motom je napisal/-a:Trdim, da je neumnost iz pravilno delujoče klime vleči plin ven. Dokler sistem tesni je vse OK. Marsikateri strokovnjak klimo celo pokvari pri tem delu. Sodelavec je videl fordovega pooblaščenca, ki je po vakumiranju še ročno pritisnil na ventilček in dejal, da gre potem še malo plina ven, v resnici pa je bil to zvok zraka, ki ga je spustil not. Z vdorom zraka pa je v sistem spustil tudi vlago in propadanje sistema se začne. Olje postane kislo in najeda sistem, kristali ledu ovirajo pravilen pretok skozi ekspanzijski ventil, nekondenzirajoči plini (zrak) porušijo tlačne razmere, kompresor se preobremenjuje... Količinsko nepravilna polnitev je tudi začetek konca. Če ste opazili, da klima ne dela, ne čakajte do pomladi. Zrak v sistemu je katastrofa in popravilo je potrebno takoj.
Kako pa vedeti, da je v sistemu še dovolj plina? Hiter test je, da pri maksimalnem hlajenju na roki čutimo, da zrak reže. Če smo še bolj natančni, vpih zraka pomerimo s termometrom, ki mora biti krepko pod 10°C. 4,5,6 bo v redu, seveda pod nekimi normalnimi pogoji, ko je hlajenje tudi potrebno. Dober znak je tudi luža pod avtom. Tudi vklapljanje ventilatorja kondenzatorja nam marsikaj lahko pove. Važno je, da imamo čist filter in čist kondenzator. Ohranjenost lamel na kondenzatorju je tudi važna. Ni slabo, če včasih ob pranju avtomobila s curkom operemo kondenzator. Pri tem pazimo na lamele.
Seveda avto klimo ne moremo primerjati s hladilnikom glede trajnosti. Tu je le preveč tresljajev in gibkih cevi, tudi tesnenje osi na kompresorju je problematično. In tudi sol nažira sistem. Sam vklapljam kompresor le ko je potrebno. Na ta način je uparjalnik večinoma suh in ni možnosti za razvoj plesni.
Ampak, dokler klima normalno dela pusti plin pri miru, ker se ne obrabi pa tudi olje ne v življenski dobi avtomobila.
Dj da ti ne bo kdo res verjel. Novo, frišno olje v klima sistemu je prozorne barve. Ko ga ven potegneš pri avtomobilu starem 7,8 let, kjer še nikoli ni bil delan servis je rjavo. Torej?
Druga stvar: Skozi cevi klima sistema vsako leto izpari 30-100g plina, odvisno od starosti avtomobila. Edini material, skozi katerega mikromolekule r134 plina ne pridejo skoz je zlato. To bi bilo malo predrago. Premalo plina v sistemu povzroča pregrevanje, čemur sledi odpoved kompresorja. Seveda ko vklopiš klimo, mora vklopit ventilator, prav tako je fajn pokazatelj temperatura izpihanega zraka. In kar je manj kot 13 stopinj je čisto super. Edina relevantna prodatka o pravilnem delovanju klime sta visok in nizek pritisk. Malo drugače je pri npr renoju ki ima samo polnjenje samo preko enega priključka, ampak point je isti. Tako da res je, avtoklimo je brezveze servisirat. Škoda vsaka 2,3 leta dat 40€ za servis, bolš 500€+ ko crkne kompresor