Stran 2 od 3

Re: Servis klime

Objavljeno: So maj 14, 2016 9:38 am
Napisal/-a motom
Trdim, da je neumnost iz pravilno delujoče klime vleči plin ven. Dokler sistem tesni je vse OK. Marsikateri strokovnjak klimo celo pokvari pri tem delu. Sodelavec je videl fordovega pooblaščenca, ki je po vakumiranju še ročno pritisnil na ventilček in dejal, da gre potem še malo plina ven, v resnici pa je bil to zvok zraka, ki ga je spustil not. Z vdorom zraka pa je v sistem spustil tudi vlago in propadanje sistema se začne. Olje postane kislo in najeda sistem, kristali ledu ovirajo pravilen pretok skozi ekspanzijski ventil, nekondenzirajoči plini (zrak) porušijo tlačne razmere, kompresor se preobremenjuje... Količinsko nepravilna polnitev je tudi začetek konca. Če ste opazili, da klima ne dela, ne čakajte do pomladi. Zrak v sistemu je katastrofa in popravilo je potrebno takoj.
Kako pa vedeti, da je v sistemu še dovolj plina? Hiter test je, da pri maksimalnem hlajenju na roki čutimo, da zrak reže. Če smo še bolj natančni, vpih zraka pomerimo s termometrom, ki mora biti krepko pod 10°C. 4,5,6 bo v redu, seveda pod nekimi normalnimi pogoji, ko je hlajenje tudi potrebno. Dober znak je tudi luža pod avtom. Tudi vklapljanje ventilatorja kondenzatorja nam marsikaj lahko pove. Važno je, da imamo čist filter in čist kondenzator. Ohranjenost lamel na kondenzatorju je tudi važna. Ni slabo, če včasih ob pranju avtomobila s curkom operemo kondenzator. Pri tem pazimo na lamele.
Seveda avto klimo ne moremo primerjati s hladilnikom glede trajnosti. Tu je le preveč tresljajev in gibkih cevi, tudi tesnenje osi na kompresorju je problematično. In tudi sol nažira sistem. Sam vklapljam kompresor le ko je potrebno. Na ta način je uparjalnik večinoma suh in ni možnosti za razvoj plesni.
Ampak, dokler klima normalno dela pusti plin pri miru, ker se ne obrabi pa tudi olje ne v življenski dobi avtomobila.

Re: Servis klime

Objavljeno: So maj 14, 2016 1:40 pm
Napisal/-a Nikola_Tesla
Kot kaže "pooblaščenec" s svojo strokovnostjo skrbi za svoj posel v prihodnje.

To je ravno tisto kar se "tehta" strokovnost ali € .... enim je vrednota strokovnost drugim €.

Lp.

Re: Servis klime

Objavljeno: So maj 14, 2016 8:42 pm
Napisal/-a Slicker
motom je napisal/-a:Trdim, da je neumnost iz pravilno delujoče klime vleči plin ven. Dokler sistem tesni je vse OK. Marsikateri strokovnjak klimo celo pokvari pri tem delu. Sodelavec je videl fordovega pooblaščenca, ki je po vakumiranju še ročno pritisnil na ventilček in dejal, da gre potem še malo plina ven, v resnici pa je bil to zvok zraka, ki ga je spustil not. Z vdorom zraka pa je v sistem spustil tudi vlago in propadanje sistema se začne. Olje postane kislo in najeda sistem, kristali ledu ovirajo pravilen pretok skozi ekspanzijski ventil, nekondenzirajoči plini (zrak) porušijo tlačne razmere, kompresor se preobremenjuje... Količinsko nepravilna polnitev je tudi začetek konca. Če ste opazili, da klima ne dela, ne čakajte do pomladi. Zrak v sistemu je katastrofa in popravilo je potrebno takoj.
Kako pa vedeti, da je v sistemu še dovolj plina? Hiter test je, da pri maksimalnem hlajenju na roki čutimo, da zrak reže. Če smo še bolj natančni, vpih zraka pomerimo s termometrom, ki mora biti krepko pod 10°C. 4,5,6 bo v redu, seveda pod nekimi normalnimi pogoji, ko je hlajenje tudi potrebno. Dober znak je tudi luža pod avtom. Tudi vklapljanje ventilatorja kondenzatorja nam marsikaj lahko pove. Važno je, da imamo čist filter in čist kondenzator. Ohranjenost lamel na kondenzatorju je tudi važna. Ni slabo, če včasih ob pranju avtomobila s curkom operemo kondenzator. Pri tem pazimo na lamele.
Seveda avto klimo ne moremo primerjati s hladilnikom glede trajnosti. Tu je le preveč tresljajev in gibkih cevi, tudi tesnenje osi na kompresorju je problematično. In tudi sol nažira sistem. Sam vklapljam kompresor le ko je potrebno. Na ta način je uparjalnik večinoma suh in ni možnosti za razvoj plesni.
Ampak, dokler klima normalno dela pusti plin pri miru, ker se ne obrabi pa tudi olje ne v življenski dobi avtomobila.

