Stran 1 od 1
manšete volanskega droga
Objavljeno: Če okt 30, 2014 8:18 pm
Napisal/-a simonk
Na našem Peugeot 405 sem opazil da sta obe volanski manšeti v izredno slabem stanju, beri strgani na 4-5 mestih. Drog ima čep skozi katerega sem dodal malo masti čeprav ni bil suh.
Zanima me, če se omenjeno splača popravljat? Sploh ne vem ali naj bi bile manšete suhe (ščitijo pred umazanijo) ali držale mazivo za drog, sedaj so praktično suhe. Leva je v tako slabem stanju da skoznjo vidim zobovje letve (volan v desni skrajni legi) in sumim da bi tu moralo biti namazano. Na kosovnici ni razvidnih nobenih tesnil med letvijo in ohišjem droga, le omejilni blažilec/Einschlag (št.6) medtem ko št. 7 je enosmerna podložka za privitje zgiba.
Drog je ročni (brez serva), manšete pa nenavadno dolge (240 mm). Zaradi bedne zasnove bo jih zelo težko zamenjat.

Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Pe okt 31, 2014 12:15 am
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Manšete ščitijo volansko letev in notranji končnik pred vdorom zunanjih elementov ( prah, voda, pesek, sol.................. ), ki bi ji škodovali. Sama manšeta je suha, pod njo ni olja ali masti!
Več ali manj, so vse notranje volanske manšete približno enako dolge in enako pritrjene, z malo spretnosti, se jih lahko in hitro zamenja.
Po menjavi manšet, je potrebno narediti optiko vozila ( demontirani zunanji volanski končniki )!
Lep pozdrav
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Pe okt 31, 2014 11:35 am
Napisal/-a simonk
Če delam optiko je skoraj smiselno drog povlečti ven (na tem avtu gre hitro) in vse končnike zamenjat.
Vprašanje se tako glasi ali se lahko vozim še kako leto ali dve z uničeno manšeto in enostavno stvar pustim pri miru?
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Pe okt 31, 2014 3:53 pm
Napisal/-a Fan
simonk je napisal/-a:
Vprašanje se tako glasi ali se lahko vozim še kako leto ali dve z uničeno manšeto in enostavno stvar pustim pri miru?
NE!
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Pe okt 31, 2014 5:10 pm
Napisal/-a čare
Vzameš šubler,zmeriš razdaljo od zadnjega navoja na vzvodu končnika pa do pesta si jo zapomniš/napišeš,končnik odšravfaš,zamenjaš manšeto in končnik na mero zašravfaš nazaj in se voziš še kako leto ali 2
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Pe okt 31, 2014 7:52 pm
Napisal/-a lisko
Fan je napisal/-a:simonk je napisal/-a:
Vprašanje se tako glasi ali se lahko vozim še kako leto ali dve z uničeno manšeto in enostavno stvar pustim pri miru?
NE!
Itak tehničnega ne bo nardil. Razpadlo tudi ne bo ampak vedno večjo zračnost bo dobival. Manšete pa so zunaj res suhe noter mora pa bit drog in notranji končnik namazan. Ne predstavljam si kako bi lahko bil zobniški prenos in krogleni zglob suh....ne bi dolgo delovalo...
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 8:27 am
Napisal/-a simonk
Nekateri zgibi so zaprti z lastno gumico, žal tile niso med njimi.
Včeraj sem za občutek izbil oba končnika in zunanji zgibi so za silo v redu, notranji pa niso v najboljšem stanju (palico lahko sučeš z mezincem), pretirane zračnosti sicer ni. Vse kaže da bo najbolje komplet zamenjat.
Skrbi me montaža novih manšet zaradi neumnega patenta. Manšeta je zelo dolga (24 cm) in univerzalni deli ne pašejo. Notranja premera sta 45 in 11 mm, medtem ko ima palica zgiba zunanji premer 15 mm z 11 mm zožitvijo. Sumim da bo zelo težko manšeto povlečti na želeno mesto.
Tehničnega bi verjetno naredil ker manšete v mirovni legi izgledajo v redu, v raztegnjeni pa porazno.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 10:06 am
Napisal/-a TrijoAdijo
simonk je napisal/-a:Nekateri zgibi so zaprti z lastno gumico, žal tile niso med njimi.
Včeraj sem za občutek izbil oba končnika in zunanji zgibi so za silo v redu, notranji pa niso v najboljšem stanju (palico lahko sučeš z mezincem), pretirane zračnosti sicer ni. Vse kaže da bo najbolje komplet zamenjat.
Skrbi me montaža novih manšet zaradi neumnega patenta. Manšeta je zelo dolga (24 cm) in univerzalni deli ne pašejo. Notranja premera sta 45 in 11 mm, medtem ko ima palica zgiba zunanji premer 15 mm z 11 mm zožitvijo. Sumim da bo zelo težko manšeto povlečti na želeno mesto.
Tehničnega bi verjetno naredil ker manšete v mirovni legi izgledajo v redu, v raztegnjeni pa porazno.
Ejejejejej, fant...

