Stran 1 od 4
Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: To feb 04, 2014 10:58 pm
Napisal/-a Mitja358
Pozdravljeni,
zadnje čase mi na Astri GTC (H) nagaja ročna zavora. Ko je zunaj npr. -3°C in pri semaforju potegnem ročno za par sekund mi potem ročna ostane zategnjena. Ročka mi pade dol, a je ohlapna in ima prosti hod, zato sumim da je žica ostala nekje vkleščena oz. zamrznjena. Po 2-3 km vožnji z "zategnjeno ročno" le-ta pade dol. Pomaga tudi če avto odpeljem v garažo za 2 uri. Seveda sem najprej pomislil na zamrznjeno ročno zavoro, a je avto bil na pregledu in baje, da se žica čist lepo premika. Ampak mislim, da tedaj ni bilo tako mrzlo in mogoče voda v žici še ni zamrznila. Ročna mi lovi že na prvem zobu (čisto dovolj, da zadrži avto na klancu), kar menim, da ima lahko pozimi svoj vpliv tudi na sprijemanje ploščic na disk, kar sem pa opazil že v poletnih mesecih, da četudi ročna ni bila zategnjena in je avto par dni stal na mestu, je potem ob speljevanju počilo v zadnjih zavorah in se je čutil upor za trenutek. Glede na to, da zadnji diski in ploščice niso najbolj nove, je to mogoče "normalno" sprijemanje ploščic na disk?
Serviser je rekel, da ima zadnja desna čeljust daljši hod od zadnje leve (če se ne motim lovi leva na prvem zobu, desna pa na tretjem) in da zgleda zadnja desno "pretegnjena" (čeljust).
Zadaj na avtomobilu so zavore kolutne (diski) tako za nožno zavoro, kot tudi za ročno če se ne motim. Če stojim na nožni zavori, tega problema ni (da bi zadnja zavora zablokirala).
Če bi bile krive zavorne čeljusti bi po moji logiki zavora blokirala tudi ob malo toplejšem vremenu.
Cena žice ročne zavore je 35€, cena nove original čeljusti je 329€, cena obnovljene TRW čeljusti je 105€. Denarja nebi rad metal v prazno, zato bi se rad še enkrat prepričal kaj je narobe. Mogoče kakšen nasvet kako naj testiram? Če je res zavorna čeljust, se potem menja samo eno ali obe skupaj glede na to, da bi potem vzel obnovljeno in verjetno pride do kakšnih odstopanj. Ali pa mogoče original rabljeno iz karamboliranega avtomobila?
Hvala in LP.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: To feb 04, 2014 11:27 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Dvignite vozilo in preverite ali blokira samo zavorni cilinder ali v duetu z žicami. Zakaj vam vaš serviser ne obnovi zavornih cilindrov??
Na vašem vozilu je v enem ohišju, nožna in parkirna zavora. Torej katera koli bo blokirala, je neodvisna od drugega sklopa.
Lep pozdrav
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Sr feb 05, 2014 11:34 pm
Napisal/-a Mitja358
No tako, avto sem dvignil in malce pogledal. Ugotovil sem naslednje:
- Zaščitne gumice na koncu žice ročne zavore so v razpadajočem stanju in verjetno tam zateka voda in posledično tudi zamrzne in blokira zavoro.
- Zadnja desna žica ročne zavore se ne vrne v začetni položaj, da bi se vodilo ročne zavore dotaknilo zadnjega dela čeljusti, ki označuje "točko 0", zato je ročna zavora več čas narahlo zategnjena. Ko sem žico odklopil, se je vodilo vrnilo na začetni položaj v "točko 0".
- Vzmet za vračanje ročne zavore se mi zdi nekam preslaba, je to normalno ali jo je potrebno zamenjati? Jo dobim zraven žice ročne zavore ali posebej?
- Zaščitni "pleh" za zadnje diske je odslužil svoje, kje se ga da dobit?
- Sem za vsak slučaj pregledal še zavorno čeljust in ko sem jo vzel dol s ploščic sem narahlo pritisnil nožno zavoro, ampak se zavorno bat ni popolnoma vrnil v začetni položaj. S pritiskanjem na njega in vrtenjem v smeri urinega kazalca sem ga premaknil nazaj not. Je to normalno?
