunanje strani težava? Ne vem stari...nimam prave rešitve :?:
 
Santi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 43
Pridružen: So jan 25, 2014 1:01 am

Re: TEST CONA

Napisal/-a Santi Pe jul 14, 2017 4:11 pm

dzuro super prispevek! Po napisanem je očitno res najboljše, da pereš zjutraj v senci ali pa sploh ne :D
 
wragec
Novinec
 
Prispevkov: 253
Pridružen: So okt 15, 2005 11:07 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a wragec Pe jul 14, 2017 4:27 pm

dzuro.na.izi je napisal/-a:Si zihr da je iz zunanje strani težava? Ne vem stari...nimam prave rešitve :?:


Ja ker nekaj ga je viselo vstran in sem lahko z roko dol potrgal ostalo pa probal pobrusit pa ni šlo. Baje so bile na novo lakirane pred 1 letom. Saj po sanaciji zgleda ok, samo ni šel ves lak dol in se bo sčasoma začel spet luščit. V glavnem tehničnega je naredil :lol:

Ko nisem več imel ideje sem tudi s tem probal :D

http://www.operi-avto.si/lepilni-in-mas ... 0042389525
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: Če avg 21, 2014 1:41 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a Fnatic Sr jul 19, 2017 8:21 am

Evo pozen odgovor. Nisem bil nič doma in ni bilo časa prej odgovorit. No zdaj mi je veliko bolj jasno. Hvala ti za odgovor. Super si razložil.
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Po okt 30, 2017 10:56 am

BRITEMAX COMBO WINTER PREP

Winter prep je za vse nas detailing frike neke vrste obred priprave avta za pred zimo pri kateremu marsikdo tudi prvič sproba kakšen nov sealant ali vosek…pol za pride pomlad in se postopek ponovi…večkrat spet z novim sealantom in / ali voskom na tastarga se pa pozabi in nekje na polici založi. Na tak način se hitro nabere 20+ voskov v garaži.
Uglavnem tud jst mam v planu nardit 3 winter prep-e, vsakega z drugo kombinacijo polir paste in zaščite (ker je tko pač bolj zanimivo kot pa vse na avte zrihtat na isti način).
Svoj winter prep začenjam na Cliotu z Britemax kombinacijami izdelkov.
Slika

NEKAJ O PROIZVAJALCU:
Britemax je britansko družinsko vodeno podjetje, ki v sodelovanju z ameriškim podjetjem izdeluje avtokozmetične izdelke. Bum na trg je naredil z t.i. METAL TWINS duom – pasto za čiščenje kromiranih delov in zaščito zanje (Easy cut in Final shine), ki ju odlikuje efektivnost in uporabniku prijazna uporaba. V zadnjih 2 letih je Britemax izpopolnil svojo ponudbo in od oktobra letos tudi ponudil SiO2 bazirane coatinge, spray sealant in primer pasto za poliranje pred nanosom zaščite (primarno za coating).

NEKAJ O IZDELKIH:
Pri detailu sem uporabil 6 njihovih izdelkov :
- GRIME OUT, je večnamensko čistilo / razmaščevalec za odstranjevanje cestne umazanije, maščob, ostanke žuželk,…uporabil sem ga na gumah v razmerju 1:1.

- RUBBER MAX, je gel premaz za gume baziran na vodni osnovi. Gumam daje mat videz, primeren pa je tudi za plastične dele katerim povrne črn videz.

- BLACK MAX, je ultra fini polirni glaze idealen za končno stopnjo poliranja ko hočemo še iztisniti zadnji sijaj iz barve. Vsebuje zelo fina abrazivna sredstva, ki dejansko odstranijo manjše rise z barve in za sabo pusti zelo gladko in reflektivno površino. Idealno se uporablja s polirno mašino in fino gobico. Prednost je, da je zelo enostavna za uporabo, se ne praši in jo lahko uporabimo kot primer (beri prajmer) pred sealantom brez potrebe razmastitve površine.

- VIRTUE, je SiO2 bazirana fina polir pasta, ki za sabo pusti zelo visok sijaj in hkrati deluje kot primer za SiO2 coatinge brez potrebe razmastitve površine ali pa ga kot bom jaz uporabil za sealant Extreme elements 2.0. Virtue je po osnovi podoben kot SiO2 primer od Carpro to je Essence, ki pa je že nekaj časa na trgu.

- EXTREME ELEMENTS 2.0, je polimerni sealant, ki je bil re-formuliran od prejšnje verzije. 2.0 verzija vsebuje 7x več polimerne smole, ki dodatno nudi več obstojnosti in višji sijaj ter globino barve od prejšnje verzije. Na žalost je tudi cena poskočila ampak ne za 7x…na srečo »samo« za 2x. Nudi UV zaščito, ščiti pred oksidacijo barve in uglavnem pred vso kontaminacijo, ki jo narava lahko nudi. Obstojnost se obljublja nekje do 6 mesecev.

