Stran 1 od 1

Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: To feb 16, 2016 11:00 pm
Napisal/-a krizkraz
Spoštovani mojstri,

prosim za nasvet!

Kupil sem F. Fiesto mk4 1998 (1.3 Endura motor), izdelan v Nemčiji, zelo malo kilometrov (63k - starejši sorodnik), zato bi ga rad lepo vzdrževal, da bo deloval še vsaj dva,tri krat toliko (rje je zaenkrat malo). Ne bi rad za vsak prdec delal gneče okrog mehanika + imam veliko željo se naučiti poštimati osnovne, enostavno dostopne probleme + prihranek denarja tudi ni odveč. Haynes Manual že prispel:), a mi trenutno nič ne pomaga.

imam dve težavi:
- Rad bi menjal klinasti jermen (avto nima ne klime, ne servo vol.), ki žene le vodno črpalko in alternator. Mislim, da je jermen še original, med zobci je guma že razpokana. Oznaka na jermenu: Motorcraft 98FB-6C301-AA AV10 826 LE R742A (a je to s krepkim nazivna dimenzija jermena?). Na internetu ga seveda ni nikjer za najti, se pa najde Bosch, Contitech, Dayco, SKF itd. ->
PROBLEM: dimenzije jermena? S pomičnim merilom sem izmeril širino jermena cca. 11,3mm, strani z rezervnimi deli pa za ta model avta predlagajo ali 10×800 oz. 10×825, pa tudi Boschevega 11,9×825! Dolžino sem izmeril z vrvjo- cca 85cm minus palec, tako da je kar 825mm, oz. 826mm. Katero širino naj vzamem? Trenutni jermen gre na videz precej na tesno v vse tri plastične jermenice. Na pogled sodeč bi 10mm bil malo preozek (slab oprijem?), 11,9mm pa malenkost preširok (nočem, da razkolje jermenice). Ali je tudi original jermen deklarirano 10×826, "v resnici" pa 11,xy×826? Ne vem, kako točno se proizvajalci držijo teh mer...?
Seveda je to vse moje totalno začetniško zelenkasto začudenje in najbrž preveč kompliciram, ampak ne bi rad česa zamutil, že pri čem tako enostavnem.
Katero dimenzijo (in znamko, če smo že pri tem) naj torej vzamem?

-Drugo; Motor v hladnem vremenu zelo rahlo rožlja s frekvenco približno 1,2-1,5 Hz, in rožljanje je pogojeno z obrati. Sliši se kot nežno premlevanje, oz. kot pomivalni stroj:)

Kaj se v motorju vrti tako počasi..bi lahko bila črpalka za olje ali razdelilna kapa? Po načrtih sodeč, sta obedve gnani od odmične gredi, ki se, kolikor sem se podučil, vrti s polovično hitrostjo "glavne" gredi. Slednji dve sta povezani z verigo. Ali je lahko "chain tensioner?"
Pred zimo lani tega zagotovo ni bilo slišati, zdaj se sliši vsako jutro, tudi če ni preveč mrzlo in se sliši še kar nekaj kilometrov, dokler se motor ne ogreje dobro (no, tudi drugi zvoki pri hitrosti več kot 60/km/h preglasijo rožljanje)
Olje je na sredini med max-min, zadnja menjava cca. 15kkm nazaj oz. 2,5 leti. Pred tem menjano precej pogosteje, glede na (majhno) kilometrino vsakih 3-6 tisoč km (oz. kolikor je bilo prevoženo v 1-2 letih). V kratkem se lotim tudi raziskovanja menjave olja+filtra. Ali lahko samo menjava olja to popravi, ali bo samo blažilo simptome nečesa potencialno katastrofalnega?

