Stran 1 od 2

amortizerji

Objavljeno: Ne mar 20, 2016 8:54 pm
Napisal/-a čare
No tisti ki se zastopite na amortizerje.Avto je na original fedrih in amortizerjih.Amortizerji so bli obnovljeni in naročeno je blo da hočem avto mehak.Prej sem imel gor najprej nekih 100000 km AL-KO,potem nekih 50000 Monroe na koncu sem dal obnovit originalne ampak avto je še vedno trd za moje pojme,ker čutim čist vsak kamen ali grbinico.Zdaj je pa tko.Amortizerji so filani z oljem + zrak,če jaz ta zrak spustim (ne vsega) ven bo amortizer mehkejši ali ne?Karkoli bom na amortizerjih delal bom delal sam,ker nikomur več ne dam niti € kar se amortizerjev tiče,zrak pa lahko komot ven spustim,ker ima na vrhu batnice zarezo ravno s tem namenom.

Re: amortizerji

Objavljeno: Ne mar 20, 2016 9:37 pm
Napisal/-a Gricko
sicer se ne spoznam glih ful....ampak bi čisto fizikalno rekel, da zrak ne bo naredil neke razlike, saj je zrak dokaj stisljiv......to razliko dobiš z oljem in "dizami", skozi katere se olje pretaka....torej ali večje luknje ali bolj redko olje, da gre lažje na drugo stran.....

Re: amortizerji

Objavljeno: Ne mar 20, 2016 11:39 pm
Napisal/-a lisko
Samo v premislek....Amortizer gre rad skupaj in zelo trdo narazen....
Fizika...Ko stisneš vzmet skupaj potem ne sme skočit narazen ampak more amortizer prevzet to energijo vzmeti. Z drugimi besedami karkoli boš delal na amortizerjih bo avto vedno enako trd ( ker, ko kolo udari v grbino, stisne fedro ta pa prenese dalje na šasijo....tukaj amortizer nima dosti vloge...da pa potem avto ne odskoči v zrak....pa amortizer zadrži fedro...) Trši amortizerji ne pomenijo tršega avta ampak , da bo avto bolje prilepljen na cesto ( v kombinaciji s tršimi fedri). Fedra je tista , ki prenaša sunke ( v bistvu jih blaži ampak če je (pre)trda se pač določen del prenese dalje...)
Rešitev bi bila mehkejša fedra....ampak v tem primeru bi moral povečat hod preme, da bi na isti višini imel več hoda....tako bi energijo udarca absorbiral dlje časa....
Mogoče na hitro bi lahko poskusil z mehkejšim stabilizatorjem, kajti tudi ta ima vlogo pri trdoti podvozja...

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 12:08 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
Literatura stran 11. za "plinske" (olje+plin) pri malih hitrostih so bolj trdi, pri večji dinamiki pa se omehčajo.

http://studentski.net/gradivo/ulj_btf_z ... ika_01?r=1

To da se čuti vsaka razpoka na cesti so krive posedene gume na vpetju stabilizatorja.



Lp.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 7:07 am
Napisal/-a čare
In kako naj bi zgledale posedene gume na stabilizatorju? Stabilozator je OK...

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 9:12 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
Na moji "kripi" so bile po 12 letih čisto vležane... se je stabilizator že skoraj dotikal mosta.

Sedaj po menjavi precej bolj tiho leti čez razpoke na cesti.

Lp.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 11:07 am
Napisal/-a čare
Men čez lukne ne ropota. Stabilizator je OK...

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 6:13 pm
Napisal/-a lisko
Počasi ,še enkrat preberita moj post :P

In točno tako je. Amortizer ne vpliva na trdoto, ker stisne se hitro (to pomen, da je kolo pripeljalo na grbino). V vzmeti ( ki je v tem trenutko stisjena) se nabere energija, ki jo more potem amortizer ublažit , da avtek ne odskoči ampak da se vzmet nadzorovano raztegne. 90% udarca ( kolo na grbini) prenaša vzmet 9.9 stabilizator ( oja ima vpliv....vsak ki pozna njegovo delovanje bo vedel kako ) in mogoče 0.1% amortizer. Vzam stabilizator dol in probaj. Avtek se bo nagibal mičkeno bolj ampak bo neprimerno mehkejši.

Trši amortizer ne pomeni nič kaj drugega kot pa to, da vzmeti ne pusti tako hiro raztegnit in ker avto lepše sledi neravni cesti imaš potem občutek da je komplet podvozje trše.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 8:12 pm
Napisal/-a čare
O amortizer še kako vpliva na trdoto vozila.Z amortizerjem ti lahko narediš avto zelo mehak ali pa trd ko kamen.Kot je rekel Gricko.Gostota olja in velikost "šob" sta poglavitnega pomena pri trdoti vozila.Stabilizator nima toliko vpliva na trdoto kot ga ima na stabilnost vozila.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 8:15 pm
Napisal/-a čare
Sicer pa da boš ziher,snami amortizerje jih za 10 minut obrni "na glavo" montirjan azaj na avto in avto zaguncaj. 3X se bo zaguncal kot da je samo na fedrih potem pa bo ratal trd...

