Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Temperatura vode

Napisal/-a pskoda Če jan 19, 2017 6:41 am

Pri 2.0 tdi se to ne dogaja. Ko se 1x segreje nikoli ne pade temperatura vode pa lahko daš gretje na 30 stopinj. Pri punci je isto ima pa tudi 2.0tdi. Pa da ne bo pomote temp. vode ne pade, če motor seveda deluje ni pa važno ali se voziš v hrib, dolino ali stoji z prižganim motorjem ali je gretje na 16 ali na 30 stopinj ali je zunaj -20 ali +20 stopinj
Lp
 
silvo768
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Sr dec 07, 2016 4:57 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a silvo768 Ne jan 22, 2017 3:58 pm

Halo rs1975

Predlagam ti, da pazljivo prebereš moja dva prispevka (9.12 in 17.12.2016). Razlaga dogajanja je sledeča:
Diesel motorji imajo, zaradi povečanja izkoristka, probleme s segrevanjem. To ni nič novega. To so na Golf 1,9 TDI v neki raziskavi ugotovili že leta 2000. Iz te študije izvira tudi pomožen grelec in njegova moč. Touran je opremljen z grelcem (Zuheizer) znamke Webasto ki pomaga motorju pri segrevanju v mrzlih dnevih. Delovanje grelca je za osebna vozila VW narejena po novembru 2010 opisano v brošuri SSP 502.

Ta teorija pa je zelo problematična. Kot je razvidno iz prvega prispevka sploh ne vidiš dejanske temperature zaradi prirejenega inštrumenta. Iz prvega diagrama lahko vidiš,da je dejanska temperatura povsem drugačna.
Temperatura motorja je odvisna od obremenitve in odvajanja toplote od motorja. Pri dovolj nizki zunanji temperaturi se bo motor začel podhlajevati. To se tudi lepo vidi iz diagrama v drugem prispevku. Tudi moj motor, kot tvoj, se je segrel na 77°C (po inštrumentu na 90°C) po dobrih 10 km (600 s) nato pa so se začele težave.
Celotna stvar je zelo premišljena. Pri segrevanju mora temperatura hladilne tekočine doseči določeno temperaturo zato, da se ne aktivira DTC koda. Po izpolnjenem pogoju elektronika namreč ne nadzira več hladilnega sistema in padanje temperature ni več pod nadzorom. Na osnovi neobstoja DTC kode pa se potem razlaga da je vse v redu.

Kar pa se tiče pooblaščenca pa dvomim da boš veliko dosegel. Sam sem konfrontiral zastopnika VW s problemom. Iz korespondence se da zaključiti, da zastopnik, po mojem mnenju, sploh ne ve kako motor deluje. Zastopnik namreč trdi da med temperaturo motorja in temperaturo hladilne tekočine ni nobene povezave (korelacije). To pa pomeni da sta motor in hladilni sistem dva samostojna, neodvisna sistema. Torej ni jasno zakaj hladilni sistem sploh rabimo. Še več zastopnik trdi, da se lahko temperatura hladilne tekočine zmanjšuje istočasno pa se motor segreva.
 
rs1975
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Sr mar 15, 2006 7:48 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a rs1975 Pe jan 27, 2017 7:30 am

Silvo, imaš prav glede cagarja in dejanske temperature.

Naredil sem še en test, dostop preko skritega menija:
http://www.servicetutorials.com/en/2015 ... n-3-steps/

Tole naj bi bil podatek o temperaturi vode:
19 – 2 Engine Temperature °C


Ko je dejanska temperatura 75°C kaže na cagarju 90°C. Ko pade pod 75°C, začne padati tudi cagar. Tako, da tale cagar je kr neki :)

Se mi pa temperatura na današnji poti v službo (33km relacijske vožnje) ni dvignila na več kot 82°C. Temperatura je nihala med cca. 70-82°C.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Temperatura vode

Napisal/-a pskoda Pe jan 27, 2017 1:06 pm

Iščete dlako v jajcu.

Če cagar niha je nekaj narobe
Če je cager kot pribit je ok.
Lp
 
silvo768
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Sr dec 07, 2016 4:57 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a silvo768 To jan 31, 2017 6:37 am

Halo rs1975

Če želiš gledati te pojave to najlaže narediš z generičnim diagnostičnim skenerjem, ki je sposoben shraniti meritve na disk. Skenirati moraš trenutne vednosti s katerimi operira računalnik (ECU). Tako dobiš diagrame katere lahko potem analiziraš.
Mogoče še nekaj o posledicah podhlajevanja motorjev. Menim namreč, da najina motorja nista edina s to težavo.