Zaenkrat jutri kupim žico ročne zavore in me zanima če se splača dodati še skoraj enkrat več za ATE ali neko "no name"? Jo je potrebno pred montažo kaj namastiti?
P.S. Fan: Ima popoldansko obrt in se verjetno ne ukvarja s tem. Bi si potem za obnovitev uredil nekje drugje.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 1:24 am
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Vsekakor je dolgoročno ceneje nabaviti žico od Ate-ja ....................... vgradi se jo na vozilo in par let pozabi na njo, kar se za ostale "no name" ne more trditi.
Same vzmeti na zavornih cilindrih je težko nabaviti posebej, menim, da v naših trgovinah - nemogoče
Sam zaščitni pleh se lahko dobi s kakšnega drugega vozila ( prodaja po delih ), ebay ali na pooblaščencu, ponaredka ni.
Ko se pritisne nožno zavoro, mora zavorni batek iti ven, ko se spusti nožno zavoro, se zavorni batek umakne nazaj v zavorni cilinder cca 1mm, to da ste zavorni batek vrtel - je pravilno. Pozorni bodite kakšen ( poškodba ) je semering na vzvodu parkirne zavore in protiprašno tesnilo na batku - tesnilo malo umaknite ( nežno ) in preverite ali je kaj oksidov na batku in ali ni suh.
Lep pozdrav
PS:
fan ima obrt, ki se profesionalno ukvarja prav z omenjenimi popravili/obnovami/servisi. V koliko pa želite, pa si lahko obnovo uredite nekje drugje.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:32 am
Napisal/-a hippo
ATE zajla pride 46€, tako da to ni še enkrat več.
Pa TRW zavorna čeljust pride 82 ali 87€, odvisno od premera batka.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:40 am
Napisal/-a sparcoVRS
Pri meni je bil poleg ostalih problemov z zavorami tudi problem z zategnjeno rocno. Fan mi je obnovil celjusti zadaj in zamenjal diske ter ploscice. Zdaj lahko zategnem rocno tudi ponoci pri minusu pa zjutraj normalno spusti
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 9:15 am
Napisal/-a Mitja358
Tak da pol vseeno raje ATE? A se je predhodno še kaj dodatno namaže oz. namasti?
Se pravi sem obtičal na slabih vzmeteh, ki jih lahko z roko potisnem skupaj?
Ok pol Ebay, 10€ je nekje komad, pooblaščenec ziher 30€/kos.
Za semering bom danes pogledal, prav tako tudi za protiprašno tesnilo.
Te bom zasebno kontaktiral, če bo kaj narobe s čeljustmi. Hvala za ponudbo.
Kje gledate te cene, namreč v Eurotonu in GMT-ju so skoraj +20€ :O
Premer batka je 38.
No super, točno to jaz hočem!
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 11:35 am
Napisal/-a hippo
Mitja358 je napisal/-a:Ok pol Ebay, 10€ je nekje komad, pooblaščenec ziher 30€/kos.
Za semering bom danes pogledal, prav tako tudi za protiprašno tesnilo.
Kje gledate te cene, namreč v Eurotonu in GMT-ju so skoraj +20€ :O
Premer batka je 38.
Fedrčka za ročno na čeljusti prideta 8€ par.
TRW čeljust z 38mm batkom je 87€.
Take so cene pri meni.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 4:06 pm
Napisal/-a čare
Če ti vzvod od ročne skoči v nulti položaj ko odklopiš zajlo potem menjaj samo zajle.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 7:44 pm
Napisal/-a Mitja358
Evo zmontiral nove žice, kupil pa sem neke italijanske Cofle v Eurotonu, saj ATE ni bilo nikjer pa še prepričali so me, da še ni bilo reklamacije. Cena 32€, ATE nikjer pod 60€ pa še rabil sem jih nujno, saj sem imel ročno odklopljeno. Zaenkrat super zadovoljen, tudi kolikor tolikor kvalitetno izgleda, upam da bo par let tudi držala. Kupil sem pa še litijevo belo mast in žico dodatno namazal, da gre super lahko.
Sem se prav čudil kako je sploh stara žica delovala, saj sem jo le s težavo spravil skozi na roko, znotraj se je tudi videla rja in umazanija. Gumice stare žice so bile tako razpadle, da je vsaka grbina bila posebej

