Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Po jan 29, 2018 7:45 pm

Že dlje časa se sprašujem kaj je nekakšen prskajoč zvok (mogoče tako kot bi elektrika skakala, res ne vem kako opisati) ob pospeševanju pri 1.8 bencinskem motorju. Težko bom posnel, ker se sliši samo, če si pozoren in imaš spuščena okna. Pojavlja pa se samo pri pospeševanju (in še to ne vedno, navadno v 2. ali 3. prestavi nekje malo pred 2.000 obrati), skoraj vedno pa ob vožnji v večji hrib. Enako se ne pojavi ob dodajanju gasa, če avto ni v prestavi oziroma imam pritisnjeno sklopko.

Popolnoma enak zvok sem imel pri prejšnjem 18 let starem avtu z 1.6 bencinskim motorjem, pa sem s tistim avtom prevozil še in še, tako da kaj resnega verjetno ni.

Je to mogoče zvok vztrajnika? Sem poslušal pod avtom, pa ni nič slišati (glede na posnetke okvarjenih vztrajnikov je tudi drugačen zvok to). Tudi trese nič ne oziroma, da bi z avtom opazil kaj nenavadnega. Jezi me samo, ker ne vem kaj je :).
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a joztom Po jan 29, 2018 8:47 pm

Avto ti klenka. Natoči 100 oktanski bencin.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Po jan 29, 2018 8:52 pm

Res, da točim 95 oktanski bencin, vendar ne verjamem, da je to povezano s tem. V navodilih je priporočeno 95 oktansko gorivo in tega tankam. Avto ima tudi oktanski senzor in bi vžig računalnik zagotovo prilagodil. Niti ga ne teram, da bi avto klenkal. Poleg tega bi klenkal tudi ob obremenitvi v leru, pa ne. Previdevam, da bi klenkanje slišal tudi v kabini ob zaprtih oknih ter bi javilo kakšno napako?
Tankam sicer strogo na MOLu.

Dvomim, da je to.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a esem Po jan 29, 2018 11:45 pm

zk_eu je napisal/-a:...navadno v 2. ali 3. prestavi nekje malo pred 2.000 obrati), skoraj vedno pa ob vožnji v večji hrib....
Tako se bencinarja ne vozi! Pod 2000 obratov v strm hrib s ful gasom - seveda ti klenka, kaj pa drugega. Ko je motor bolj obremenjen, se vozi drugače, recimo vsaj 2500, raje več obratov.

Seveda ti v leru ne klenka, saj ni obremenjen
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Po jan 29, 2018 11:56 pm

Prosim beri in ne piši neumnosti.

Nikjer nisem napisal, da vozim v hrib pod 2000 obrati, ampak da se zadeva zgodi okoli 2000 rpm, vendar ne vedno. Kristus no. Najverjetneje bi fajn treslo motor, ker bi se tako matral, se ti ne zdi?

Se pa zgodi, da moraš tudi pospešiti do oziroma čez 2000 rpm mar ne (najverjetneje mora avto speljati, razen, če tebi uspe konstanstno držati 3000 rpm)?

Moja povprečna vožnja je med 2200 rpm in 2900 rpm, na AC pa seveda več. Zadeva se zgodi pri lažjem pospeševanju, pedal gasa pa redko pohodim do konca, v hrib pa vozim raje v nižji, kot višji prestavi.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu To jan 30, 2018 7:02 am

Sem tankal za šalo polovico tanka 100 oktanskega bencina, da vidim, če se zvok ne bo več pojavljal in bom tako delal celotni februar. Bi takoj celega, a sem imel notri še polovico 95 oktanskega.

Res mi je neverjetno, da bi avto klenkal ob priporočenem (v navodilih) 95 oktanskem bencinu. Sploh pa si klenkanje in predvžig predstavljan kot nekaj bolj glasnega oziroma kar bi lahko slišal tudi v kabini in ne zgolj, če sem pozoren pri odprtih oknih.

Tudi oče je drugače rekel, da se nu nekaj podobnega pojavlja, ko sem mu opisal, ampak da se ne sekira, ker se mu že ves čas.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a Firediver To jan 30, 2018 7:14 am

Da ne boš prehitrih zaključkov delal, zvozi nekaj tankov 100 oktanca, bo bolj merodajno.

