Stran 1 od 1

Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 8:25 am
Napisal/-a RedBaron
Pozdravljeni!

Na škodi yeti 4×4, letnik 2012, mi bodo najverjetneje zamenjali sprednji levi amortizer, v okviru garancije. Ker je precej trši od desnega in je očitno zariban.

V škodinih navodilih (oz. postopku) za menjavo amortizerja ni predvidene optike, zato je tudi ne opravijo pri menjavi v okviru garancije, ker baje ni potrebna in je zato škoda ne predvideva - Potrjeno s strani Porsche SLO!

Yeti ima spredaj McPherson vzmetenje, ali to res drži, da ne rabi optike pri menjavi amortizerja?

Avto je bil na optiki 14 dni nazaj... in mi ne diši najbolj, da ne bo optike po menjavi...

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 8:29 am
Napisal/-a Slicker
Amortizerji se vedno menjajo v paru na kompletni osi, optika je priporocljiva, ni pa nujna ker se pri menjavi amortizerja pri tem avtu ne podira zglobov in koncnikov.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 8:39 am
Napisal/-a RedBaron
Tudi menjave v paru garancija ne krije, ampak samo okvarjenega... oz. kolikor sem razbral med vrsticamil, je to odvisno od stanja drugega amortizerja in meritve amortizerjev po menjavi...

Ampak v osnovi, garancija (podaljšana, za ono osnovno tovarniško ne vem) krije samo okvarjen amortizer.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 8:45 am
Napisal/-a Fan
Kot je bilo že napisano, se amortizerje menja v paru in po menjavi je priporočljivo opraviti optiko vozila.
Logično je, da vam ne bodo zamenjali pol avta v garanciji, temveč samo okvarjene dele - v vašem primeru bo delo opravljeno na pol.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 9:13 am
Napisal/-a RedBaron
Zavedam se, da je dobro menjati amortizerje v paru, pa tud glede optike...

Avto sem imel na meritvah amortizerjev pri izvajlcu tehničnih pregledov, tako da nimam razloga, da jim ne bi zaupal. In po njihovih besedah, je zadnji par "u nulo", spredaj pa je levi bistveno trši od desnega (in desni je menda OK, torej je problem v levem).

V čet. grem na servis in bodo še tam meritve, ampak mi je sprejemni referent povedal, da če je stanje tako, nimajo kaj, da bodo menjali.

Torej, če se po menjavi izkaže, da je tudi prednji par "u nulo", bom z izidom zadovoljen...


Razlog, da sem sploh šel na preventivni TP, pa je v tem, da se je žena pritoževala, da na levi strani nekaj tolče pri vožnji čez neravnine (luknje), na desni strani pa je vse OK. In na TP so res konkretno pregledali podvozje in niso našli nobene zračnosti, potem pa se je preglednik zapeljal čez valje za meritve zavor in je to ponovil še ene 3×, potem pa je izvedel meritve amortizerjev...

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 9:26 am
Napisal/-a nebivedu
Zamenjaj oba. Pač plačaj drugega, da boš imel oba nova.

Na optiko pa vseno pojdi, da ti bodo tam vsaj preverili, če je uradni servis dobro naredil.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po feb 16, 2015 11:31 am
Napisal/-a hippo
RedBaron je napisal/-a:Zavedam se, da je dobro menjati amortizerje v paru, pa tud glede optike...
V čet. grem na servis in bodo še tam meritve, ampak mi je sprejemni referent povedal, da če je stanje tako, nimajo kaj, da bodo menjali.

Kot si že ugotovil, se amortizerji menjajo v paru. Lahko sicer menjaš kos po kos, samo to je kot rečeno šalabajzerstvo.
Zanimivo: v garanciji ti bodo menjali kos po kos, če bi pa izven garancije prišel bi pa rekli itak da v paru. :clapclap :bonk

nebivedu je napisal/-a:Zamenjaj oba. Pač plačaj drugega, da boš imel oba nova.
Na optiko pa vseno pojdi, da ti bodo tam vsaj preverili, če je uradni servis dobro naredil.