Novo pa spravim z mezincem not.
Sem pa dol vzel še zavorno čeljust in ploščice ter očistil in namazal rob ploščic z litijevo mastjo ter popilil robe ploščic, tisti del ko se vpenja. Rezultat je da z enim prstom spraviš ploščico ven, prej si rabil skoraj kladivo.
Zaenkrat kaže, da bo zjutraj -2°C, tako da sem avto pustil z zategnjeno ročno zavoro pa bomo videli. Mi je pa prej ročna zavora prijela že na prvem zobu, zdaj pa na tretjem. Mislim da je to čisto dovolj, ker tisto je pretiravanje. Drugače pa samo z ročno niti na 5-6 zobu ni mogoče blokirati koles med vožnjo, ampak mislim, da je to zaradi diskov, saj bobnaste ponavadi gredo. Če gledam površino ploščic in paknov mi je jasno

Ampak ročna temu itak ni namenjena.
P.S: Aja pa sedaj popolnoma skoči v prvotni položaj. Semering je v redu, batek je bil suh, sem mu našprical malce litijeve masti okoli gumice. Ali je še vedno problem?
Hippo, te bom na ZS kontaktiral, kaj bom rabil. Cene maš super, hvala za ponudbo.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:17 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Mitja358 je napisal/-a:Evo zmontiral nove žice, kupil pa sem neke italijanske Cofle v Eurotonu, saj ATE ni bilo nikjer pa še prepričali so me, da še ni bilo reklamacije.
Srečno!Sere! Tam,kjer jest dele kupujem, mi je tut prodal te laške zajle,ki mu jih je dobavil Euroton.Po treh mesecih, ki so jih te laške zajle preživele na alfi,sem jih nesel na reklamacijo in z nekm bednim doplačilom vzel ven ate zajle.Une laške zajle je pa nazaj poslal.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:22 pm
Napisal/-a čare
Itak da te bo trgovec hotel prepričat da niso meli reklamacij za robo katero prodajajo in ja res jih najbrž niso imelo dosti,ker za 30€ se marsikomu ne ljubi it zajebavat,ker bo druge nove rabno tako dobil iste....ATE pa ima al AC Konim al pa Stahlgruber.Če ne danes pa jutri iz nemčije.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:30 pm
Napisal/-a Mitja358
No bo pa šola za drugič

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:33 pm
Napisal/-a hippo
Ma tele C.Effe so 27€ set, sam je brezveze šparat tam kjer pač ni za šparat. ATE so na zalogi, tako da bi jih lahko dobil takoj.

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:37 pm
Napisal/-a Mitja358
Kje se pa ti nahajaš drugače?
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:44 pm
Napisal/-a hippo
Mitja358 je napisal/-a:Kje se pa ti nahajaš drugače?
Lj ter domžalski konec.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Če feb 06, 2014 8:49 pm
Napisal/-a Mitja358
No jaz pa sem iz Murske Sobote, tak da mi vseeno nebi prišlo v poštev. Bom pa drugič raje potrpel še dan al pa 2.

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Pe feb 07, 2014 8:50 pm
Napisal/-a Mitja358
Je pa zanimivo, da si vsi vzamejo čas za kritiziranje nakupaa, noben pa si ni mogel vzet časa in odgovoriti na moja vprašanja.
Kakorkoli, prilagam sliko zadnjih "pregretih" diskov. Jih naj zamenjam? Ploščice imajo še nekje 7 mm mesa.


Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Pe feb 07, 2014 9:44 pm
Napisal/-a čare
Znucaj ploščice do konca in potem menjaj komplet.
Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu
Objavljeno: Pe feb 07, 2014 10:07 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Vsak zavorni element, ko je enkrat pregret ................... ima slabši zavorni učinek. Torej, če se bo menjalo ali ne, se odločate sami,ker ste tudi plačnik. Vsekakor bo pa vozilo bolj varno, če se menja.
Ne oklevati kaj nabaviti ...................... saj se ve, Ate
Lep pozdrav