Vsem sodobnim bencinarjem (nenavite športne verzije izvzete) piše, da je 95 oktanov dovolj, pa se je že izkazalo, da so nekatere mašine bolj občutljive kot druge..druga zgodba pa je dejansko št. oktanov v gorivu, ki ga natočiš...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu To jan 30, 2018 8:16 am

Ne ne, saj sem napisal. Bom najprej cel februar točil 100 oktanski bencin. Če bo zvok izginil, je to to in bo ostalo. Čeprav je razlika v ceni sedaj že kar lepa in se bo na letni ravni poznalo vsaj 100 EUR, ampak dobro.

Jaz imam drugače klasičen atmosferski 1.8 Oplov motor v Insigniji (motor je bil praktično mislim, da skoraj prenesen iz Vectre). Ni šparovček ravno, je pa zanesljiv.. Zato mi je res čudno, da bi atmosferski 1.8 motor klenkal. Isto mi je pa delalo na moji stari Astri G iz leta 99 z 1.6 motorjem, pa sem z njo prevozil 300.000 km in jo prodal dalje (pa roko na srce, žal mi je, da sem jo sploh prodal, ker je bila odlična, vredna pa ne veliko).

Če na avtocesti nateram avto, motor čisto lepo pospeši, brez da bi zaznal kakršen koli zvok ali izgubo moči (ni ravno izguba moči prisotna pri klenkanju?). Tudi, ko gledam posnetke klenkanja na Youtubu ni isti zvok. Pa tam so ga snemali v kabino, kje ga bom jaz to, če moram imeti spuščena okna. Vedno pa sem točil tisto kar piše v navodilih. Če bi pisalo, da je priporočen 100 oktanski bencin, bi tankal slednjega.

Tankam pa strogo na MOLu in Shellu (v Framu, drugje ga tako ni). Sem mislil, da imata ta dva, še posebej MOL, dober bencin. Tudi v tujini za tisti cent ne tankam ravno na neki no name pumpi ampak vsaj na Shellu , BP ali Agipu.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Po feb 26, 2018 8:09 am

Da še v tej temi sporočim. Po mesecu dni lahko rečem, da se ta zvok niti enkrat ni pojavil nazaj (po tankanju 100 - oktanskega bencina). Očitno je res šlo za klenkanje, zato hvala za nasvet.

Še zdaj ne morem verjeti :). Samo potem klenka kar ogromno avtov. Očetu dela na Touranu 1.6 isto, meni je na 18 stari Astri tudi delalo enako. Nisem pa poskusil drugega ponudnika goriv, ker ves čas vsi tankamo na MOLu.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Po apr 23, 2018 6:45 pm

No, jaz sem mislil, da sem se tega zvoka znebil, ampak se je sedaj v vročih dneh pojavil nazaj.

Da bi imel kaj okvarjeno močno dvomim. Tankal pa sem sedaj 100 oktanski bencin že skoraj 3 mesece. Svečke so tudi nove (jih imam komaj 7.000 km) NGK, tako da dvomim, da bi bil vzrok v tem.

Ne vem, če se sploh da kaj glede tega narediti glede tega. Očitno je ta motor pač bolj dovzeten za rahlo klenkanje, na kar po moje vpliva teža vozila (1.7 tone) in 1.8 motor.

Glede na to, da mi računalnik ne javi nobene napake, avto pospešuje vedno brez izgube moči, ne cuka - v bistvu dela odlično, sem se odločil, da bom pustil in se enostavno navadil. Očitno, ko se to zgodi, elektronika zazna, ker ta zvok traja manj kot pol sekunde in nato izgine. Tudi olja mi nič ne žere ali da bi kaj drugega opazil. Tega zvoka niti v kabino ne slišim, če imam zaprta okna. Astro G sem prodal z 300.000 km, pa se mi je v vožnji v klanec vedno pojavljal ta zvok, motor pa tekel kot nov.