- REMAX, ki je SiO2 baziran spray sealant ki naj bi bil uporabljen za obnavljanje hidrofobnosti coatingov, lahko pa se tudi uporabi kot samostojna zaščita ali kot pomoč pri sušenju. Za sabo pusti gladko in reflektivno površino in bojda tudi zelo dobre vodoodbojne lastnosti (beading). Obstojnost se obljublja do 6 mesecev kar se meni sliši malce preveč optimistično ampak OK pustmo se presenetit.

POSTOPEK:
Zdej, da bo jasno…razen BLACK MAX-a drugih stvari še nisem sprobal in veliko o obstojnosti izdelkov še ne moram povedati. Lahko pa update-am in poročam skozi mesece…kot bom verjetno tudi to storil za ostale winter prep-e.
Po pranju z Angelwax snow foam, Angelwax shampoo, spiranju in plastelinanju s clay krpo sem ostal s sledečim stanjem barve. Gume so bile očiščene in razmaščene z Grime out v razmerju 1:1. Kot ponavadi se je z gume odstranilo veliko rjave umazanije.
Voda s površine ni več odtekala razen en del na strani, ki je še kazal nekaj znakov življenja predhodne nanešene zaščite izpred par mesecev.
Slika
Slika
Slika
Po pregledu barve, le-ta ni bila v slabem stanju. Vsebovala je lažje rise in praskice, ki nastanejo s pranjem in sušenjem, nič dramatičnega uglavnem. Glede na to kolk je na tem avtu barva »mehka« je včasih že dost če ga samo pogledaš in že nastanejo risi.
Slika
Slika
Začel z Britemax Virtue. Dobil sem majhen sample zato sem se odločil, da ga uporabim samo na strehi saj nisem vedel ali ga bo sploh dovolj še za kateri drug del avta.
Slika
Uporabil sem ga na Beli LC polirni gobici in DA mašini. Gobica je ravno prav mehka, da ne »poskakuje« po površini in ravno prav čvrsta, da aktivira abrazive v pasti. Pasto sem razmazal na hitrosti 2 in obdeloval pri hitrosti 5 brez pretiranega pritiska na površino.
Po dveh prehodih na ¼ strehe sem bil presenečen koliko umazanije je povlekla iz barve.
Pred
Slika
Po
Slika
Z isto gobico sem obdelal celotno streho.
Opazil sem da je Virtue odstranil / zakril manjše rise vendar pa ni bil kos bolj globokim risom katere bom moral nekega dne zbrusiti.
Ostal sem s tem.
Slika
Tukaj so vidni globji ravni risi, ki sem jih omenil.
Slika
Ostanke sem prebrisal s čisto kitajsko 350GSM krpo iz mikrovlaken. Prvi bris je odstranil večji del paste, drugi bris s čistim delom krpe pa je brez težav odstranil še preostanek. Razkrila se je precej bolj reflektivna površina.
Slika

