Stran 1 od 1

Koliko časa se uči ECU?

Objavljeno: To feb 24, 2004 6:45 pm
Napisal/-a HMX
Vedno, kadar sem imel avto na popravilu in so kaj delali na mašini, je
potem vedno precej manj vlekla mašina.

So mi na primer menjali zobati jermen. Prej je avto brez problema do
200 km/h potegnil, potem pa komaj do 180. Čez čas (kak mesec) se je
spet normaliziralo.

Sedaj so mi menjali vseh 16 dročnikov, ker si bili že čisto izrabljeni
(motor ima samo 120000 km!!!) in spet ista zgodba.

Kako je to možno. Ker se na mehaniko bolj malo spoznam, si predstavljam,
da je to zaradi ECU-ja, ker ko se odklopi akumulator, se ta resetira in potem
rabi čas, da se ponovno nauči. Samo ali je normalno, da potrebuje skoraj
mesec?

Sem hvaležen za vsak nasvet.

Aja, avto je Ford mondeo 1.8 bencinar

Objavljeno: To feb 24, 2004 6:46 pm
Napisal/-a salesky
Po mojem sploh ni dobro da takoj po servisu greš stiskat do konca. :roll: Zdi se mi pa čudno zakaj bi se mogu ECU učit.

Objavljeno: To feb 24, 2004 6:53 pm
Napisal/-a HMX
Ne, sej nikoli ne tišim takoj. Sej pravim, da je časovna skala 1 mesec. 1 mesec
po servisu pa valjda že lahko tišiš?!

No, sej meni je tudi čudno. Lahko pa je kaj drugega. Al pa samo moj butt-dyno
ni skalibriran :P

Objavljeno: To feb 24, 2004 6:56 pm
Napisal/-a salesky
Nevem sej mogoče je da se mora kaj naučiti, samo jst prvič slišim za to stvar.

LP

Objavljeno: To feb 24, 2004 7:10 pm
Napisal/-a Asterix
ja rečeno je bilo, da se uci na nacin voznje......

od tod potem pridejo źaspani´ avti od dedkov, ker je motor tak navajen.
meni so rekli, da se ze po 10 km nekoliko nauci.
Zmeraj, ko sem odklopil akumulator, sem en cas rabil, pa zgleda, da to drzi.
Sem vozil bolj pod visokimi obrati, skuril en tank, pa se je poznalo.
Ko je avto mel foter, pa ni sel nikam...
LP!

Objavljeno: To feb 24, 2004 7:21 pm
Napisal/-a red_mamba
Jst sem bral da bi se naj že po 300km naučil (za puntota to)

ravno v soboto sem zamenjal lambda sondo na svojem puntotu in sem resetiral ECU.
Imam tudi vgrajen prikazovalnik napetosti na lambda sondi. In včeraj ko sem se peljal je skoz kazala napetost 0.9 - 0.95V kar je prebogata mešanica. Potem po prevoženih 25km pa je že počasi napetost padla na 0.8 ali 0.75V, včasih pa je med vožnjo nihala od 0.7 do 0V z 1Hz ali 2Hz.

Objavljeno: To feb 24, 2004 7:48 pm
Napisal/-a _BANDIT_
Asterix je napisal/-a:ja rečeno je bilo, da se uci na nacin voznje......

od tod potem pridejo źaspani´ avti od dedkov, ker je motor tak navajen.
meni so rekli, da se ze po 10 km nekoliko nauci.
Zmeraj, ko sem odklopil akumulator, sem en cas rabil, pa zgleda, da to drzi.
Sem vozil bolj pod visokimi obrati, skuril en tank, pa se je poznalo.
Ko je avto mel foter, pa ni sel nikam...
LP!



LOOOOL, ta ja pa spet ena hujših zadnje cajte!!! :rofl :rofl :rofl :rofl
Jaaaa, računalnik se je naučil počasne vožnje ja. Verjetno ga je un ata zdresiral, hehe.
A si že kdaj slišal, da se na ventile nabere svinjarija,.. saje in podobno. Isto se ti nabere na bate in ostale dele motorja. Zato gre avto "počasi", ker je ves zamorjen, beri: ima obloge na ventilih,...
Seveda te obloge delno odpadejo, če ga tiščiš, še bolj pa , če med gorivo zliješ kakšen ventil reiniger ali kaj podobnega. In potem motor kar naenkrat postane živahen. In ECU in atova dresura nimata s tem nič.

Je pa res, da se ECU optimizira glede na kvaliteto goriva, ki gre v motor ter še na nekatere druge parametre. Samo to ne traja en mesec. Mogoče kakih 100km od oka.

Objavljeno: To feb 24, 2004 10:49 pm
Napisal/-a kdk
Pri prekinitvi napajanja ECU izgubi podatke pridobljene med uporabo vozila ( kalibracija senzorjev , kode o zaznanih napakah pri delovanju ..) . Po ponovnem priklopu na napajanje je ECU naložen z osnovnim programom , ki povzroči da se lahko motor čudno obnaša ( neenakomeren prosti tek , slaba odzivnost na pritisk pedala za plin , slaba moč motorja ..) .
Priporočen postopek za "učenje" ECU:
Motor zaženemo in ga ogrejemo do delovne temperature. Nato ga 2 minuti držimo na ca 1200 o/min. potem se odpeljemo na ca.10 km dolgo razgibano vožnjo ( mešanica mestne vožnje in vožnje na hitri cesti ).
Teh 10 km je ponavadi dovolj , da se ECU "nauči" kako mora krmiliti motor. Kasneje se samo prilagaja pogojem vožnje, česar pa za volanom verjetno ne občutimo.

Objavljeno: Sr feb 25, 2004 9:29 am
Napisal/-a HMX
Ne vem, lahko da sem samo hipersenztiven. Prisežem, da
čutim razliko, če imam na primer rezervno gumo v prtljažniku,
al pa če mam poln tank, da "precej" manj vleče.

S tega stališča je bilo prej boljši, ko sem imel 300+ km. Če jih je tam tudi 50 manjkalo, mi je bilo čisto vseeno, ker se ne
opazi pri normalni vožnji.

Objavljeno: Sr feb 25, 2004 9:49 am
Napisal/-a peters
Ne vem, zakaj po opravljenem servisu ne bi smel normalno vozit (pa tudi če tiščim)?

Kaj pa je to "menjanih vseh 16 dročnikov"? Verjetno je to kak pravi slovenski izraz, pa mi ni znan...

Na avtu sem odklopil akumulator že najmanj 20x, pa še nikoli nisem nobene razlike v delovanju ali odzivnosti opazil....

Objavljeno: Sr feb 25, 2004 11:29 am
Napisal/-a HMX
Tako se reče tistim hidraulično nastavljivim dvigalcem ventilov. (Tako so me poučili)