Za kakršen koli odgovor - ISKRENA HVALA

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: To feb 16, 2016 11:36 pm
Napisal/-a AssKicker
To kjer je poudarjeno, je dimenzija jermena ja, in to bi moralo biti vredu. Tudi po katalogih to pokaže. Če kupiš od skf, neboš nič zgrešil.. Kar se pa tiče rožlanja pa...mogoče kej veš, kdaj so bili nastavljeni ventili? Pri teh motorjih se ventili nastavljajo na vsak drugi, tretji servis. Načeloma to ni težko opravilo, ker ima odmično gred v bloku, pa potem preko tistih palic gnan klavir v glavi, kateri odpira ventile. Če se prav spomnim, je na pokrovu ventilov tudi napisano, kakšna zračnost mora biti. Istočasno menjaj še tesnilo pokrova ventilov, ki je iz plute, in stane par evrov..

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 10:20 am
Napisal/-a TrijoAdijo
Mater si zakompliciru z enim jermenom....s tole cifro: 98FB-6C301-AA pojd na prvi pooblaščen fordov servis in boš takoj dubu motorcraftov jermen.Pa te noben ne bo niti vprašu za keri avto je,niti za letnik...to je to. Če bi rad karkol drugega (conti,gates,bosch,...) pa pojdi v prvo trgovino z avtodeli, dej jim tole cifro,pa ti bojo pravega našli tik-tak.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 10:36 am
Napisal/-a Fan
X2

Kaj v Haynes Manual nič ne piše, kaj povzroča zvok " s frekvenco približno 1,2-1,5 Hz"? :D

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 3:25 pm
Napisal/-a krizkraz
Asskicker: ventili nimam pojma, ČE so sploh bili kdaj nastavljeni. Je kar slišno to tik-takanje... no, bolj je tik tik tik tik, čeprav sem bral, da so te mašine take tik-takaste. Imam občutek, da se noben ni v to poglabljal. ja v hejnsu piše ali 12 mesecev ali 10k milj. ups. A lahko pride do piz., če tega ne preverimo v kratem?
Sicer je zvok, ki sem ga omenjal, bolj kot da se nekaj vrti, kot pa linearno gibanje, plus tega 2-4krat počasneje, kot si predstavljam ventile skakat (nisem pa meril/gledal).
tega se zaenkrat ne bom še sam loteval, nimam še niti podstavkov pa krokodila, kaj šele, da bi top dead center trofil (ali kako se reče po slovensko?) :mrgreen: Ja, na pokrovu piše 0.2mm vhodni in 0.5mm izhodniš.

TrioAdio: ne vem, če bi rad Motorkraft ali tiste druge. Kateri pa je najboljši? Ne bi rad kompliciral:>

Fan: Sem iskal po abecednem kazalu, pa nič ni videt. Madona, pa taka debela bukva. :mrgreen: //
Bom vzel štoparco pa bom timing zmeril. Vsekakor je manj kot sekunda pa več kot pol sekunde.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 8:53 pm
Napisal/-a čare
Jermen pod tole kataloško 98FB-6C301-AA je 10 X 825 in ne ne bo ti razklalo jermenic,rožljanje pa povzroča veriga in to pri vseh fiestah.Če pa si Haynesom trenutno ne moreš nič pomagat pa bolje ,da se ne lotiš ničesar,ker če ti haynes ne pomaga ti ne pomaga nič.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 9:43 pm
Napisal/-a krizkraz
ja sem se bal, da bi blo kaj z verigo. Sicer v Haynesu ne piše, da bi jo bilo treba rutinsko menjati (eni spet pravijo, da veriga preživi avto naspluh, drugi imajo slabše izkušnje)... razen ko generalno mašino rihtaš, menjaš ketno, oz. če je "znano, da ketna ni relativno nova", karkoli že to pomeni.

A bi bilo zelo potrebno pregledat, da se po čem ne drajsa, ali je mogoče napenjalnik kriv ali bi moral celo ketno zamenjati? Ne bi rad tako nerabljene mašine pustil, da se sfrčka pred 100kkm!


hvala!