Dj da ti ne bo kdo res verjel. Novo, frišno olje v klima sistemu je prozorne barve. Ko ga ven potegneš pri avtomobilu starem 7,8 let, kjer še nikoli ni bil delan servis je rjavo. Torej?
Druga stvar: Skozi cevi klima sistema vsako leto izpari 30-100g plina, odvisno od starosti avtomobila. Edini material, skozi katerega mikromolekule r134 plina ne pridejo skoz je zlato. To bi bilo malo predrago. Premalo plina v sistemu povzroča pregrevanje, čemur sledi odpoved kompresorja. Seveda ko vklopiš klimo, mora vklopit ventilator, prav tako je fajn pokazatelj temperatura izpihanega zraka. In kar je manj kot 13 stopinj je čisto super. Edina relevantna prodatka o pravilnem delovanju klime sta visok in nizek pritisk. Malo drugače je pri npr renoju ki ima samo polnjenje samo preko enega priključka, ampak point je isti. Tako da res je, avtoklimo je brezveze servisirat. Škoda vsaka 2,3 leta dat 40€ za servis, bolš 500€+ ko crkne kompresor

Re: Servis klime

Objavljeno: So maj 14, 2016 8:51 pm
Napisal/-a aklan86
Kaj pa recimo mitshubishi carisma stara 18 let. Klima še ni bila nikoli nafilana. Hladi OK. Naj sedaj na novo nafilam?

Re: Servis klime

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 8:13 am
Napisal/-a motom
Olje zdrži 40.000 delovnih ur.
Detektorji so potemtakem neuporabni, ker zaznajo puščanje 3g/leto.
Visok in nizek pritisk nista relevantna podatka, ampak pregrevanje in podhlajevanje.

Re: Servis klime

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 8:38 am
Napisal/-a blazkom
Pozdravljeni.

Mene pa zanima kako ugotoviti ali pri polnjenju dodajo tudi olje? Ali je olje v barvi ali je to posebaj?

Re: Servis klime

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 9:23 am
Napisal/-a sašo5
aklan86 je napisal/-a:Kaj pa recimo mitshubishi carisma stara 18 let. Klima še ni bila nikoli nafilana. Hladi OK. Naj sedaj na novo nafilam?

ne prčkaj......notri je stari plin R22 ta ne "uhaja" tako kot ti novejši (ekološki).....
Slicker je napisal/-a:Druga stvar: Skozi cevi klima sistema vsako leto izpari 30-100g plina,r
ralativna stvar, odvisno je tudi kako se sklimo ravna, nekateri celo zimo enkrat ne pritisnejo gumba "AC"
Slicker je napisal/-a:[kar je manj kot 13 stopinj je čisto super.

super je 5,6°c normalno je vse kar je pod 10°c
Slicker je napisal/-a:[Edina relevantna prodatka o pravilnem delovanju klime sta visok in nizek pritisk.

povej samo nekaj: imamo v avtu cagr za pritisk olja, a je pristisk različen, če je v karterju alje na max ali samo polovica?