Kot rečeno sem preostale dele avta spoliral z Blackmax. Uporabil sem par kombinacij gobic (CG bela Hex logic, LC modra polirna, 3m črna, Menzerna črna, neko poceni mehko kitajsko) in dobr je deloval na vseh gobicah, morda še najboljše v kombinaciji z CG belo hex logic katera je odstranila / zakrila največ defektov na barvi. Problem paste edino je da gobice zelo hitro zafila oz. zapaca in jih je potrebno pogosto očistiti oz. zamenjati.
Pasto sem razmazal na hitrosti 2 in obdeloval na hitrosti 5 brez nekega pritiska na površino. Glede na to, da pasta ni mišljena za grobo korekcijo ni bilo smisla preveč siliti s pritiskom.
Pred
Slika
Malo zabave med delom
Slika
Po
Slika
Odstranjevanje paste je bila mala malica. Ko bi se le vsi izdelki odstranili tako enostavno kot Blackmax. En bris in bum…instant wet look finiš. Super izdelek, nimam kej slabga za rečt.
Slika
Za končno zaščito sem se odločil za 50/50 boj med Remax na sopotnikovi strani in Extreme elements 2.0 na voznikovi. Sio2 spray sealant proti polimernemu sealantu. Oba obljubljata obstojnost do 6 mesecev, visok sijaj in super odtekanje vode….bomo videli!
Slika
E.E. 2.0 je bil nanešen preko penastega aplikatorja.
Slika
Nanos sprva ni bil tako enostaven kot sem mislil da bo. Sealant se je zdel preveč kremast, pacast in nisem mogel doseči lepega enakomernega nasosa. Vendar pa sem kasneje, ko se je aplikator naložil z dovolj izdelka začel dobivati vedno lepši in tanek nanos po tem ko sem se pomikal proti zadnjemu delu avta.
Tukaj nekje me je žena poklicala da je kosilo na mizi in po kakšne 20-30 minut kasneje je bil čas za odstranitev.
Po prvotnem testu brisa se mi je zdelo da bo to enostavna naloga. Začel sem se kar malo igrati in pisati po površini.
Slika
Ampak sem imel kasneje kar nekaj težav. Moral sem kar močno pritisniti s krpo da je odstranila sledi E.E. pa še to sem ponekod moral 2x ali celo 3x preveriti in prebrisati preden sem odstranil vse. Na zadnjem delu je zaradi tanjšega nanosa bilo to precej lažje kot že rečeno. Debel nanos tukaj ne pomaga.
Slika
Remax sem nanesen na drugo polovico avta. Sprva sem ga mislil nanesti na aplikatorju iz mikrovlaken, iz tega dobiti en lep viden debel sloj vendar sem hitro opazil da to ni najboljša ideja saj je povzročal lise na površini katere so se težko brisale. Zato sem preklopil na tehniko nanosa na MF krpo, bris na površino in instant bris iz površine s pomočjo čistega dela krpe ali druge čiste krpe.
Nanos ni enostaven kot uporaba QD-ja. Krpa je bila precej lepljiva in ni enostavno drsela po površini. Izdelek je me spomnil na nanos Carpro Reload in na Gtechiq C1.5 silo seal, ki ju imam doma. Vsi trije so super lepljivi ob nanosu vendar enostavni pri odstranjevanju sledi.
Kljub temu priporočam da se uporabi malo Remaxa na krpi, ne je preveč zmočiti in da se površine po brisu temeljito pregleda saj lahko hitro za sabo pozabimo kakšne sledi kot je na sliki spodaj.
Slika
Rubber max sem pustil za na konec. Sposodil sem si ga od prijatelja, saj sem se spomnil, da je ta izdelek kupil poleti in zdelo se mi je primerno, da ga uporabim pri tem Britemax detailu. To je bilo tudi prvič, da sem ga uporabil. Slišal sem da za sabo pusti mat izgled in govorice so bile pravilne.
Po izgledu me je spomnil na Poorboys bold/n/bright katerega sem uporabljal leta na svojih gumah ampak sem opazil, da Rubber maxa ne morem nanesti tako daleč kot sem lahko Poorboys gel.
Na koncu se mi je zdelo, da sem porabil kar precej gela za štiri gume. Kar se izgleda tiče…lep mat finiš kot je bilo pričakovati.
Pred
Slika
50/50 primerjava
Slika
Kasneje sem ga uporabil tudi na plastikah katerim pa je povrnil malo življenja.
Slika
Nisem še sprobal obnašanje vode obeh zaščit. To bom storil naknadno in seveda vse skupaj tudi poročal tukaj.
Še končni izgled avta
Slika

ZAKLJUČEK
Britemax izdelki imajo svoje + in – vendar so po večini vsi dokaj enostavni za uporabo. Kombinacija Blackmaxa na tej modri barvi je bomba in upam samo da bodo tudi zaščite nudile dolgo obstojnost, pričakujem vsaj 3-4 mesece. Če bo obstojnost kot sem jo navedel so izdelki super!
Po detailu sem šel z avtom tudi na kratko vožnjo in opazil kar nekaj glav (pa niso bile krave), ki so se obrnile za mano oz. za 10 let starim Cliotom 3.generacije tako da tudi to veliko pove…
LP
 
geronimo77
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: To maj 05, 2015 2:08 pm

Re: TEST CONA

Napisal/-a geronimo77 To okt 31, 2017 6:42 pm

Lepo opisano in predstavljeno.

Naj omenim, da sem jaz lansko leto ravno tak čas pripravil avto na zimo in sem uporabil tudi Britemax kombinacijo in sicer najprej Black max, nato Extreme elements, na koncu pa še njihov vosek Vantage. Vsi izdelki so bili vsaj zame lahki za uporabo, dodali so učinkovito zaščito in visok sijaj, obstojnost pa nekje 3-4 mesece.

Za EE sem nekje na tujem forumu zasledil, da je najbolj učinkovit, če "zori" cca 24 ur. Jaz sem ga pustil v garaži namazanega približno en dan, nato sem ga z lahkoto zbrisal, res otročje lahko, ker sem pričakoval ,da bodo problemi z odstranitvijo po tako dolgem času, ampak ni bilo panike.

Za letos se še nisem odločil kaj bom uporabil, najbrž samo FK100, pa bo :), spomladi pa Vantage vosek.
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 901
Pridružen: Pe okt 24, 2014 12:08 pm
Kraj: Dežela cvička

Re: TEST CONA

Napisal/-a dzuro.na.izi Sr nov 01, 2017 9:39 pm

Tnx Geronimo. Če še nisi nikoli uporabil FK1000p boš vidu da je super vosek. Če si ga pa že pa to že veš ;)
Vrni se na Avtokozmetika

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov