Stran 1 od 3

VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Po nov 13, 2017 11:04 am
Napisal/-a gortnar
V ekipi Avtomobilizem.com imamo z avtoplinom (LPG) sicer kar nekaj praktičnih izkušenj, a še daleč ne dovolj poglobljenega uporabnega znanja, zato smo se za pomoč obrnili na Tomaža Demšarja iz Petrola.

Naš strokovnjak za avtoplin ima veliko znanja in izkušenj s tega področja, pri svojem delu pa se med drugim ukvarja tudi s konkretnimi tehničnimi rešitvami za sodobne sisteme vgradnje avtoplina (LPG) v Petrolovih delavnicah TipStop Vianor.

Tomaž Demšar vam bo na voljo za vprašanja v posebni forumski temi o avtoplinu v naslednjih nekaj hladnih mesecih.

Ekipa Avtomobilizem.com

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Po nov 13, 2017 11:35 am
Napisal/-a corus
Meni ni jasno zakaj proizvajalci vozil ne razvijajo plina kot alternativo , saj je ekološko čist in mislim , da tudi stroškovno zato vozila ne bi bila dražja, temveč se povsem posvečajo elektriki, ki ima in bo še dolgo imela veliko negativnih učinkov , čas plnjenja , prekrateki doseg in seveda cena. Mediji nas prepričujejo kako se el. vozilo izplača že sedaj in seveda zamolčijo, da dobiš za podobno ceno el. avto ki je dva razreda nižje kot drugi na fosilno gorivo in ne vem zakaj bi se morali vsi naenkrat odpovedati udobju vozila in se voziti v el. vozilih razreda clio, ki je cenovno komaj primerljiv s kakšnim passatom pa še vedno se z njim ne moreš odpravit na dalšo pot, da o udobjo in vseh ostalih prednostih večjega vozila sploh ne govorim.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Po nov 13, 2017 2:14 pm
Napisal/-a nered
Ker vecja odvisnost od plina je vecja odvisnost od Rusije. EU pa se zeli zmanjsati odvisnost od Rusije.

Drugace pa moj razlog zakaj ne:
2950€ - naprava in vgradnja za Mazdo 6 2.0 Skyactiv-G 145 2014

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Po nov 13, 2017 3:48 pm
Napisal/-a kseb
nered

Lahko malo napišeš kakšna je poraba bencina in sedaj plina v tvoji Mazdi. Prins?
Mogoče še točka preloma. Si kaj preračunaval?
Hvala, lp

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Po nov 13, 2017 10:25 pm
Napisal/-a nered
Odlocil sem se, da nebom vgrajeval. Avto ima sicer ze tako dosti majhno porabo cca. 5-5.5l/100km na AC (120-130 temp.) kjer ga vecino casa vozim. 3000EUR za vgradnjo mi je bilo enostavno prevec. Naceloma je se en manjsi popust 200-400 ampak vseeno dosti prevec. Poleg cene je eden vecjih razlogov bil se, da nisem nasel zaupanja vrednega ponudnika in pa afera z garancijami pri G1, kjer se je potem izkazalo kako prepletena so dejansko ta podjetja.

Sem pa gledal review istega sistema posebej za Mazdo (Norveski proizvajalec) cena vgradnje 1/3 poraba se giblje tam 8-10l.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: To nov 14, 2017 12:19 am
Napisal/-a esem
Nekako se dozdeva, da je precej težko razumet, da tema nikakor ni namenjena teoretiziranju ali opisom "nekakšnih" osebnih izkušenj, pač pa izključno konkretnim vprašanjem g. Demšarju in seveda odgovorom? Imam prav?

Vsi nadaljnji OFF-i bodo brisani, če pa kdo še ne bo hotel ali zmogel razumeti bistva teme, bo brisanje širše.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: To nov 14, 2017 5:02 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Mene pa zanimajo cilindrični rezervoarji, nad 100l, je pri vseh tako, da plovec v njih ropota ko se pelješ po neravninah ?
Slika

Ali je možno cilindrični rezervoar pritrditi namesto zadnjih sedežev (če se odstrani zadnja klop)
in se jih pritrdi s tem:
Slika
Če je potem problem pri homologaciji/tehničnem.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 15, 2017 1:09 pm
Napisal/-a corus
esem je napisal/-a:Nekako se dozdeva, da je precej težko razumet, da tema nikakor ni namenjena teoretiziranju ali opisom "nekakšnih" osebnih izkušenj, pač pa izključno konkretnim vprašanjem g. Demšarju in seveda odgovorom? Imam prav?

Vsi nadaljnji OFF-i bodo brisani, če pa kdo še ne bo hotel ali zmogel razumeti bistva teme, bo brisanje širše.



Zakaj so težave z vozili , ki plin vgradijo dodatno , z tovarniško vgrajenim plinom pa ni nobenih težav ?

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 15, 2017 10:33 pm
Napisal/-a Bucko99
Tema je bolj reklama za njihovo storitev, kolikor razumem post.
Naslov za tvoje vprašanje pa je drugje ;)

Mene pa bolj zanima , kje je računica glede na to, da Avtoplinski sistem ves čas delovanja motorja porablja 10-25 % bencina +plin, katerega spet porabi več kot bencina že v osnovi ?

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Če nov 16, 2017 12:51 am
Napisal/-a danci1973
Moj avto ne porablja bencina, razen za hladen zagon motorja - ko pa se hladilna segreje do približno 50°C, porablja samo še plin.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Če nov 16, 2017 11:19 am
Napisal/-a Tomaz_Demšar
corus je napisal/-a:Meni ni jasno zakaj proizvajalci vozil ne razvijajo plina kot alternativo , saj je ekološko čist in mislim , da tudi stroškovno zato vozila ne bi bila dražja, temveč se povsem posvečajo elektriki, ki ima in bo še dolgo imela veliko negativnih učinkov , čas plnjenja , prekrateki doseg in seveda cena. Mediji nas prepričujejo kako se el. vozilo izplača že sedaj in seveda zamolčijo, da dobiš za podobno ceno el. avto ki je dva razreda nižje kot drugi na fosilno gorivo in ne vem zakaj bi se morali vsi naenkrat odpovedati udobju vozila in se voziti v el. vozilih razreda clio, ki je cenovno komaj primerljiv s kakšnim passatom pa še vedno se z njim ne moreš odpravit na dalšo pot, da o udobjo in vseh ostalih prednostih večjega vozila sploh ne govorim.


Pozdravljen,
Tako kot ste že sami povedali, večinoma s serijsko vgradnjo ( prva vgradnja ) avtoplinskih naprav, v novih vozilih ni težav.
Večino tovrstnih vgradenj pokrije avtoplinski gigant Landirenzo group, ki ima pod svojim okriljem še enega velikega proizvajalca opreme Lovato.
Imel sem priliko obiskati laboratorije obeh proizvajalcev, kjer sem lahko videl koliko časa in s koliko opreme se razvije posamezni avtoplinski sistem za posamezen avto.
Na koncu je doplačilo za LPG avto pri večini dobaviteljev LPG avtomobilov približno 1000 €.

Ko gre za sekundarno vgradnjo večinoma v starejša vozila, pa večina montažerjev avto končajo v maksimalno dveh dneh, nastavitev se opravi na cesti v normalnem prometu.
Ne morem reči, da se ne da kvalitetno nastaviti vozila, le nekaj več časa potrebuje serviser za to.
Pogoj za to je:
- da so komponente katere opravljajo in nadzirajo vžig zmesi goriva in zraka v dobrem stanju,
- da je vgrajena primerna naprava ( nizkocenovni produkti za naš nivo voznega parka odpadejo ).

Če zgoraj našteto ni izpolnjeno, pa se uporabniki srečujemo z večjimi in manjšimi težavami.


Lep pozdrav,

Tomaž Demšar

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Če nov 16, 2017 11:20 am
Napisal/-a Tomaz_Demšar
mrtwelvetrees je napisal/-a:Mene pa zanimajo cilindrični rezervoarji, nad 100l, je pri vseh tako, da plovec v njih ropota ko se pelješ po neravninah ?
Slika

Ali je možno cilindrični rezervoar pritrditi namesto zadnjih sedežev (če se odstrani zadnja klop)
in se jih pritrdi s tem:
Slika
Če je potem problem pri homologaciji/tehničnem.