To da špurštango sučeš z mezincem, je normalno. Če ima luft v kugli, pol le zamenjaj komplet.Če lufta ni, pol kuglo lepo namaži in dej gor novo manšeto. Tiste 4mm razlike ni noben problem. A babnco tut nabiješ na suho? Manšeto in špurštango namaži z mastjo in bo šlo brez problemov.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 6:03 pm
Napisal/-a ESX
simonk je napisal/-a:Nekateri zgibi so zaprti z lastno gumico, žal tile niso med njimi.
Včeraj sem za občutek izbil oba končnika in zunanji zgibi so za silo v redu, notranji pa niso v najboljšem stanju (palico lahko sučeš z mezincem), pretirane zračnosti sicer ni. Vse kaže da bo najbolje komplet zamenjat.
Skrbi me montaža novih manšet zaradi neumnega patenta. Manšeta je zelo dolga (24 cm) in univerzalni deli ne pašejo. Notranja premera sta 45 in 11 mm, medtem ko ima palica zgiba zunanji premer 15 mm z 11 mm zožitvijo. Sumim da bo zelo težko manšeto povlečti na želeno mesto.
Tehničnega bi verjetno naredil ker manšete v mirovni legi izgledajo v redu, v raztegnjeni pa porazno.
ja kaj bi pa ti rad da se notranjega končnika ne da na premikat al kaj ? če ga imaš namen menjat rabiš eno orodje, ki ga verjetno nimaš
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 6:57 pm
Napisal/-a čare
Rabiš al pa tudi ne.Odvisno od dostopa.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 6:59 pm
Napisal/-a simonk
Kdor je imel nov končnik v roki ve da zadeva gre zelo na togo. Saj ne pričakujem takega stanja od 25 let starih kosov vendar z mezincem ne bi smelo it. Lufta ni dosti v nobenem kosu (razen levi zgib) a se skupaj nabere, čez luknje je avto glasen.
Za menjavo notranjih zgibov rabiš le viličaste ključe (drog zunaj) ali namenski cevni ključ če ostane na avtu. Vprašanje kako bo z montažo manšete ker dol ne gre za noben denar, bo treba rezat.
Najraje bi menjal manšete + končnike ostalo pa pustil na miru. Zaradi varnosti je pedantnost na prvem mestu. Bomo videli kako bo šlo.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 7:07 pm
Napisal/-a Nikola_Tesla
Pozdravljeni
Jaz bi samo vprašal katera mast se na volanski letvi lahko uporablja, da nebi prehitro preperevale manšete zaradi napačne masti ?
Na volanskem končniku sem enkrat naredil glupost... sem uporabil "FUCHS Renolit MO2" za homokinetične pa mi je razpadla gumica v enem letu.
No sedaj smo končno prišli do RENOLIT FLM 2, ki je namenjen za kugle in končnike.
Hvala za info.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 8:06 pm
Napisal/-a primozek68
Končnik se ne maže,ampak menja.

Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: So nov 01, 2014 10:46 pm
Napisal/-a simonk
Po želji se jih lahko namaže. Na širšem utoru so 2-3 ovoji žice katero spelješ dol, zmerno napolniš gumico z mazivom in zapreš nazaj. Mazivo mislim da je isto kot za homokinetične zglobe, je črno z dodatkom molibden sulfida, dobiš ga v trgovinah z avtodeli in na njem piše da je tudi za končnike.
V samem drogu je običajno olje (EP90 ali EP140) ali poltekoče mazivo (EP0 ali EP00). Hidravlični servo pa rabi ATF.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Ne nov 02, 2014 12:05 am
Napisal/-a Fan
In potem je svizec namazal končnik/kroglični zglob/jarmov drog
Lahko se na njega postavi karkoli,pa ne bo nobene koristi. Bistvo je, da je mast spodaj ( v samem ležišču ), kar pa je nemogoče namazati, razen če nima vgrajene mazalice.
Lep pozdrav
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Ne nov 02, 2014 8:16 am
Napisal/-a primozek68
Mularija nima pojma,oz. pametuje,pa še noben ni avto od spodaj vidu.
Re: manšete volanskega droga
Objavljeno: Ne nov 02, 2014 8:29 am
Napisal/-a yashica
Fan je napisal/-a: Lahko se na njega postavi karkoli,pa ne bo nobene koristi. Bistvo je, da je mast spodaj ( v samem ležišču ), kar pa je nemogoče namazati, razen če nima vgrajene mazalice.
X2
Če ni spodaj niplna za ročno mazalico, ti mast pod gumico nič ne pomaga.