Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
D12J12
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 704
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a D12J12 Po dec 06, 2021 4:25 am

Vidim da je primeren za AGM. Ko ga boš jemal ven najprej odvij minus klemo, šele nato plus klemo in pri namestitvi najprej plus klema in nato minus klema. Nastaviti boš moral vse električne porabnike kateri imajo spomin ura, radio itd, vnašati ti ne bo potrebno nobene kode, ker to je že vnešeno. Res da je AGM akumulator zaprt sistem, ampak ti vseeno svetujem, da ga polniš v malo bolj zračnem prostoru, najbolje čez vikend, da izvede polnilec polnjenje in vzdrževanje. Drugače pa če imaš multimeter lahko slediš kapaciteti in po potrebi dopolniš
Slika
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1823
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: prazen akumulator

Napisal/-a nejc1 Po dec 06, 2021 7:25 pm

Jaz sem oživel že AGM akumulator, kateri je imel nekaj čez 1 V in je po polnjenju tester akumulatorja pokazal dobro stanje. Potem je v avtomobilu lavfal cca leto do prodaje brez problema. Tako da ta tabela v praksi velikokrat odpade.. Navaden kislinski akumulator je pa druga stvar, če bo dlje časa močno izpraznjen je malo možnosti, da se ga lahko spravi nazaj v neko dobro stanje...

In nimajo vsi avti s stop/startom AGM akumulatorje, ampak v veliko primerih EFB, kateri je tudi cenejši. In tole na sliki mi bolj deluje kot EFB akumulator. No treba je pač točno pogledat kateri tip je original vgrajen (lahko se pa zamenja iz EFB na AGM, obratno pa ne)...

Če avto v teh dneh ko je okrog ničle ali manj zjutraj normalno vžiga jaz ne bi kompliciral, če opaziš slabše zagone pa planiraj menjavo..
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1686
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: prazen akumulator

Napisal/-a emozul Po dec 06, 2021 8:54 pm

Ma, jaz ga bom kar zamenjal, ker je star že dobrih 6 let. Ker sem dosti na cesti, da ne bom nekje počakal.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1823
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: prazen akumulator

Napisal/-a nejc1 Po dec 06, 2021 8:56 pm

Ja po 6ih letih je že pametno, če hočeš biti ziher. Po dveh letih na original akumulatorju je pa malo huda..
 
Uporabniški avatar
D12J12
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 704
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a D12J12 To dec 07, 2021 5:24 am

nejc1 je napisal/-a: Tako da ta tabela v praksi velikokrat odpade..

Tabela prikazuje dokaj točne rezultate kapacitete, s kapaciteto pada tudi voltaža, so pa desetinke izražene v 25% tako, da čisto v nulo ni.

Sem preveril akumulator na sliki in imaš prav, je EFB.
 
Uporabniški avatar
Maister
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 52
Pridružen: Sr jul 23, 2008 4:14 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a Maister To dec 07, 2021 1:29 pm

nejc1 je napisal/-a:
In nimajo vsi avti s stop/startom AGM akumulatorje, ampak v veliko primerih EFB, kateri je tudi cenejši. In tole na sliki mi bolj deluje kot EFB akumulator. No treba je pač točno pogledat kateri tip je original vgrajen (lahko se pa zamenja iz EFB na AGM, obratno pa ne)...

Če avto v teh dneh ko je okrog ničle ali manj zjutraj normalno vžiga jaz ne bi kompliciral, če opaziš slabše zagone pa planiraj menjavo..


Danes zjutraj je kazalo v avtu -7°. Vžiga normalno. Ne dela pa (gori lučka za nedelovanje SS). Kot rečeno to itak ne uporabljam in me načeloma ne moti, razen tista lučka, ker sem bolj tak, da me vse moti in da mora vse v avtu delovat brezhibno, če že je "notri".
Ja glede na oznake (EF 12V 70Ah 760A (EN)) je notri EFB.
Kakšna pa je razlika med EFB in AGM?
Če bi že sam kupoval, kaj priporočate, mogoče močnejšega? Če pa je potrebno vnašanje kode po menjavi, kot pravi D12J12 je pa itak potem potrebna menjava na pooblaščenem servisu oz pri mehaniku, ki ima tester in kode, da ti jih vnesejo, al kako?
 
