nejc1 je napisal/-a:10w40 ali 15w40 je pri delovni temperaturi redkejše olje kot 5w50. Tu lahko kvečjemu proba samo še kakšen 20w60, kar pa dvomim da bo ravno najboljše za motor...
Gostota je sicer večja pri 15w40 skozi celoten temperaturni obseg, kar je pa res, je pa to, da je pri visokih temperaturah viskoznost nižja, kar pomeni da bolj "teče".
Alternativno še lahko poizkusiš z 10w60, ki je sicer dosti dražji od 15w40, je pa skozi celotno območje gostejši in bolj viskozen (težje teče).
Obstaja tudi:
https://www.mimovrste.com/motorna-olja/ ... -2l-20w-50Ki naj bi bil prav namenjen za primere ob povečani porabi olja, samo pa prva številka (20) pomeni, da je pozimi ko je hladen zelo "gost" (ima visoko viskoznost) in ni najbolj primeren za naše podnebje. Lahko pa zdaj, ko je toplo probaš, če bo pomagalo.
Alternativno, mogoče še preveri PCV ventil (CCV ventil ali oddušek olja ali oljni separator). Če je slučajno obstal v kakšni poziciji in zdaj vleče olje... Tu je strošek ventila kakih 10€.
Drugače pa najcenejše olje pa tankaj oboje in vozi...