Ko je meni padla tempera hladilne tekočine v motorju, sem tudi sam najprej pomislil na termostat. Vendar obstajajo še drugi vzroki za podhlajevanje motorja.
Kot sem že omenil, imajo diesel motorji probleme z nižjimi temperaturami okolice. Problem so večji izkoristki oziroma manj odpadne toplote. Na drugi strani so klasični hladilni sistemi (toga povezava črpalke na glavno gred) dimenzionirani na maksimalno obremenitev. Posledično pri manjših obremenitvah hladijo preveč.
Za boljše razumevanje navajam nekaj dejstev iz literature:
-Na avtocesti so preizkušali avto, ki je originalno imel 2 kW vodno črpalko. Ugotovili so, da bi za tako uporabo zadoščala že 60 W črpalka.
-V literaturi najdemo trditev, da imajo srednji diesel motorji pri zunanji temperaturi - 18°C manko 6 kW da bi se segreli in segreti na delavno temperaturo še vedno 2kW manjka, da bi ostali na tej temperaturi.
Proizvajalci si pomagajo iz zadrege na razne načine. VW pri Touranu uporablja pomožni grelec Webasto, ki deluje pri določenih pogojih. Z delovanjem grelca se seveda dvigne poraba. Delovanje in montaža grelcev je opisana, za VW osebna vozila narejena po novembru 2010, v njihovi brošuri SSP 502. Po tem opisu naj bi se grelec vključil pri temperaturi okolice manjši od 5°C in temperaturi hladilne tekočine manjši od 75°C.
Kako dejansko dela moj Touran 1,6 TDI je prikazano spodaj. Avto sem testiral na cesti v ravnini dolžine 44 km.
Diagram je posnet pri temperaturi okolice 16,5°C in kaže standarden potek temperature hladilne tekočine. Termostat se odpre po približno 14 minutah in krivulja kaže, da deluje termostat nekje na sredini območja.
Diagram kaže potek temperature hladilne tekočine pri raznih zunanjih temperaturah pod 0°C. Najprej se vidi, da se segrevanje zelo skrajša zaradi Webaste. Torej je ugašanje klime med segrevanjem motorja, nepotrebno. Problem pa je, da Webasto dvigne temperaturo hladilne tekočine samo do 77°C in potem ugasne.
Lepo se vidi, da pride motor v ravnotežje (zeleno) pri zunanji temperaturi okoli -6°C in se ne more več segreti. Pri nižjih temperaturah pa se težave samo povečujejo (rdeče). Motor se pod - 6°C sploh ne more segreti na delavno temperaturo.
Termostat s tem pojavom nima nič skupnega, saj je zaprt. Termostat je deklariran za 87°C.
Glede na zgoraj navedene podatke se kaže prirejanje temperature hladilne tekočine v drugi luči. Ni nemogoče, da padanje kazalca kaže na podhlajevanje tudi drugih VW motorjev.
Na vsak način pa lahko trdim, da moramo vzeti VW deklaracije z rezervo. Webasto dela precej drugače kot je deklarirano.