Delavna temperatura avtomobilskih olj je deklarirana na 100°C. Teoretično naj bi se temperatura spreminjala v intervalu 15°C. Pri nižjih temperaturah se viskoznost skokovito veča in mazanje je vse slabše. Posledično se trenje poveča. S povečanjem trenja pa se seveda povečuje tudi obraba motorja.

Elektronika krmili motor v več programih. Vendar delovanje motorja zadošča predpisom o emisijah samo pri krmiljenju v zaprti zanki. Tedaj je vključen λ senzor ki računalniku posreduje podatke o izpušnih plinih. Predpisano je pri kateri temperaturi hladilne tekočine elektronika aktivira λ senzor oziroma začne krmiliti v zaprti zanki. Za najin motor je ta meja 77°C. To pa pomeni, da motor pozimi, pri nižjih zunanjih temperaturah, ne obratuje po predpisih (emisije). V bistvu sta najina avtomobila, pa verjetno še kakšen, pozimi, ilegalno na cesti.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Energetik81 Pe feb 03, 2017 9:40 am

silvo768 je napisal/-a:Elektronika krmili motor v več programih. Vendar delovanje motorja zadošča predpisom o emisijah samo pri krmiljenju v zaprti zanki. Tedaj je vključen λ senzor ki računalniku posreduje podatke o izpušnih plinih. Predpisano je pri kateri temperaturi hladilne tekočine elektronika aktivira λ senzor oziroma začne krmiliti v zaprti zanki. Za najin motor je ta meja 77°C. To pa pomeni, da motor pozimi, pri nižjih zunanjih temperaturah, ne obratuje po predpisih (emisije). V bistvu sta najina avtomobila, pa verjetno še kakšen, pozimi, ilegalno na cesti.
Tole je meni zelo čudno. Na mojem Hyundaiu na zaprto zanko (z lambdo) preklopi zelo kmalu, če se ne motim še pod 40°C, ko sem nazadnje preverjal z ODB adapterjem. Na odprto preklopi samo pri polnem gasu ali pri zaviranju z motorjem na klancu (vbrizg=0 takrat).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
silvo768
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Sr dec 07, 2016 4:57 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a silvo768 Po feb 13, 2017 8:33 am

Kar nekaj časa sem porabil, da sem našel razlago delovanja OBD sistema za nek model Hyundai. Hyundai trdi da se drži predpisov (CARB) in da je pogoj za zaprto zanko temperatura hladilne tekočine > 70°C. Warm up cikel se konča, po predpisih, pri temperaturi hladilne tekočine, ki je enaka ali večja od 70°C. Pri 40°C je torej motor ''hladen''.
Ti podatki lahko odstopajo v kolikor je bil motor podvržen 'friziranju'.
Ali lahko pojasniš kako si izmeril preklop?
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Temperatura vode

Napisal/-a pskoda Po feb 13, 2017 8:53 am

Zakaj bi se pa podatki odstopali, če je motor friziran?
To nima veze dokler ne boš zamenjal termostat z drugim, ki recimo prej odpre kot tovarniški oz original
Lp
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Energetik81 Po feb 13, 2017 11:45 am

silvo768 je napisal/-a:Kar nekaj časa sem porabil, da sem našel razlago delovanja OBD sistema za nek model Hyundai. Hyundai trdi da se drži predpisov (CARB) in da je pogoj za zaprto zanko temperatura hladilne tekočine > 70°C. Warm up cikel se konča, po predpisih, pri temperaturi hladilne tekočine, ki je enaka ali večja od 70°C. Pri 40°C je torej motor ''hladen''.
Ti podatki lahko odstopajo v kolikor je bil motor podvržen 'friziranju'.
Ali lahko pojasniš kako si izmeril preklop?
Torque Lite mi napiše ali odprta ali zaprta zanka. Edino če sama aplikacija laže.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
silvo768
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Sr dec 07, 2016 4:57 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a silvo768 Sr feb 15, 2017 8:06 pm

Pskoda
Motor moraš gledati bolj kompleksno. Eno je hladilni sistem, ki je v bistvu namenjen vzdrževanju optimalne temperature motorja. Motor je sestavljen iz različnih delov iz različnih materialov. Ti se, pri segrevanju, različno deformirajo in pri optimalni temperaturi motorja se tolerance ujamejo. Temperatura motorja (termostat) je stvar proizvajalca.
Drugi del je elektronsko krmiljenje motorja, ki pa je podvrženo raznim predpisom (emisije) in zakonom. Motor se normalno krmili v stehiometričnem razmerju (λ=1). Pri tuningu se, med drugim, spreminja razmerje vbrizga. Motor ima večjo moč pri delovanju λ<1. Na internetu si lahko pridobiš bolj detajlne podatke (EFI tuning)!