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 10:47 pm
Napisal/-a primozek68
Ja zavlec to drvarnico enmu mehankarju, da ti jo porihta. Haynesa pa kar lepo vrni, ker očitno si ne znaš pomagat z njim.
Moje mnenje: škoda vsakega €, kljub temu da si čustveno navezan, ker ti bo segnila slej ko prej.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 4:27 pm
Napisal/-a krizkraz
"pelji mehaniku" <?> "škoda vsakega €".... katero zdaj?
nekje je treba začet ne..In ko začneš, si ponavadi pač brez izkušenj. No, mogoče si se ti že rodil izkušen 8) pa si se namesto mama drl gedore, kaj pa vem.

Zobje ti bodo tudi slej kot prej segnili, brezveze vsak dan vzdrževat...boš prišparal kak € za pasto haha.

Sicer nisem čustveno navezan na avto, pač pa nisem pretirano potrošniško usmerjen. Če se da popravit, in če je računica ok... glej, avto sem "dobil" za 350€. Poglej oglase in najdi tak avto, z realnimi kilometri.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 5:19 pm
Napisal/-a čare
Kakor gledam ma ta motor res debilen sistem za napenjanje verige tako da ga poglej če ni zaštekal pa potem ketna opleta.V Haynesu maš sigurno vse slikovno opisano.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 6:23 pm
Napisal/-a primozek68
krizkraz je napisal/-a:"pelji mehaniku" <?> "škoda vsakega €".... katero zdaj?
nekje je treba začet ne..In ko začneš, si ponavadi pač brez izkušenj. No, mogoče si se ti že rodil izkušen 8) pa si se namesto mama drl gedore, kaj pa vem.

Zobje ti bodo tudi slej kot prej segnili, brezveze vsak dan vzdrževat...boš prišparal kak € za pasto haha.

Sicer nisem čustveno navezan na avto, pač pa nisem pretirano potrošniško usmerjen. Če se da popravit, in če je računica ok... glej, avto sem "dobil" za 350€. Poglej oglase in najdi tak avto, z realnimi kilometri.


Okej. Če s Haynes manual ne znaš zamenjat navadnega jermena potem niti ni treba se začet učit. Raje daj nekomu par 10€ da ti porihta. Sam osebno sem prvič s Haynesom potegnu glavo dol, jo dal porihtat, sestavil in naredil še 30.000km preden sem prodal.
Primerjava z zobmi je drgač čist mem.
Avto pa ni niti oldtimer, youngtimer, niti ni za pogledat, ni redek, ni markanten, nima sploh voznih lastnosti, nič. Vozi dokler ne crkne, potem pa v prešo.
Sicer ti je to že @Fan namignil, sam nisi štekal.

To vse je seveda samo moje mnenje.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: So feb 20, 2016 6:23 pm
Napisal/-a krizkraz
čare je napisal/-a:Kakor gledam ma ta motor res debilen sistem za napenjanje verige tako da ga poglej če ni zaštekal pa potem ketna opleta.V Haynesu maš sigurno vse slikovno opisano.


Hvala, bom pogledal. Ja piše v knjigi...v teoriji bo šlo:> V praksi pa še mi ni jasno, kako bom skup spravil 115Nm, da dobim jermenico ročične gredi dol, če se je kaj zarostalo? Mogoče kaj takega? -> http://www.uktools.com/power-bar-hand-i ... 54752.html
Seveda bi raje v Sloveniji kupil, pa ne samo zaradi poštnine, ampak kako se temu reče v slovenščini? neka "udarna" zadeva... sem ugibal v gugl pa ne najdem nič podobnega. nimam pa cajta 1 uro probavat gesel, tako da če kdo ve, sem hvaležen!

Ali enostavno kaj takega: http://www.orodje-zabjek.si/orodje/rocn ... ecnic.html
? Izgleda ene pol metra dolgo...
Od te boge cca 25cm T-palice, ki jo mam zdaj, bi moral pritisnit gor cca. 45Kg, to pa ne vem, če lahko spravim gor in mam hkrati še pod kontrolo.



primozek68 je napisal/-a:Okej. Če s Haynes manual ne znaš zamenjat navadnega jermena potem niti ni treba se začet učit. Raje daj nekomu par 10€ da ti porihta. Sam osebno sem prvič s Haynesom potegnu glavo dol, jo dal porihtat, sestavil in naredil še 30.000km preden sem prodal.
Primerjava z zobmi je drgač čist mem.
Avto pa ni niti oldtimer, youngtimer, niti ni za pogledat, ni redek, ni markanten, nima sploh voznih lastnosti, nič. Vozi dokler ne crkne, potem pa v prešo.
Sicer ti je to že @Fan namignil, sam nisi štekal.

