Stran 1 od 2

Momentum ključ

Objavljeno: To jun 28, 2016 10:41 pm
Napisal/-a zacetnik_
Zdravo, letos sem prvič na svojega Megančka namontiral alu feltne. Te sem na podlagi nasveta strica gugla zategnil z moment ključem.

Zdaj pa tko: v navodilih od megana piše, da morajo feltne biti zategnjene s 110 Nm, kar sem tudi storil. Včeraj sem eno kolo snel in za hec sem poizkusil odviti z navadnim in kratkim ključem (brez podaljšane palice) in mi je uspelo odviti vseh 5 vijakov! Pa niti se nimam za ful močnega možakarja! Res je, da so vijaki bili namazani še od lani od prejšnjega lastnika, pa vseeno...

Ker me skrbi, da se ne bo kakšno kolo samo od sebe odpeljalo, prosim za vaše komentarje glede tega. Me upravičeno skrbi?

Re: Momentum ključ

Objavljeno: To jun 28, 2016 10:54 pm
Napisal/-a nejc1
To je čisto normalno, nimaš kaj skrbet. 110Nm ni neka velika sila, če ima kratek ključ neke 35cm je to recimo 30kg potega, kar še večina žensk zmore... Je pa pametno vedno ko menjavaš felge recimo po cca 50-100 prevoženih km še 1x preverit če so vsi vijaki dobro zategnjeni...

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 7:40 am
Napisal/-a DePalmo
Če te skrbi, potem pusti tiste Nmje pri miru in zategni kot dec. Mene je hotel mehanik naučiti da je 25kg dovolj, a po občutku se mi je zdelo to zelo premalo zato pa še vedno zategujem kot se mi zdi primerno.

Pa nikoli mi ni treba preverjat čez 100km če še vse štima ...

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 7:55 am
Napisal/-a zzitop
25kg = 250Nm. To pa je za običajna osebna vozila preveč. Posebej, če so ali felge, bi s takim momentom povzročil škodo.

@zacetnik_, če ne misliš šraufati zahtevnih stvari, kot je zategovanje glav in podobno, potem bo svoje delo kvalitetno opravil tisti moment ključ iz Hoferja/Lidla za 18€, področje zategovanja ima od 28Nm pa do 210Nm.
Imam ga tudi sam in nimam pripomob za zategovanje kolesnih vijakov.
Mislim da istega dobiš tudi v Interdiskontu za cca 20€ ali pa v teh baubau štacunah za 30€.

Za kaj resnejšega imam sicer Stahlwille, ampak to je že preveč cekinov.

Lahko pa se odločiš za nekaj kvalitetnejšega, a vseeno ne dragega od Proxxona.

Lp

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 9:13 am
Napisal/-a zacetnik_
Za ta namen sem kupil momentum ključ v Merkurju za 40 €, s katerim lahko zategneš do 250 Nm (se mi zdi). 110 Nm je približno 11 kg. Tudi meni se je zdelo to premalo, pa sem zato rekel, da tukaj vprašam...

Pa imate vijake namazane ali so popolnoma suhi? Ker sem nekje prebral, da če so namazani, da bi zatezni moment moral biti celo manjši (do 20%).

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 9:19 am
Napisal/-a zzitop
Pri več vozilih se naj ne bi mazalo. Kolikor imam v spominu, naj bi pri nekaterih AUDI-jih se mazalo z mastjo proti "zapečenju". Torej z bakreno, keramično...

Vendar pa jaz navoje čisto narahlo namažem z bakreno, ker sicer se skozi zimo res preveč sprimejo. Res je potem sila na felgo pri istem momentu nekaj večja, zato jaz zategnem kakih 5% manj. 20% si vseeno ne upam, da se ne bi res kaj odvilo.
Način funkcionira. :D

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 9:47 am
Napisal/-a DePalmo
zzitop je napisal/-a:25kg = 250Nm. To pa je za običajna osebna vozila preveč. Posebej, če so ali felge, bi s takim momentom povzročil škodo.

Mislim da je rekel toliko, vem pa ne ker se mi je zdelo blesavo šparat s silo zategovanja pri gumah in si pač nisem zapomnil. Raje zategnem, kot pa da bom čakal kdaj bo kakšna guma šla po svoje oz. bi moral ob vsakem tankanju pregledovat če so še vsi šraufi zategnjeni.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 10:04 am
Napisal/-a zzitop
Če sporočiš, za katero vozilo gre (Model, letnik, motor, kubikaža, moč motorja in po možnosti še oznaka motorja), lahko pogledam, kaj piše v Autodati in sporočim... 25kg je res malo huda, ampak možno.

LP

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 10:24 am
Napisal/-a zacetnik_
Že pišem :) Hvala!

