Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Energetik81 To dec 13, 2016 10:13 am

Obrati niso vse, v leru pri istih obratih bo precej manj pokurjenega goriva s tem manj ogrevanja. Najhitreje bi se avto segrel pri 6k rpm in polnem gasu, to je jasno.


pskoda je napisal/-a:Zjutraj ko avto zaženeš spucaš šipe, ker je kazen za neočiščene in ko končaš spelješ normalno brez nekih nepotrebnih visokih vrtljajev in tudi preniskimi ne, ker tudi trpi motor, menjalnik kot pri visokih vrtljajih.
Če je avto v garaži počakaš cca 10s in greš z normalno vožnjo ne preniskimi in ne previsokimi vrtljaji.
Zakaj bi pucal, za drobiž kupiš alu pokrivalo za sprednjo šipo. Zjutraj samo snamem, vžgem in se takoj odpeljem. Nobenega ogrevanja na mestu in drgnjenja šip.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a titanius To dec 13, 2016 10:32 am

In če imaš dizla mu delaš največjo možno škodo s tem vžgem in peljem. Jaz bencinarja pustim 2-3min na mestu laufat preden speljem.
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 567
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a AssKicker To dec 13, 2016 10:52 am

Jaz vedno pri mrzlem počakam kake pol minute, potem pa lepo počasi speljem, in se vozim od cca 1500 do 2000 obratov (dizel). Pospešujem bolj počasi, ker tudi če so obrati nizki, pa da je kakšen klanec, ali pa višja prestava, motor deluje pod večjo obremenitvijo, tako da se tega izogibam. Vožnji pod 1500 obratov se pa izogibam (razn 1., 2., ter 3. prestava, zaradi prestavnega razmerja), ker ni zdravo za vztrajnik, pa vrjetno bi se še kakšna komponenta našla, ki trpi pri nizkih obratih. Za moje pojme mora biti to uredu.. :D
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Temperatura vode

Napisal/-a uros11 To dec 13, 2016 3:30 pm

Bravo. Še bolje bi bilo, če bi vozil med 500 in 700 obrati. Ker dizel je treba uničit, pa naj stane kar hoče.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7523
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Temperatura vode

Napisal/-a pskoda To dec 13, 2016 4:19 pm

Energetik81 je napisal/-a:
pskoda je napisal/-a:Zjutraj ko avto zaženeš spucaš šipe, ker je kazen za neočiščene in ko končaš spelješ normalno brez nekih nepotrebnih visokih vrtljajev in tudi preniskimi ne, ker tudi trpi motor, menjalnik kot pri visokih vrtljajih.
Če je avto v garaži počakaš cca 10s in greš z normalno vožnjo ne preniskimi in ne previsokimi vrtljaji.
Zakaj bi pucal, za drobiž kupiš alu pokrivalo za sprednjo šipo. Zjutraj samo snamem, vžgem in se takoj odpeljem. Nobenega ogrevanja na mestu in drgnjenja šip.


Če še ne veš je treba spucat VSE šipe






Motor, menjalnik bolj trpi pri 1500rpm kot pri 2500rpm.
Namesto, da 3min avto na mestu laufate se raje ženi, punci, ljubici dlje zadržite bo več koristi
Lp
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Temperatura vode

Napisal/-a danci1973 To dec 13, 2016 4:33 pm

Firediver je napisal/-a:No, je kdo poskusil izmeriti čas ogrevanja na mestu z povišanimi obrati - s takimi, kot je danci med vožnjo dosegel najhitrejši čas ogrevanja hladilne tekočine?

Mislim, da bi se hladilna tekočina ogrela še hitreje. Kaj pa vi mislite?

Hitreje, kot samo v prostem teku, a počasneje, kot z vožnjo...

uros11 je napisal/-a:Bravo. Še bolje bi bilo, če bi vozil med 500 in 700 obrati. Ker dizel je treba uničit, pa naj stane kar hoče.

Kaj pa je narobe s 1500-2000 obrati pri dizlu? Tam nekje imajo max. navor...

  • VAG 1.9 TDI - 250Nm @1900 RPM
  • VAG 3.0 TDI - 500Nm od 1500 do 3000 RPM
  • PSA 1.6 HDI - 260Nm @1750 RPM
  • Fiat 2.4 JTD - 385 Nm @2000 RPM
 
Aesthetics
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: Sr mar 26, 2014 7:52 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Aesthetics To dec 13, 2016 8:48 pm

Zagreb - Ljubljana danes. Zunanja temperatura med 3C in -1C. Hitrost med med 110 km/h in 140 km/h. Vem, da te podatki niso toliko važni, ampak po mestu se to ne dogaja.

Avto je imel temperaturo med 80C in 90C. Ko vklopim klimo, se kazalec spusti na vmesno točko (70C?).