Uporabniški avatar
D12J12
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 704
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a D12J12 To dec 07, 2021 2:10 pm

Razlika med njima je, da ima EFB tekoči elektrolit, katerega ni potrebno dolivati, AGM ima pa kislino napito v stekleni volni. AGM menjaš samo za AGM, EFB pa za EFB ali AGM, kot je že nejc1 napisal. Svetujem ti, da akumulator kupiš in doma napolniš na 100% ( kupljeni imajo okoli 80% kapacitete) in ne povečuješ kapacitete. Že trenutne kapacitete 70Ah nisi držal na 100%, ko boš tiste z višjo kapaciteto še težje + sama cena. Vedno pod 100% pomeni sulfatizacijo in krajšo življenjsko dobo. Če imaš krajše vožnje polni akumulator vsaj 2x mesečno. Ko namestiš novega potrebuješ tester, vnese se številka izdelka , ter tehnične karakteristike.
 
Uporabniški avatar
Maister
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 52
Pridružen: Sr jul 23, 2008 4:14 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a Maister Ne dec 12, 2021 9:32 pm

Vsak dan naredim cca 30km v eno stran v službo. Danes izlet 50km v eno stran in nazaj 50km. Toda glede na to da lučka za SS še vedno gori in SS ne deluje se še vedno ni napolnil čez tistih 75%. Zakaj. Ravno zato bi ga dal polnit in napolnil vsaj tam na cca 90% da bi potem mogoče vzdrževal to kapaciteto nad 75%.
 
Kohec
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So jun 13, 2009 2:03 pm

Re: prazen akumulator

Napisal/-a Kohec Po dec 13, 2021 12:22 pm

Če ti sistem S/S ne deluje, kljub temu da si vozil dokaj dolgo razdaljo, lahko pomeni, da je akumulator že toliko slab, da ga ne more več napolniti do določenega procenta napolnjenosti, ali pa je težava v alternatorju - ne polni dovolj.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1823
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: prazen akumulator

Napisal/-a nejc1 Po dec 13, 2021 7:05 pm

Pa si siguren da lučka za start stop sveti samo če akumulator ni dovolj naponjen? Jaz bi prej rekel da sveti, dokler niso izpolnjeni vsi potrebni pogoji za delovanje sistema, teh pa ni malo. In eden od pogojev je ponavadi 4 ali 5 stopinj zunanje temperature, no mogoče se motim in ima pa Peugeot kako drugače nastavljeno...
 
Uporabniški avatar
Maister
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 52
Pridružen: Sr jul 23, 2008 4:14 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a Maister Po dec 13, 2021 11:03 pm

Kohec je napisal/-a:Če ti sistem S/S ne deluje, kljub temu da si vozil dokaj dolgo razdaljo, lahko pomeni, da je akumulator že toliko slab, da ga ne more več napolniti do določenega procenta napolnjenosti, ali pa je težava v alternatorju - ne polni dovolj.

Ja to je meni čist jasno. To ni bilo vprašanje.
Očitno je poraba oziroma porabniki, kljub daljši vožnji enaka ničli oziroma na krajše razdalje tudi večja, kot ga napolni alternator. V skoraj treh letih se je torej izprazniolo za cca 30%. Glede na to, da je tako rekoč že proti koncu življenske dobe to sploh ni tako slabo. Kot sem že napisal, razmišljam tako, da če mi zdrži še to zimo bom kar vesel. Zato, če bi ga napolnil tam vsaj na 90% mislim da če je z alternatorjem vse ok potem bi moral zdržat to zimo mogoče še več.
Bolj me skrbi to, da ko ga bom enkrat vzel ven in polnil "ročno" da ne bom naredil še slabše, kot da vse skupaj pustim pri miru in dela dokler dela, saj načeloma za vse ostalo kot start-stop ni problemov.

nejc1 je napisal/-a:Pa si siguren da lučka za start stop sveti samo če akumulator ni dovolj naponjen? Jaz bi prej rekel da sveti, dokler niso izpolnjeni vsi potrebni pogoji za delovanje sistema, teh pa ni malo. In eden od pogojev je ponavadi 4 ali 5 stopinj zunanje temperature, no mogoče se motim in ima pa Peugeot kako drugače nastavljeno...