Največja šala je, da lahko ga noro prtisnem, pa se ta zvok ne bo pojavil, nato pa se bo recimo pojavil, ko bom rahlo pospeševal in niti ornk ne pritisnem pedalke za gas. Tudi v klanec gledam, da pedalke za gas ne tišim do konca, mislim, da jo imam med 1/3 in 1/2 nekje.


Lp
 
Joshy79
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če sep 21, 2017 12:32 am

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a Joshy79 Če apr 26, 2018 11:21 pm

Ja sedaj v vročih dneh se je klenkanje vrnilo ker najverjetneje uporabljaš klimo in je motor bolj obremenjen. Jaz imam Passata 2.0TDI, pa mi dela isto ko se peljem z nizkimi obrati in malo dodam gas. Takoj ko pa je motor v malo večjih obratih ali pa če malo bolj pritisnem gas, ali pa popolnoma spustim gas, pa takoj izgine.
Samo pri meni je verjetno za to tudi nekaj kriv vztrajnik, ki se že lepo sliši ko je motor v prostem teku in je spuščena sklopka in zato verjetno več ne prenaša moči kot bi moral. Za kaki mesec ali dva imam v planu menjat komplet sklopka/vztrajnik pa bomo potem videli če bo klenkanje izginilo.

Kot zanimivost pa naj še napišem, da kolegu dela isto pri njegovem Renaultu ko ima gor letne 235 pnevmatike. Dočim ko pa ima gor zimske 195 pnevmatike, pa mu ne klenka. Tako da izgleda da mu širše pnevmatike toliko bolj obremenijo motor, da začne klenkat.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a joztom Pe apr 27, 2018 12:11 am

Mogoče senzor za klenkanje ne dela v redu, lahko pa saje na batu žarijo in je avto malo za pregonit, mogoče pomaga kakšen dodatek za čiščenje ventilov in glave.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a Nikola_Tesla Pe apr 27, 2018 1:20 pm

slabo gorivo precej pripomore ...

evo ... (pa roko na srce, žal mi je, da sem jo sploh prodal, ker je bila odlična, vredna pa ne veliko) ...

novi avti niso najbolje designirani... imajo vse kar ne rabiš, tisto ko bi rabil pa nimajo več.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Pe apr 27, 2018 6:18 pm

@Joshy79, a ni ravno bistvo dizla, da klenka glede na to, da se pri dizelskem motorju gorivo samo vžge, kar pri bencinerju ravno ni zaželjeno. No, tako si prestavljam, kaj več pa ne vem, ker celotno življenje vozim bencinarje :).

Vztrajnik imam jaz na srečo dober. Ga ni nič slišati, pa čeprav redno nekajkrat mesečno namenim čas poslušanju zvokov, ki jih oddaja avto :D.

@joztom, kolikor vem, bi, če bi bila na senzorju klenkanja napaka, javilo napako. Sem ga glih iz tega namena priklopil na tester, pa ECU nima zabeležene nobene napake. Pa po mojem bi mi kaj motor treslo ali pa olje kurilo, če senzor klenkanja ne bi delal.

Nisem pa navdušenec nad temi čistili. Sploh sem sicer mnenja, da če za avto redno skrbiš, nobena čistila niso potrebna. Bom pa imel sedaj več vožnje po AC čez poletje (pozimi sem jih imel res zelo malo). Če je kaj na tem, da ima 100 oktanski bencin več dodanih čistil kot to oglašujejo, bi se po mojem moralo urediti.

Pa tudi drugače se mi zdi, da nimamo več tako slabega goriva kot je bilo včasih.

@Nikola_Tesla, vem da pripomore, vendar tankam izključno na MOLu, ki naj bi imel po pivskih debatah :D dobro gorivo. Pa še to od februarja izključno 100 oktanski bencin. Mislim, da sem samo nekajkrat v tujini tankal na Shellu (in nekajkrat v Framu), kar se tiče drugih ponudnikov. Za šalo bom še nekaj tankov na OMW napolnil.

Meni se drugače to dogaja ne glede na to, ali imam prižgano klimo. Sem ga pa danes fajn gonil, pa ni niti enkrat zaklenkal, ko je bila temperatura zraka zunaj 20°C. Avto je sicer zelo težak za ta 1.8 motor (skoraj 1.7 tone), zaradi česar tudi nima nekih bisernih pospeškov (zame ima sicer več kot dovolj) in zaradi tega verjetno kdaj ob vročini zaklenka, ko je zelo obremenjen, kar pa elektronika pravočasno zazna. To je sedaj moja teorija.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Pe dec 21, 2018 10:47 pm

Da malo updajtam.

