Stran 1 od 1

Vibracije

Objavljeno: So sep 01, 2018 3:22 pm
Napisal/-a altf4s6
Izgleda, da mi je na avtu dalj časa delno blokirala ročna zavora. Tega nisem opazil dokler šel mimo kolesa in zavohal nek čuden vonj. Potipal sem platišče in je bilo tako vroče, da bi dobesedno dobil opekline, če bi platišče držal dalj časa.

Potem sem peljal mehaniku, kateri je menjal zavorne obloge (za ročno) in pletenici (avto ima zadaj diske, torej tista "kombinacija" diska in bobna). Vse ok.

Problem pa se je pojavil, ko sem se zapeljal na avtocesto. Pri 120kmh se začnejo konkretne vibracije, predvsem iz zadnjega dela vozila, včasih pa tudi v volanu.

Kaj bi lahko bil problem? Opravil sem centriranje in optiko. Volanski končniki so novi, podvozje prevejeno za zračnost in je po mnenju dveh mehanikov vse ok. Vibracije pa ostajajo. Isto je tudi z drugimi pnevmatikami. Platišča baje niso zvita.

A je možno, da je tisto pregrevanje zvilo disk? (ko se čutijo vibracije se močno ojačajo, če zaviram, drugače med zaviranjem ni vibracij)
A je možno da se je poškodoval ležaj? Polosovina? (avto je 4x4)

Pred tem se je avto po avtocesti peljal popolnoma normalno.

Kaj bi lahko bila težava, da ne menjam celo podvozje.

Če avto vozim "v zraku", da bi locirali vibracije, ESP ponori (tudi če ga izklopim na gumb, očitno še vedno nekaj dela) in je tak test praktično nemogoč.

Re: Vibracije

Objavljeno: So sep 01, 2018 3:41 pm
Napisal/-a limas
Skoraj sigurno so zviti diski. Ali tudi pri novih ploščicah pregreva? Nevarnost uničenja ležajev obstaja. Ležaje lahko hitro preveriš tudi sam.

Re: Vibracije

Objavljeno: So sep 01, 2018 4:20 pm
Napisal/-a altf4s6
Torej je možno, da bi zavorne obloge za ročno zavoro (ki so "v" disku) preglede disk do te mere, da se deformira?

Z novimi oblogami in pletenicami se zadeva več ne segreva, zdaj so pač vibracije...

Menjam zavorne ploščice in diske pa je rešeno? :)

Re: Vibracije

Objavljeno: So sep 01, 2018 10:38 pm
Napisal/-a Fan
Se mogoče ve, kako se je očistilo rjo na "nabi" in zavornem disku, pri montaži zavornih oblog. Se je očistilo rjo ali samo skupaj zložilo?
Teoretično in praktično bi lahko temperatura poškodovala kolesni ležaj, kar pa se bi to videlo pri nastavitvi parkirne zavore.

Re: Vibracije

Objavljeno: So sep 01, 2018 11:05 pm
Napisal/-a altf4s6
Nisem bil prisoten, ko je mehanik urejal zadevo. Ampak verjetno je sčistil, če je to "standardni" postopek? Kako bi lahko preveril ležaj? Sliši se ga ne, kolo pa nima neke zračnosti gor/dol.

Re: Vibracije

Objavljeno: Ne sep 02, 2018 11:34 am
Napisal/-a Fan
Zavorni disk je pritrjen na "nabi" ta pa je sredinski del ležaja. V koliko je kaj narobe z ležajem se to pri nastavitvi oblog parkirne zavore lepo vidi. Ko se nastavlja obloge, se te enakomerno širijo s tem pa silijo zavorni boben v sredino ( v vašem primeru je to zavorni disk ), torej če je potrebno malo manj nastaviti obloge, da se kolo lepo vrti, ni zavorni boben v sredini. Razlog - ni očiščena podloga ( stik nabe in diska ) ali pa poškodovan ležaj. Za kolesni ležaj ni pravilo da mora peti ali imeti zračnost, da se vidi da je poškodovan. Lahko ima zračnost ko je obremenjen ( vozilo na tleh ) ali pa je delno suh ( zaradi vročine je ven stekla mast ).

Osebno bi najprej preverilo kako čisto se je sestavljalo, spustil bi nastavitev oblog in šel na vožnjo. V koliko bi še zmeraj bile prisotne vibracije, je kolesni ležaj poškodovan. Če pa se vibracije ne bi pojavile, bi ponovno nastavil parkirno zavoro in šel na vožnjo. Če se ponovno vibracije pojavijo, je poškodovan zavorni boben ( v vašem primeru zavorni disk ).

Je mogoče skrivnost za katero vozilo se to sprašuje?

Re: Vibracije

Objavljeno: Po sep 03, 2018 9:20 pm
Napisal/-a altf4s6
Hvala za te informacije, bom preveril kako je sestavljeno in na novo sestavil/sčistil.

Avto pa je Chevrolet Captiva 2.0D 4WD.