Energetik81
Malo sem pogledal kako program deluje in malo prelistal forum. Nisem se toliko poglobil, da bi razlikoval PRO in LITE izvedenko. Če prav razumem imaš indikator, ki ti pove kdaj krmiljenje vstopi v zaprto zanko. Glede na definicijo, katero sem odkril, avtor posplošeno uporablja pojav signala λ senzorja kot vstop v zaprto zanko. Za bolj natančno določitev pojava, ko napetost oscilira pa je potrebno program nekako preprogramirati.
Načelno se vidi prehod v zaprto zanko posredno preko krmiljenja vbrizga. STFT začne delovati po prehodu v zaprto zanko. Takrat začne aktivno delovati tudi λ senzor, ki ima svojo kurjavo in zato preje generira signal vendar ga elektronika negira dokler niso izpolnjeni pogoji o katerih govorim. Še enkrat to je moje mnenje.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Temperatura vode

Napisal/-a DePalmo Ne feb 19, 2017 10:58 am

Da si malo sposodim temo. A je možno da zaradi okvarjenega termostata avto občasno težko vžge oz. ni prepričan da bi zalaufal? To pomeni da že dobi obrate, ampak še vedno premalo in če odneham, bo crknil. Se pa to zgodi samo občasno.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9968
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Temperatura vode

Napisal/-a esem Ne feb 19, 2017 11:14 am

Zaradi termostata gotovo ne, možno pa zaradi temp. senzorja.

Vžge in crkne ali sploh ne potegne/vžge?
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Temperatura vode

Napisal/-a DePalmo Ne feb 19, 2017 1:29 pm

Vžge vedno, večino časa čisto normalno, občasno pa ni ravno prepričan da bi vžgal in ga moram verglat par sekund. Se vmes že sliši kot da bi hotel vžgat in ima na uč nekje od 300 do 400 obratov, ampak če odneham verglat, bo crknil. Ni pa to nič povezano ali je mrzel ali topel, ali je zunaj mrzlo ali toplo, ali je avto stal cel teden, ali pa sem ravnokar naredil X kilometrov.

Se gre pa za Peugeot 406 Coupe 2.0 bencinar letnik 2000, redno servisiran, svečke menjane, redni servis narejen z vsemi filtri (tudi bencinski), menjan je bil tudi že senzor vztrajnika ker je sporočal napako, drugih napak original tester ni pokazal, motorček prostega teka je bil spucan, idej pa ni več ...

Na to idejo sem prišel ker mislim da je senzor za temperaturo malo v okvari (če je to sploh možno ... vedno sem mislil da dela ali pač ne, ne nekaj vmes), ker če je zunaj res mrzlo, rabi občutno dlje časa da se segreje, sedaj in poleti pa ni problemov z delovno temperaturo.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Firediver Ne feb 19, 2017 4:07 pm

Se mi dozdeva, da imaš probleme z instalacijo (prebija, slab kontakt v konektorjih, vlaga) in ne s senzorji.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Temperatura vode

Napisal/-a DePalmo Ne feb 19, 2017 10:14 pm

Sam če bi bilo to, bi avto med vožnjo cukal in sklepam da bi tudi večkrat težje vžgal, ne samo občasno. Pelje se pa mirno, brez cukanja, zaganjanja in tudi pospešuje lepo.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Energetik81 Po feb 20, 2017 1:37 pm

silvo768 je napisal/-a:Energetik81
Malo sem pogledal kako program deluje in malo prelistal forum. Nisem se toliko poglobil, da bi razlikoval PRO in LITE izvedenko. Če prav razumem imaš indikator, ki ti pove kdaj krmiljenje vstopi v zaprto zanko. Glede na definicijo, katero sem odkril, avtor posplošeno uporablja pojav signala λ senzorja kot vstop v zaprto zanko. Za bolj natančno določitev pojava, ko napetost oscilira pa je potrebno program nekako preprogramirati.
Načelno se vidi prehod v zaprto zanko posredno preko krmiljenja vbrizga. STFT začne delovati po prehodu v zaprto zanko. Takrat začne aktivno delovati tudi λ senzor, ki ima svojo kurjavo in zato preje generira signal vendar ga elektronika negira dokler niso izpolnjeni pogoji o katerih govorim. Še enkrat to je moje mnenje.
Ja, možno da Torque Lite ne ve točno, kdaj vstopi v zaprto zanko. Sem spremljal še enkrat, in praktično takoj po vžigu javi zaprto zanko.
Lahko pa spremljam STFT ali pa napetost prve lambde, ki oscilirata pri zaprti zanki.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Kristjan123 in 23 gostov