Re: Servis klime

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 4:18 pm
Napisal/-a motom
R22 ni bil nikoli v avtoklimah.
R134A je toplogredni plin in bo" kmalu" sel izven uporabe.

Re: Servis klime

Objavljeno: Po maj 16, 2016 5:40 pm
Napisal/-a sašo5
pardon R22 je stari plin iz hišnih klim............
je pa res, da se tudi r134a umika, prihajajo baje r1234 yf (evropski avti) in pa še neki novi v japonsko/korejskih vozih...(baje da dragi kot žafran in blazno vnetljivi)

Re: Servis klime

Objavljeno: Po maj 16, 2016 5:49 pm
Napisal/-a hippo
sašo5, ne da prihaja, je že tukaj.

Re: Servis klime

Objavljeno: Po maj 23, 2016 1:55 pm
Napisal/-a luxxx7
Serviser za klime mi je rekel, da je nemogoče menjati olje v kompresorju, brez da ga demontiraš... Je rekel, da tisti, ki to naredi naj kar k njemu peljem :) Zdaj pa nevem, kdo ima prav in kdo ne :roll:

Gre se za avto: VW Passat 1.9 TDI 105KM

Re: Servis klime

Objavljeno: Po maj 23, 2016 4:44 pm
Napisal/-a hippo
Ima prav. Pri vakuumiranju se potegne ven olje, ki je v sistemu (cca 50%), ostalih 50% ostane v kompresorju in če hočeš vse zamenjat ga moraš dejansko demontirat in olje ven spustit. Ampak to ni potrebno.

Klimatska naprava Polo

Objavljeno: Pe jun 24, 2016 1:20 pm
Napisal/-a Lavanda88
Pozdravljeni,
sem nova na forumu. Se ne znajdem še čisto kar se tiče kje začeti novo temo in pišem kar tukaj. Imam vw polo letnik 2010. Mislim, da še nikoli ni bil opravljen servis klime v tem avtu. Danes se mi nekaj zakadilo iz teh ventilatorjev na armaturni, kjer piha ven zrak. Mislim, da je skrajni čas da opravim redni servis klime. Prosim za nasvet kje opravijo kvalitetno in poceni ta servis klime. Zame pride v poštev Ljubljana, Murska Sobota ali pa Grosuplje. Mogoče kdo, ki lahko priporoča koga na teh lokacijah? Hvala za pomoč že vnaprej. :) Aja, klima pa še dela (hladi).
Lep pozdrav
Lavanda88

Re: Servis klime

Objavljeno: Pe jun 24, 2016 2:55 pm
Napisal/-a esem
Pozdravljena na forumu :D

Preberi pravilnik
Tvoj post sem prestavil tja, kjer mu je mesto (v to temo)

Re: Servis klime

Objavljeno: Pe jun 24, 2016 3:28 pm
Napisal/-a zzitop
Eden pohvaljen mojster je pred Ribnico:
http://www.avtoklime.si/bencina.html

Veliko ljudi vsaj iz Grosuplja hodi tja.

Re: Servis klime

Objavljeno: Pe jun 24, 2016 3:42 pm
Napisal/-a motom
S klimo verjetno ni nic narobe. Zamenjaj filter in pomeri minimalni vpih, na max. Ce je pod 8 je ok.

Re: Servis klime

Objavljeno: Pe jun 24, 2016 5:13 pm
Napisal/-a Lavanda88
esem je napisal/-a:Pozdravljena na forumu :D

Preberi pravilnik
Tvoj post sem prestavil tja, kjer mu je mesto (v to temo)

Hvala vam, se opravičujem, da sem post uvrstila pod napačno temo
zzitop je napisal/-a:Eden pohvaljen mojster je pred Ribnico:
http://www.avtoklime.si/bencina.html

Veliko ljudi vsaj iz Grosuplja hodi tja.