Če bo drugega na uradnem plačal po polni ceni se bolj splača vzeti aftermarket par.
Optike načeloma na tem avtu ne rabi delat, ker se ne podira geometrija.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po jan 01, 2024 8:49 pm
Napisal/-a meganer
Si bom izposodil temo .....

Tiguan 2012 zadaj če je kaj bol naložen skoraj "zabije" amortizerje.
Ampak problem je na avtocesto 130-150kmh ... skozi malo pleše levo/desno. Skozi ga moraš popravljati, da gre kolikor toliko naravnost .... moje mnenje je da so amortizerji fuč.
Vozilo ni bilo poškodaovano, volana ne vleče NIČ pri pospeševanju/zaviranju.

Ali je kdo imel podoben problem?

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po jan 01, 2024 9:09 pm
Napisal/-a hippo
Če pleše so zadnji amortizerji potrebni takojšnje menjave.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po jan 01, 2024 9:38 pm
Napisal/-a danci1973
meganer je napisal/-a:Tiguan 2012 zadaj če je kaj bol naložen skoraj "zabije" amortizerje.

Maso vozila in tovora 'nosijo' vzmeti in ne amortizerji. Sicer je normalno, da bolj kot je avto naložen, bolj se 'posede' (če nima kakšnih posebnih samo-izravnalnih zadev), je pa seveda možno tudi, da so vzmeti že malo 'utrujene' in je posedanje večje od normalnega.

Ampak problem je na avtocesto 130-150kmh ... skozi malo pleše levo/desno. Skozi ga moraš popravljati, da gre kolikor toliko naravnost .... moje mnenje je da so amortizerji fuč.

Pri 13 letih in kakšnih 250+kkm so verjetno tudi prednji fuč (če še niso bili zamenjani). Enako velja tudi za puše podvozja.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Po jan 01, 2024 11:01 pm
Napisal/-a meganer
Če se bo menjalo amortizerje se bodo vsa 4. Torej bo moral še fedre?
Lani je bil zadnji cel most generalno obnovljen ter silent bloka spredaj.

Na oko ..... 4 amaortizeri in teoretično še fedri ter delo?

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: To jan 02, 2024 12:30 am
Napisal/-a hippo
Ni nujno, da so sprednji amortizerji za zamenjat.
Za začetek zamenjaj zadnje amortizerje in fedre ter seveda udarne gumice.
Če vlečeš prikolico ali pa če si dostikrat zadaj obtežen lahko daš ojačane fedre.
Prednji sileni so standardna menjava pri Tiguanih in ostalih VW tega ranga.
Če želiš, mi pošlji šasijo pa ti preverim cene.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: To jan 02, 2024 10:02 am
Napisal/-a danci1973
meganer je napisal/-a:Na oko ..... 4 amaortizeri in teoretično še fedri ter delo?

Težko rečt, ker je razpon glede na ponudbo ogromen.

Kot primer - za moj avto, ki ima serijsko 'športno Bilstein vzmetenje', bi me pri Subaru-ju vsi 4 'original' amortizerji prišli cca. 2300€, vse 4 vzmeti pa še ene 320€. Leta 2018 so me Bilstein B6, ki naj bi bili enaki kot original, stali 665€ (zdaj so cene cca. 10% višje).

Za primerjavo - originalni amortizerji za 'navadno' vzmetenje so cca. 630€, Bilstein B4 pa cca. 408€. S kakšnimi cenejšimi znamkami pa se da prit skozi z 250€.