Sedaj sem spet začel točiti 95 oktanski bencin. Razlika je ta, da mi pri nizkih temperaturah na 95 oktanskem bencinu pri vožnji v hrib avto klenka (višja kot je temperatura, večkrat se zvok pojavi), ne pa pri 100 oktanskem bencinu.

Sicer pa neke razlike v zvoku ni. Veliko vožnje po AC preko poletja zvoka ni odpravilo. Zvok je ves čas enake intenzitete in motor nikoli ne izgubi moči.

Zanimivo mi je edino, da ko pridem res do ornk klanca in avto takrat najbolj vleče v hrib, ne bo nikoli zaklenkal, bo pa vedno zaklenkal ob rahli obremenitvi (malo manj kot polovica gasa).

Po 15.000 km opazovanja sem se tega zvoka enostavno navadil. Da bi motor kaj drugače delal ali pil olje i. p. d. pa ni opaziti.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6389
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a Fan Pe dec 21, 2018 11:07 pm

Se je mogoče kdaj priklopilo tester na vozilo ( snemanje parametrov delovanja motorja ) in se šlo peljati? Po vožnji pogledalo posnetek in iz njega ugotovilo zakaj ECU ne premakne predužiga?
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu Pe dec 21, 2018 11:44 pm

Kolikor sem sam lahko videl, ga je vedno premaknil (knock retard). Očitno ne dovolj?
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6389
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a Fan Pe dec 21, 2018 11:51 pm

V mislih sem imel spodoben tester Spremljanje in snemanje parametrov delovanje motorja ), ne pa igračo! Torej ne gledamo posamezni senzor , temveč skupek podatkov, kjer imamo tudi primerjalno ( tovarniško ) lestvico.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a zk_eu So dec 22, 2018 12:21 am

Jaz imam celotne "loge" mojih poti kjer lahko vzporedno gledam večino senzorjev z odčitkom na sekundo. Vem, še vseeno pa to ni profi tester in nimam tovarniške lestvice.

Odkrito se mi s to kanto niti ne da več ukvarjati, zato je mehaniku zaradi tega ne bom vozil in zanjo zapravljal denarja.

Kolikor sem sicer bral, je občasno klenkanje za določene motorje normalno pri lažji obremenitvi in če ni intezivno ter preveč zaporedno. Sploh NA motorjem naj to ne bi popopnoma nič škodovalo. Slaba tolažba, a nekaj je.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Prskajoč zvok

Napisal/-a joztom So dec 22, 2018 10:22 am

Za normalno delovanje je potrebna mešanica bencina in zraka (1:14,7). Tega določa podtlačni regulator ali LMM senzor z vročo žico, kakor je že izvedeno. Na bencinarjih je ponavadi podtlačni regulator, ki ima na grlu O-ring. Če ta ne tesni, pride do napake v merjenju in nepravilne mešanice, tudi zato lahko zaklenka. Preveri ta zeleni O-ring (cca 5x2,5mm Viton material, pomeri ga) in ga po potrebi menjaj. Lahko je tudi senzor len, ni odpovedal, le napako dela. Lahko je v tem področju kakšen fouš luft, pa sesa zrak še kje mimo senzorja, enako dela napake. Druga zgodba, ki je v porastu, pa so oljne pare, ki prehajajo v zgorevalni prostor in povzročajo nenadzorovane detonacije, to je najbolj opazno pri novejših downsizing motorjih. Ker so zelo močni tudi pod nizkimi obrati, jih radi pritiskajo do daske. Prezgodnji vžigi so poškodovali glavo marsikomu. Pomaga menjava olja za primernejšega, o tem smo že pisali, ki ne povzroča oljnih par in pritiskanje pozneje, nad 2500 obrati. Ne nazadnje tudi lambda vpliva na vbrizgavanje in če je stara in lena, enako povzroča težave.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 38 gostov