Bo menjava termostata pomagala ali gre za kaj, kar bo bolj udarilo po žepu?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Temperatura vode

Napisal/-a esem To dec 13, 2016 9:11 pm

Zakaj menjat termostat? 80-90 je normalno. In zakaj sredi zime vklapljat klimo? Večini (domnevam) se ob vklopu klime avtomatsko vklopi ventilator (verjetno pri tej avtomatiki ni odvisen od zunanje temp, sicer bi to bil tudi poleti), kljub nedelovanju kompresorja, in verjetno je to razlog za spust na 70 stopinj.
 
Aesthetics
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: Sr mar 26, 2014 7:52 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Aesthetics To dec 13, 2016 9:36 pm

Gretje sem mislil pod klimo. Punco zebe :D Ampak čim ima avto manj kot 90C si ne upam dati na več kot ~3000 obratov. Tako da lahko potem cel čas vozim do okoli 120 na uro.

Torej najboljše, da klima off in potem lahko malo sprostim dušo?
 
kukident
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Ne maj 03, 2015 1:51 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a kukident To dec 13, 2016 9:42 pm

Ko je avto ogret, nima temperatura kaj nihat. Tudi če dela ventilator od klime, bo le ta hladil tekočino v radiatorju ( katera pa ne bo šla v motor če bo termostat opravljal svojo nalogo). Po moje je termostat. Oglasi se pri prvem mehaniku, ti bo najboljše povedal.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Temperatura vode

Napisal/-a esem To dec 13, 2016 9:44 pm

A res ni možno povedat, kateri avto in motor je? In katera klima je zdaj off?
Tako komuniciranje/spraševanje je žal izpod vsakega nivoja. Predlagam 2-dnevno ignoranco
 
Aesthetics
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: Sr mar 26, 2014 7:52 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Aesthetics To dec 13, 2016 11:13 pm

Čaki, kaj? Avto je Škoda Octavia 1.8T 110kW letnik 99, AGU motor. Avtomatska klima. Še kakšen podatek?

Po prebiranju te teme bi, kot je kukident rekel, morala temperatura biti konstantna, ko enkrat doseže 90°C, če prav razumem. Kaj si pa ti mislil glede klime/ventilacije? Ne zastopim čisto vse zadeve glede delovanja.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Temperatura vode

Napisal/-a zzitop To dec 13, 2016 11:22 pm

Kaj pa enostavno:
1.) na mestu
2.) pod prostim tekom
3.) z nastavitvijo ventilacije na hladno
4.) Z ugasnjenim kabinskim ventilatorjem

Spremljati temperaturo motorja, po možnosti z kako ELM327 diagnostiko, ob tem tipati izhodno cev na glavni hladilnik. Cev mora biti mrzla, nato se kar na enkrat segreje. Tisti trenutek preverimo temperaturo motorja.
Če ta odstopa od s termostatom določene ali pa celo, če se cev (in hladilnik) enakomerno ogrevata, potem je krivec termostat.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Energetik81 Sr dec 14, 2016 8:40 am

Aesthetics je napisal/-a:Čaki, kaj? Avto je Škoda Octavia 1.8T 110kW letnik 99, AGU motor. Avtomatska klima. Še kakšen podatek?

Po prebiranju te teme bi, kot je kukident rekel, morala temperatura biti konstantna, ko enkrat doseže 90°C, če prav razumem. Kaj si pa ti mislil glede klime/ventilacije? Ne zastopim čisto vse zadeve glede delovanja.
Na AC pri 120-140 km/h ne bi smelo biti najmanjšega problema s prehladno vodo, pa če voziš pri -10 in imaš gretje na max.
Saj sem zadnjič gledal preko diagnostike, na AC je bila temperatura 87-90°.
Termostat je najverjetneje krivec.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Aesthetics
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 517
Pridružen: Sr mar 26, 2014 7:52 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Aesthetics Sr dec 14, 2016 10:49 am

Hvala vam. Bom kar zamenjal termostat, pa četudi bo samo preventiva. PO vsej verjetnosti znamko Valeo. ELM327 (vsaj te kitajski) žal ne dela, je prestar avto.. Sem jih sprobal vsaj 5, ker sem si res res res želel Torque Pro uporabljati :lol:
 
Bafbaw
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: To dec 13, 2016 8:37 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a Bafbaw Če dec 15, 2016 12:04 pm

Zdravo. Je ze kdo imel problem da bi termostat prehitro odprlo? Ko motror se ni dovol segret mi odpre termostat in tako se ne segreje na delavno...
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Temperatura vode

Napisal/-a zzitop Če dec 15, 2016 2:42 pm

Seveda smo že imeli. Termostat je zanič ----> Menjava.
 