Pozdravljen,
V navedenem primeru gre za cilindrične rezervoarje premera 400 mm.
Takšni rezervoarji so vedno nameščeni v prtljažnem prostoru vozila. Gibanje plovca ( ne tolče ob stene ) se seveda bolj sliši,
kot pri toroidnih rezervoarjih, kateri so nameščeni namesto rezervnega kolesa na dnu prtljažnega prostora pod zaščitno horizontalno pregrado.

Na drugo vprašanje pa podajam sledeč odgovor.
Tehnično je montaža z prikazanim nosilcem možna, vendar ni v skladu z veljavnimi predpisi.
Tako da takšne vgradnje ne bo mogoče homologirati.

Lep pozdrav,

Tomaž Demšar

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Če nov 16, 2017 12:19 pm
Napisal/-a Tomaz_Demšar
Bucko99 je napisal/-a:Tema je bolj reklama za njihovo storitev, kolikor razumem post.
Naslov za tvoje vprašanje pa je drugje ;)

Mene pa bolj zanima , kje je računica glede na to, da Avtoplinski sistem ves čas delovanja motorja porablja 10-25 % bencina +plin, katerega spet porabi več kot bencina že v osnovi ?


Pozdravljen,


Navedene vrednosti seveda veljajo za motorje z direktnim vbrizgom ( TSI ), kjer način delovanja motorja zahteva poleg plina še delež bencina (10-25%).
V normalni vožnji ( varčni ) vožnji je delež cca 12% in se ta odstotek povečuje z obremenitvijo motorja ( višji obrati pri speljevanju, prehitevanje, po klancu navzgor... ).
Tako je strošek goriva cenejši le v dobrih 80% in to za slabo polovico ( cca 45% ).
Dejstvo je, da plinske naprave za TSI motorje katera je za povrh še dražja od osnovne ni mogoče povrniti v cca 22.000 km pač pa z nekaj več prevoženimi kilometri.

Lep pozdrav,

Tomaž Demšar

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Če nov 16, 2017 2:47 pm
Napisal/-a corus
Hvala za dobro obrazložitev vprašanj, tudi mojih.

edit/mod: izbrisano!

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: So nov 18, 2017 11:02 am
Napisal/-a plinaš
zanima me približen podatek , koliko vozil ste predelali na plin v 5 delavnicah v obdobju od štarta do danes - torej cca 3.5 letih.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 22, 2017 9:38 am
Napisal/-a BroKeR90
Pozdravljeni g. Tomaž Demšar!

Osebno sem že imel nekje 4 leta nazaj na LPG predelano Hondo Civic Type S, letnik 2008 (140 KM), in sicer pri Plineksu (predelava za cca 1400 EUR). Po nekje 80.000 km so se počasi začele pojavljati težave z ventili, ki smo jih čez nekaj servisov morali nastavljati že na 10.000 km. Zaradi omenjene slabe izkušnje me zanima kaj menite o predelavi Clia IV RS, letnik 2013 (200 KM)? Zanima me predvsem kje avto predelati, če sploh in na kaj moram paziti, da se takšne ali podobne težave ne bi ponovile?

P.S.: Servisi na predelani Hondi so bili izvajani z največjo mero skrbnosti, uporabljal sem predpisan dodatek, katerega vbrizg smo kasneje preventivno celo povečali, da bi rešili težavo z ventili, a vse to zaman.

Hvala za vaš čas!

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 22, 2017 10:29 am
Napisal/-a Tomaz_Demšar
plinaš je napisal/-a:zanima me približen podatek , koliko vozil ste predelali na plin v 5 delavnicah v obdobju od štarta do danes - torej cca 3.5 letih.


Pozdravljen

Kratek odgovor je, odločno premalo.

Zavedati se moramo namreč, da je oziroma bo težko v Sloveniji prebiti dizelsko bariero, za razliko od tujine ( razen Avstrije ).
Kakšen je odnos do avtoplina v državah okoli nas in pri nas ( manj kot 1% ), zgovorno govorijo številke vozil na plin.