Model: Renault Megane 3,
letnik: 2010,
motor, kubikaža, moč motorja: 1.6 16 V,
kubikaža: 1598 ccm
moč motorja: 81 kW
po možnosti še oznaka motorja: sporočim naknadno

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 10:39 am
Napisal/-a Fnatic
Jaz nisem nikoli zategoval z momentom. Tudi mehanik ni. Ok, on ma roko za to. Jaz pa sem po občutku vedno poizkusil čim bolj enako, ampak zategnil. Drži vedno. Nisem skakal gor ali se obešal ampak na roke. Zaenkrat brez problemov.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 10:44 am
Napisal/-a zzitop
Za megana 110Nm:
http://prntscr.com/bmicq5

:vrum

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 10:47 am
Napisal/-a danci1973
Ker se nisem pameten rodil, za vsak avto, ki ga kadarkoli šraufam, preletim tudi servisni priročnik ('service manual') - nisem še naletel na takšnega, kjer bi servisni priročnik priporočal ali zahteval mazanje kolesnih vijakov oz. matic.

Pri Subaruju npr. jasno piše, da je treba vijake, matice in naležno površino matice na platišče očistiti masti in olj.

Vedno uporabljam moment ključ.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 11:07 am
Napisal/-a primozek68
zzitop je napisal/-a:. Res je potem sila na felgo pri istem momentu nekaj večja, zato jaz zategnem kakih 5% manj. 20% si vseeno ne upam, da se ne bi res kaj odvilo.
Način funkcionira. :D


Ne basej lepo te prosim. 5% je pol kile. Kolesnih vijakov se ne maže. Raje namaži nabo, kamor se nasloni feltna.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 12:58 pm
Napisal/-a zzitop
Spet kar tako NA PAMET.

Kolesne vijake se pri nekaterih ne maže, pri drugih pa SE maže. Primer:

Slika

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 2:18 pm
Napisal/-a zacetnik_
zzitop je napisal/-a:Za megana 110Nm:
http://prntscr.com/bmicq5

:vrum


@zzitop, hvala za slikco!

"Lightly coat mating surfaces between wheel centre hole and hub (use copper anti-seize grease)."
To pomeni, da ne mažem na navoj vijaka, ampak na del, ki je označen na moji slikci z rdečo barvo (z notranje strani kolesa)? Uporabim pa bakreno mast?

Slika

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 2:42 pm
Napisal/-a DePalmo
Tisti del je fajn da se malo namaže oz. vsaj sčisti, drugače se feltna zna prav dobro prijeti peste. Sicer če se menja gume vsako leto, načeloma ni problemov, drugače pa zna biti jeba dobit dol feltne ker se sprime / zarjavi.

Lahko povem za kater avto se gre, ponavadi pa zategnem toliko da avto počepne, isto naredim na 206ki in še ni bilo problemov z odtrganimi šraufi ali pobeglimi gumami.

Evo: Peugeot 406 Coupe, 2000, 2.0 16V, 135km, RFR.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 3:44 pm
Napisal/-a zzitop
zacetnik_ je napisal/-a:
"Lightly coat mating surfaces between wheel centre hole and hub (use copper anti-seize grease)."
To pomeni, da ne mažem na navoj vijaka, ampak na del, ki je označen na moji slikci z rdečo barvo (z notranje strani kolesa)? Uporabim pa bakreno mast?



Slika

Tudi jaz razumem to kot samo pod točko 1. Mislim pa, da bi bilo bolje tudi tisto v točki 2. Namreč eno je železo, drugo aluminij. Ko sta skupaj in nekaj vode vmes, takoj steče elektrokemičen proces. V bistvu dobiš baterijo, posledica pa rjavenje. Bakrena mast pa prepreči dostop vode.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 3:48 pm
Napisal/-a zzitop
DePalmo je napisal/-a:Lahko povem za kater avto se gre, ponavadi pa zategnem toliko da avto počepne, isto naredim na 206ki in še ni bilo problemov z odtrganimi šraufi ali pobeglimi gumami.

Evo: Peugeot 406 Coupe, 2000, 2.0 16V, 135km, RFR.


Ta Peugeot mi je bil nekoč po obliki noro všeč.. :D
Sicer pa 90 Nm:

Slika

LP

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 5:49 pm
Napisal/-a cc09
Nekam čudno pretvarjate te Nm v kg. To ne gre kar tako. 110 Nm je 11 kil samo če imaš en meter dolgo ročico.

Re: Momentum ključ

Objavljeno: Sr jun 29, 2016 6:18 pm
Napisal/-a motom
Vulkanizerji so itak mal prtegnjen in zategujejo s pistolo pomoje na 50kg potem grejo pa cez z moment kljucem mal za farso. Jest mam v obeh avtih ror, ker se mi ne da vec za njimi odtegovat za primer menjave kolesa.