To vse je seveda samo moje mnenje.


Mogoče si dober za pod haubo, ampak bereš pa precej površno, ali pa si nalašč nekaj (ego) nabijaš, ne vem. Nikjer nisem napisal, da ne znam menjat tega jermena. Nisem priročnika za ta ubogi jermen kupil. Ga menjam z ali brez navodil.. Če bi bil tak LEVAK, pa res bolje, da niti haube ne odpiram.

Drugače pa nimam avta zato za zdravit komplekse, da bi ga gledal in občudoval, kako je markanten. Niti da bi se šminkiral, pederišil, preseraval z njim. Kaj šele, da bi z d(i)rkanjem ogrožal druge. Vozne lastnosti ima za moje trenutne potrebe čist dovolj dobre. Stegne povsem dovolj, da lahko brez jajcanja prehitiš, če je treba. Pa še pralni stroj gre not.
Vozim, dok ne crkne, potem pa če ne bo prerjav, predelam na elektriko haha. :mrgreen: i wish ja.

Seveda je tvoje mnenje, kaj pa drugega. Saj zato pišem tu, ker me zanimajo vaša mnenja! takšna ali drugačna, seveda raje konstruktivna =P

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: So feb 20, 2016 8:38 pm
Napisal/-a AssKicker
Taka fiestica je čist luštkan avto, nevem kaj človeku težite tle.. Če se je odločil, da jo bo štimal, jo pač bo. Meni osebno tudi ni jasno zakaj nekateri švasajo pa rihtajo razne stare golfe, kateri so resnično samo še za v prešo, že po defaultu.., pa jih ne grem zajebavat zakaj krša pregnitega zropotanega enostavno ne stisnejo, pa si prihranijo denar, čas, živce, pa še avto si lahko kupijo pol.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: So feb 20, 2016 9:06 pm
Napisal/-a 16valve
Kot so povedali v vsaki trgovini z avtodeli bos dobil kar potrebujes in nemore biti nek strosek. Ko pa se lotis menjati jermena seveda zamenjaj se olja,filtre pa bo.Kar se tice ropotanja so skoraj sigurno ventili to je njihova hiba.Znajdi pa se z kaksnim vaskim mehanikom ,da zamenja in vozi dokler bo sreca.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Ne feb 21, 2016 10:45 pm
Napisal/-a krizkraz
16valve, hvala za prispevek,
ampak sem to, se dobi v trgovini, izvedel že od drugih. Verjamem pa, da nisi cele teme šel brat (kar je včasih fajn, da se skoncentrira koristne info:)
no, mogoče te je moj long ass post že dovolj zmantral:) bom probal koncentrirat v bodoče,,,

Tudi glede rožljanja pa kar verjamem žaretu, da je veriga oz. napenjalec. Enostavno se sliši kot rotirajoč zvok, ne tap tap tap udarjanje - tudi izvor zvoka se sliši nižje znotraj spodaj, ne pa zgoraj pri ventilih.. Sem pa bral, da so ventili problematični pri teh avtih, tako da bo vsekakor potrebno tudi to nastaviti.

Trenutno imam bolj težavo, s čim naj odvijem 115Nmetrsko matico na jermenici ročične gredi?? (glej moj prejšnji post za linke)
al s tisto udarno zadevo s kladivom, ali enostavno polmetrsko t-palico?

lp vsem

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Po feb 22, 2016 3:17 am
Napisal/-a Fan
Kaj pa če vam bi to odvil lokalni mehanik/mojster/popoldanec ( s pnevmatskim orodjem ), privijete nazaj z roko, se odpeljete domov ( predvidevam da je kje v bližini ), ter v miru opravite servis. Na kraju sestavite po obrnjenem vrstnem redu.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Po feb 22, 2016 3:08 pm
Napisal/-a čare
Za take stvari losavat enostavno rabiš pištolo in kompresor,ker na roke takole stvar šravfat je bolj yeba.

