Stran 1 od 3

Mazanje novih končnikov

Objavljeno: So jun 25, 2016 6:19 pm
Napisal/-a zzitop
Na Renault forumu je forumaš @Samojed pisal, da je zelo priporočljivo pri novem končniku sneti gumico, dati par kapljic olja in naterati mast, ter nazaj sestaviti. S tem se življenjska doba zelo podaljša, saj naj bi nov končnik imel samo kakih 5g masti pod zaščitno gumico, a na samem občutljivem delu končnika pa vse suho.

Na Marei 2.0 HLX, l. 1998, 147 konjev (108kW) sem menjal volanska končnika in obe roki (skupaj s končniki). Nato pa zasledim to temo. Optika še ni narejena. Razmišljam, če naj še vse snamem in namažem končnike.

Roki sta od Lemförderja (to naj bi trenutno bili daleč najkvalitetnejši elementi podvozja), končniki na neki NK, ker drugih ni bilo na zalogi.

Pa da še citiram @Samojed-a:
Ko boš menjal katerikoli končnik, pred montažo snemi gumico in ga namaži - par kapelj olja in nekaj masti. Podaljša življensko dobo iz 40 na 100+.000 kilometrov. Ko boš prvega odprl boš videl - 5 gramov masti, po možnosti nekje na vrhu gumice, v samem zglobu pa suho :) .


VIR

Hvala za vaša mnenja, deljenje izkušenj in nasvete, kaj naj storim.

LP

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: So jun 25, 2016 11:13 pm
Napisal/-a Fan
Bedarija ....................... mast pod gumo ne služi ničemu, lahko bi bilo tudi suho. Guma samo ščiti "jabuček" pred vdorom vode. Odločilna mast pri končnikih je med "šalčko in jabulčom", prav zaradi tega imajo nekateri ( beri kvalitetni ) končniki "mazaljko" na spodnji strani. Lahko pa si jo umislite tudi na vaših končnikih ( ni potrebna demontaža končnika ), na spodni strani zvrtajte 4,8mm luknjico, narežite M6 navoj in v navoj privijte mazaljko, pa se po potrebi namaže in končnik je neuničljiv.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 8:32 am
Napisal/-a čare
Ja seveda,končniki z mazalko so večni a mi na LPP-ju jih menjamo kot gate...
zztop pusti tako kot je.,ker če si kupil neke no-name končnike tako ali tako ne bojo za dolgo pa lahko delaš z njimi kar hočeš.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 9:07 am
Napisal/-a nebivedu
Niso večni, zdržijo pa parkrat več.

Na terencu, ki ga nisem šparal, so bili končniki stari 19 let preden sem jih menjal. Sem jih pa enkrat mesečno napolnil z mastjo.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 9:35 am
Napisal/-a zzitop
@Čare, mislim da je prišlo do nesporazuma med tabo in @Fan-om. Torej, če si na LPP, jih najbrž menjate na kakih drugih vozili, ne na osebnih.

In ne, niso vsi no-name. No-name kriteriju zadostijo samo volanski:
http://www.rezervniavtodeli24.si/2000817-nk

Medtem ko tisti na rokah so pa od Lemförderja in kot taki veljajo za najkvalitetnejše, kar jih pozna tržišče. Boljši torej od vseh MOOG-ov, TRW-jev, razen za Meyle HD bi bil v dilemi.
http://www.rezervniavtodeli24.si/1263863-lemforder
http://www.rezervniavtodeli24.si/1263834-lemforder


Ideja, da bi preko nipla občasno podmazoval, bi verjetno pila vodo. Skrbi me edino, če se da v spodnje na roki sploh montirati nipl. Volanski pa, ko bodo fuč, bom zamenjal s pravimi Lemförder končniki. To bi sicer že sedaj naredil, a se je zaradi tehničnega mudilo in je bilo treba vzeti tiste, kateri so bili na razpolago.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 10:33 am
Napisal/-a zzitop
Zdi se mi, da bi lahko bila lahko pri kraju vsaj ena spona oz "notranji končnik". Morda celo obe. To pa je meni veliko nerodnejša stvar za zamenjati, saj nimam primernega orodja.
Morda kdo ve, če bi šlo na tem vozilu z navadnim ključem ali večjimi papagajkami?

Spona izgleda takole:
Slika

Hvala

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 11:17 am
Napisal/-a čare
Kar je zdravega ne menjaj.Glede kvalitete pa ti govorim za volanske končnike,roke od lemferderja so že v redu.Sicer pa na Marei ti lahko počneš kar hočeš ampak ko bo crknilo bo crknilo,ker je spredaj težka in podvozje trpi,2.0 je pa itak najtežja spredaj.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 11:38 am
Napisal/-a zzitop
Saj roki sta novi, zelo kvalitetni. Končnika sta socialna, ampak ker sta nova, nimata lufta. Vendar pa na desnem kolesu nekaj lufta ostaja, ko zatresem kolo levo desno, se jasno čuti. 99% je spona oz. notranji končnik.

Treba bo menjati. Zato vprašanje ostaja. Torej, ali je možno na Marei to zamenjati brez posebnega, temu namenjenega orodja?