Ja, so mi znani vsi pogoji :roll: ki naj bi bili izpolnjeni za delovanje SS. Eden je hitrost, toda takrat se lučka ne prižge, oziroma za kratek čas utripa zelena lučka za SS, oranžna lučka, ki pa neprekinjeno gori se prižge, ko zunanja temperatura pade na nič in pa kot sem že napisal, ko pade pod 76% napolnjenosti akumulatorja. Lahko da je še kakšen pogoj to ne rečem, toda to so osnovni.
Toda meni gori ta oranžna lučka tudi, ko je bilo zunaj cca 10°. Saj avto je bil ravnokar na rednem servisu in so mi tudi tam razložili situacijo. Ni nobene panike tudi kar se tiče zagona oziroma ostalih funkcij naj bi akumulator imel še dovolj moči za normalno delovanje.
Kot že par krat povedano bi rad samo sedaj, ko bodo prazniki in bom imel več časa, vzel akumulator ven in ga dal za kakšno noč ali dan polnit.
Je pa bil večkrat problem takole med prazniki, da avta par dni nisem uporabljal oziroma imam takrat samo kakšne kratke vožnje in je bilo potem problem pri zagonu, oziroma se bo takrat še bolj izpraznil, saj takole, ko se vsak dan vozim v službo cca 30km v eno smer, ni problem.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 704
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: prazen akumulator

Napisal/-a D12J12 To dec 14, 2021 3:31 am

Zakaj akumulatorja ne napolni je kriva samo kemija, noben altenator in porabniki. Na plošče v akumulatorju se je pričel nalagati svinčev sulfat, pametni polnilci znajo izvesti desulfacijo (impulzno polnjenje) s katerim odnašajo sulfat iz plošč, ampak če le ta sulfat ni že preveč otrdel, čas za to je nekje pol leta, v tem primeru je mogoče že prepozno. Dvignilo je upornost akumulatorju in polnilec izmeri višjo napetost od dejanske in ga ne napolni do konca. Aja, zakaj se je pričel nanašati sulfat? Ker je bila napolnjenost večino časa pod 100%. Že v štartu napolniti akumulator na 100% in 2x mesečno izvesti polnjenje in desulfacijo, pa bo stvar trajala kar nekaj let.
 
boštjan_01
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: prazen akumulator

Napisal/-a boštjan_01 To dec 14, 2021 7:52 am

V čem je problem? Če ga misliš napolnit ga napolni, če ne pač ne. Več kot en teden samo sanjaš kako boš mogoče kaj naredil.


lp
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3125
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: prazen akumulator

Napisal/-a joztom To dec 14, 2021 6:27 pm

Start&Stop je čarovnija. Pri PSA se tudi polnjenja NE da klasično pomeriti, ker 14,1V hladen in ogret 13,7V več daje samo en čas, potem pa vzbujanje zniža in se voziš na 12,8V, za šparanje goriva (to je oni eBlue na znački). Meni to slučajno kaže radar_detektor Cobra. Obenem je v levem blatniku pomožni konjski kondenzator 1Farad za pomoč zagonu, ki pa večinoma rad crkne. Težko se dobi, pa še večini se ne sanja, kje je in kako to v resnici dela. Če mu šlus narediš, pa dobiš orodje v glavo. Merkejte.
 
vuli
Novinec
 
Prispevkov: 425
Pridružen: Pe jul 13, 2012 7:43 pm
Kraj: Bovec

Re: prazen akumulator

Napisal/-a vuli To dec 14, 2021 8:22 pm

zlo pametno delat k*** šlus na kondenzatorju.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3817
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: prazen akumulator

Napisal/-a Firediver Sr dec 15, 2021 7:48 am

Ne, saj ni pametno, je pa po Murphyju vedno možno, da se to zgodi..je vedno več "mehanikov", ki se vsega lotijo.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov