Stran 1 od 1
Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Ne apr 13, 2014 8:54 pm
Napisal/-a Badzo
Pozdravljeni,
če sem napačno uvrstil temo jo prosim premestite in se opravičujem že v naprej.
Torej zanima me, zakaj je problematična vleka prikolic z avtomatikom? To sem že neštetokrat slišal in sedaj bi rad slišal še neko razlago podkrepljeno s kakšnimi dejstvi, zakaj naj bi bila vleka prikolice z avtomatiki problem - jaz osebno ga nikjer ne vidim, lahko pa da se motim.
Hvala za odgovore
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Ne apr 13, 2014 9:32 pm
Napisal/-a eentox
Edini problem za katerega vem je pregretje menjalnika pri določenih vozilih. Sam bolj poznam amerikance in probleme imajo ponavadi tisti kateri pri vleki težjih prikolic ne izklapljajo overdrive-a. Pomaga tudi dodatno vgrajen hladilnik menjalniškega olja...
Drugače pa osebno vidim same prednosti avtomatika pri vleki prikolice. Ni večjega luksuza kot vleči 2 toni in pri tem skorajdane popolnoma brez cukanja in groznega občutka trganja celega avta.
Je pa tako da vsak hvali svoje in slabe stvari ponavadi govorijo tisti ki so avtomatika samo od daleč videli za probleme so pa slišali od kolega od kolega kateri se drugače ukvarja z vrtnarstvom
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Ne apr 13, 2014 11:40 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Hja, v koliko vas bi res toliko zanimalo ......................... bi si prebral kaj o tem na netu, je polno strokovne literature, na to temo. Tudi na forumu avtomobilizem.com smo že debatirali o tem.
Pa na hitro ponovimo:
- Najprej je potrebno vedeti kateri tip menjalnika imate vgrajenega, ko se to ve, se gre na proizvajalčevo stran, sname navodila o vzdrževanju ........................... no tam pa piše na koliko prevoženih KM se menja olje, čistilec, koliko lahko vlečete. Prav tako je razlika v samem programu .......................... Da ne boste presenečeni, nekatere avtomatike imajo prepoved vlečenja dodatnega tovora/prikolice. Zakaj? Ker se uničijo lamele v menjalniku.
Seveda pa vsa ta solata ne velja za menjalnike, ki so vgrajeni v Ameriška vozilca - drugačni standardi, zahteve, zahtevana življenska doba......................................
Kar se tiče samega hladilnika za olje v avtomatiki, ga že ima, hlajenje in gretje, vse kar potrebuje ........................... je pa res, da je priporočena dodatna vgradnja hladilnika samo v primeru, da se vozilo redno uporablja v klancih pri počasni vožnji - v takih razmerah se lahko olje pregreje, kar pa vodi v katastrofo in prazno denarnico lastniku.
Lep pozdrav
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Po apr 14, 2014 4:48 pm
Napisal/-a cruiser1
Badzo je napisal/-a:Torej zanima me, zakaj je problematična vleka prikolic z avtomatikom?
Prviš slišim, da bi bila vleka prikolice z aut. menjalnikom problematična.
eentox je napisal/-a: Sam bolj poznam amerikance in probleme imajo ponavadi tisti kateri pri vleki težjih prikolic ne izklapljajo overdrive-a.
Tako je. Pri vleki mora biti OD izklopljen.
eentox je napisal/-a:Drugače pa osebno vidim same prednosti avtomatika pri vleki prikolice. Ni večjega luksuza kot vleči 2 toni in pri tem skorajdane popolnoma brez cukanja in groznega občutka trganja celega avta.
X2
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Če apr 17, 2014 3:20 pm
Napisal/-a abajc3
overdrive ne rabi bit izklopljen vedno. to je odvisno od vrste menjalnika, tovora ter ceste. dodatni hladilnik menjalnika je vedno pametna investicija, še bolj nujen (predvsem če se bo vleklo bolj poredko) je pa pravilno vgrajen merilec temperature olja v menjalniku. strošek tega je manj kot 100e in v vsakem trenutku veš kaj se z menjalnikom dogaja. če se ne pregreva ni razloga da bi sklapljal overdrive in vozil na visokih obratih.
meni bi pred enim mesecem tak merilnik rešil menjalnik, ki sem ga pregrel.
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Če apr 17, 2014 3:24 pm
Napisal/-a abajc3
pri amerikancih je dostikrat celo tako, da lahko vozila z ročnim menjalnikom vlečejo par 100 kg manj kot tista z avtomatikom. imajo pa tista z ročnim velikokrat močnejši diferencial, ker je bolj izpostavljen sunkom. tako da je avtomatik zelo primeren za vleko prikolic.
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Če apr 17, 2014 3:27 pm
Napisal/-a eentox
Bajc, imaš mogoče kak primer dobrega merilca temperature menjalnika?
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Če apr 17, 2014 3:28 pm
Napisal/-a peroRS
Prevozil sem ogromno kilometrine s prikolico in DSG menjalnikom. To ne predstavlja niti najmanjše težave. Še bolje kot z ročnim

Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Če apr 17, 2014 11:37 pm
Napisal/-a cruiser1
abajc3 je napisal/-a:overdrive ne rabi bit izklopljen vedno. to je odvisno od vrste menjalnika, tovora ter ceste. dodatni hladilnik menjalnika je vedno pametna investicija, še bolj nujen (predvsem če se bo vleklo bolj poredko) je pa pravilno vgrajen merilec temperature olja v menjalniku. strošek tega je manj kot 100e in v vsakem trenutku veš kaj se z menjalnikom dogaja. če se ne pregreva ni razloga da bi sklapljal overdrive in vozil na visokih obratih.
meni bi pred enim mesecem tak merilnik rešil menjalnik, ki sem ga pregrel.
Ah, kaj rabiš merilnik? Samo po pameti je treba, ne pa ko gluha svina v buče.
V glavno je kar pravilo, da je OD izklopljen, razen na avtocesti so lahko včasih pogoji, da je lahko vklopljen.
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Pe apr 18, 2014 7:53 am
Napisal/-a eentox
Na AC pri konstantni brzini jaz vedno vklopim nazaj OD, če ne prej ponoči ko mi v glavo sveti lučka na števcu O/D OFF

Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Pe apr 18, 2014 10:50 am
Napisal/-a abajc3
eentox je napisal/-a:Bajc, imaš mogoče kak primer dobrega merilca temperature menjalnika?
po ebay-u jih je precej, začnejo se tam pri 50usd. do zdaj sem bil zadovoljen z znamko autometer, izogibaj se kitajskih, meni od štirih deluje sam eden. skale so pa večinoma v fahrenheitih, ampak če imaš amerikanca je to boljše ker karkoli iščeš po manualih je temperatura itak vedno v F.
Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Ne apr 20, 2014 10:07 am
Napisal/-a Badzo
Hvala vsem za odgovore - avtomatika še nimam (tako da tipa menjalnika ne moremo podati) tako da sem spraševal malce iz firbca, in iz dejstva da mi je avtomatik zanimiv, poleg tega pa vsako leto vozimo prikolico na morje. Po forumu žal nisem našel nič, mogoče sem spregledal.
Me pa zanimata dve stvari: pri amekriancih omenjate OD funkcije (so mi jasne), teh funkcij evropejci nimajo kajne - ozroma pri DSGju bi to bil na nek način lahko S oziroma "ročni način"?
Veliko vas je izpostavilo pregretje menjalnika in olja v le-tem - kako je pa pri vleki z navadnim ročnim menjalnikom? To mi ni najbolj jasno, zakaj bi v avtomatiki se menjalnik oziroma olje v njem pregrevalo v ročnem pa ne!? (razen dejstva d aje avtomatik verjetno bolj kompleksen kot ročni)
Hvala in lep praznike

Re: Avtomatik in vleka prikolice
Objavljeno: Ne apr 20, 2014 11:31 am
Napisal/-a lisko
Badzo je napisal/-a:Hvala vsem za odgovore - avtomatika še nimam (tako da tipa menjalnika ne moremo podati) tako da sem spraševal malce iz firbca, in iz dejstva da mi je avtomatik zanimiv, poleg tega pa vsako leto vozimo prikolico na morje. Po forumu žal nisem našel nič, mogoče sem spregledal.
Me pa zanimata dve stvari: pri amekriancih omenjate OD funkcije (so mi jasne), teh funkcij evropejci nimajo kajne - ozroma pri DSGju bi to bil na nek način lahko S oziroma "ročni način"?
Veliko vas je izpostavilo pregretje menjalnika in olja v le-tem - kako je pa pri vleki z navadnim ročnim menjalnikom? To mi ni najbolj jasno, zakaj bi v avtomatiki se menjalnik oziroma olje v njem pregrevalo v ročnem pa ne!? (razen dejstva d aje avtomatik verjetno bolj kompleksen kot ročni)
Hvala in lep praznike

Točno zato...V ročnem menjalniku je 10 zobnikov (5 stopenjski) in dodatni 3 za rikverc...Nekaj sinhronov in to je to. Avtomatski pa je nekoliko bolj zakompliciran....za prestavljenje skrbi hidravlika, ki pa je sila občutljiva na pregretje ( recimo delovni stroji ob pregretju olja v samih prenosih obstojijo....primer ko je valjar obstal sred klanca, ker se mu je pregrelo olje..). Ročni menjalnik ima sklopko katera deluje na osnovi trenja (torni prenos...ko je sklopljena je prenos fiksen in ga ne moreš razdvojit...). Pri avtomatiku imaš pretvornik navora (wandler- hidravlični prenos...)