Če nimaš kakšnega posebnega 'športnega' podvozja, je izbira precej večja, zato bo najbolje, da odjadraš npr. na https://www.autodoc.si/, izbereš svoj avto in si ogledaš ponudbo.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: To jan 02, 2024 1:59 pm
Napisal/-a meganer
Kakor sem.gledal je kit komplet za vse 4 tam dobrih 600 pa naprej ......
Ali lahko to ugotovijo recimo na tehničnem pregledu? Kaj je za zamenjati

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: To jan 02, 2024 2:37 pm
Napisal/-a Fan
Lahko, na tistih ploščah, kjer se tehta vozilo pred preverjanjem zavornega učinka, lahko preverijo tudi pravilno delovanje amortizerjev.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Ne apr 07, 2024 6:05 pm
Napisal/-a javr
mene zanima za Renault twingo l.2003, okoli 145.000 km: nisem opazil da bi bilo pri vožnji kaj narobe, res pa je tudi da so moje relacije po 3,5km naenkrat, torej največ 7 km dnevno. Mehanik me je opozoril da so amortizerji in fedre za zamenjat, ali pa podpisana izjava da me je na to opozoril če grem s ceste da ni on nič kriv.

Vse zamenjano, avto pa na neravninah zaplava kot še nikoli prej. A je možno da je po menjavi amortizerjev in vzmeti slabše kot je bilo prej?

Imam izkušnje kako je bilo z menjavo nosilca motorja, ko je po zamenjavi z novim v kabini tako ropotalo in treslo vse skupaj da je avto bil praktično nevozen. Potem se že ne spomnim več ali je dal starega nazaj, ali pa je nabavil novega druge firme. Mislim da novega druge firme.

Ali je možno da je pri amortizerjih nekaj takega? Da so neke neustrezne firme da vse zgleda na videz novo, avto pa slabše vozen kot s starimi?

Fan je napisal/-a:Lahko, na tistih ploščah, kjer se tehta vozilo pred preverjanjem zavornega učinka, lahko preverijo tudi pravilno delovanje amortizerjev.
a to lahko greš izven datuma pregleda na tehničnem? Tako da ne daš prometne, ampak samo plačaš uslugo kontrole amortizerjev? In če najdejo da so hin, lahko prav tako izločijo avto iz prometa če jih v 2 dneh ne zamenjaš?
Ker s test z vožnjo po neravninah je tako-tako: nekdo bo rekel da avto kar plava, nekdo drug pa da je vse ok. Zato bi raje zadevo sprobal na neki za vse enaki merilni napravi.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Ne apr 07, 2024 7:12 pm
Napisal/-a Fan
Ja, za vsako tehnično preverjanje se lahko gre na tehnični pregled, ne glede na to, do kdaj je vozilo registrirano. Nihče vam ne postavlja norme, v kakšnem času morate odpraviti ugotovljeno napako na vozilu. Še ko je redni tehnični pregled, je čas 5 dni, v koliko želite ponovno na tehnični brezplačno.
Vozilo peljite na optiko vozila, mogoče po menjavi ni bila opravljena, zaradi tega, pa lahko vozilo plava med vožnjo.

Nekateri mehaniki, da so lahko cenovno ugodni, po menjavi delov na podvozju, ne opravijo optike vozila.

Re: Menjava amortizerja

Objavljeno: Ne apr 07, 2024 8:34 pm
Napisal/-a javr
Fan je napisal/-a:Vozilo peljite na optiko vozila, mogoče po menjavi ni bila opravljena, zaradi tega, pa lahko vozilo plava med vožnjo.
optike pa nisem zasledil v nobenem od do sedaj prebranih prispevkjov o amortizerjih - povsod se večinoma govori o tem da se nasloni na vogal avta in ga zazibaj, pa se ne sme zibat, samo jaz sem antitalent za take probe, pa raje grem k stručkotu. Optike na računu ni, se mi pa zdi da je rekel da jo je opravil, in bi mu kar verjel ker drugače ni fušar. Samo zadnji desni amortizer je pa masten že po 7 mescih od vgradnje oz. pribl. 1.500 prevoženih km, torej neka huda kvaliteta zgleda da res niso.