silvo768
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Sr dec 07, 2016 4:57 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a silvo768 So dec 17, 2016 8:09 pm

Ko je meni padla tempera hladilne tekočine v motorju, sem tudi sam najprej pomislil na termostat. Vendar obstajajo še drugi vzroki za podhlajevanje motorja.
Kot sem že omenil, imajo diesel motorji probleme z nižjimi temperaturami okolice. Problem so večji izkoristki oziroma manj odpadne toplote. Na drugi strani so klasični hladilni sistemi (toga povezava črpalke na glavno gred) dimenzionirani na maksimalno obremenitev. Posledično pri manjših obremenitvah hladijo preveč.
Za boljše razumevanje navajam nekaj dejstev iz literature:
-Na avtocesti so preizkušali avto, ki je originalno imel 2 kW vodno črpalko. Ugotovili so, da bi za tako uporabo zadoščala že 60 W črpalka.
-V literaturi najdemo trditev, da imajo srednji diesel motorji pri zunanji temperaturi - 18°C manko 6 kW da bi se segreli in segreti na delavno temperaturo še vedno 2kW manjka, da bi ostali na tej temperaturi.

Proizvajalci si pomagajo iz zadrege na razne načine. VW pri Touranu uporablja pomožni grelec Webasto, ki deluje pri določenih pogojih. Z delovanjem grelca se seveda dvigne poraba. Delovanje in montaža grelcev je opisana, za VW osebna vozila narejena po novembru 2010, v njihovi brošuri SSP 502. Po tem opisu naj bi se grelec vključil pri temperaturi okolice manjši od 5°C in temperaturi hladilne tekočine manjši od 75°C.

Kako dejansko dela moj Touran 1,6 TDI je prikazano spodaj. Avto sem testiral na cesti v ravnini dolžine 44 km.

Slika 2.jpg


Diagram je posnet pri temperaturi okolice 16,5°C in kaže standarden potek temperature hladilne tekočine. Termostat se odpre po približno 14 minutah in krivulja kaže, da deluje termostat nekje na sredini območja.

Slika 3.jpg


Diagram kaže potek temperature hladilne tekočine pri raznih zunanjih temperaturah pod 0°C. Najprej se vidi, da se segrevanje zelo skrajša zaradi Webaste. Torej je ugašanje klime med segrevanjem motorja, nepotrebno. Problem pa je, da Webasto dvigne temperaturo hladilne tekočine samo do 77°C in potem ugasne.
Lepo se vidi, da pride motor v ravnotežje (zeleno) pri zunanji temperaturi okoli -6°C in se ne more več segreti. Pri nižjih temperaturah pa se težave samo povečujejo (rdeče). Motor se pod - 6°C sploh ne more segreti na delavno temperaturo.
Termostat s tem pojavom nima nič skupnega, saj je zaprt. Termostat je deklariran za 87°C.

Glede na zgoraj navedene podatke se kaže prirejanje temperature hladilne tekočine v drugi luči. Ni nemogoče, da padanje kazalca kaže na podhlajevanje tudi drugih VW motorjev.
Na vsak način pa lahko trdim, da moramo vzeti VW deklaracije z rezervo. Webasto dela precej drugače kot je deklarirano.
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2856
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a mrtwelvetrees So dec 17, 2016 8:56 pm

Ali kako ima rešeno Renault pri novejših motorjih:
https://youtu.be/afBPWhxbwbw?t=1m47s
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
rs1975
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Sr mar 15, 2006 7:48 pm

Re: Temperatura vode

Napisal/-a rs1975 Če jan 19, 2017 5:15 am

Da se ponovno oglasim... na Touranu nisem nič menjal, sem pa v tem tednu naredil par testov.

Vsak dan ista vožnja, relacijska 33km, hitrosti 70-100 km/h, zunanja temperatura od -1 do 0 °C.
Kazalec temperature vode je vsak dan prišel na 90°C po dobrih 10-ih km. Vmes je avto deloval na mestu nekaj minut zaradi delne zapore ceste.

1. dan: ventilator nastavljen na 1. stopnjo. Kazalec nonstop na 90°C, tudi ob delovanju avta na mestu.
2. dan: ventilator nastavljen na 2. stopnjo. Kazalec je padel na 85°C , ko je deloval avto na mestu.
3. dan: ventilator nastavljen na 3. stopnjo. Kazalec je padal do 80°C, ko je deloval avto na mestu, ravno tako ob malce nižjih obratih (cca. 1700).

Torej kazalec niha glede na dovod toplega zraka. Nihanja kazalca je še bolj občutno, če je zunanja temperatura še nižja.

Glede na vse ugotovitve ali je to za motor 1.6 to normalno? Kot rečeno na pooblaščencu so dejali da je...
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 116 gostov