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: To feb 23, 2016 2:54 pm
Napisal/-a 16valve
krizkraz je napisal/-a:16valve, hvala za prispevek,
ampak sem to, se dobi v trgovini, izvedel že od drugih. Verjamem pa, da nisi cele teme šel brat (kar je včasih fajn, da se skoncentrira koristne info:)
no, mogoče te je moj long ass post že dovolj zmantral:) bom probal koncentrirat v bodoče,,,

Tudi glede rožljanja pa kar verjamem žaretu, da je veriga oz. napenjalec. Enostavno se sliši kot rotirajoč zvok, ne tap tap tap udarjanje - tudi izvor zvoka se sliši nižje znotraj spodaj, ne pa zgoraj pri ventilih.. Sem pa bral, da so ventili problematični pri teh avtih, tako da bo vsekakor potrebno tudi to nastaviti.

Trenutno imam bolj težavo, s čim naj odvijem 115Nmetrsko matico na jermenici ročične gredi?? (glej moj prejšnji post za linke)
al s tisto udarno zadevo s kladivom, ali enostavno polmetrsko t-palico?

lp vsem


Ni problema,
Hotel sem ti pomagati in reči tako kot vsi ,da v trgovini radi pomagajo samo,da prodajo.
Kar se tiče rožljanj si je takole težko predstavljati kaj bi bilo dokler sam ne vidiš in ne slišiš vem pa ,da je skoraj še vsaka fiesta ropotala.Zato sem omenil ventile. Sem pa vozil veliko avtov in jih veliko ropota,ko je mraz in ni potrebno , da je minus 20 pač leta naredijo svoje in niso več neslišne.
Kot si omenil sama menjava olja včasih čudežno pripomore in veliko ropotanja izgine in me včasih preseneti delovanje avta prej in kasneje.
Glede odvijanja matice na jermenici pa ne vem koliko obvladaš zato sem priporočil vaškega mehanika ,ker ko boš začel kupovati orodje ni konca-sem preizkusil.Skratka tvoj post ni predolg povedal p sem ti,kar sem lahko takole na daljavo.
lp in uzivaj v vožnji

Re: Fiesta 1998 klinasti jermen

Objavljeno: Če feb 25, 2016 4:04 pm
Napisal/-a ddejc
Ko boš menjal jermen menjaj še vodno črpalko. Ne vem pa iz glave kako je pri 8V motorjih. Ne bi bilo slabo menjati še napenjalec jermena. Ni pa hudič poceni glede na "budget" motor!

Jermen in vse ostalo... Zaviješ v prvo pametno trgovino z avtodeli, poveš letnik vozila, tip motorja, prostornina in kW pa ti bodo vse znesli na pult kar rabiš ;)

Nastavljanje ventilov je tako enostavno, da bi bilo škoda, da se ne lotiš sam, če nimaš dveh levih rok. Rabiš merilne lističe, dva ključa (mislim, da 12 ali 13) in ključ, da boš vrtel glavno gred. Pri ogretem motorju snameš dol prednje desno kolo, da prideš do vijaka motorne gredi. Snameš dol pokrov in si pripravljen.
Za točen princip nastavljanje poglej v Haynesa, ker je zagotovo opisano. Na grobo pa gre tako, da mora biti ventil, ki ga štelaš v določenem taktu oz. nanj ne sme pritiskat vzvod.
Da ti bo lažje odmontiraj ven svečke in, ko jih imaš že zunaj jih zamenjaj. Tukaj toplo svetujem original svečke, ker sicer se zna ford strmat. Ne vem zakaj, ampak sem že večkrat preizkusil na lastnih izkušnjah, da najlepše dela z original svečkam.

Vsekakor najprej nastavi ventile pa boš videl kakšno bo potem stanje, da ne boš po nepotrebnem razdiral in preverjal verigo in napenjalec.