Hvala za link :)
motom je napisal/-a:S klimo verjetno ni nic narobe. Zamenjaj filter in pomeri minimalni vpih, na max. Ce je pod 8 je ok.

Hvala za nasvet. Filter za klimo je bil menjan oktobra lani se mi zdi.

Re: Servis klime

Objavljeno: Pe jun 24, 2016 5:31 pm
Napisal/-a motom
Kadar je velika vlažnost in klima res dobro hladi se vcasih zgodi da se pokadi iz klime. Kaj drugega kot vlaga se tako ali tako ne more pokadit. Zahval je pa na forumu bolj malo in zato se toliko bolj sede.

Re: Servis klime

Objavljeno: Sr jul 13, 2016 12:06 pm
Napisal/-a zk_eu
Pozdravljeni. Imam eno vprašanje v zvezi s polnjenjem klime.

Bom pa direktno povedal. Sem študent imam imam 16 let star avto, ki še nikoli ni imel po servisirane klime. Klima mi gori ves čas le v teh vročih dneh. Drugače imam v mestu vedno spuščena okna, ker mi tako bolj ugaja oz. na avtocesti jo imam tudi ves čas prižgano, da se ne skurim v avtu, če malce bolj vroče. Recimo, da mi res "ornk laufa" 10 dni v letu. Sem jo pa drugače vedno vsak mesec prižgal za 5-10 min, tudi pozimi, ko se je temperatura malo dvignila.

Pomeni mi dokler zadeva dela, ampak me je strah, da bi, ker je sistem vseeno malce star, zaradi polnega pritiska kaj popustilo. Ker popravljal kompresorja na starem avtu resnično ne bom. Ta avto imam še res dokler ne zaključim študija in se dokončno ne postavim na svoje noge. Potem bom pa vseeno moral narediti "mini posodobitev" zaradi starosti avta.

Da ne bo pomote. Vedno, ko servisiram avto nikoli ne šparam na materialu (vedno zamenjam vse filtre, notri dam najboljše olje za moje vozilo, svečke oz. kar je pač potrebno menjati). To se zelo pozna in zato avto po vseh teh letih tudi odlično deluje. Klimo pa res nisem nikoli servisiral. O tem sem začel razmišljati šele, ko sem ugotovil, da ni bila nikoli napolnjena. A je res dejansko zadeva tako kritična s tem oljem? Tukaj gre namreč za zaprt sistem in ne vem kam bi olje (za razliko od plina) lahko izginilo? Z obremenitvami, ki jih doživlja motorno olje pa tudi ne gre primerjati kompresorja klime, zato ne bi po mojem smelu biti tako kritično. Niti se vso olje v kompresorju ob menjavi plina ne zamenja. Ko pa v sistemu ni dovolj pritiska, pa se tudi kompresor ne bo več prižgal.

Sem klical mojstra, ki ga zelo hvalijo v našem okolišu glede slednjega in mi za 40€ naredi zadevo. Kot pravim, ni mi toliko problem v teh 40€, kot pa da ne bom imel potem še večjih problemov. Nekako sem mislil počakati dokler mi hladi in jo napolniti, ko bi dejansko pihala toplo oz. se ne bi več prižgala. Mi pa v teh vročih dneh na maksimumu (oz. minimumu, če so natančni - klima je ročna), hladi ravno prav.

Hvala za nasvet in lep pozdrav.

Re: Servis klime

Objavljeno: Sr jul 13, 2016 12:17 pm
Napisal/-a ESX
jah prvo se boš moral odločit kaj bi sploh rad.

olje se ne menja, težava je če je premalo plina olje ne kroži po sistemu kot bi moral, poleg tega se pregreva kompresor, vlaga v sistemu skupaj z oljem rata kislina in razžira cevi, itd

če ti je problem 40e pač pusti dokler dela dela pol pa zamenjaš avto kot sam praviš