Če smo nekateri prepoznali prednosti, pa jih mnogi ( še ) niso.
Glavna težava je odnos številnih mehanikov, ki ne sprejemajo v našem slovenskem pogledu alternative, z pojasnilom:
To je zanič, je nezanesljivo.... oziroma z drugimi besedami jaz se tega že ne bom učil.
Večina potencialnih uporabnikov hočeš nočeš temu sledi, tako da so začetni koraki na žalost majhni ( pemajhni ).

Še večja težava pa je padec garancije in podaljšanega jamstva ob vgradnji avtoplina za nova vozila,
Pri večini zastopnikov, je to področje dokaj rigorozno urejeno, za razliko od tujine, kjer imajo zastopniki drugačna navodila svojih matičnih firm.

Toda tudi na tem področju se stvari premikajo.

Lep pozdrav,

Tomaž Demšar

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 22, 2017 11:24 am
Napisal/-a Tomaz_Demšar
BroKeR90 je napisal/-a:Pozdravljeni g. Tomaž Demšar!

Osebno sem že imel nekje 4 leta nazaj na LPG predelano Hondo Civic Type S, letnik 2008 (140 KM), in sicer pri Plineksu (predelava za cca 1400 EUR). Po nekje 80.000 km so se počasi začele pojavljati težave z ventili, ki smo jih čez nekaj servisov morali nastavljati že na 10.000 km. Zaradi omenjene slabe izkušnje me zanima kaj menite o predelavi Clia IV RS, letnik 2013 (200 KM)? Zanima me predvsem kje avto predelati, če sploh in na kaj moram paziti, da se takšne ali podobne težave ne bi ponovile?

P.S.: Servisi na predelani Hondi so bili izvajani z največjo mero skrbnosti, uporabljal sem predpisan dodatek, katerega vbrizg smo kasneje preventivno celo povečali, da bi rešili težavo z ventili, a vse to zaman.

Hvala za vaš čas!


Pozdravljen

Prvo pravilo vgradnje je, da mora biti vgradnja izvedena tako, da bomo privarčevali na gorivu
in ne da bomo ustvarjali pogoje za možnost okvar na delih motorja vozila.

Clio RS s 200 PS zagotovo ni vozilo z motorjem, kateri bi bil resnično primeren za predelavo.
Še posebej če 200 PS, kar kliče k športni vožnji. Ravno pri takšni vožnji ko je motor precej bolj obremenjen dalj časa,
pa plin ni najprimernejše gorivo.
Zato sam takšnega vozila nebi predelal.
Tudi če vse naredimo tako kot je potrebno ( varovanje motorja ), bo v določenem režimu obratovanja motorja prihajalo do kvarnih učinkov na nekatere dele,
kar si pa zagotovo ne želite, kajne.

Lep pozdrav,

Tomaž Demšar

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 22, 2017 12:55 pm
Napisal/-a corus
Ali preprosto, plin pač ni primeren za divjake, temveč je dobra alternativa dizlu in bencinu ob normalni uporabi vozila v skladu s CPP, kakor naj bi vsi vozili, kar pa je v sloveniji žal še utopija.

Re: VSE O AVTOPLINU- gost TOMAŽ DEMŠAR

Objavljeno: Sr nov 22, 2017 2:53 pm
Napisal/-a BroKeR90
G. Demšar:
Vsekakor razumem vaše razmišljanje in se z njim povsem strinjam. Moj stari Civic je porabil cca 7 L bencina, medtem ko Clio RS troši cca 8,5 L ob povsem normalni vožnji v skladu s CPP, zato je predelava potencialno še bolj logična z vidika prihrankov. Že takrat me je vodja predelave opozoril naj pazim, da kadar bom nameraval imeti nekoliko težjo nogo, da preklopim iz LPG na bencin. Tega sem se striktno držal, saj osebno avto za namene športne vožnje uporabljam zgolj občasno (vikend ali kakšno dirkališče), zato zagotovo takratne težave z ventili niso posledica moje divje vožnje. Normalna uporaba vozila pri meni še vedno predstavlja več kot 80% vseh narejenih kilometrov (vse skupaj cca 25.000 letno).
Torej ali vztrajate pri svojem mnenju tudi po moji zgornji razlagi?