Hvala

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 11:59 am
Napisal/-a čare
Aha to te matra.Ne ni možno,ker nimaš placa da bi z rorcangami odšravfal tudi ko je do konca obrnjeno v eno stran.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Ne jun 26, 2016 12:06 pm
Napisal/-a zzitop
Evo, hvala za odgovor. Točno to me je zanimalo glede spon. Naslednja naloga torej najti mehanika, kateri to ima in bo lahko zamenjal.
Morda ima večina njih, tako da bo že prvi rekel: Seveda... :D

Hvala Čare...

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Po jun 27, 2016 11:58 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
Z mazanjem volanskih končnikov jaz sicer nimam izkušenj... jih pa ima moj kolega na meganu... je nabavil TRW-je pa so mu šli po gobe v 6 mesecih... potem je kupil lemforderjeve in primerjal količino masti (polnjenja) z originalnimi in opazil da je na originalu precej več masti.

Potem pa je bilo vprašanje s čim dopolnit, ker če uporabiš napačno mast je še slabše.... iskal je in najdo FUCHS-ov FLM2 . . . naročiti ga je moral z Anglije ker v SLO ni povpraševanja in ga nimajo na zalogi.

Lp.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Po jun 27, 2016 1:40 pm
Napisal/-a čare
Mater si eni zakomplicirajo življenje.Čudi me kako imam jaz pri 340000 km še vedno originalne končnike.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Po jun 27, 2016 2:07 pm
Napisal/-a zundapp
čare- se strinjam...pa če že, vsaka mast jer za to dobra..

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Po jun 27, 2016 3:59 pm
Napisal/-a yashica
Nikola_Tesla je napisal/-a:
Potem pa je bilo vprašanje s čim dopolnit, ker če uporabiš napačno mast je še slabše.... iskal je in najdo FUCHS-ov FLM2



Toliko komplikacij za eno mast, ko bi zadostovala vsaka litijeva z dodatkom MoS2 :roll: Poleg tega je vse zaman, če ni zvrtal luknje s spodnje strani in montiral nipel za periodično podmazovanje z mazalico.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Po jun 27, 2016 5:08 pm
Napisal/-a zundapp
Tesla itak vedno vse z mastjo oz. guglom popravi...

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: Po jun 27, 2016 5:13 pm
Napisal/-a pskoda
Komplicirate. Ko ima luft ga zamenjaš z novim in to je to. Kakšna mast, nipl,... potem bi bilo najbolje, da ga še v celofan zavijete

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: To jun 28, 2016 10:28 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
To za homokinetične sem jaz enkrat uporabil pri sebi in mi je manšeta na končniku preperela v par mesecih tako da ni prava izbira.

Material manšet na HK zglobih je drugačen kot na končnikih.... končnik je kombinacija kovina-plastika.

Lp.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: To jun 28, 2016 10:40 am
Napisal/-a abbe
kakšne teme folk kle odpira ej.
kaj boš mast notr v končnike dajal.kaj ti ni jas no? zakaj bi to počel? sj s tem neboš nč doegu ker masti ne moreš nanesti tja kjer opravlja svoje delo.moraj bi jo nanesti na spodnji stran končnika,ne pa tam k je gumica gor.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: To jun 28, 2016 10:45 am
Napisal/-a zzitop
Zato pa se da najprej par kapljic olja, katero pronica med jabuček in plastično kletko. In povrhu tega še mast, katera pozneje, ko pride do nekaj lufta (ki ga v praksi še ni), vsekakor lahko pomaga.
Seveda ko daš olje, malo obračaš in zavrtiš jabuček med dodajanjem olja in med dodajanjem masti.

No, vsekakor ne more škodovati.

Re: Mazanje novih končnikov

Objavljeno: To jun 28, 2016 12:30 pm
Napisal/-a abbe
zzitop je napisal/-a:Zato pa se da najprej par kapljic olja, katero pronica med jabuček in plastično kletko. In povrhu tega še mast, katera pozneje, ko pride do nekaj lufta (ki ga v praksi še ni), vsekakor lahko pomaga.
Seveda ko daš olje, malo obračaš in zavrtiš jabuček med dodajanjem olja in med dodajanjem masti.

No, vsekakor ne more škodovati.


seveda lahko škodi.
prvo kar je teorija je eno praksa drugo.kako lahko govoriš o luftu ki ga v praksi ni?
ko se enkrat naredi luft med kovino in plastiko je konc pa lahko ti pred tem notr magari zlato daš.res ne zastopim od kod vam te teorije,kolkrat pa si dejansko videl končnik pa njegovo zgradbo?mast je tok gosta da tja vmes ne pride tut če ma končnik 3 mm lufta....olje pa res nima nobene veze kle.
to je ena sama teorija kva bi blo dobr pa kaj ne.
kar se pa tiče tega da ne more škodit pa lahko,ker ti pobere nekp cajta za prazen nič.
edina stvar kamor se men zdi smiselno dodajat ekstra mast so ležaji amortizerjev,ker tm maš direkten dostop do kuglic in je res v štartu zelo malo masti