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 8:54 pm
Napisal/-a hippo
O katerem avtu je govora?

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 8:59 pm
Napisal/-a čare
Marea JTD

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 9:14 pm
Napisal/-a Nikola_Tesla
Duši v obe smeri pomika... lahko bi delali razstavljive da bi si vsak po želji nastavo. :)

Je pa res da "plinski" (primer KYB s priponke) so vsi bolj trdi do 60m/h pol se začnejo šele "mehčati" ko se plin začne mešati z oljem.

Navadni oljni so mehkejši pri nižji hitrosti a se za močne avtomobile ne dobijo, ker prehitro izgubijo svojo funkcijo pri večji hitrosti.

Lp.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 9:29 pm
Napisal/-a Picolo
čare je napisal/-a:O amortizer še kako vpliva na trdoto vozila.Z amortizerjem ti lahko narediš avto zelo mehak ali pa trd ko kamen.Kot je rekel Gricko.Gostota olja in velikost "šob" sta poglavitnega pomena pri trdoti vozila.Stabilizator nima toliko vpliva na trdoto kot ga ima na stabilnost vozila.


Se podpišem ! Amortizer ima ogromno vpliva...sem menjal vse štiri amortizerje nekaj časa nazaj (istočasno se ni menjevalo nič druga) in je avto od takrat prav neprijetno trd..dosti bolj nemirna vožnja pri vsaki najmanjši grbinici. V glavnem grdo so zgrešil karakteristike serijskih.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 10:44 pm
Napisal/-a DePalmo
Sem imel v planu enkrat kupil KYB pa ker se jih "kritizira", katere se potem splača kupiti da avto nebo pretrd ob počasni vožnji (do 40km/h) po makedamu, hkrati pa nebo ladja na AC pri 150+? Sprašujem za P406 Coupe, teža je skoraj 1.5 tone.

Re: amortizerji

Objavljeno: Po mar 21, 2016 10:50 pm
Napisal/-a čare
Jaz bi probal sachse...

Re: amortizerji

Objavljeno: To mar 22, 2016 1:35 am
Napisal/-a Fan
Tudi kayaba je vrhunski amortizer, je prva vgradnja Japonskih vozil. Res pa je, da se prodaja kar nekaj izpeljank amortizerja - temu je primerna cena in kvaliteta. Pri kakšnem cenenem oljnem amortizerju ne pričakovati kakšno veliko kvaliteto.

Kar se tiče trdote in obnašanja vozila, pa ima prav @lisko, bi človek predvideval, da poznamo vsi toliko tehnike/fizike, da bi to lahko vedeli. :D Razna različna olja, pretoki, šobe, so samo finese ki dopolnjujejo vzmeti in geometrijo podvozja.

Re: amortizerji

Objavljeno: To mar 22, 2016 7:23 am
Napisal/-a čare
Če ti recimo sprednji konec zazibaš dol/gor stabilizator nima nobene vloge,če ga boš pa zazibal levo/desno pa ima...

Re: amortizerji

Objavljeno: To mar 22, 2016 9:28 am
Napisal/-a AssKicker
Od amortizerjev je ogromno odvisno, govorim iz prve roke. Pri mojem so amortizerji elektronsko nastavljivi, in če je recimo na comfort, se čez neravnine pelje mehko. Ko pa dam na sport, me pa vsaka grbinca v rit brcne :)

Re: amortizerji

Objavljeno: To mar 22, 2016 12:46 pm
Napisal/-a DePalmo
Kolikor sem gledal, ima KYB tri vrste:
- plinske
- oljne
- mešanica obojega

Nato, kolikor sem bral, oljni niso ravno dobri za dolge relacije oz. športno vožnjo (kar je imam zelo malo), zato sem razmišljal o njih ali o mešanici. Sicer pa, nikjer nisem zasledil podatka kaj točno pomeni za armotizer "dolga relacija".

Nisem pa zasledil različne range za zgorne tri vrste, pač, to je to. Ni bilo opcije cenejši ali dražji plinski/oljni.

@čare: glede na to da bo tole strošek okoli 400€ ali več, nebi ravno "testiral" oz. probaval vsak mesec druge, bi raje vzel take ki so preverjeno dobri. Zato sem se tudi odločil za KYB in ne Monroe, kateri so na trgu dlje in bolj znani.